zaterdag 9 april 2016

Twee gehaakte Raffia Tassen




Onze schoondochter Maaike zag op Pinterest
 een prachtige elegante raffia tas (klik) en ik zag meteen mijn kans schoon
om eens te proberen zoiets te maken voor haar.
Daarvoor kocht ik een zacht-grijze kleur Raphia Wood Pulpe van Katia
bij een internetshop in België omdat die effen kleuren raffia 
helaas niet in Nederland te koop zijn.





Het was een erg leuk werkje om uit te puzzelen hoe
een en ander in elkaar stak en ik ben heel blij met het resultaat.
Maaike gaat hem zelf nog voeren en er een band aan maken.
Ze is een uitstekende coupeuse en maakt o.a. prachtige kleding.
Mettertijd laat ik het resultaat wel zien.

Een aanrader om eens te werken met raffia,
het voelt zacht en soepel aan de handen en is heel goed te verwerken.



En ik zag op Pinterest een Japanse raffia tas waar ik meteen weg van was.
deze moet er op lijken maar is toch helemaal mijn eigen tas geworden.
Ik haakte hem ook met met Katia Raphia Wood Pulpe 
en ook die bestelde ik in België bij de Wolboetiek




Ik heb hem gevoerd met een mooie katoenen stof die ik nog had liggen
in een Japanse techniek en ik meen dat je dit een Azuma tas noemt.
Je maakt de tas dicht met een stevig knoop.

In Japan zijn er vele prachtige vouwtechnieken om tassen te maken,
maar ook eenvoudige naaipatronen voor superhandige tassen en in mijn 
vind je daar leuke voorbeelden én enkele patronen van om het zelf
eens te proberen en een paar leuke eenvoudige tassen te maken
nu we gelukkig niet meer 
van die vreselijke plastic tassen krijgen.

Een fijn weekend gewenst! 



11 opmerkingen:

  1. Mooie tassen met een heel natuurlijke uitstraling! Ik ga eens een kijkje nemen op je Pinterestbord.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastische tassen zijn het geworden. mooi materiaal ook dat raffia! Ik heb gelijk een kijkje genomen op je Pinterest!

    Fijn zondag en groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, zeker het kantachtige effect. Verwacht je niet van dit materiaal.

    Zitten er ook handvaten of hengsel aan de tas !?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Marian'ne, als je deze link volgt, kan je zien welk hengsel enz. er nog aan komt: https://nl.pinterest.com/pin/301459768787927007/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie ik had al een glimp van het tasje voor Maaike gezien, maar zie nu pas je voor jezelf ook nog een tas hebt gemaakt. Ze zijn allebei prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is heel mooi geworden. Ik ben gelijk volger geworden op Pinterest.Groetjes Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze raphia ziet er veel soepeler uit dan wat je vroeger kon kopen.
    Mooie tassen zijn het geworden en ik ga ook even kijken bij de andere tassen op jouw pinterest. Sinds ik ben begonnen met quilten maak ik om de paar jaar een tas die ik altijd gebruik.
    Gezellige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk Corrie! Maar ik heb meteen weer veel te veel ideeën ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...