maandag 28 maart 2016

Lente lammetjes





Mijn vorige logje schreef ik in de winter
en nu is het alweer lente!
Toen ik het patroon voor deze lammetjes op internet vond
was ik er meteen helemaal dol op
en hoe makkelijk is het dan als je binnen een halfuur
zo'n patroon kunt kopen, downloaden,
garen bij elkaar zoeken en kunt beginnen met haken.




Toen ik het eerste kopje in mijn hand hield smolt ik al,
dus al snel was ik klaar met het eerste lammetje.





Ik vond meteen dat het een beetje eenzaam leek
en maakte een tweede.
Er kwam al heel snel een verzoek van onze kleindochter Sharon
om er een voor haar verjaardag te maken en inmiddels
heeft ze dat dan ook gekregen.




Een derde schatje werd verzonden naar België.
Ik maakte een soort kijkdoos om het in te versturen.
Plakte een heldere lentelucht met wat schapenwolkjes van vilt in de doos,
haakte een mandje in dezelfde kleuren als het lammetje
en stopte daar twee stukken schapenmelk zeep in
en borduurde de portretten van vader en moeder schaap op een kaart.
Het is door de ontvanger met veel liefde en ontroering ontvangen.





Nu is het eerste lammetje dus toch weer alleen
en zal er waarschijnlijk wel weer een vierde gemaakt worden,
maar ik ben met nog zoveel andere leuke dingen bezig
dat dat nog even moet wachten.
Het patroon (in Engels) is verkrijgbaar

Kristie Tullus op Etsy


24 opmerkingen:

  1. Gezellig je weer te 'zien' !

    Wat zijn die leuk en wat heb je originele presentjes gemaakt .

    ((( mooie lente )))...MM

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zij echt enig! Vooral die in de verpakking is echt gaaf als cadeautje! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I am glad you showed the head with your hand...I thought your sweet sheep were much smaller...very cute....you did good!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een schattige lammetjes! Leuk idee om ze zo te versturen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk Corrie, weer een logje van jou! Zie steeds je naam op de kalender op een zeker plaatsje, dus denk geregeld aan je.
    Wat een snoepjes, die lammetjes, echt ontzettend lief.
    Een lieve groet van mij en donderdag een hele fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wat leuk zo zie je de lammetjes niet vaak. Deze zijn zo lief.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, ja Nelleke, maar erg constant ben ik niet meer in het produceren van logjes, wel ontspannen door het vele handwerken 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een snoepies!! Ja, dat is goed, dat je ontspannen bent!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Theda, mijn reactie op je blog kreeg ik niet geplaatst maar ik zag dat je nog altijd heerlijk aan het handwerken, puzzelen en zingen bent, fijn! 👍🏼

      Verwijderen
    2. Heerlijk om allemaal te doen en bij te ontspannen. Ik zet die dingen ook op mijn pinterest. Heb jij ook facebook Corrie? Al is het niet om zelf veel mee te doen maar dan kun je bij anderen lezen. Ik kijk vooral bij de kinderen maar plaats zelf ook, mijn blogjes komen ook op facebook.

      Verwijderen
    3. Theda als ik ook nog op FB zat zou ik waarschijnlijk nooit meer een logje geschreven hebben e ik heb meer redenen om er niet aan te beginnen, hoewel ik soms weleens om een hoekje zou willen kijken, nieuwsgierig ben ik ook hoor.
      Ik vind het toch leuk om af en toe te kunnen blijven bloggen en mijn Pinterest site hou ik iedere dag bij, is genoeg denk ik en niet te vergeten de eindeloze reeks whatsappjes met familie en vrienden.
      Ik vind het enig dat internetgebeuren.

      Verwijderen
    4. Ja, het is ook leuk en daarom heb ik geen smartphone, whatsapp dus niet anders zou ik de hele dag met dat ding bezig zijn, ik wissel de nieuwtjes nu via facebook uit wel beperkt tot vrienden ( 50 in totaal) en algemeen gaat openbaar.

      Verwijderen
  9. Hallo Corrie.Wat een leuke lammetjes.Ik publiceer ook niet meer zoveel op mijn blog maar ik lees ze allemaal. Groetjes Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach wat zijn ze leuk zeg!!! Gezellig weer iets van je te lezen! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schatjes! Spreekt mij als rasechte Schapenkop natuurlijk wel aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Danjewel Ellen en ook voor je reacties op vorige logjes! Ik heb ze allemaal gezien
    Schapenkoppen kende ik niet tot nu toe en ik weet ook niet voor welke stad of streek dat geldt, maar ik als Heemskerkse ezel(in), voel me dan zeker thuis in jouw weide ☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een super schattige lammetjes! Ik kan me helemaal voorstellen dat de ontvangers er blij mee zijn en als ik eerlijk ben, denk ik dat lammetje 1 ook wel snel een nieuw baasje krijgt, dan is ie meteen niet meer alleen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een dotjes

    Fijne zondag groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke schaapjes, ben verliefd, maar kan helaas geen Engels haakpatroon lezen.Jammer hoor!

    lieve groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel erg jammer dat het niet in het Nederlands is Evelyne en het is een enorm gepuzzel kan ik je zeggen, het is een patroon van dertien A-4tjes 😳, maar ik hou wel van puzzelen.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...