maandag 2 november 2015

Punkie mijn ezeltje




Op Pinterest heb ik o.a. een "board" met bijna 1000 foto's van ezels.
Klik hier om een kijkje te nemen als je het leuk vindt.
Daarin schrijf ik dat ik als geboren Heemskerkse van ezels houd omdat
 het een symbool van dat dorp is.
Toen het nog een echt tuindersdorp was waar o.a. veel aardbeien geteeld
werden, vervoerden de tuinders die vaak met een ezel naar de veiling.




Ik heb op Pinterest ook een "board" met ezeltjes die op allerlei manier
door mensenhanden zijn gemaakt, daar is Punkie nu ook te vinden (klik)




Punkie draagt hier de eikeltjes die Max voor me geraapt heeft.
De mandjes haakte ik van een ruwe soort bindtouw zodat ze echt als mandjes aanvoelen
En Punkie zelf maakte ik van een bol Scheepjes sokkenwol van 100 gram.




Het kleedje onder de mandjes is gehaakt van restjes gekleurde katoen.
En het leukste is nog dat het een gratis patroon is!
Je vindt het bij Angélique (klik) die het voor haar vader maakte.
Zij haakte allerlei groenten om in de mandjes te doen omdat haar vader
een groentetuin heeft en ook dat patroon is gratis.

Angélique, hartelijk bedankt voor het patroon 
en voor de vele uurtjes haakplezier!


16 opmerkingen:

  1. Oh Corrie, wat is Punkie mooi. Ik zie ook graag ezeltjes, fiets er zelfs wel eens voor om.
    De gevulde mandjes met eikels passen mooi bij de herfst.
    Ik heb op mijn blog nog een aantal ezeltjes staan om te pinnen.
    Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat is hij mooi geworden! Daar wordt toch iedereen verliefd op? :-D
    Dank je wel voor het linken !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooh wat is ie leuk zeg!!! ja..ik ben ook dol op ezeltjes...zou er eigenlijk wel 1 willen hebben...ach nee...dan maar gelijk 2...wel zo gezellig voor ze ;) Fijne dag! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieverd is je Ezeltje geworden...... Tja dat roept herinnering op Corrie, aan al die sloffen Aardbeien die ik op de fiets vanuit het buurdorp der "Koekvreters" bij jullie kwam halen.... maar ook aan alle bramen die we in het Heemskerkerduin plukten......
    Lieve groet van huis tot huis, Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan moest je wel heel erg ver fietsen voor de aardbeien Anje, maar zo ging het toen hè. Ach die bramen, wat een heerlijke herinneringen aan de strooptochten met mijn moeder en dan de hele kelderplank vol met flessen en potten bramensap en -jam, zucht ...

      Verwijderen
  5. Wat een lief ezeltje heb je gemaakt. Hij heeft ook zo'n vrolijk snuitje. Ik ga nu even je verzameling ezels op pinterest bekijken. Geweldig toch, al dat moois dat via internet te zien is!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een heel erg lief ezeltje, Groetjes Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind Punkie een lieverd! Nooit geweten dat een ezel bij Heemskerk hoorde, haha! Heb er zelf gewoond .....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. found you..oh my goodness this is sweet..you are very good my dear lady

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...