zondag 29 november 2015

Gehaakte Kussens en Kerstboompjes






Ik vond deze gehaakte kerstboompjes zo schattig toen ik het gratis patroon op 
Gelukkig heb ik een flinke voorraad wol en kon direct beginnen.
Het geborduurde roodborstje is al een oudje maar samen op een houten dienblad 
staan ze heel gezellig en zeker als de mooie lichtjes van Action gaan branden 
als het donker wordt.




Ik kwam helemaal in de gezellige wintersfeer en ging
meteen daarna aan de slag met de kussens op de bank.




Voor de koude dagen leken me nieuwe gehaakte kussenhoezen
behaaglijker dan de gladde zijden hoesjes die er omheen zaten.




Ik maakte ze met het Julia garen van Zeeman, heerlijk zacht garen dat ik met 
haaknaald 10 en een dubbele draad gebruikte voor de nieuwe hoezen.
Voor het eerste kussen gebruikte ik de Puffstitch of Bobblestitch.
Ik vond een duidelijke foto tutorial voor deze steek op de site van




Voor het tweede kussen een simpele steek waarvan ik de naam niet weet,
maar het is steeds een half stokje, 1 losse, half stokje en in de volgende toer hetzelfde
maar dan het halve stokje in de 1 losse ruimte.
Ze waren zó klaar!
Ik maak het me wel gezellig in de winter, jullie ook? 

Lieve groet van Corrie





15 opmerkingen:

  1. Ha Corrie, je bent er weer! gezellig, ik merk je terugkomst nu pas op omdat ik er ook een tijdje niet was ;) de boompjes zijn superschattig en een mooie aanwinst bij het mooie roodborstje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jazeker en dat is zo belangrijk in deze donkere en gure dagen...en dat lukt met een handwerkje hé...zo fijn onze hobby!! Je boompjes zijn echt zo leuk! En je kussens...oh...wat mooi zeg...mooie wol die Julia..ik ga eens kijken! Sinds kort zit hier vlakbij een action..hihi zo handig!! Liefs van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kerstboompjes zijn dat. Gezellig zo samen met de lichtjes van de ACTion
    De kussen zien er geweldig uit heerlijk om in de winter tegenaan e leunen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kussens en heel apart die boompjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij weet het zeker gezellig en comfortabel te maken voor de winter :-D
    Heel leuke boompjes heb je gemaakt (zeker op zo'n boomschijfje) en die kussens zijn heerlijk om tegenaan te kruipen, zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja Corrie, ik denk dat jij ook helemaal op kunt gaan in het winter-kerst-gezellig maken. De eerste kerstdingetjes staan hier ook, per slot van rekening is het de 1e Advent. Ik heb een paar kerstdingetjes geborduurd en die hangen al met wat nieuwe engeltjes die we in Ierland gekocht hebben in oktober ( trouwens prachtig daar en schitterend weer). Ga lekker zo door met versieren en haken, haken doe ik niet maar breien en borduren en met lapjes prutsen. Alles zet ik op pinterest maar verder kijk ik daar weinig rond. Kijk jij nog veel op pinterest? Het kost zoveel tijd dus daarom probeer ik alles wat te beperken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja Corrie deze maand kunnen wij los met kaarsjes en wat er nog meer is om het huis extra gezellig te maken.
    Prachtige kussen zijn het geworden.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja hoor, heerlijk de winterse gezelligheid. Super kussens heb je gemaakt. Je hebt mij er in ieder geval mee geïnspireerd, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi allemaal zeg. En wat grappig. Ik scrolde de eerste foto voorbij met bewondering dat je dat vogeltje keurig een lijstje hebt gegeven (dat soort afwerking schiet er nl. bij mij bij in). En toen las ik "gehaakte boompjes" ehhh. terug naar de foto...Oh helemaal over het hoofd gezien. Wat LEUK>
    Je bent wel lekker bezig geloof ik.. fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heeeeee corrie!!!! wat heb ik jou lang niet gezien!!! wat fijn!!! hele fijne dagen toegewenst! liefs Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  11. such beautiful projects...you make my heart smile...merry christmas sweet lady

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend handwerk Corrie
    Vanuit Zweden wensen wij, jullie een heel gelukkig Nieuwjaar en een heel gelukkig en gezond 2016

    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De gehaakte boompjes kende ik al, maar wat een goed idee om ze zo op een schijf hout te zetten. Dat geeft ze nou net dat beetje extra uitstraling. Want eerlijk gezegd vroeg ik me altijd af wat ik eigenlijk met zomaar zo'n boompje moest doen. Heerlijke kussens ook, je bent weer lekker creatief bezig geweest!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...