zaterdag 10 oktober 2015

Gehaakte verrassingseieren en -schuursponsjes


Tjonge, jonge, wat kan er in twee weken véél gebeuren!
Laatst zei ik tegen iemand dat ik dol ben op "saai".
Want wat in de ogen van veel mensen saai lijkt
is voor mij een leven van rust en tevredenheid,
met af en toe leuke hoogtepunten waarvan ik geniet 
of moeilijke hoogtepunten die zwaar vallen.

En dan zijn er mijn heerlijke hobby's om weer tot rust te komen.
Haken is zo'n hobby!



Ha,ha, zijn ze niet grappig met die uitdrukking van ontzetting op hun koppies?!
Zo voel ik me af en toe ook.
Ik heb ze gemaakt van die kleine, gele plastic containers die in 
verrassingseieren zitten en ik had er een aantal bewaard.
Deze maakte ik voor vier schattige meisjes en stopte er voor elk wat vakantiegeld in.
Voor de foto's in elk een steen zodat ze rechtop bleven staan :- ))




Het patroon vond ik via een link op de weblog van Iralia  
en het bleek in het Italiaans en Engels geschreven te zijn.
Toch is het na wat puzzelen heel goed te doen, 
Begin met een magic loop (klik) en haak verder in vasten, 
volg gewoon de getallen die je in het patroon  ziet,
totdat je bij de opening bent, afhechten met halve vaste.
Ik gebruikte wat restjes katoen, geschikt voor haaknaald 2,5. 
Verbind de boven- en onderkant met enkele steekjes aan de achterkant
en lijm ze eventueel nog vast aan de containers.
De engelse vertaling staat onderaan het patroon, even scrollen en zoeken 

Nog een hergebruik ideetje?
Ik hou ervan!



Het ziet er niet heel erg fraai uit, maar het geeft mij veel voldoening
om iets van al dat plastic te kunnen hergebruiken.
Wat je hier ziet zijn schuursponsjes die ik maakte van de netjes die rond
sinaasappels en uien enz. zitten.
Ook weer via Pinterest vond ik de link  (klik) naar de blog van 
waar uitgelegd wordt hoe je ze kunt maken.
Ze heeft nog veel meer leuke hergebruik ideeën.

Het is simpel genoeg, vouw een of meerdere netjes tot een stevige en gelijkmatige
rechthoek, zet alles even vast met veiligheidsspelden en haak om met een restje katoen.
Een werkje van ca. 10 minuten.
Het gebruik van deze schuursponsjes stel ik uit tot na het weekend (^_^)

Een fijn weekend gewenst!



15 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee voor die verrassingseieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hè Meis, hoop dat alles om je heen weer in wat rustiger vaarwater mag komen.....
    Wat een enige ideetjes met restmateriaal, de gehaakte cadeautjesdieren zij geweldig....
    Maar de sponsjes vind ik zo een leuke bestemming voor die plastic netjes, ga het zeker proberen.... eerst even netjes sparen....... Dank voor deze euke tips.
    Groetjes van huis tot huis, Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die verrassingsbeestjes vind ik super leuk, heel mooi gemaakt en vast met open armen ontvangen :-)
    Maar die schuursponsjes ga ik ook proberen, het lijkt me geniaal! Hoe vaak ik zo'n netje al in mijn handen heb gehouden en bekeken of ik er iets mee kon.... dit is het proberen waard, dankjewel voor het idee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan ben je net als ik denk ik, probeer ook altijd iets te bedenken om afval nog te hergebruiken.
      Ik heb een van die sponsjes gereserveerd voor het schoonboenen van citroenen enz., vandaag nog gebruikt. Dank voor je spontane reactie.

      Verwijderen
  4. Leuk zeg, zowel die verrassingseibeestjes als de sponsjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je weer blogjes schrijft, geniet er weer van
    groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Ineke, ja het was stoppen en verwijderen dat weblog of doorgaan en dat eerste kon ik niet :-))

      Verwijderen
  6. Wat een super leuk ideetje zeg..die grappige figuurtjes! Ik heb hier ook twee kleine meisjes die graag verrast worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. laatst zei iemand tegen mij...je moet buiten je comfortzone gaan...en ik begreep wel wat ze bedoelde maar toch had ik meteen zoiets van...pffff...ik zal blij zijn als ik weer eens lekker in mn comfortzone zit...achteroverhangend met mn voeten omhoog!!! Wat goed en verstandig van je om ondanks de roerigheid lekker bezig te blijven...doe ik ook...is de beste remedie tegen tobben ;) Supergoed...jouw hergebruik!!! Ken jij Annemiek van Deursen? Zij heeft ook een blog en zij hergebruikt bijna alles...heel inspirerend! Lieve groet van Petra (en toch zo blij dat je weer verhaaltjes schrijft!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe ouder je wordt, hoe meer behoefte je hebt aan rust en niet aan onstuimige dieptepunten. Maar ja, je ontkomt er niet altijd aan hè?! Dan is het fijn om iets te hebben of doen als een beetje afleiding, zoals die leuke kleine gehaakte figuurtjes met die ogen van ontzetting en open mond. Beetje 'autobiografisch'.....?
    Hoop dat de rust is weergekeerd Cor. Knuf en liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hej Corrie, leuke verrassingseieren. Ze lijken wel een beetje op de zorgenvriendjes die je zorgen opeten.
    Met die netjes weet ik in het vervolg ook wel weg.
    Ik wens je minder roerige weken toe en een fijn weekend. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. He, je bent weer terug! Wat leuk eigenlijk. Ik had je net gevonden toen je er mee 'stopte'... grappig dat ik je nu weer tegen kom. Leuk die eieren

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk om je terug te vinden via Tony's Temariballen. Goed idee, die schuursponsjes, ga ik doen van mijn uien-netjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke vondsten! Die ga ik zeker eens proberen. (Hele voorraden van die plastic eieren zijn hier in het verleden in de prullenbak verdwenen. Zou ik de jongens er nu nog enthousiast voor kunnen krijgen? ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...