dinsdag 22 september 2015

Na ruim twee jaar ... After more than two years


Na ruim twee jaar schrijf ik weer eens een bericht.
Het ziet er anders uit op mijn weblog, 
daar had ik zin in na zoveel tijd 
Geen idee hoe het allemaal zal lopen,
maar een begin is gemaakt.

After more than two years here is finally a new post from me.


Op een avond legde ik de laatste hand
aan mijn gehaakte deken.
Ik maakte die van restjes sokkenwol en een grote zak vol 
ecru sokkenwol van Drops, om die restjes tot een deken te maken.

One evening I finished my crochet blanket, 
made with scraps of sockyarn and a big bag full of  white sockyarn
to make a blanket of these scraps.


Hier hangen de eerste honderd cirkels,
heerlijk werkje trouwens om die te haken.
Er volgden er nog veel meer. 

Here you see the first hundred circles, and I loved making them.
There were following many more


Daarvan kon ik zelfs een paasei op een nest maken :-)
Je ziet het, ik had er lol in!

For fun I made an Easter egg of them :-)


Degenen die willen weten hoeveel cirkels het totaal zijn geworden
kunnen proberen ze hier te tellen.

Anyone who wants to know how many circles there were in total
can try to count them here.


Dit is zijn vaste plek
op mijn geliefde Gispen stoel.

On my beloved Gispen chair it stays most of the time


Voor de show nog even op de bank
De haaksters onder jullie hebben natuurlijk allang gezien
dat de cirkels uiteindelijk hexagons zijn geworden

Here it is on the couch and the most of you will
have noticed that the circles became hexagons.


De rand maakte ik met grote "bobble stitches".
Ik had voor het maken van deze deken
geen patroon maar raapte hier en daar onderdelen van internet.
Ik ga nog eens proberen er een soort patroon van te maken,
dat zal dan als alles lukt, hier op mijn blog verschijnen.

The edge is finished with bobble stitches.
I didn't use a pattern for this blanket but I gathered 
some tutorials from internet.
Perhaps I make a pattern of it some day and place it here.

Ik hoop dat het de vroegere lezers goed gaat, voor hen 
en de nieuwe bezoekers een heel hartelijk welkom!


28 opmerkingen:

  1. Erg leuk geworden deze deken... én... gezellig dat je er weer bent...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om weer wat van je te horen. Je deken is een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk weer wat van je te lezen!!
    En dan gelijk zo'n leuke deken...mooi !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor de eerste keer op visite komt vast door de mooie deken die je gemaakt hebt.
    Lekker fris van kleur.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk weer bij je te lezen ! Ik vind je deken prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haa Corrie, vol verbazing zie ik een berichtje van je. Tussentijds wel gekeken of er 'leven' was hier.

    Wat fijn joh je weer te zien en je deken is énig.

    Veel oud bloggers zijn tegenwoordig op het snellere face book te vinden nadat het helaas mis ging met weblog.


    (((Zwaaiiii))).....MM

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om weer van je te lezen. Een superleuke deken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Corrie. WELKOM terug. Je deken is prachtig en je was nooit uit mijn gedachten.Groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een fijn berichtje Corrie, er vloeien zelfs tranen van blijdschap. Prachtige deken, helemaal Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. OOoh Corrie...wat leuk!!! Welkom terug..ik heb je echt gemist! Ook ik kwam weleens buurten en dan mijmerde ik nog wat na bij jouw oudere berichtjes. Zó leuk dit! En wat laat je een mooi haakwerk zien zeg...prachtig. Kleurrijk en tóch heel licht. Ja..ik heb het haakvirus ook te pakken ;) Fijne dag lieve Corrie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk je terug te zien op je blog.
    Prachtig deken,en de rondjes bij elkaar lijken wel een mega halsketting,zo leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. WELKOM TERUG!!! Wat gezellig om je hier weer te zien. En natuurlijk met een echt, typisch Corrie logje en handwerk. Enig, die gehaakte deken. Ik heb nog niet zitten tellen .......
    Ik ga weer heerlijk van jou genieten. Dikke knuffel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk je hier weer te zien. Prachtige deken hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi! Ik ben ook wel eens "even uit de lucht"!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh lieverd wat heerlijk weer van je te horen, heb zo vaak aan je gedacht..... Ben ook weer een nieuw blog begonnen..... Wat is je deken mooi geworden, zo sla je toch maar een flinke bres in je restwolletjes....
    Herfstige steekjesgroetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk dat je er weer bent. Ik geniet altijd zo van je blogjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk je weer terug te zien, ging soms even kijken op je blog,.... maar nee niets.
    Dan ging ik altijd even op je Pinterest kijken, dat is ook zo geweldig.
    Ik kon me niet voorstellen dat je niet meer zou handwerken.
    Fijn in ieder geval dat je er weer bent, wordt weer genieten van je blogjes!
    Je deken is geweldig, vrolijk en licht, daar houd ik zo van!

    Lieve groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig wat een gave deken en wat leuk dat je weer bent gaan bloggen, ik miste je al een hele poos en dan gaat een mens zich allemaal vervelende dingen in het hoofd halen! Maar je bent weer terug en ik ben er blij om! Knuffel
    Lida
    P.S. Als je in de buurt komt, laat het dan even weten dan bak ik wat speciaal voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha gezellig, je bent er weer. Welkom terug!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk dat je er weer bent, je deken ziet er snoezig uit. Mooie kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige deken met heerlijke kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. So good you are back. I have missed you so much. Good to see your new projects.
    Hugs from Lina

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat leuk je hier weer te zien! Op Pinterest zie ik je bijna dagelijks ;-) Dat is zo verslavend al die mooie ideetjes daar. Je deken is erg fris en mooi geworden!
    Groetjes, *Marianne*

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige deken! Veel werk, maar dan heb je ook wel wat (in ieder geval veel haakplezier gehad :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heee Corrie, wat leuk, je bent weer aan het bloggen geslagen! Heel toevallig klikte ik op de naam van je vorige blog die nog steeds bij mijn favorieten staat. En wie schetst mijn verbazing toen ik een heel vers logje zag verschijnen :-). Even teruggescrold naar de eerste nieuwe en nu ga ik lekker bijlezen. Groetjes en een dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heee Corrie, wat leuk, je bent weer aan het bloggen geslagen! Heel toevallig klikte ik op de naam van je vorige blog die nog steeds bij mijn favorieten staat. En wie schetst mijn verbazing toen ik een heel vers logje zag verschijnen :-). Even teruggescrold naar de eerste nieuwe en nu ga ik lekker bijlezen. Groetjes en een dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...