woensdag 8 mei 2013

Bloemrijke boekenleggers en een grote verandering

 
 
 
 
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een logje schreef en de laatste tijd
kreeg ik van meerdere bloggers een reactie of mail met de vraag
of alles wel goed was met me, dat vond  ik zó aardig.
Daar wilde ik graag op reageren, maar omdat ik sommige mailadressen
niet kon vinden besloot ik meteen om een logje te schrijven.
 
Heel erg bedankt lieve medebloggers
voor jullie belangstelling!
 
 
 
 
Er is veel veranderd in ons rustige seniorenleventje,
we wonen nu alweer ruim een jaar met drie volwassenen in ons huis
en dat is een verandering ten goede.
Het is onze jongste kleindochter Sharon (klik) die inmiddels 20 jaar is
en bij ons een plekje vond. Ze heeft ons leven enorm verrijkt.
Ze is ook blij met ons :- )
 
 
 
 
Daardoor hebben we een ander levensritme, een andere invulling
van onze dagen gekregen en is het bloggen er gewoon bij ingeschoten,
niet omdat ik het druk had, maar omdat ik het moeilijk vond om te schrijven en
die grote verandering in ons leven niet te kunnen noemen.
Nu is het duidelijk dat ze bij ons thuis is en zal blijven zolang dat nodig is.
Ik kan er nu ook open over schrijven en dat maakt het heel anders.
 
Handwerken doe ik nog steeds heel veel en in dit log zie je er iets van. 
Het tasje op de eerste foto kreeg ik van Basje, ik ben er heel erg blij mee
en bewaar er enkele kleine cadeauboekjes in.
Dankjewel lieve Basje!
 
 
 
  
De viooltjes die bij het tasje liggen haakte ik voor Maaike van heel oud garen
dat ik voornamelijk in de kringloop vond, ze wil een shawl
maken van dunne stof en dan haak ik de bloemetjes er aan vast.

Daarna maakte ik er nog meer maar net even anders, er kwamen gehaakte kralen
en een koordje aan, het zijn bloemrijke boekenleggers geworden.
 
 
 
 
Maandag j.l. waren hier drie jonge vrouwen in huis voor een heel bijzondere
gelegenheid waar ik later meer over zal vertellen.
Ik had voor elk van hen ook zo'n boekenlegger gemaakt, maar een van hen
bedacht nog een andere manier om deze boekenleggers te gebruiken,
maar die moet ik eerst gaan uitvoeren, kan heel leuk worden.
Hier (klik) vind je het viooltjespatroon in het engels.
 
Hopelijk tot snel weer.
 
 
 
 
 
 
 
 
 


25 opmerkingen:

  1. Gelukkig je bent weer aan het bloggen, ik heb je gemist. Veel geluk en geniet van elkaar.
    Fijn dat je kleindochter bij jullie is.
    Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had je inderdaad al een poosje gemist. Fijn dat alles goed gaat. Veel plezier met je kleindochter. Kan toch heerlijk genieten zijn.
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welkom terug Corry! Dat is zeker een heel grote verandering in het leven.
    Mooie boekenleggers zijn het.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, in het vorige blogje gaf je een tasje en nu krijg je hetzelfde patroontje gebroduurd weer terug ;) Lief van Basje en prachtig gemaakt. Erg leuke kleurtjes voor het voorjaar. Ineens weer met zijn drieën? Heel veel plezier gewenst met jullie prachtige kleindochter in jullie midden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat alles goed gaat.
    Leuk die viooltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat weer een leuk en inspirerend logje!
    Mooi tasje van Basje.
    De viooltjes zijn ook zo leuk!
    Echt voorjaar!
    Fijn dat het goed gaat met jullie!

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schattig die viooltjes Corrie en wat een gezelligheid, jullie kleindochter in jullie midden. Geniet van elkaar en al het moois dat je maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Corrie. Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Ik wilde juist vanavond een mailtje naar je sturen met de vraag of alles goed is met/bij jullie. En ziedaar... Antwoord voordat de vraag gesteld is. Fijn. En een kleindochter in huis is inderdaad een hele verandering in het patroon van alle dag, maar jullie zullen zeker van elkaar genieten. Prachtig tasje heb je gekregen (bekend patroontje voor je, hè?) en wat een enige viooltjesboekenleggers. Ben benieuwd naar het andere gebruik. We zien dat vast nog wel een keertje.
    Liefs,
    Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Corrie, fijn weer wat van je te horen en dat het goed met jullie gaat!
    Ik heb je warme logjes gemist!
    lieve viooltjes heb je gemaakt.
    groetjes Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk voor jullie Corrie! Geweldig dat ze zo'n fijne liefderijke plek bij jullie vond, dat is toch een zegen! Voor jullie en voor haar. Natuurlijk schiet het bloggen er bij in, niks erg!!
    Ik ben helemaal weg van die viooltjes, wat een schatjes!! En helemaal als boekenleggers. Dat lieve Corrie, een warme groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn weer bij je te lezen. Geniet van jullie kleindochter. Je boekenleggers zijn erg prachtig en zien er zo mooi teer uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat jullie nu je draai hebben gevonden samen en ja dan is het dagelijkse leven ineens weer heel anders.
    Mijn dochter heeft ook anderhalf jaar weer thuis gewoond toen haar relatie over ging, dus weet wel een beetje hoe het is.
    Maak er een mooie tijd van waar jullie later allemaal met een goed gevoel op terug kunnen kijken.
    Heb je berichtjes wel gemist.

    groetjes van Frederique
    http://frederiqueloveslife.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je had al gezegd dat je minder zou bloggen door omstandigheden dus ik heb me niet al te druk gemaakt. Vooral toen ik je op Pinterest voorbij zag komen wist ik dat het goed was. Zulke veranderingen hebben tijd nodig en zijn heel ingrijpend. Geniet van elkaar en 'jong' en 'oud' weten elkaar zeker te vinden.
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn weer iets van je te horen en wat lief dat jullie het samen zo goed hebben en met die extra inwoner zal alles wel heel anders worden en natuurlijk ook veel meer jeugd over de vloer! Schattig tasje van Basje, het is een schat! Jouw viooltjes zijn ook beeldschoon en leuk om te zien hoe jij ze gebruikt! Fijne dagen,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi en handig tasje en wat een leuke boekenleggers maakte je.
    En wat gezellig om weer een logje van je te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn om te lezen,dat het goed gaat met jullie.Ja,veranderingen in je leven gaat gepaard met een andere levensstijl,en dat is niet erg.Maar soms duurt het even voordat alles weer een plek heeft gevonden.
    Mooie viooltjes zijn dit en zo fijn gehaakt waardoor ze er zo teer uitzien.
    Geniet van elkaar en een goede Hemelvaartsdag.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi Corrie, Het tasje dat ik van je kreeg, maakte Basje nu voor jou, in de kleurtjes die je graag ziet. Basje wat lief!!

    Heel mooi en zo netjes afgewerkt :-)

    De mooie viooltjes passen er zelfs bij, zo fris en teer en dan afgewerkt met die leuke bolletjes.

    Ben eens benieuwd wat je nog in petto hebt :-)))
    lieve groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Corrie ik was gisteren al aan het schrijven, maar alles ging fout.Fijn dat je er weer eens even bent. Prachtig tasje van Basje wat lief en mooi.
    Je gehaakte boeken leggers prachtig. Geweldig leuk om zo je boek neer te zetten, met dit mooie viooltje. En wat heerlijk dat het zo gezellig gaat met je kleindochter in huis. Super leuk.Lekker samen van alles doen heerlijk.
    Fijn weer wat te lezen hier. Knuffel van mij en fijne dagen Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie wat maakt jij toch mooie en lieve handwerkjes. De kleuren vind ik ook al zo prachtig. Fijn dat jullie zo genieten van elkaar en met elkaar. Wat lief van Basje om zo'n mooi tasje te maken, een blijvende en waardevolle herinnering.
    Liefs
    Hermie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een schattige boekenleggers! Leuk iets van je te horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. fijn om te horen dat jullie je draai hebben gevonden.
    En wat een schattige viooltjes. Samen met tulpen mijn lievelingsbloemen. Gebroken hartje trouwens ook en de orchidee en.... alle bloemen eigenlijk haha.
    fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat heerlijk dat jullie kleindochter een plekje heeft gekregen bij jullie, wij hebben onze kleinzoon regelmatig hier, dit is voor hem een soort veilige haven en dat is goed.

    Wat een schattige boekenleggers heb je gemaakt, jij maakt toch altijd de meest liefelijke handwerkjes, ik kan daar zo van genieten.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi lieve Corrie, fijn dat jullie kleindochter een plek bij jullie heeft zo lang het nodig is. Dan heb je inderdaad een heel ander ritme gekregen. Heb onlangs de film Simon gezien naar het boek van Marianne Fredriksson, zo mooi! Ik ga haar boeken weer herlezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ha Corrie! Fijn dat je weer even tijd vond om te bloggen. Het is altijd zo gezellig om met je mee te lezen. Je viooltjes zijn schattig - wat een lieve kleurtjes en zo fijntjes in dat garen. En het tasje van Basje is ook een snoepje. Wat een verschil hè, het ene stofje of het andere, en een paar andere kleurtjes borduurgaren. Handwerken is gewoon eindeloos variëren :-). Veel plezier met al je bezigheden!
    Liefs en groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...