vrijdag 2 november 2012

Broche voor Berthi



Zoals jullie zien, ben ik met het uiterlijk van mijn weblog weer terug gegaan naar een vorige situatie.
Op de een of andere manier bleef de nieuwe layout met irriteren, toch te onrustig of zo.
Het zonnige strandtafereel van de header vond ik ook niet meer passen bij de koude van de herfst en komende winter en zo zijn we weer terug bij af. Ik ben er blij mee!




De broche die je hier ziet maakte ik voor Berthi's verjaardag en op haar weblog (klik) zie je een mooie foto van de manier waarop ik de broche aan haar verstuurde.
Ik moet de volgende keer wel de kraaltjes even netjes schikken voor de foto ;- ))
Het gehaakte handschoentje is nog van mijn oma geweest.




Het patroon van de broche komt uit het prachtige boek "Poësie der kleinen Dinge"
van Eva-Maria Maier.
De voordeligste internet-aanbieder van dit boek was Van Stockum.
Er staan werkelijk prachtige sieraden en shawls in.
Jullie gaan er op mijn weblog nog wel meer van zien denk ik.

Een heel fijn weekend gewenst !

24 opmerkingen:

  1. Prachtig ik had hem al bij Berthi gezien, heb je mooi gemaakt.
    Groeten ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een heel mooi werkje!!!
    Je blog vind ik zo overzichtelijker en straalt meer rust uit.
    Ik vind het prettiger lezen en kijken.
    groet Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi gemaakt en hier op de foto gezet. Super Corrie!! Zal ze blij mee zijn.Mooi boek kende ik niet. Zo zie je wij kunnen nooit alles zien, en er vanaf weten.


    Fijn weekend liefs hier weer druk. José

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk cadeau. De voorkant van het boek is al veelbelovend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattig cadeautje en wat leuk op die gave handschoen! Fijn weekend,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lief cadeautje. ik ga ook eens neuzen op het web.
    Je blog is weer lekker vertrouwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ,wat een leuke en mooie broche Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik had de broche bij Berthi gezien. Zo origineel. Ik verbaas me altijd over de inventiviteit van mensen, om nieuwe dingen te verzinnen en ontwerpen. Echt iets voor jou Corrie.
    Je blog is mooi hoor, past helemaal bij jou. En je moet je zelf in de eerste plaats thuis voelen op je eigen blog.
    Dag lieverd, groetjes van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke broche is dit en het staat zo mooi op de handschoen.
    Die heb ik ook nog van mijn Moeder en heb ze gedragen op onze trouwdag.
    Het boek heeft gezellige kleine projectjes om te maken.
    succes er mee en goed weekend
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke boche heb je gemaakt,.. Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De broche is helemaal mooi!!
    Lieve groet en fijn weekend,
    Jeanny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schattig kadootje, ik heb het book gegoogled, wat leuk. Ga ik zeker ook aanschaffen.
    Bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het boek is prachtig en ook ik heb er ( te) lang geleden al een kleinigheidje uit gemaakt en onlangs heb ik ook een doosje op die manier versierd. Een lief cadeautje voor Berthi's verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je de broche mooi gemaakt en zo creatief verstuurd.
    Erg leuk cadeau om te krijgen en te geven.
    Wat leuk dat je die handschoen van je oma nog hebt.
    Fijn dat je blog er weer zo vertrouwd uitziet.
    Ik heb je bij de Give Away gezet.

    Fijn weekend en lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wa een lief sieraard heb je gemaakt. Ben benieuwd naar de andere dingen die voortkomen uit het boek.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corrie wat is dat een schitterende broche. Apart zeg.

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een lief cadeautje en die handschoen, ik kan mij die ook herinneren van mijn moeder.
    Wat lijkt mij dat een mooi boek.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit is de tweede keer dat ik dit bericht lees, de vorige keer was ik verdwaald. Speurend naar het boek hop ik van het éne naar het andere, je kent dat wel toch? De broche is prachtig en het boekje ook, dus ik kijk er naar uit wat je nog meer gaat maken. Fijne week,

    ps, het naar chocolade uitziende bericht is opgeschoven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Corrie,
    Via Annemarie's haakblog kwam ik bij jouw blog terecht.....
    Wat een beeldschone broche heb je gemaakt.
    Ben zelf fan van kleine en fijn werkjes, dus dit is helemaal mijn ding.
    Het boek lijkt me ook fantastisch,
    groetjes,
    Letty

    BeantwoordenVerwijderen
  20. prachtig...wat een mooie broche!! wat een mooi kado om te maken, te geven en te krijgen! Wat leuk dat je nog zo'n oud handschoentje hebt. Je blog ziet er vertrouwd mooi uit! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuk boek, zeg. Daar kun je idd mooie sieraden mee maken.
    De broche voor Berthi is mooi geworden, daar zal ze ongetwijfeld blij mee zijn.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat zou het toch leuk zijn als de gehaakte handschoentjes weer in de mode komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. prachtige broche!
    ik kocht 'Poësie der kleinen Dinge' een paar maanden geleden in Duitsland - mooi boek, ik heb het echt gekoesterd!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...