zondag 28 oktober 2012

Zo schuldig als Eva ...

 
 
Wat doe je als het zomerfruit volop in de schappen van de winkel ligt
 
 
 
 
... en je van een lieve vriendin een prachtige doos vol walnoten
uit eigen tuin hebt gekregen?
 
 
 
 
Dan ga je heel veel perziken en walnoten van hun velletjes, pitten en doppen
ontdoen en ga je genieten van het gevoel van rijkdom dat je overvalt.
 
 
 
 
Daarna doe je de gesneden perziken in een gróóóte pan,
samen met de geleisuiker spciaal van van Gilse en voegt in de laatste minuut
van de kooktijd de grof gehakte walnoten toe.
 
 
 
 
Daarmee vul je zoveel mogelijk van de eerder verzamelde jampotten
en zet die op hun kop op een tot dan toe schone theedoek
en wacht op de "plop" ten teken dat ze vacuüm gezogen zijn.
 
 
 
 
 
In de tussentijd haak je een mutsje voor een van de deksels en maakt plannen
voor nog meer mutsjes omdat het zo'n leuk weggevertje is.
Hier (klik) vindd je trouwens een erg  leuk patroon voor zo'n mutsje.
 
 
 
 
Daarna komt je leven in een soort stroomversnelling terecht
en is het ineens 28 oktober en schrijf je dus maanden te laat een logje
om die lieve Coby voor de walnoten te bedanken,
dat prachtige geschenk waarvan we nog elke dag kunnen genieten
als we een beschuitje met deze verrukkelijke jam eten.
Er staat nog steeds een potje klaar om aan haar te geven ...
 
"Als een vrouw niets heeft om zich schuldig over te voelen,
dan zoekt ze wel iets om zich schuldig over te voelen"
 
Ik hoef niet te zoeken ...
 
 


21 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk en zeker van genieten, het water loopt mij in de mond. Ik hou er zo van lekker dik op een boterham of geroosterd brood een beschuitje noem maar op.

    Wat lief van de geefster, maar zij weet dat jij er altijd wat lekkers van maakt.

    En het voordeel je kan er heel lang lekker van smullen.

    Een lekkere walnoten taart, ooit gezien bij Marianne D

    En een leuk mutsje gegeven en het is een super leuk cadeau.

    Coby je walnoten zijn super terecht gekomen, en een ander voordeel heeft zij volgend jaar weer walnoten over.Dan weet ze waar ze er weer mee naar toe kan hifi. Is toch ook heerlijk. Zonde om weg te gooien daar doen wij niet aan.
    Zat je in de buurt ik zou mijn potjes bewaren voor jou. Jij weet er altijd wel raad mee geweldig toch.Nu doe ik er knoopjes in. Maar hiervoor is vele malen beter.

    Jeetje wat maak ik er weer een verhaal van.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat de perzikentijd voorbij is, anders had ik het meteen uitgeprobeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er heerlijk uit, helaas kan ik het niet ruikten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kijk ik naar gezellige foto's. Wat is het toch leuk zelf van die lekkere dingen te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmmm, dat lijkt mij zalige jam! Dat op een beschuitje is net zo lekker als een taartje! Genieten, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er heerlijk uit.Nu kun je er af en toe eens van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er heerlijk uit dat is lang genieten.
    En prachtige walnoten,groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. HMMMMMMMMMMMMMMMMMM lekkerrrrrrrrrrrrrrrr!

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuk he het zelf maken van jammetjes en andere zomerfruitmaaksels?
    Warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet er heerlijk uit Corry ...enne.. beter laat dan nooit toch.
    Lieve groetjes Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een grappige combinatie-noten met perzikken.
    Dacht al-heerlijk ook maar eens perzikken inslaan.Maar helaas,je maakte dit al een poosje terug.
    Walnoten en perzikken(uit blik) doe ik wel bij de appelkruimeltaart en dat is ook lekker.Zal het voor volgend jaar onthouden.
    Geniet nog maar lekker van je potjes jam.
    gezellige avond
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het water loopt mij in de mond, ik zal dit eens onthouden, want het lijkt mij echt zalig.
    Volgens mij zijn wij vrouwen in de wieg gelegd om ons schuldig te voelen :-))

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een gezellig logje weer Corrie.
    Water komt me in de mond

    MMMM ,lang geleden dat ik nog eens confituur maakte, deze combinatie nog nooit geprobeerd maar lijkt me heel lekker.
    Helemaal af met dat gekke "mutsje".en je maakt er meteen weer een cadeautje van :-))
    Deze week kregen we ons eerste kistje walnoten van de achterbuur,en Roland was gisteravond zoet met pellen MMM lekker en goed voor de cholesterol :-)))
    lieve groetjes,Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat ziet dat er heerlijk & mooi uit.
    ik maak vaak jam maar zet de potten nooit op z'n kop ...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik was al een beetje verbaasd over die grote hoeveelheid perziken. Maar nu begrijp ik dat je dit al een poosje geleden maakte.
    Ik heb ook een zak walnoten gekregen van een goede kennis. Jammer toch dat er nu geen perziken meer zijn:-)
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik proef met je mee en schuldig?? vakt ook wel mee, Bij lieve vrienden is dat altjd goed Basje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een lekkere jam lijkt me dat. Ik maak ook altijd jam en geef ze ook vaak weg met een mutsje. Zijn altijd lekkere, leuke weggevertjes. Alleen deze zomer heb ik helemaal geen fruit kunnen plukken, vanwege de late vorst, ook geen walnoten dit jaar.

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hahaha, die laatste uitspraak zou iets voor Chago zijn om te zeggen... Gelukkig hoef jij niet te zoeken, je zou niks vinden!!!!
    Ziet er heerlijk uit Corrie, al die gevulde potten, mmmmmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mhhh lekker walnoten en wat een grappige mutsjes! groetjes,Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat lijkt me een heerlijke combinatie. Je hebt er ook leuke potjes van gemaakt.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...