dinsdag 11 september 2012

Vogeltjes verliezen en winnen



Ongeveer een maand geleden liet ik op mijn weblog een houten hart zien waarop
ik een geborduurd hart met een vogeltje had gemaakt naar het voorbeeld van het 
Twents bont servies van Jet ter Steege. 
Ik twijfelde later of dat eigenlijk wel geoorloofd was
vooral nadat ik op Marcella's blog dit artikel had gelezen.




Ik stuurde een mail met mijn vraag naar de klantenservice van "Jet"  
en ik schreef dat ik mijn foto's direct zou verwijderen als dit niet geoorloofd was.
Ik kreeg al snel antwoord dat het inderdaad niet toegestaan was om foto's van mijn geborduurde vogeltje te plaatsen en dus

Omdat ze het zo 'vervelend voor me vonden omdat ik zulke schitterende dingen had gemaakt' wilden ze me een cadeautje toesturen.
Daar heb ik geen nee tegen gezegd 'want ik liet me graag troosten' schreef ik
en zo arriveerde er enkele dagen later een grote doos waarin deze mooie stenen pot
en drie superleuke theedoeken verpakt zaten.




Van de week heb ik nog eens gemaild om te bedanken en ook om te vragen om welk wetsartikel het gaat zodat ik jullie ook kan informeren over dit onderwerp.
Hieronder lees je het antwoord: 

"Voor alle ontwerpen die Jet maakt voor serviezen geldt 
dat het copyright bij Ter Steege ligt en dat houdt in 
dat ook alle rechten van deze ontwerpen hier zijn ondergebracht".

Duidelijk en begrijpelijk en iets om voortaan rekening mee te houden.
Voor het plaatsen van deze foto's van hun cadeautjes heb ik wel toestemming
gekregen, sans rancune maak ik graag een beetje reclame na de
leuke afhandeling van dit probleem.


27 opmerkingen:

  1. Corrie wat mooooooii !
    Dat is toch wel plezierig om op die manier getroost te worden
    Die kleurrijke fotos maken je meteen vrolijk als je dit logje opent :-))

    dikke knuffel
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk gebaar om je dit cadeau te doen en wat een leiverds zijn het, ik heb het servies nog niet in het echie gezien.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Corrie wat een lief cadeau !! Voor jou verwijderen van het mooie vogeltje ik vond het al zo knap geborduurd.

    Een super mooi cadeau,en ik zie in gedachten jou mooie doek.

    Wat een mooie pot... Om verliefd op te worden. En geweldig mooie theedoeken, ik ga zoeken naar deze doeken.

    Dit heb je verdiend ... Liefs knuffel José

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corry wat een prachtige cadeaus heb je gekregen!!!
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goh, wat hebben ze dat goed opgelost zeg!Het is een prachtige pot en erg leuke handdoeken.
    Ben blij met je mededeling, zeker iets om in de toekomst rekening mee te houden.

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Misschien voor hen een tip om jouw borduurwerk in hun assortiment op te nemen. Je hebt je mooi laten troosten, veel plezier ermee!
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldige set theedoeken en wat een prachtige pot! Van deze serie word je meteen zo vrolijk :-). Ontzettend sympathiek van Ter Steege om je zo te bedanken voor je medewerking en je creativiteit. En weer eens een goede stimulans om eerlijk met de ontwerpen van anderen om te gaan. Groetjes en heel veel plezier met je aanwinsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtig potje zonder oren maar een deksel dat er precies op past , zo kun je er geheimen in bewaren of zoveel andere dingen .
    Eens even kijken en snel het dekseltje er weer op !
    Er een snoepje of koekje uit snoepen , met het dekseltje blijft alles lekker lang vers .
    Na de vorige Jet verhalen wilde ik al even reageren , het kwam er niet van .
    Ik ben ook een Jet bewonderaarste !
    Mijn Jet kopjes met Rozen zijn helaas ter ziele .
    En toen wist ik nog helemaal niet waar alle Jet artikelen geboren werden .
    Enkele jaren geleden vertrok ik vanuit mijn tijdelijke residentie voor een familie reunietje , een beetje mini zonder al te veel drukte , van het westen van ons land naar het oosten .
    Onderdeel van het reunietje was een rondrit door het twentse land .
    Weer in de buurt van neef lief ontdekte ik de firma die Jet produceerd . Ik vond het heel bijzonder om er zo vlak langs te rijden . Die dwars door het land reisjes zal ik niet meer maken , anders zou ik met veel plezier eens even rond willen dwalen en bewonderen hoe het een en ander tot stand komt
    De grootste pluim is wel voor de ontwerpster die al de mooie motieven met haar penselen neer zet .
    Corrie heeft nu een troostpotje en kan vol vreugde ook nog eens haar serviesgoed dagelijks staan afdrogen .
    Zing je dan ook altijd een aardig deuntje tijdens deze werkzaamheden ?
    Ik vond het gezellig je Jetjes te komen bewonderen !
    In Riessen bint ze wal blie met oe reklame 1

    Dit was Gerrie weer even die je hartelijk wil groeten en hopelijk tot later !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is dikke winst, wat lief om je een mooi cadeau te sturen.
    Leuk is dit.Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om zo getroost te worden,heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Verschrikkelijk leuk dat ze je zó hebben 'getroost'!! Maar heel attent van jouzelf om dat aan hun te vragen. Soms is het inderdaad lastig om te weten wat wel en niet is toegestaan. Maar dit is echt winst voor je. Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het heel coulant van ze dat ze je zo getroost hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat netjes van je om dit te overleggen.
    Het was wel gratis reclame voor ze want ik had nog nooit van Jet gehoord tot ik het op jouw blog las.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is een betere afhandeling van twee partijen die willen, dan wat ik, toch ook een welwillende partij, met Tmobile meemaak :-(
    Maar dit is echt super lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat goed dat je het gevraagd hebt en wat een mooie gebaar van Jet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een keurige afhandeling van beide kanten !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtig troostcadeau Corrie. Mooi afgehandeld zo.

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi troostcadeau heb je gekregen. Fijn dat zoiets ook op zo'n manier afgehandeld kan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk troostcadeautje. Wat goed dat je er zelf aan gedacht hebt om hierover te informeren. Een foto is zo gauw geplaatst nietwaar.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dit is wat je noemt een win-win situatie.
    Wat een leuke theedoeken.
    Groetjes,
    Anneke SK

    BeantwoordenVerwijderen
  21. dat is nog eens lief troosten, super leuk zeg die pot en theedoeken! Oh wat zul je hier van genieten lieve Corrie!! En ben toch blij dat ik jouw vogeltje nog even heb kunnen zien ;) Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Terug van de Ierse kalligrafiereis éven'bijlezen.
    Wat heb je een leuke reactie gehad van 'Jet' op je borduurtje.
    Wat zou het leuk zijn,als ze jouw borduurtje ook zouden gebruiken-wie weet. Als jij dat tenminste wilt,natuurlijk.
    groetjes,Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Echt een vreselijk leuk gebaar, maar ja, het is dan ook een bedrijf uit Rijssen, ha,ha.
    Maar ze zijn wel slim in Rijssen want het randmotiefje lijkt op een afgeleide vorm van het boerenbontmotief.
    Erg mooi, toch weer anders dan de eerdere ontwerpen van Jet ( zij woont trouwens in Nijverdal als ze niet verhuisd is)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Aardig gebaar van de Jet-Company!Weer wat geleerd...wel jammer dat ik het bewuste vogeltje niet gezien heb...het is vast schattig!
    Lieve groet,Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. bijzonder verhaal! ik heb je blog toen niet gelezen, dus de foto's gemist. Maar ik snap het punt, en gelukkig is het wederzijds heel netjes afgehandeld. Genieten van de Jet-spulletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nou Corrie, dat is wel heel bijzonder. Vaak dreigen die bedrijven meteen met juristen e.d.
    Ze hebben verdiend dat je een beetje reclame voor hen maakt.
    Groeten,
    Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Tjonge, wat is het weer genieten bij jou joh. Leuke brei/haak dingetjes en prachtige kadootjes

    Helemaal blij wordt ik van je blogje!

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...