dinsdag 7 augustus 2012

"Twents Bont" vogeltje

In dit log stonden foto's van het geborduurde vogeltje dat ik maakte, maar omdat ik me naar aanleiding van een verhaal
dat ik op internet las,
zorgen maakte of dat wel mocht i.v.m. auteursrechten
heb ik daar een mail aan gewijd en de vraag of dit wel rechtmatig was aan "The World of Jet" gesteld.
Helaas is dit inderdaad niet toegestaan en heb ik mijn foto's dan ook op hun verzoek verwijderd.

Vreselijk jammer, maar zo hoort het.
Ik kreeg overigens een bijzonder aardige mail terug
en misschien komt er nog een aanvulling op dit log.
De teksten hieronder laat ik toch maar staan,
als herinnering voor mezelf aan
het plezier dat ik had met het maken van dit cadeau! 

Na een paar  weken rust en een weldadige thuisvakantie heb ik weer
iets te laten zien. Voor een vriendin borduurde ik een vogeltje
dat bij het servies Jet van Ter Steege past. Het servies heet
 "Twents Bont" (klik)

Ik plakte het borduurwerkje op een houten hart en versierde het met
rood zig-zagband.
Er bestaat geen borduurpatroon van dit vogeltje, dus dat moest ik zelf bedenken.

Ik maakte een foto van het vogeltje dat op het grote bordje staat
en importeerde die in het gratis borduurprogramma (klik),
dat ik jaren geleden van internet heb gedownload.
Tijdens het borduren veranderde ik nog wel iets aan het patroontje
maar ik vind het heel goed passen bij het originele onwerp.


Nu nog een mooi doosje zoeken, de boel goed verpakken
en hopen dat het goed zal aankomen.
Het is ook de moeite waard om de site van de ontwerpster
van deze  mooie serviezen te bekijken.
Onder het kopje "Jet vertelt" (klik)
vind je o.a. lekkere recepten en leuke tips.
Veel plezier allemaal en tot de volgende keer

34 opmerkingen:

  1. Hoi Corrie wat een lief vogeltje ,sprekend zijn broertje liefs ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hej Corrie, het is prachtig en het lijkt als twee druppels water op het vogeltje van het servies.
    Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattig vogeltje en razend knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dat goed gelukt, echt prachtig en je hebt de kleuren perfect getroffen!Daar zal ze dolblij mee zijn! Ik zal zo even bij Jet gaan kijken, heb ook wel iets van haar in de kast! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OH, wat een leuk servies en wat prachtig nagemaakt leuk ook zo in het hart !groetjes,joan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Corrie wat knap om dit na te borduren. Ik heb ook wat van Jet. maar eens zoeken tussen de mokjes.

    Wat een lief vogeltje, ik ben weer thuis moe maar voldaan.

    Lieve groetjes tot later. José

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super Corrie dat heb je heel mooi gemaakt en wat een leuk idee om dat op een hart te maken.
    Groeten ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie ik vind het zoooo mooi, helemaal jouw kleurtjes, zo perfect afgewerkt zoals we van jou gewoon zijn. En ik ben zelf helemaal weg van vogeltjes :-)))

    Je vriendin zal er zeker heel blij mee zijn,een "one of a kind" cadeautje dat is toch helemaal super

    Lieve groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat maakt Jet leuke serviezen en wat past je borduurtje er mooi bij !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dat prachtig gemaakt Corrie. Heel lief. Geweldig dat er zo'n programma is waarmee je een patroon kan maken. Lieve groet van mij, ook voor Jan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het zelf bedenken van het telpatroon is heel goed geslaagd. Het past prima bij elkaar.
    Jet maakt mooie serviezen, van heel ingetogen tot uitbundig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat heb je mooi gedaan, en de afwerking is ook weer perfect. Wat maakt je toch leuke spulletjes en de ontvangster zal er heel zeker blij mee zijn. Zo en nu ga ik even op de site van Jet snuffelen.
    Lieve groetjes,
    Hermie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schat van een vogeltje. Een prachtig stel bij elkaar. Een geweldig cadeau.

    groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  14. DAT IS GOED GELUKT!!!
    in kleuren, die helemaal "mijn" kleuren zijn
    Groet Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  15. helemaal super!! wat is het vogeltje goed gelukt zeg en ook zo mooi afgewerkt! Helemaal Corrie hé...tot in de puntjes verzorgd! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit borduurtje is erg mooi geworden.
    Als Jet dit ziet,neemt ze je misschien wel in dienst als borduurontwerpster!
    gezellige avond.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jouw vogeltje past perfect bij het servies! Prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat geweldig om dat zo toe te passen! Weer zo'n mooi cadeau om weg te geven. De ontvanger zal er vast super blij mee zijn.
    Mooi geborduurd en zo leuk afgewerkt!

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat is dat mooi geworden. Het vogeltje is goed gelukt, je ziet bijna geen verschil. Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauwwww wat heb je dit mooi gemaakt, zou de ontvanger wel willen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hoi Corrie, fijn dat je een goeie vakantie hebt gehad, je vogeltje plus afwerking is werkelijk schitterend wat een super cadeau!
    De serviezen van Jet zijn om te zoenen.

    lieve groetjes, Fem

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Corrie! Wat een geweldig vogeltje!
    Bij de eerste foto was ik al verkocht. Maar toen ik las dat je het speciaal ontworpen had voor bij het servies van Jet, was ik helemaal vol bewondering. Het is een perfect cadeau geworden, je vriendin zal er vast ontzettend blij mee zijn.
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Helemaal TOP! Wat een leuk cadeautje. Met het programma ben ik ook heel blij want ik ben de site kwijt van een ander free software programma.
    Dank je wel tot ziens.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Corrie, het is ontzettend mooi geworden en de kleuren prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Corrie ook jij bedankt dat je volger van mij bent geworden.
    Wat een gezellig blog heb je zeg met al die leuke dingen. Wat is het vogeltje precies als op het servies zeg. Knap hoor dat je dat zo voor elkaar gekregen heb. Je vriendin zal hier heel zeker blij mee zijn.
    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Corrie, het is werkelijk schitterend en dan dat servies erbij.Prachtig.Groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat is dat mooi geworden! 'k Meteen ook even het poppejurkje meegenomen... Zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een geweldig idee.
    En wat is het goed gelukt, Corrie.
    Je vriendin zal er vast en zeker ontzettend blij mee zijn.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat heb je dit weer mooi gemaakt.
    Ik zie je al zitten boven .....
    of beneden en buiten .....
    je weet wel ...
    bij het witte muurtje :-).

    De vogels hier zijn druk;
    de blauwe bessen zijn rijp
    en die vinden ze heerlijk.
    Ze snoepten al eerder
    van de rode en de zwarte bessen
    en nu dan deze.
    Er is genoeg voor ons allemaal,
    dus ze smogen snoepen van me.
    Maar ik heb ook net een schaaltje
    voor jullie geplukt ....
    eet smakelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Leuk geborduurd vogeltje staat heel leuk bij het prachtige servies.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. OOOh wat jammer dat je de foto's moets weghalen
    Had hier zelf niet eens aan gedacht, maar nu je het zo zegt, klinkt het misschien wel logisch.

    De mogeliike aanvulling maakt me wel heel nieuwsgierig :-))


    groetjes nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Toch vind ik het een beetje flauw van Jet.
    Je hebt het toch niet commercieel willen gebruiken.
    Ze zou vereerd moeten zijn en blij met de extra andacht voor haar servies!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...