dinsdag 21 augustus 2012

Sterren-speldenkussen voor een jarige



Dit eenvoudige speldenkussentje was erg leuk om te maken.
Toen het klaar was vond ik het eigenlijk al helemaal af en
"less is more" zegt men.
Toch heb ik het versierd met vier gehaakte linnen kralen
en een koordje om het op te hangen.




Als het niet als speldenkussen gebruikt gaat worden,
omdat bijna iedereen meestal al een favoriet speldenkussen heeft,
dan kan het altijd nog als decoratie opgehangen worden
in het handwerkhoekje van de jarige.
Het is een patroon van Blackbird Designs.




De kannetjes vond ik er prachtig bij passen,
dus maakte ik er een leuk hoekje van.
We erfden de kannetjes van Ank en Wieta.
In het grootste kannetje bewaarde Ank haar schilderskwasten
in terpentine en dat is heel goed te zien als je het van dichtbij zou bekijken.
Ik vond nog een oude foto van Ank achter haar schildersezeltje,
jammer dat het kannetje er niet op staat maar toch plaats ik de foto hieronder
als herinnering aan deze bijzondere vrouw(en).




Groetjes van Corrie





24 opmerkingen:

  1. Prachtig speldenkussen.
    Wat een ontzettend leuk hoekje heb je daar gemaakt, zo sfeervol.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel mooi speldenkussen.
    Een hoekje met herinnering is al speciaal vanwege de herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi speldenkussen en ook zo mooi zoals jij het op de foto hebt gezet. Een prachtig cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi speldenkussen heb je gemaakt, met de vier kralen is het helemaal af. Mooi hoekje met de bijzondere kannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie wat kan jij dit toch goed verwoorden.Prachtig cadeau het zal liefdevol in ontvangst worden genomen.

    Mooi gemaakt voor meerder doeleinden te gebruiken super!
    Spelden kussen of ophangen enig. Bij mij hangt er van jou ook nog steeds een aan de kast op mijn kamer Enig. Iedere dag kijk ik er na,door dat ik er langs loop.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is inderdaad een heel speciaal cadeau geworden.
    Mooie kleurtjes ook heb je gebruikt.
    De kannetjes staan er mooi bij.
    Wat ga je nu maken?
    gezellige avond.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief cadeautje. het is zo leuk om van die 'kleine' herinneringen te hebben. Zo waardevol.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi ,leuk met die bolletjes en wat een mooie foto van Ank
    leuk ook de kannetjes nu nog de kwasten
    Groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een sfeervolle compositie!
    Mooi en origineel speldenkussen.
    groet Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie compositie, mooie kannetjes, maar vooral een mooi kussentje. Eigenlijk heel simpel, maar oooh zo mooi!
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig speldenkussen/hanger Corrie en wat een lieve kannetjes zeg.

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om het speldenkussen te maken en het lijkt me nog leuker om zoiets te ontvongen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig speldenkussen leuk om het zo op te hangen, wat een lieve foto van die mevrouw die daar zo heerlijk zit te schilderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sfeervol hoekje zo met dat mooie speldenkussentje als blikvanger.
    Die kannetjes zijn prachtig maar dat kistje waar ze op staan is ook zeer de moeite waard. Mooi patina zoals de heren dat bij Kunst en Kitsch zeggen.
    Groetjes,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is een prachthoekje geworden. Het geheel past inderdaad goed samen. Nu moet je misschien nog zo'n mooi kussentje naaien om het hoekje te behouden.

    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve kleurtjes heb je ook gebruikt voor dit mooie speldenkussentje. Het hartje dat je voor mij maakte hangt hier ook nog steeds aan de muur. Weet je nog dat je mij een speldenkussen stuurde in de vorm van een taartje? Ik zal het verhaal wat erbij hoort nog eens plaatsen op mijn blog.
    Mooie foto van Ank. Het kwam me al bekend voor, maar je hebt 'm al eens eerder geplaatst. Deze is trouwens veel duidelijker geplaatst.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een lief cadeautje heb je gemaakt, Corrie. Tere uitstraling door het gebruik van de zachte kleuren. Mooi!
    En mooi zijn ook de bijzondere kannen.
    Koester ze maar. Ze vertellen hun levensverhaal door hun uiterlijk.
    Liefs
    Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een mooi kussentje...dat zal een welkom kadootje zijn! en die kannen met dat prachtig lieve schilderijtje...heel bijzonder! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat het welkom was en dat ik er vreselijk blij mee ben kan ik jullie bij deze verzekeren, het heeft een ereplaats gekregen in mijn handwerkhoekje. In het echt is het nog zoveel mooier dan op de foto en de liefde waar het mee gemaakt is .......onbetaalbaar, dank je wel lieve Corrie,
    Hermie♥

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik lees dat je lieve kadootje met open armen is ontvangen!
    Het is een schatje Corrie en daie kannetjes ook,koester ze maar goed!
    Fijn weekend,lieve groet,Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat maak je er toch altijd iets fijns van Corrie. Van je handwerk, maar ook van je blogjes. Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooi cadeautje! En dat de ontvangster er blij mee is, is wel duidelijk.
    Ik ben echt verliefd op je schilderijtje van dat prachtige meiske!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. OH, wat een prachtige foto met kussentje en kannetje samen ...Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  24. dat kussentje doet mij aan de shakers denken.
    wat een mooie hommage aan schilderes ank!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...