maandag 13 augustus 2012

Sjakie de kat slaat toe ... help !!!



Er was eens een katje dat vanaf zijn jeugd opgroeide in
een appartement in Amsterdam. Hij zag weinig van de omgeving
omdat zijn baasje en bazinnetje heel bang waren dat hem iets zou overkomen
in die zeer drukke straat waar zij woonden.
Ze noemden hun lieveling Sjakie of Sjaak.
Het beestje groeide ondanks de beperkte leefruimte op
tot een gezond en gelukkig dier.




Op een dag hoorde Sjakie een bijzonder geluid dat vanaf het
balkon de kamer binnen drong en in Sjakies binnenste begon
zich een vreemd gevoel te roeren.




Zijn oren spitsten zich en zijn tanden kwamen tussen
zijn trillende lippen bloot te liggen.
Een zacht rommelend geluid kwam er tussendoor naar buiten
en Sjaak schrok zo van zichzelf dat hij als een speer naar binnen stoof
en zich bibberend achter de bank verstopte.




Dat ritueel herhaalde zich enkele malen, maar later maakte Sjakie
zich niet meer zo druk om de moordzuchtige neigingen die zich aan hem
hadden geopenbaard en begreep hij dat hij zich zo mocht voelen omdat hij een kat was.




Op een dag werd zijn gezapige kattenleven echter wreed verstoord toen er
een bord op het huis in de grote stad werd gehangen en Sjakie begreep
dat er grote veranderingen op til waren.




Ergens anders in het land kwam een ander bord te hangen aan een huis
dat op een heerlijke rustige plek, verscholen in het groen lag te wachten
op Sjakie en zijn baasjes, maar dat wist hij toen nog niet.



Wat hij wel wist, was dat hij niet kon samenwonen met de grote hond
die hem de baas was in het huis waar zijn baasje en bazinnetje tijdelijk
onderdak vonden totdat hun huis in het groen klaar zou zijn om
door hen drieën bewoond te worden en de rust weer terug zou keren.




Tot die tijd ontfermde een lieve vriendin van Sjaak's baasjes
zich over hem en wat heeft hij het daar goed!!!
Zo zag Sjaak dus ineens iets meer van de wereld maar nog altijd woont hij,
ook bij zijn weldoenster voor enkele maanden op een bovenwoning.
En juist daar gebeurde het ....




... dáár ontwaakte Sjakies jachtinstinct en besprong hij totaal
onverwacht de stille, tere vogeltjes die zich al minstens vijftig jaar
verscholen hielden tussen het bonte gebladerte van een schitterende
een aandenken uit de familie van Sjakies weldoenster
en zijn baasjes zijn er totaal ontdaan van.




Zo heeft de levensboom er ongeveer uit gezien en vorige week
werd bij mij een stevige tas van de grootgrutter die op de kleintjes let,
binnengebracht met daarin een chaos van 21 stukken
Mexicaanse levensboom ...




... en of ik alstjeblieft, alstjeblieft kans zag om die 21 stukken
weer tot een aanvaardbaar geheel te lijmen.




Ik vond het een geweldige uitdaging en degenen die me goed kennen
weten hoezeer ik baal dat het me niet gelukt is om de levensboom te herstellen.
Twee stukken heb ik kunnen lijmen, maar de lijm is veel te agressief
voor mijn longen en bovendien kreeg ik het niet voor elkaar om de gebogen,
zware stukken terracotta aan elkaar te lijmen.




EN DAN NU DE HULPVRAAG ...
WIE WEET RAAD ??
WIE KENT EEN RESTAURATEUR OF ANDERE MANIER
OM DEZE RAMP ONGEDAAN TE MAKEN ?
DE MAN OP DE FOTO ZAL JE HEEL DANKBAAR ZIJN

Mail me s.v.p. op corrieneeltje@gmail.com als je een oplossing weet.



28 opmerkingen:

  1. Wat een verhaal. Neen, helaas kan ik niet je redder in nood zijn.
    Ach die Sjakie toch...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Corrie, wat een verhaal! Ik kan me heel goed indenken dat ze heel erg ontdaan zijn van het onverwachte jachtinstinct van Sjakie. En jij natuurlijk omdat je zó graag de levensboom had willen repareren. Ik zou nu geen oplossing weten, maar ik hoop van harte dat iemand die wél heeft.
    Was trouwens leuk om Jan even te ontmoeten vanmiddag! Dag lieve Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Auckje van der Leij13 augustus 2012 om 22:45

    Wellicht kun je bij een kunstacademie, afdeling beeldhouwen, vragen of er een kunstenaar bekend is met terracotta beelden. Of anders gewoon bij het Rijksmuseum. Ook zij hebben allerlei restaurateurs tot hun beschikking. Bij het tv programma Tussen Kunst en Kitch zit een kenner van Chinees blauw/Delfts aardewerk. Volgens mij weet hij ook alles over restauratie. Ik weet zijn naam niet zo snel maar dat kun je even opzoeken. Ben reuze benieuwd of je hier iets aan hebt. In elk geval, succes. Het is (of was moet ik zeggen) trouwens een beeldschoon ding met al die felle kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Auckje van der Leij13 augustus 2012 om 22:53

    Nog even met mij. De tussen K & K heer heet Robert Aronson. Grote kenner van Europees aardewerk. Hij heeft een winkel in Amsterdam en die kun je natuurlijk heel gemakkelijk vinden. Nogmaals succes, Auckje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje, wat een verhaal. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Helaas kan ik je niet verder helpen. Ik hoop dat je slaagt in je zoektocht.
    Fijne dag Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach, arme Sjaakie, maar ja van een kat kan je alles verwachten, zeker met mooie felgekleurde ornamenten.
    Hopelijk kan iemand het repareren, maar ik zou ook zo gauw niet weten waar.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat begon als een leuk verhaal, eindigt hier wel in een complete ravage.
    Hopelijk kan iemand jullie helpen....! Succes.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een verhaal, misschien kan je iets vinden op google!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Corrie ik heb dit ooit zelf ervaren met een beeldje uit een ver land. Om gevallen hoofd er af.En met veel engelen geduld is mij het gelukt te lijmen. Maar je kan het zien ze heeft nu een hals ketting die er eerst niet zat. De lijm is te agressief voor deze tere materialen.

    Maar ze staat weer op mijn kastje te pronken.

    Ik wens je heel veel succes. Ja zo is er al veel gesneuveld bij mij. Ik gebruikte die krachtige lijm klein tubje waar je op moet passen voor je vingers.

    Ik hoop dat er een oplossing komt alleen al voor je zoon en deze dame. Dit is zo vervelend.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hoop, dat je iemand kunt vinden die het kan restaureren.
    Ik kan je geen advies geven ben te weinig bekend met de mogelijkheden.
    En ja, dieren en kinderen verassen je telkens weer. soms is het leuk soms pijnlijk en vervelend.
    groet Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oeps, die Sjakie, wat een stress voor het katje en nu voor jullie. Zo'n levensboom ziet/zag er wel heel mooi uit, mooie kleurtjes en figuren. Hopelijk meldt zich iemand die kan helpen. Valt het anders niet onder een verzekering zodat er een nieuw exemplaar vergoed wordt?
    Sterkte ermee, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ach...als het niet zo sneu zou zijn zou ik zeggen dat ik genoten heb van je verhaal! als het om een gewoon beeldje zou gaan..te koop bij Blokker of zo! maar dit is wel heel zonde, ik snap dat de eigenaren van slag zijn. En Sjakie...ja...die zag natuurlijk die lekkere vogeltjes!!Snap hem ook wel weer ;). Ik kan je geen advies geven maar misschien heb je de gouden tip al binnen. Succes ermee enne...3 miauwegroetjes van onze poezendames voor Sjakie! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje wat een verhaal maar ik hoop dat er iemand is die dit kan herstellen. Heel veel succes en Sjakie kan het ook niet helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Als het helemaal niet lukt om te lijmen zou ik een grote glazen vaas nemen en daar alle onderdelen in leggen om naar dit kleurrijk geheel te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elma, dat vind ik een supergoede tip voor het geval hij niet gemaakt kan worden, dankjewel!

      Verwijderen
  15. Hè wat sneu Corrie, ik weet eerlijk gezegd niet zo een oplossing...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een spannend verhaal maakte je ervan corrie, maar wel toch wel jammer hé.
    Zeker omdat hij bij de vrienden gebeurde en niet bij henzelf thuis

    Wat een mooi kleurrijk siervoorwerp, maar helaas kan ik je hierbij niet helpen
    Heb vroeger nog een cursus keramiek gevolgd, is er zo nergens iets bij jou in de buurt.
    De lesgevers weten misschien een oplossing.
    Of speuren op internet?? Waarschijnlijk is dat al gebeurt.:-))

    Hou je ons op de hoogte ,ben benieuwd


    groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé Nicole, goede tip, ik heb zelfs al een adres gekregen van Basje, we hebben goede hoop! Internet is al afgestruind, maar daar is zoveel, je kijkt al snel over iets heen.
      Dank voor je reactie!

      Verwijderen
  17. wat jammer dat die mooie boom kapot is en wat een spannend verhaal!:)Ik heb ook een levensboom, van ijzer en die is geknakt. gelukkig staat het knakken of breken van de boom niet voor knakken of breken van ons leven! die van mij staat nu met behulp van secondelijm en een sateprikker in een hoek van een kast.
    Mocht het niet lukken om hem helemaal te plakken: lijst de foto die je hebt gemaakt in en hang 'm tegen de muur :) , of gebruik de stukjes voor een mozaïek, als herinnering. En anders zijn er nog wel mexicaanse winkeltjes in amsterdam (negen straatjes) die ze verkopen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Há Saskia, dankjewel voor je leuke reactie en je goede raad, we zijn nog steeds aan het nadenken over een oplossing en heb meerdere adviezen die we aan het bekijken zijn. Het resultaat, als dat er mocht komen, laten ik zeker zien op mijn weblog. Ik ben ook heel blij met je tip van de negen straatjes, ik ben daar goed bekend, maar dit winkeltje heb ik nog niet gezien, reden om weer eens naar Amsterdam te gaan en te zoeken of zo'n winkeltje te vinden is.
      Groeten van Corrie

      Verwijderen
  18. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Alleen al de manier waarop je het hebt verwoord is het lezen waard Corrie !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. http://leadershipinsightsblog.com/what-is-autocratic-leadership-style/

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hotels Near New Delhi Railway Station, Hotel Near New Delhi Railway Station, Budget Hotel Central Delhi Budget Hotel In Delhi, Budget Hotel Near New Delhi Railway Station, Hotels In Central Delhi,
    Budget Hotel Central Delhi
    Budget Hotels In Delhi Paharganj

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jeetje wat een verhaal maar ik hoop dat er iemand is die dit kan herstellen. Heel veel succes en Sjakie kan het ook niet helpen.

    http://wikilego.com/lego-disney-minifigures-71012

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jeetje wat een verhaal maar ik hoop dat er iemand is die dit kan herstellen. Heel veel succes en Sjakie kan het ook niet helpen.

    http://wikilego.com/lego-disney-minifigures-71012

    BeantwoordenVerwijderen
  24. lovely post. visite this awesome site.

    http://voyance-amour-eternel.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...