maandag 16 juli 2012

Vlinderschilderij



Terwijl ik nooit iets had met vlinders staan er nu toch twee
heel dicht bij me in de buurt als ik in mijn eigen hoekje zit.
Zoals met veel dingen is mijn mening over vlinders
ook veranderd in de loop der jaren. In de vlindertuin
in Emmen zijn mijn ogen open gegaan voor de schoonheid
van deze insecten.

Ik borduurde deze twee kort geleden en ik vind ze erg leuk
als ze zo samen met het lieve meisje naast me op mijn rommelplankje staan.

 



Er ligt ook altijd wel iets om te handwerken en vooral de laatste maanden
ligt er meestal wel een sok om te breien en een haak- of borduurwerkje.

Er is iets flink mis gegaan bij het borduren van de letters
onder de vlinder, dus die moeten uitgehaald en
opnieuw gedaan worden.
Geen probleem want het zit in een eenvoudige wissellijst
en ik heb het linnen nog niet opgespannen.



Dit is de Spaanse Maanvlinder, de Graellsia Isabellae.
Ik ben wég van de kleuren van deze mot ,want dat is het!

Van de bruine vlinder heb ik de naam nog niet kunnen achterhalen,
die zou ik er ook nog graag op willen borduren,
dus als iemand de naam kent hoor ik dat heel graag.



Jammer dat het glas zo'n weerschijn geeft, maar je krijgt een idee
van de kleuren. Ik vond de donkere kleur van deze vlinder
een mooi tegenwicht voor de prachtige turquoise kleuren van de mot.
Ik hoop vandaag nog even heerlijk in dat werkhoekje te duiken
om een paar steekjs te breien of te borduren.
Maar nu moet er eerst gewerkt worden

Allemaal een fijne werkweek gewenst!!

 

38 opmerkingen:

  1. Yess, de eerste,
    Mooi he die vlinders, prachtige kleuren die zo subtiel in elkaar overlopen.
    Rommelplankje??? Dan zal ik je maar niet mijn "opgeruimde" werktafel laten zien.
    Werk ze en veel handwerkplezier.
    Groetjes,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Anneke, met rommelplankje bedoel ik eigenlijk mijn eigen knutselhoekje, niet dat het rommelig is, maar dat ik er zo lekker kan "rommelen" ;- )
      Leuk hè om de eerste te zijn!

      Verwijderen
    2. Oh gelukkig maar. Lekker he zo'n eigen "rommel"plekje. Jouw eigen stekkie.

      Verwijderen
  2. Wat een ontzettende mooie borduurtjes, de teerheid van de vlinder komt heel goed tot zijn recht.
    Vlinders zijn prachtig en het is jammer dat je ze tegenwoordig niet meer zoveel ziet, dit jaar nog geen een.
    De vlindertuin in Emmen is schitterend, ik heb daar regelmatig geweest, het moest er alleen niet zo warm zijn ;-)

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie geborduurde vlinders. Leuk ook zo samen in de lijst!
    De weerschijn van het glas valt mee hoor, als ik een foto maak laat ik het glas eerst er nog even uit en maak dan een foto om vervolgens het glas er weer voor te doen.
    Het is maar een ideetje.
    Ik kan je niet helpen aan de naam van de vlinder.

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi, jouw vlinders, uitbundig van kleur de een en zo mooi 'gedekt' de ander. Ik kan me voorstellen dat je hier van geniet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi geborduurde vlinders, maar wat bedoel je met rommelplankje.....wel een heel net rommelplankje hoor!;-))
    Groet,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Corrie, wat laat je weer mooi borduurwerk zien. Ik realiseer me dat het, doordat ik nu reageer en anders niet, lijkt alsof ik deze aflevering van je blog mooier vind dan de vorige afleveringen, maar wees ervan verzekerd dat ik ook je voorgaande werken (zoals bij voorbeeld het broderietasje voor Lut, het spreukentasje voor Ellen en het bekleden van je bureaustoel) adembenemend mooi vind! Wat ben je toch geweldig creatief en actief, petje af :-))
    Wat de naam van de tweede vlinder betreft: deze vlinder lijkt wel wat op een Erebia epistygne maar heeft ook wel wat van een Hamaeris lucina. Ik wens je veel succes bij het achterhalen van de juiste naam (maar ook zonder naam vind ik je vlinderschilderij helemaal "af")

    Maria.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maria, bij jouw mooie reactie denk ik beslist niets over de andere logjes, ik ben alleen maar heel blij je naam weer te lezen!!

      Verwijderen
  7. Wat mooi !! Wat doe jij toch ook veel. Prachtig deze vlinders zo mooi bij elkaar.

    Ik geloof dat Maria hem gevonden heeft. Ik heb ze bekeken prachtig. Wat staan ze mooi in op jouw
    ( rommelplankje ) Gelukkig heb je niet mijn werkkamer gezien.
    Opgeruimd vol gepropt.

    Bij Jeanny jouw idee al gezien.Dit doen wij nu bij elkaar te weeg brengen. Heerlijk het internet.Zou niet meer zonder kunnen.
    Ik leer hier zo veel, op handwerkgebied. Maar brengt ook vele verslavingen te weeg. Maar fijne verslavingen.

    Fijne dag mijn koffie is op, nu de strijk.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die vlinders lijken er zeker op José, maar zijn het volgens mij net niet. Ik heb er weinig verstand van.
      Wat enig zeg dat jeanny ook een stoel heeft bekleed!

      Verwijderen
  8. Dit is weer erg mooi Corrie.

    Wij hebben vele vlinders, en in prachtige kleuren.
    Zelfs de lads zijn vaak onder de indruk ........
    een van de lads lag net op het grasveld en er kwam een vlinder overvliegen.
    Ik zag hem kijken en meedraaien met de vlinder ....
    prachtig om te zien.

    Toevallig kreeg ik pas ook een hele mooie kaart met vlinders, en de inhoud was lief.
    E-mail is handig, maar de ouderwetse "snail mail" met handgeschreven woorden zijn toch "the best".

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Snail mail ... die uitdrukking kende ik niet, maar snap hem helemaal!!

      Verwijderen
  9. Prachtig! Wat een mooi borduurtje en wat een schitterende kleuren! Helaas ik heb geen benul wat het voor vlinder/mot is, maar er vast wel iemand die het antwoord weet! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi "rommelplankje" heb je toch!!
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt het ere van de vlinder heel goed weten weer tegeven.De overgang tussen de kleuren zijn vloeiend en fijntjes.
    Prachtig!
    groet Rian

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een fout in de eerste zin het moet `Tere vd vlinder` zijn. Sorry het berichtje was al weg.
      groet Rian

      Verwijderen
    2. Daar hoef je je niet voor te excuseren Rian, ik ben altijd heel blij met iedere reactie en snap evengoed precies wat je bedoelt.

      Verwijderen
  12. als dat een rommelplankje is ...
    elke vlinder is toch een wonder: uit een onaanzienlijke cocon komt zoiets moois tevoorschijn - jouw mooie vlinders uit een stukje stof en een paar draadjes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vlinders zijn werkelijk schitterend, vooral als je op de details gaat letten. Mij werden de ogen geopend toen ik op Guernsey ooit een vlindertuin bezocht en heel veel foto's maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Cor, dan zou ik toch weer eens naar de kanaaleilanden moeten, al is het alleen voor die vlindertuin (^_^)

      Verwijderen
  14. Ik ben op Rhodos in de de vlindervallei geweest, ik vind het prachtige zomerbodes, jouw vlinders zijn super!

    groetjes, Fem

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of ik moet naar Rhodos, is natuurlijk ook niet te versmaden!

      Verwijderen
  15. Prachtige vlinders, jammer genoeg kan ik je niet aan de naam helpen. Misschien een plaatje sturen naar de dierentuin van Emmen. Die hebben er zoveel in de vlindertuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige vlinders. Heel veel plezier in je hoekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel leuk hoor, maar waarom achter glas? Jullie roken toch niet in huis?
    Ja de meningen over wel of niet glas zijn verdeeld en ik behoor tot de stroming zonder glas.

    Maar iedereen moet naar eigen idee doen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt helemaal gelijk Theda, we roken niet, maar koken wel!
      En de keuken heeft een open verbinding met de kamer ...

      Verwijderen
  18. Daar snap ik toch helemaal niks van . . . .
    Een rommelplankje dat gewoon vol staat met de mooiste schatten
    En de vlindertjes kunnen er vrolijk tussen fladderen .
    De vlindertuin in Emmen is de moeite waard om te bezoeken .
    Ik heb er mooie herinneringen aan tevens ook al de andere dieren kunnen bewonderen op een zeer zonnige dag toen wij naar het Drentse land gingen voor een dagje .
    Voordat we de dierentuin konden betreden zaten we midden in een levensgevaarlijke situatie .
    Alleen nog even de weg oversteken om er te komen en daar was alles afgezet wegens een ronde van Emmen werd het meen ik genoemd .
    Een mensen menigte langs de afzetting en wij waagden het met veel moeite om door de afzetting kruipende of klimmende over de afzetting te komen .
    Het is ons gelukt zonder dat we onverwachts door de wielerronde verrast zouden worden .
    Ik raad iedereen aan zoiets toch maar nooit te proberen .
    Eenmaal bij de fladderende vlinders gekomen is onze dag toch een zeer mooie dag geworden .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gerrie, wat een verháál weer, doodeng om zo over te moeten steken.
      Wij deden het eens op de rotonde rond de Arc de Triomph te Parijs, verloor er een van ons ook nog zijn slipper en heeft met levensgevaar die slipper toch nog opgeraapt.
      Bleek er later toch een voetgangerstunnel te zijn :- ((

      Verwijderen
  19. A+s je dat al een rommelplenkje beschrijft hou ik me vast aan de tweede uitleg van rommel, Het ziet er zo netjes uit, alles op zijn plekje, en de vlinders zijn super, misschien vind je de naam in een oud verkade album Ik meen dat er ooit een was over vlinders en bloemen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Basje, ik heb zojuist mijn Verkade albums nagekeken, ik heb er vijf, maar de vlinder stond er niet in, erge goede tip trouwens!! Dankjewel.

      Verwijderen
  20. Nou ja, rommelplankje.... Er staan of liggen alleen maar leuke of fijne dingen op hoor. Ik vind vlinders prachtig! Weet je dat er hier vlak bij ook een vlindertuin is? (http://www.vlindorado.nl/) Ik ben er 2x met kids geweest. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Chris, daar moet ik tpoch echt eens naar toe, je hebt het er al eens eerder over gehad, maar ik vegeet zulke dingen gewoonweg, suf hè!

      Verwijderen
  21. Corrie, wat een prachtige vlinders. Ik hou ook van bruin, maar van de Spaanse vlinder ben ik helemaal weg.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtig borduurwerkje, erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha Corrie!
    Het Bonte Zandoogje lijkt er wel wat op. Met het huidige vlinder tekort in de natuur ben ik blij dat ik ze bij jou nog mag bewonderen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Héél gezellig rommelplankje heb je!
    En ik heb diepe bewondering voor je vlinders, vind het wel erg mooie beestjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel erg genoten heb ik weer van al het moois dat je hebt laten zien op je blogje!!!!

    hartelijke groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...