donderdag 5 juli 2012

Veelkleurige sokken voor Maaike en I



Op Maaike's verzoek breide ik deze vrolijke sokken voor
een vriendin van haar die ernstig ziek is geweest.
Troostsokken zijn het dus en sokken zijn daar wat mij betreft
uitermate geschikt voor.




Maaike vond ze zó leuk dat ik ook voor haarzelf een paar breide
en nu ben ik aan het volgende stel bezig omdat Max ze
ook geweldig vindt.

"Precies dezelfde Max?" vroeg ik met een grijns en ja hoor,
daar kwam het antwoord dat ik al verwachtte:
"Ik wil graag al die kleuren, behalve het donker- en lichtroze".




Het patroon haalde ik uit dit boekje en met behulp van de matentabel
die daar in staat, komen de sokken voor Max ook wel in orde.

Vaak hoor ik zeggen dat sokken breien iets is om in de winter te doen
en dat het nu veel te warm is voor dat klusje.
Ik vind het een heerlijk werkje voor nu!

Wat vinden jullie, breien jullie wel of niet
met deze ontzettende warme dagen?


28 opmerkingen:

  1. Een feestje deze sokken daar word je heel erg blij van en heerlijk weer hoor om te breien.
    Ik heb gistermiddag en gisteravond lekker buiten gezeten om poppen op te vullen met schapenwol.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke sokken!! En wat heb jij een mooie hand van breien.

    Hier word je vrolijk van. Ik brei ook met lint maar het wil nog niet zo lukken op pennen 10 je wilt niet weten hoe vaak ik op nieuw ben begonnen voor deze Sjaal. Maar opgeven doe ik niet.

    Mijn schoonmoeder en schoonzus komen volgende week een dagje. Zal wel eens met hun overleggen wat ik fout doe.

    Liefs nog een fijne dag José

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn toch sokken waar je helemaal blij van wordt! Zó vrolijk. Natuurlijk wil Max ook zulke leuke sokken, vooral als oma ze breit.
    Of het nou warm of koud is Corrie, ik brei helemaal niet, haha. Van de winter alleen zo'n leuke slingersjaal, maar ja dat is zo gepiept. Aan sokken breien heb ik een hele slechte herinnering, misschien daarom. Maar ga jij maar lekker door hoor, veel te leuk! Dag lieverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik brei helemaal niet, maar wat een gave sokken zijn dit! Max krijgt ook vast hele mooie exemplaren! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke en vrolijke sokken.
    En natuurlijk brei ik met dit weer ....... een breirol en een mooi vestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke vrolijke sokken!
    Leuk, dat Max ook zulke vrolijke sokken wil!
    Ik brei niet, voor de kinderen wel veel gedaan, maar dat is 25 jaar geleden.
    Het gekke is dat ik de laatste tijd weer wat meer naar breipatronen uitkijk en kriebelt het om ze te gaan maken.
    Maar ik heb eigenlijk teveel onder handen!
    Ken je dat?

    Succes met de sokken en lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Evelyne, dat kennen we allemaal wel denk ik, altijd teveel leuke ideeën om mee bezig te zijn, maar is dat nu juist niet heerlijk!
      Altijd iets hebben liggen om op te pakken en je nooit hoeven vervelen.

      Verwijderen
  7. Hoi Corrie wat een leuke sokken ook al brei ik zelf niet alle handwerk boeit me1

    Ps. Je notenbrood is al door veel mensen gebakken met veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jessie wat enig om te lezen dat het notenbrood zo'n succes is!

      Verwijderen
  8. Wat een vrolijke sokken.
    Ik brei nooit als het zo warm is, straks als het kouder aan het worden is, begin ik weer aan de poppen, beren en apen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De sokken zijn geweldig, ze zullen er blij mee zijn. Breien? nou nee, ik spin wèl, heerlijk rustig zitten haha en ben nu bezig een scherig te haspelen om een kleedje van plastic zakken te weven voor in de tuin, maar dat is gelijk aan de sportschool merk ik.... zo maar eerst douchen, of morgen verder gaan natuurlijk :-)
    Veel breiplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik schreef een 'scherig' maar ik bedoek natuurlijk een 'schering'

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het zal wel aan de warmte liggen; Bedoek moet bedoel zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha,ha,ha, Marion, drie berichtjes van jou, dat is verwennerij, ga zo door!

      Verwijderen
  12. Wat een heerlijke sokken, daar word een mens vrolijk van.
    moest lachen met die uitspraak van MAX, , jaa roze is voor meisjes hé. Het voordeel is , zo raken de restjes op en die kleine sokjes gaan snel vooruit.

    Vroeger had ik altijd iets op de breinaalden staan, zomer en winter,,krijg er ook vaak terug zin in, heb nog een voorraadje liggen, dat ken je wel hé

    Vervelen ????wat is dat????
    lieve groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nicole, dan zie ik jou wel weer aan het breien slaan, ben heel benieuwd wat dat zal worden!!

      Verwijderen
  13. Hallo Corrie, ik wou dat ik het kon.Ik kan wel een pannenlap breien, maar daar houdt het bij op. De sokken zijn werkelijk prachtig, groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Natuurlijk breien we gestaag door. Iedere keer een ander handwerkje voor de afwisseling. Van quilt naar sokken en van sokken naar een borduurtje of een breirol. Je "troostsokken" zijn een feest voor het oog en voeten. Lekker boekje is dat he. Hiermee heb ik ook sokken leren breien. Er is er ook een voor wanten en handschoenen.
    Dag, dag,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Anneke, dat boekje voor wanten en handschoenen ken ik niet, klinkt goed zeg!!

      Verwijderen
  15. hallo Corrie, wat een heerlijke sokken heb je gebreid.
    Ik brei ook gewoon door hoor, zomer en winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha Corrie,
    Je sokken zijn geweldig, en Max heeft groot gelijk: Roze is een meisjeskleur!
    En ja hoor, ik brei wel 's zomers, of het moet wel zo ontzettend warm zijn dat je helemaal nérgens zin in hebt. Maar ik geef dan wel de voorkeur aan katoen boven wol of acryl. Dat is toch wat koeler in je handen. Ik ben momenteel aan het oefenen met continentaal breien.... maar voorlopig gaat het nog lang niet zo snel als 'hollands' :)
    Groetjes van mij
    Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja Corry ook ik brei, al is het alleen maar aan de twee breirollen en er staat nog een handdoek op de naalden.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een "blije" sokken!!!
    genieten. Ik rommel ook gewoon door, breien, borduren, spinnen.
    vooral kleine dingetjes die kan ik zo lekker buiten op mijn bankje doen en met één oog Ymke in de gaten houden.
    groetjes Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De sokken doen me denken aan Pippi, heerlijk warm en vrolijk. Leuke kleurtjes om in de zomer mee te breien.
    Anne trekt nu ook regelmatig 's avonds even sokken aan. Ik heb dit jaar nog geen sokken gebreid, maar het begint weer te kriebelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha Corrie, dat boekje kreeg ik dit jaar voor moederdag. Nu nog een gaatje vinden om eens een paar sokken te proberen. Want die overvloed aan leuke ideeën komt me bekend voor...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De complimenten Corrie, je blog ziet er mooi uit, wat heb je veel gedaan en geblogd de laatste tijd.
    ja ik brei rustig bij mooi weer, momenteel wat minder vanwege mijn 1000 hexagonnetjes-project voor een tafelkleedje, maar ik ""moet"" wel weer een nieuwe omslagdoek breien want de andere is uit de auto gestolen. (zie m'n weblog) dus als we komende winter weer een keer in Bergen hopen te komen, koop ik mooi gemeleerd garen en brei weer zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...