maandag 9 juli 2012

Spreukentasje voor Ellen




Dit spreukentasje maakte ik voor Ellen die helaas geen weblog heeft,
maar wel trouw op mijn weblog reageert.
Via mailcontact leerden we elkaar beter kennen en ontdekten
we dat we allebei houden van de inspirerende en bemoedigende
woorden uit de Bijbel.




Voor mijn verjaardag in maart stuurde Ellen me dus
dit mooie boekje van Max Lucado en drie prachtige,
handgeverfde borduurgarens van Nina met namen die heel goed bij de inhoud van
het boekje passen: "White Sheep", "Straw" en "Spring Grass".




Toen haar verjaardag naderbij kwam wilde ik iets voor haar maken
waarin ik een deel van de garens die ik kreeg wilde verwerken.
De kleuren van "Quaker Birds" van LHN heb ik omgezet
naar de kleuren die ik van Ellen heb gekregen.
Ook het koordje maakte ik van deze garens.




De bronskleurige stof  kreeg ik jaren geleden van mijn zus
en heb ik al vaker gebruikt voor het afwerken van
een borduurwerkje zoals bij deze Quaker huisjes
die ik in een kussentje verwerkte.
Het was een restant van de gordijnstof voor haar huiskamer.




Het gedichtje dat ik in het kussentje stak heb ik al eerder geplaatst in
Moois zoals heel veel los van elkaar staande dingen en ideeën
bij elkaar kunnen komen in een handwerkje.

Ik wens jullie een fijne werkweek toe!





24 opmerkingen:

  1. Lieve Corrie, wat een verrassing om bij het openen van je blog meteen dit bekende tasje in beeld te krijgen. Het is werkelijk een prachtcadeau, vooral met het mooie en toepasselijke gedicht erbij. Steeds als ik het zie liggen, geniet ik er weer van. Ik ga er een mooi plekje voor zoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Corrie wat maak jij toch mooie cadeautjes. Zo lief en mooi.

    Haar borduurzijde gebruikt enig. En zo mooi gemaakt. Prachtig gewoon.

    Ik wens jou ook een fijne week toe, met veel handwerk plezier. Gisteren is mij gelukt met lint te breien. Na tig keren uithalen. Je weet wij geven niet op.
    Nu maar hopen dat de sjaal naar het zin word. Iedere toer is anders alle aan dacht moet op het werk zijn, want anders weer een pennetje uithalen en steken tellen anders klopt het al niet.

    Heel veel liefs mail verstuurd José

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wateen mooi tasje heb je gemaakt, een mooi kado om te krijgen! Prachtige kleuren van het borduurgaren, nu maar verzinnen wat je daar voor moois van kan maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 't Is een heel mooi tasje, schitterend van kleur.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och, wat mooi weer, Corrie, en wat ik er van zag: wat een prachtige woorden ook ...
    Zulke cadeaus raken het hart.

    Groetjes en een hele fijne dag,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Corrie, wat een mooie cadeautjes over en weer. Je spreukentasje is zo bijzonder. Het zal vast een speciale plek hebben bij Ellen.
    Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie wat schitterend, en wat een mooie woorden, ja woorden kunnen een grote troost zijn, en dat tasje! nu ook dat is heel speciaal
    Fijne dag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach Corrie, wat schattig weer. Helemaal iets voor jou om dat te maken. Ik heb ook een boekje van Max Lucado waar ik helemaal weg van ben! Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een ontzettend mooi tasje heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi cadeau om te maken en te ontvangen!
    Het gedicht heb ik gelijk opgezocht om het door te sturen naar iemand die dit nu heel goed kan gebruiken.
    Toeval bestaat niet.
    Nu nog en mooie kaart bij het gedicht maken.
    fijne avond.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een mooi en betekenisvol cadeau. het bevestigt de band die je met ellen hebt ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig, wat een lief borduurtje is het geworden in deze zachte tinten en wat een schattig tasje, de spreuk is heel mooi! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel langzaam komt je nieuwe werkje voor mij zichtbaar .
    Eerst alleen het koordje dat maakt het al tot een verrassing .
    De kleuren in teer groen en dan het prachtige tasje om mooie woorden samen gevat bewaard te houden
    Een fijne combinatie met het lieve borduurtje de glans van de bronskleurige achtergrond , dat maakt het samen tot een juweel ! Jouw denkwerk om originele geschenkjes tot iets moois te maken gaat denk ik in stilte door tot dat je het in een reportage aan een ieder hier komt tonen .
    Wij houden van mooie dingen en komen daarom graag weer langs .

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoe prachtig Corrie dat er zo'n mooie vrienschap ontstaat.
    Geweldig tasje,extra speciaal door de mooie betekenis.
    Voor jou ook een hele fijne week.

    lieve groetjes, Fem

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Door het internet ontstaan heel waardevolle contacten, alleen hiervan kan je al genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corrie, schitterend die quaker vogeltjes, géén twijfel dat Ellen er héél blij mee was.
    De dubbele betekenis van het tasje maakt het een heel byzonder cadeau.... op de jouw eigen perfecte manier afgewerkt.
    Mooi dat we mochten meegenieten :-))))

    liegfs
    Nicole :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een waardevol cadeau!
    Mooi geborduurd en afgewerkt!
    groet Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  18. en dat doe je er dan zo maar even bij !!super en bewondering waard Basje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb je een mooi cadeau voor Ellen gemaakt.
    Met zoveel liefde en zo leuk dat je het garen hebt gebruikt dat je van haar kreeg.
    Echt een bijzonder cadeau, voor wat ik zeker weet, een bijzonder persoon!
    Lieve groetjes en fijne week, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een fijn handwerkje, zo'n lief idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een heel bijzonder cadeau heb jij haar gegeven, het gedicht is dan ook prachtig.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Alleen het woord 'spreukentasje'doet me al genieten en nu ik de uitvoering zie val ik van schoonheid in katzwijm.
    Ivm het overlijden van Rutger Kopland las ik vandaag dit:

    'Dichtregels worden de dichter gegeven,
    (...)
    Dat heb ik nooit geweten, wel dat soms
    een vreemd soort ontroering opkomt
    waarvoor ik naar woorden zoek.'

    Laat ik nu naar een spreuk op zoek zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat is een heel bijzonder kado...

    Wonderlijk hoe door bloggen vriendschappen ontstaan. En als je dan ook nog bij elkaar ontdekt wat voor jezelf zo waardevol is...

    Liefs,
    Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een mooi geheel, zeker met het verhaal wat je erbij vertelt.
    Ik vind je kopfoto ook helemaal super.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...