vrijdag 6 juli 2012

Slofjes haken en briefjes sparen



Deze eigenwijze babyslofjes maakte ik
als verjaardagsgroet voor Willy




Ik geloof dat ze ongeveer zeven centimeter groot zijn en ik heb ze
bedoeld voor één van Willy's beren.

Het mapje waarop ze staan heb ik gemaakt naar een patroon
van Beardie Design en ik schreef er hier al eerder over.
Maar toch wil ik er opnieuw iets over vertellen want toen het net af was
had ik er nog geen bestemming voor.
Nu wel zoals je ziet!




Voorheen, toen Jan nog niet gepensioneerd was, schreef hij me
bijna iedere dag een briefje als hij naar zijn werk ging.
Hij was altijd al heel vroeg weg en vaak sliep ik dan nog.
Kattenbelletjes met lieve woorden waren het en áltijd wenste hij me
daarmee ook God's zegen toe voor de nieuwe dag.




Nu staat Jan vaak later op dan ik en geniet van zijn vrijheid na
zijn pensionering, maar toch vind ik af en toe een briefje, want hij
heeft het druk met allerlei bezigheden buitenshuis.
En deze briefjes bewaar ik nu zorgvuldig in dit mooie mapje.

Kattenbelletjes met nog altijd die lieve woorden en ook nog steeds
God's zegen als ons persoonlijke recept voor een lang,
diep doorleefd en gelukkig huwelijk.


26 opmerkingen:

  1. Ik krijg erg natte ogen van en kippenvel, wat toch heerlijk na zoveel jaren samen dat er nog steeds lieve woorden en zegeningen zijn.
    Wat moet je toch een gelukkig persoon zijn.
    Dat mapje is zo een bijzonder en persoonlijk mapje geworden.
    Ik vind het ook een mooi mapje, mooi geborduurd door jou persoonlijk en zo zijn mapje en briefjes weer een eenheid net al jullie mooi hoor!!

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief en leuk deze kattebelletjes. Ik krijg mailtjes van mijn mannetje die nog werkt.Dit is iets tastbaars mailtjes gaan weer de prullenbak op de computer in want anders word dit overbelast. Maar ik zie zijn foto dan binnen komen met een nieuwe mail.

    Maar ik bewaarde wel al de briefjes van mijn kinderen. En die scant mijn man tegenwoordig om ze te bewaren.

    Maar jouw map vind ik super, met een kopje koffie nog eens lekker al je briefjes gaan zitten lezen.

    Zo lief.

    Fijn weekend Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een pracht, helaas is mijn vriend zo humeurig in de ochtend dat zulke leuke briefjes niet worden gevonden. Ook begint voor mij elke ochtend eerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattige slofjes.
    Leuk brievenmapje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De slofjes zijn leuk en het mapje is zo mooi
    en ja ...
    de inhoud ........
    de briefjes van Joris ........
    dierbare briefjes.

    Ook wij hebben zoiets ...... .
    Ruim 30 jaar geleden, daarvoor waren het ook steeds losse briefjes, begon ik met een schrift, een speciaal schrift, waarin al deze briefjes geschreven werden.
    In al die jaren werden dat dus schriften VOL.
    Ze zitten samen in een grote doos, maar ooit een map hiervoor borduren is wel een goed idee.
    Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een prachtig mapje en wat leuk dat je er zoveel lieve briefjes in koestert. Leuke berenslofjes voor willy, proficiat voor de jarige!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. supermapje, vooral de inhoud!!en de slofjes zijn voor een jarige ,dus gefeliciteerd en nu kan de beer ponken op het feest met zijn/haar nieuwe schoenen Fijn weekend Basje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ontzettende lieve slofjes.
    En prachtig zo'n mapje met al zijn briefjes, mijn lief belde altijd een paar keer per dag toen hij nog werkte, nu doet hij dat ook nog als hij wel eens alleen op pad is.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh, zo'n schattige slofjes!
    Ik ga nog janken als ik denk aan het kattebelletje van m'n manneke dat in m'n portemonnee stak en die werd ooit gestolen....
    Goe weekend Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Corrie , wat laat je toch weer veel vlijt langs komen .
    Alles in tere kleuren of kakelbont het is allemaal prachtig .
    De schattige babyslofjes voor een beer en wat zouden ze ook leuk een paar babyvoetjes kunnen sieren .
    Het mooie geborduurde mapje is met z,n inhoud van zeer grote waarde . Gelukkig heb je met dit in een zelfgemaakte verpakking er een extra waarde aan toegevoegd .
    Het mapje kan nog vele ontelbare keren geopend worden om de lieve woordjes telkens opnieuw te lezen .
    Ik kan je zeggen daar krijg je nooit genoeg van ze worden alleen maar steeds mooier .
    Hier gaat alles langzamer en in rustige dagen zit ik ook in mapjes te zoeken naar momenten van heel lang geleden
    Het is fijn om bij jou zoveel blijdschap tegen te komen .

    Lieve groeten , Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Gerrie, wat heerlijk om iets van je te lezen! BIj alle lieve en trouwe lezers die steeds hun reacties schrijven, miste ik jou duidelijk.
      Ik hoop dat jij ook veel moois zult terugvinden om in dankbaarheid en blijdschap terug te zien.
      Fijn dat je er weer bent! Liefs van Corrie

      Verwijderen
  11. Wat een schat, Jan, maar ik bedoel ook die schat aan briefjes! Zo waardevol. Ik ken dat recept Corrie, het beste recept voor zo'n lang en doorleefd huwelijk!!
    De sokjes zijn ook schatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een warm begin vd dag!!
    Het tasje is erg mooi geworden . Je gebruikt pittige en heldere tinten! Houd ik wel van.
    groet Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Corrie,
    De slofjes zijn zo schattig,zo mooi gemaakt ook.
    Het mapje met kostbare briefjes zo bijzonder,
    een schat om te koesteren.
    Heel leuk idee trouwens.
    fijn weekend,
    groetjes, Fem

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schattige berenslofjes.
    Robert stopte zulke briefjes altijd tussen m'n lunchpakketjes. Helaas, ik heb er maar een paar bewaard en niet in zo'n lief envelopje. Wat zijn we toch rijk gezegend met zulke aardige, liefdevolle mannen. Het zijn die kleine dingen die het doen en daar kunnen geen juwelen tegenop.
    Groetjes,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super die mini slofjes!!
    Heerlijk die briefjes, koester ze!!
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat snoezig deze slofjes, en de briefjes zijn kostbaarder als menig kado!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. zie ik nu pas je sokkenverhaal. Wat een leukerds en voorlopig ben je nog wel even zoet. begrijp ik, Kun je dat ook doen als je inde zon zit en het warm is ? basje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Basje, ik zit nooit in de zon, wel buiten maar altijd in de schaduw en als het erg warm is het liefste gewoon binnen in de altijd koelere kamer.

      Verwijderen
  18. Hej Corrie, wat lief die kattenbelletjes van jouw Jan. Het prachtige mapje is een zorgvuldige bewaarplek.
    De schattige slofjes hebben een mooi plekje gekregen. De beertjes wierpen jaloerse blikken naar elkaar en dat zorgde voor heel wat onrust in huis ;)
    Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooi mapje om de kostbare briefjes in te bewaren.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  20. de slofjes zijn schattig, het mapje heel mooi maar het meest prachtige zijn die briefjes van je man natuurlijk. wat een godsgeschenk is hij!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Perfecte combinatie: lieve briefjes in een lief mapje... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een ontzettend lief idee van de kattebelletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lief die sokjes, zouden ook mooi aan echte babyvoetjes passen :-))

    Op dat mapje met inhoud valt géén prijs te plakken hé, onschatbaar :-))))

    Ik wens je nog veel lieve kattebelletjes toe
    liefs Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een liefde nog steeds na zo'n lange tijd samen tussen jullie. En ja ik herken het. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...