zaterdag 7 juli 2012

Bloemen over de poort en een heerlijk recept voor koude pastasalade



Kijk eens wat er eergisteren voor moois over de poort hing!
Roze Lavatera, wat een pracht die roze kelken en ze staan
nu naast me op tafel voluit te pronken in een grote vaas.




 Zo hingen ze in de vroege ochtend op ons te wachten en dat is een
heerlijk "goedemorgen" als je op een al warme zomerochtend
de deur opent en dit voor je ziet.




Enkele dagen ervoor kwam Conny, onze buurvriendin die ons al jaren
voorziet van bloemen en groenten uit haar biologische tuin,
deze prachtige blauwe bloemetjes brengen met daarbij nog
een in kranten gewikkeld pak sla en andijvie.
Het is dus weer écht zomer!



Daar past deze verrukkelijke koude pastasalade heel goed bij.
Ik kreeg het recept lang geleden van mijn zus Ria, ja zij is de Ria van
de mooie sieraden en ik heb het recept dan ook genoemd
naar de koosnaam die mijn ouders haar gaven:


Allemaal een heel fijn weekend gewenst.


15 opmerkingen:

  1. Ik wil ook wel zo'n bloemetje over de poort! Heerlijke goeiemorgen.
    Een recept voor 12 personen zie je niet vaak. Maar heel handig en errug lekker als je veel bezoek verwacht bij mooi weer. Deze ga ik onthouden hoor!! Voor ons familiebezoek (van Chago) in augustus. Dag lieve Corrie, fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wordt nog een hele klus voor je Chris, zoveel mensen voeden, maar wel heel gezellig lijkt me nadat ik jaren geleden al kennis maakte met Chago's vrolijke zus Ik maak het ook weleens in kleeinere porties, even de rekenmachine erbij hè, ha,ha,ha!

      Verwijderen
  2. Dank je wel voor het heerlijke recept. Ik ga het maken met gerookte kipfilet want mijn DH mag geen varkensvlees.
    Geniet van je lieve buurvriendin mèt bloemen. Dat zijn toch de leuke verrassingen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Anita, dat is een uitstekende vervanger voor de bacon.

      Verwijderen
  3. Dat lijkt mij een zalig recept, alleen zijn de preien volgens mei bos- of lenteuitjes.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ines, je hebt helemaal gelijk! Ik zal in het recept nog even vermelden dat dat ook kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me een lekker recept. Vooral de tuinboontjes spreken me aan, Die vind ik zo lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier word je toch vrolijk en blij van, op de vroege ochtend.Ik hou er van zo verrast te worden. En zeker uit eigen tuin. Hier staan hortensia's afgeknipt en gezellig. Scheelt weer kopen.

    Heerlijk jouw salade daar is het echt weer voor, ik ga ook gauw de mijne maken is zo klaar.

    Met tonijn smullen maar. Het water loopt mij nu al in de mond, alleen als ik er al aan denk.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat lief en wat een prachtige bloemen! Genieten, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige start van de dag.
    Je recept ziet er heerlijk uit. Ik ga het zeker een keer proberen.
    Fijne zondag'
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi Corrie,
    Wat lief van je vriendin de bloemen zijn prachtig en er gaat niks boven groente uit eigen tuin.
    Bedankt voor het recept, ziet er heerlijk uit,pasta salades zijn perfect op een warme zomerdag!
    fijne zondag,
    groetjes, Fem

    BeantwoordenVerwijderen
  10. salade met tuinboontjes, Ik dacht aan je toen ik 3 kg zat te doppen, maar deze keer was het sla en andijvie voor jou en bkimmen zo leuk en lief allemaal Basje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja leuk he, die zomerse bloemen en groenten! Fijne dag, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is inderdaad leuk wakker worden! Heerlijk dan nog een zonnetje erbij en zo'n heerlijke zomersalade, dan zijn de regendagen weer snel vergeten en genieten we met volle teugen.
    Fijne zondag, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Daarom vind ik de zomer zo heerlijk, de prachtige bloemenzee waar we van mogen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...