maandag 2 juli 2012

Bambi

 

Voor mijn lieve internetvriendin Nicole (klik) borduurde ik deze Bambi.
Ze is dol op de natuur en op dieren en ik dacht dat zelfs een
verzonnen diertje als Bambi wel in de smaak zou vallen.




Ik kocht een theedoek bij Sissy Boy 
We boffen maar dat we zo'n mooie zaak in ons dorp hebben,
ik vind er altijd leuke cadeautjes.




Ik naaide er een stukje borduurlinnen op en borduurde
op die manier Bambi op de doek.




Het is wel zaak dat je niet in de draden van het linnen steekt
want dan wordt het verwijderen van de draden wel heel erg moeilijk.
Maar als je voorzichtig draad voor draad lostrekt,
zie je vanzelf het borduurwerkje mooi
bovenop de doek komen te liggen.




Het was winter toen ik dit maakte en de sokken die ernaast liggen
hebben al vele malen goed dienst gedaan en voor warme voeten gezorgd.
Maar ook in deze zomer trek ik 's avonds nog graag een paar zelf gebreide
wollen sokken aan omdat het toch maar fris blijft.
Mij hoor je niet klagen, ik vind het prima zo.



29 opmerkingen:

  1. Wat een schatje!!! Wat zal je vriendin hier blij van worden,..
    Er gaat toch niets boven een lieve vreindin die dit voor je maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Corrie wat lief dit borduurtje. En wat goed dat je dit nu schrijft. Ik al naar de datum kijken sneeuw. Dit is zeker een oud logje maar nee. Hihi ik word van de wijs gebracht door de sneeuw.

    Ja jij maakt altijd zo'n lieve borduurtjes enig. Ken je niet dat spul wat je in het water moet onder dompelen dan is de borduur zijde verdwenen.

    Daar kan je ook op een t'shirts mee borduren. Ja ik heb het ooit van mijn schoonzus gekregen maar ook nog nooit gebruikt toch eens uit proberen binnen kort.
    Dan hoef je niet al de draadjes er uit te halen.Wat een werk. Heel lief en leuk om te krijgen. Zij zal er super blij mee zijn.

    Ik word door jou mooie borduurwerk hier weer aan herinnerd dat dit in huis is.

    Lieve groetjes José De bruiloft was een feest om mee te maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik was de eerste maar door mijn verhaal in gehaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een slimme manier van borduren Corrie!! En zó schattig. Dagdag, liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een lief cadeau. Erg leuk om zo nu en dan iets te borduren wat buiten je 'normale' borduurinteresses valt, ik heb nog altijd plannen om het hertje wat ik cadeau deed ook voor mezelf na te borduren..ik zoek nog een beetje tijd daarvoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lief cadeautje. Daar wordt toch iedereen blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie theedoek, Bambi is een schatje en lijkt precies op de tweeling die hier loopt.
    Ik zou de theedoek echter niet als theedoek gebruiken, maar als kleedje.
    En leuk, zo borduur ik ook, José heeft "het moderne spul" in huis.

    Je stoel is mooi geworden. Zou ik ook eens moeten doen. Mijn moeder maakte er ooit een overtrek voor en deze is nu wel "oud" aan het worden. Dus dacht pas al; wat nieuws maken en ik heb een mooie gobelin liggen.
    Maar een uurtje werk zal dat zeker niet zijn!
    Nee toch.
    Anders ........ ik wil nog steeds naar het strand en al die leuke winkels van jou bezoeken. Zal ik dan mijn bureaustoel maar even bij jou voor de deur zetten :-))))).
    Och Corrie toch, je zou raar staan te kijken, als dat echt zou gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi Corrie, wat een lief hertje, en nu zie ik ook hoe je dat kan doen: een borduurlapje ergens op rijgen en daar op borduren!
    Aan die sneeuw moet ik nu even niet denken, het is hier nu net een beetje zonnig...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik schrik al van die sneeuw, het is afgelopen weken wel nat geweest maar gelukkig nog geen sneeuw ha, ha, ha.
    Dchatje die Bambi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik dacht al in eerste instantie, kan Corry dat zo gemakkelijk op die ruiten borduren?? Maar je hebt de bekende slimme methode toegepast.
    Bambi is zeer mooi geworden.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk en wat een goed idee met zo'n stukje linnen, heb ik nog nooit gedaan.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een lief werkje!!
    mooie heldere kleuren die op de bruinachtige ondergrond toch een fris geheel vormen.
    groetjes Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lief cadeau. Bambi altijd schattig. Tranen met tuiten heb ik vroeger gehuild om de zielige fim. Het boek heb ik nog ergens.
    Lekker warme sokken prima maar mag de sneeuw nog even wegblijven?
    Groetjes,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk cadeautje. Zo'n mooie kleuren samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hoi Corrie,
    Wat heb je dat handig gedaan zeg. Het is prachtig geworden, de kleurtjes zijn zo mooi bij deze theedoek, hier gaat iemand heel blij mee worden!!
    lieve groetjes, Fem

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi en lief cadeautje en wat slim om het op deze manier op de theedoek te borduren. De kleuren vind ik ook prachtig daar word je toch vrolijk van als je die cadeau krijgt.
    lieve groetjes Hermie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  17. een heel lief cadeautje , en het leukste is er is over nagedacht, wat het linnen te fijn om er direct op te borduren, Ik heb het zo wel gedaan op bloesjes van de kinderen , Je bent een denker/doener Basje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En of ik er toen blij mee was.:-)))
    Het is zo een lief borduurtje, met kleurtjes waar je vrolijk van wordt ,zeker als het dan nog eens in putje winter toekomt :-))
    Zonder dat Corrie wist dat ik een grote voorliefde heb voor de oude disneyfilms, koos ze net dit eruit .
    Ook op de fotos kan je zien hoe netjes het borduurwerk is, helemaal kaarsrecht op de draadjes
    Enfin, je hoort het, ben er helemaal blij mee.
    Dank je wel Corrie, ik was ook helemaal blij verrast toen ik "mijn" Bambi ineens in beeld kreeg:-)))
    lieve groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een ontzettend lief borduurtje/cadeautje, Corrie. Een feestje om te krijgen hoor. Met zorg uitgezocht en gemaakt.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een lief cadeau
    en die sissy boy in jouw dorp wil ik wel eens bezoeken - maar vooral de sissy boy strandtent!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. O, nu had ik deze post van je toch over het hoofd gezien!!!
    Wat een leuk borduurtje!
    Wat zal Nicole er blij mee zijn.
    Sokken breien heb ik nog nooit gedaan , maar lijkt me leuk om te proberen.

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Corrie wat heb je dit weer liefdevol gecombineerd!!
    groetjes hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oei, ik loop achter met blogjes lezen!
    Wat een ontzettend leuk geheel, die ruitjes met Bambi in dezelfde tinten. Goed idee ook, met dat lapje linnen. Het gekke is: die truc ken ik natuurlijk al lang, en toch heb ik onlangs een leuke theedoek laten liggen omdat de stof zich niet leende voor een borduurtje. Hoe suf kan een mens zijn...
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw, wat mooi! Bambi past ook perfect bij de kleuren van de doek. Echt een prachtcadeau. Super! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtig borduurwerkje! Ik ben momenteel druk aan het borduren voor mijn aanstaande kindje die we in december verwachten en zou heel graag dit patroontje gebruiken. Kunt u me wellicht op weg helpen naar waar ik deze kan vinden/aanschaffen? Alvast hartelijk bedankt! Vriendelijke groet Eva

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Eva, dankjewel voor je compliment! Ik kon op internet het patroon niet te koop vinden maar zag nog wel iemand die het tweedehands te koop aanbiedt, zie deze link: http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/borduren-en-borduurmachines/m583458617-bambi-abc-borduurpatroon.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
      Veel succes en vooral heel veel geluk met jullie kindje.

      Verwijderen
  26. G.E.W.E.L.D.I.G.
    Al een tijdje zit deze techniek in mn hoofd te morrelen omdat ik dat vroeger zo heb geleerd (dacht ik) en ja hoor.. hier zie ik op je superleuke blog dat ik het goed onthouden heb. (nu nog een keer doen haha)

    hartelijke groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...