zondag 17 juni 2012

Notenbroodrecept



Dat ziet er toch lekker uit hè!
Er zit geen grammetje boter in dus dan ben ik snel geneigd
om het gezond te noemen ;- )))




Die boter smeer ik er dan wel weer op, maar het kan beslist ook zonder
gegeten worden, helaas wil ik altijd álles!

Heb ik al eens verteld dat dit de mooie ovale broodplank van mijn ouders is?
Al onze boterhammetjes werden hierop gesneden.
Hij is helemaal uitgehold en dus bijna niet meer te gebruiken als snijplank.
Maar ik vind hem zó mooi met al die kerven erin.
Het zilveren broodmes is ook van hen geweest en dat gebruik ik
nog iedere dag om ons brood te snijden.




't Is echt een flinke jongen hoor als je dit notenbrood bakt naar het
recept dat ik zo zal geven, maar het blijft lang smeuïg en je kunt er dus
flink van uitdelen.





Nog een fijne zondag gewenst!

26 opmerkingen:

  1. hoi Corrie,
    Leuk dat je even op mijn blogje bent geweest, bedankt voor je leuke reactie.
    Ik ben wel benieuwd naar jouw quaker!
    Het brood ziet er heerlijk uit.

    Fijne zondag,
    groetjes, Fem

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Corrie. Dat ga ik eens maken, het lijkt me heerlijk.
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmm, lijkt mij heerlijk, zal het recept bewaren voor betere tijden (Dus na onze afvalrace!)Gaaf die broodplank en dat mes wat een prachtige herinneringen! Vandaag het oude mes van Mams gebruikt om haar broodje klaar te maken, helaas heeft de plank het niet overleefd!Fijne zondag nog, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er super lekker uit !En prachtige blauwe pot ook ... Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk recept ik zal het mee nemen voor vakantie. Lijkt mij heerlijk. Je blijft in gedacht hier mee.

    Wat heb je weer super foto's gemaakt. Komen zo uit de ( delicieus ) prachtig. Broodplank en mes geweldig dat je die nog steeds kunt gebruiken. Zo heb ik nog steeds messen van mijn Opa en Oma.

    Met het handje afwassen niet in de afwasmachine. Dan gaat het fout.

    Heerlijk je bent er weer. Ik ga kijken of mij het lukt vandaag een berichtje .

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er heerlijk uit. Ga vast ook je recept een keer gebruiken.
    Lieve groet Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hhmmm, dat ziet er heerlijk uit, ik ruik het bijna van het scherm af!! Dank voor het recept, dat ga ik zeker eens uitproberen! Fijne zondagavond!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. t inspireert wel om wat meer m'n oven te gaan gebruiken; dat heb ik voor de zomervakantie gepland! maar iets te notig voor mijn smaak, denk ik.
    toch: eet smakelijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker, ga ik morgen maken, doe er wel wat speculaaskruiden bij.
    Erg mooi het mes en de plank, dat is een kostbaar bezit.
    Groet Hanny.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heerlijk...dat ga ik deze week maken! idd een mooie plank en mes...wat fijn hé om dat te hebben met zoveel herinneringen. Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat geweldig dat je de broodplank nog hebt met het mes.
    Zoveel herinnering zit er aan zoiets vast. Je ziet je moeder daar nog staan om je boterhammetjes te smeren in gedachten. Een plank en mes met emotie!
    Het recept lijkt me heerlijk en ga ik zeker uitproberen.
    Bedankt dat je het met me wilde delen.

    Fijne week en lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh jongens, ziet dat er even lekker uit!
    Maar blijkbaar doe ik iets verkeerd, want als ik op de link klik, krijg ik helemaal geen recept te zien. Later nog maar eens proberen, want dit ga ik vast en zeker eens willen proberen :o).
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. MMM,ik ruik hem hier!
    Dat ziet er heerlijk uit Corrie,ik denk dat ik er onze walnoten eens in ga verwerken...;-)
    Wat goed dat je alle logjes hebt overgezet...knap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jammie , dat ziet er niet alleen heel erg lekker maar ook nog eens heel mooi uit. misschien kan je de broodplank nog omdraaien om op te snijden?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. MMMM,dat ziet er heerlijk uit, ga het beslist deze week maken.

    Bedankt, Jessie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corrie het brood ziet er heerlijk uit en het is rijkelijk gevuld.
    G.is hier de broodbakker en zo'n brood ziet hij ook wel zitten lijkt me.
    Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lijkt me een heerlijk brood voor bv. een lange zondaglunch met vrienden. Ik heb het opgeslagen en ga het zeker uitproberen.
    Dank.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Corrie wat ziet je notenbrood er om op te vreten uit. Kan jammer genoeg het recept ook niet downloaden. Wat doe ik verkeerd?
    Liefs Hermie♥

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja dat ziet er echt heerlijk uit!!!!!!!!
    En als het zonder boter is dan kan ik het ook misschien eens uitproberen :-)
    Maar kan je het recept misschien mailen?
    Want ook ik krijg geen recept te zien :-S
    groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jaaaa , dat brood is om te watertanden, maar helaas, kan het recept niet downloaden :-((((

    Zou ik nochtans zeker eens willen proberen, :-))
    grtjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  21. lekker broodje, mooie plank en mes, Luie huisvrouwen snijden scheef en nemen dus een voorgesneden broodje, Ik kreeg het rept en uit door op "het recept" te klikken,

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Bedankt Corrie, ik kon het recept zonder problemen downloaden!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb het recept meteen uitgeprint. Dankjewel daarvoor. Ik denk dat het heel lekker is. Ook nog bedankt voor je lieve kaart en daarna de ecard. Je ziet, ik kan ook alweer een poosje achter de computer. Liefs, Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Corrie, gisteren heb ik het brood gebakken, jammie,jammie overheerlijk. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. En iedere keer als jij het brood snijdt zie jij de hand van je moeder en wordt je teruggevoerd in de tijd. Wat een waardevol bezit zo'n broodplank/mes.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dat ziet er lekker uit!
    jammer, ik mag geen noten eten.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...