zaterdag 7 april 2012

Nieuw leven in vilt...



Eieren en paashazen vertegenwoordigen niet mijn beeld van Pasen.
Pasen betekent voor mij het ontvangen van nieuw geestelijk leven
en eeuwig leven door Jezus' Opstanding uit de dood.




Toch laat ik hier een nestje met eitjes zien omdat er geen enkel
plaatje bestaat dat recht doet aan dat grootse gebeuren.
Dan kan ik als symbool van nieuw leven net zo goed dit nestje
met eitjes laten zien.




Ik maakte dit vilt-schilderijtje voor mijn zus die vorige week jarig was.
Ze heeft het nog niet gezien want we zijn tegelijk jarig
en vieren het later samen nog eens.
Hier (klik) kun je alle cadeaus bekijken die Ria
 door de jaren heen voor mij maakte.




Voor de moedervogel op de foto gebruikte ik één van
de twee stenen vogels die ik lang geleden bij een tuincentrum kocht.
Ze dienen nog altijd als boekensteunen.
De wilgenkatjes maakte ik naar het voorbeeld van deze tutorial
Maar de stenen vogel voldeed niet vond ik.



Dus maakte ik van vilt ook het moedervogeltje en nam
daarvoor de stenen vogel als voorbeeld.
Ik ben er zelf erg blij mee en zal het schilderijtje met moedervogel
met liefde aan Ria geven.
Dus Rietje, dit is jouw cadeautje!


Ik wens jullie een prachtig en inspirerend Paasfeest toe.
Liefs van Corrie

 


34 opmerkingen:

  1. Wat een teer en snoezig tafreeltje!
    Erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig !! Wat ben jij hier toch handig in. Fijne dagen !!!!!!!!!! Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief schilderijtje met de moedervogel er voor, wat zal je zus daar blij mee zijn.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach,wat een lief plaatje...heel mooi gemaakt Corrie!
    Ook voor jou fijne dagen!

    liefs,Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wens ook jou hele fijne Paasdagen toe !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat ontzettend mooi!! Echt schitterend, wat lief om dit voor je zus te maken! Ik zou meteen zelf aan de slag willen gaan als ik dit zie! Complimenten en heel fijne Paasdagen! Lieve groet Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk gedaan.
    Hele fijne Paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig, Corrie. Voor mij gaat Pasen ook over heel iets anders dan Paaseieren en Paashazen, maar in deze wereld hoort het er een beetje bij. Wel een prachtig kunstwerk heb jij gemaakt. Geniet er maar van. Gezegende paasdagen, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ken één verhaal, heel ontroerend, dat wél over een ei gaat. Een leef ei, als symbool voor het lege graf. Een verhaal voor jou! Op mijn blog staat vandaag ook een verhaaltje, over Pasen en het offer van Jezus.
    Je nestje en vogeltje zijn schattig. Wat zal jouw Rietje er verguld mee zijn.
    Jullie ook een heel gezegend Paasweekend Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het moet natuurlijk leeg ei zijn.....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een lief plaatje maakte je voor je zus.
    Ik wens jullie hele fijne Paasdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi, heel mooi in alle eenvoud. Maar is het niet in de eenvoud waarin men het ware herkent?
    Fijne Paasdagen,
    Anneke SK

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooh Corry wat mooi gemaakt, ik zou nu zo je zusje willen zijn!
    Fijne paasdagen en lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk! Nu dit vind zij vast een schitterend cadeautje en wat lief gemaakt! Heel fijne en zalige paasdagen,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi hoe je onder woorden brengt wat Pasen voor je betekent en wat heb je een prachtig geschenk voor je zus gemaakt!
    gezegende paasdagen, lieve groet Grethilde

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mooi verwoord jou paasgevoel.
    Het ei met daarin het nieuwe leven is een mooi symbool voor het paasgevoel.
    Het vilt nestje en vogeltje zijn met liefde gemaakt, je zus Ria zal er blij mee zijn.
    Hele fijne paasdagen met je familie.
    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. inderdaad, paashazen & co zijn leuk maar het echte pasen is iets helemaal anders. jij en je zud boffen het met elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat goed gelukt je schilderijtje en de moeder vogel. Nog van harte gefeliciteerd. fijne Pasen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie, Gezegende Paasdagen gewenst. Want het is inderdaad een onvoorstelbaar gebeuren! Tot heil van de mensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het ziet er zo schattig uit.
    Fijne paasdagen, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. prachtig, heb met bewondering zitten kijken!!
    Ook naar wat je zus maakt, lekker ook op haar site nog zitten snuffelen!!!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig, wat mooi Corrie!! Die wilgentakjes die zo uit het lijstje komen, super!! En dat lieve nestje wat idd zoveel meer zegt dan woorden. En het vogeltje is ook al zo goed gelukt, een schatje is het. Wat een enorm lief kado is dit! Mooie Paasgedachte vertel je. Ik las laatst een stukje over de Paashaas, dat de haas bekend staat om zijn onbaatzuchtigheid. Als een haas achterna wordt gezeten en wegrent dan neemt een andere haas het over zodat de eerste haas niet uitgeput raakt. En zo lossen hazen elkaar steeds af maar wel met het risico dat 1 haas het niet redt. Om onder andere deze reden wordt een haas in verband met Pasen gebracht..mooi hé. Fijne dagen lieve Corrie! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh Corrie, wat heb je weer een prachtig stilleventje gemaakt. Ik vond het lijstje met dat naar buiten groeiende takje al super met het stenen vogeltje, maar nu je haar vilten zusje erbij hebt gemaakt is het helemaal snoezig.
    Je weet dat ik bij Pasen ook meteen aan de opstanding van onze Heer en Heiland denk. Ik wens jou, Jan en jullie logée dan ook gezegende Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat heb je prachtig gemaakt Corrie! Zus was er zeker blij mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. dank je wel! Ik hou van je werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Corrie, ik wens jou en je dierbaren nog een fijne Paasmaandag!
    Wat een mooi cadeau heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo lieve zus,

    Is dat prachtige voorjaars/pasen schilderijtje echt voor mij?
    lieve schat wat mooi, ik kan niet wachten om het vast te houden, net als jou trouwens ook altijd lekker!
    Je blogg ziet er weer geweldig uit, een feest om naar te kijken.
    We spreken gauw af om onze verjaardagen te vieren, ook ik ben druk bezig voor jou, als het klaar is gaan we elkaar weer blij maken, misschien weer lekker lunchen op het strand, je weet mijn favoriete plekje, fijne dagen en tot gauw.
    kus je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ohhh Corrie wat snoezig toch weer. Ik zie er een heel kinderboek bij geschreven worden. En ja zo'n zussenband die valt toch nooit te verbreken. Hoe liefdevol jullie de mooiste cadeautjes voor elkaar maken daar wordt een mensenhart warm van. Heel warm!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hello Corrie,
    I hope it made sense!? My husband was no help at translating so I had to use a translator website.
    I really love the piece you did with the catkins.
    I hope your friend feels better soon.
    xoxo
    ~ joey ~

    BeantwoordenVerwijderen
  30. I love that you both make each other gifts. So beautiful to click and see what your sister has given you over the years. Happy Easter to you too. I love these as a picture of new life. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Corrie, hoe lief.
    Dit "schilderijtje" is zooo mooi geworden,zelfs nadat je het vertelde dacht ik toch dat het echte katjes waren,tot ik de tutorial zag :-)))
    Weet zeker dat je zus er heel blij mee zal zijn
    liefs,nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Je hebt helemaal gelijk Corrie, wat betreft de betekenis van het paasfeest. Het nieuwe leven in de natuur moet ieder jaar weer 'vernieuwd' worden, maar wat Christus 'verdiende' duurt eeuwig, en we mogen het ieder jaar weer herdenken.
    Je hebt er weer een kunstwerkje van gemaakt met de uitstraling van teerheid. Zo mooi. Je zus zal er weg van zijn. Wat leuk toch om zulke persoonlijke cadeaus te maken en te krijgen, want dat is bij jullie tweerichtingsverkeer. Zo warm!
    Liefs,
    Rian

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...