zaterdag 24 maart 2012

Naaldvilten Uilenhanger - Needlefelted Owlpendant



Hoe vinden jullie mijn nieuwe kraal?
Ik ben er zó blij mee!
In dit logje liet ik de speciale hanger zien waarvan de kralen verwisseld
kunnen worden en dat bracht me op het idee om er zelf een vilten kraal voor te maken.




De materialen die je nodig hebt voor naaldvilten zijn zó eenvoudig en goedkoop
dat het altijd de moeite loont om het eens uit te proberen.
Een mislukt project zal je de kop niet kosten. Bij deze internetshop Meervilt 
kun je al een startpakketje kopen voor enkele euro's.
Maar ik bofte weer met het advies van E (klik) in mijn eigen woonplaats.




In het prachtige blikje, dat ik voor Kerstmis cadeau kreeg van Hilly,
bewaar ik de viltnaalden (links boven) die ik voor € 0,65 per stuk bij Finlandia kocht,
samen met een stuk stevig schuimrubber, dat je bijvoorbeeld ook voor enkele euro's
op de markt koopt, en een paar kleuren lontvilt.
"Ga het eerst maar eens proberen", zei E en dan kun je later altijd nog die
luxere attributen kopen.




Geweldig zijn zulke adviezen en ik ga beslist verder met dit mooie materiaal.
Inmiddels heb ik er al meer dingen mee gemaakt, die laat ik later weer eens zien.
Ik wens jullie een heel prettig weekend toe,
het weer werkt mee om er zonnige dagen van te maken.

Die gun ik jullie trouwe lezers van harte toe met heel veel dank voor de altijd weer enthousiaste en warme reacties
die zo heel erg gewaardeerd worden.

Veel plezier gewenst van Corrie

27 opmerkingen:

  1. O, wat een prachtig resultaat. Die zul je met plezier dragen!
    Jij ook een fijn zonnig weekend.
    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een lieverd. Ja het vilten heeft veel mogelijkheden. Meervilt heb ik ook ontdekt en ga daar zeker een keer iets van proberen. In de nieuwsbrief stond ook een gaaf boek over de verschillende vilttechnieken.
    Fijn en zonnig weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, "E" dringt nooit op en weet zo ontzettend veel, daar boffen we zeker mee :-)

    Jouw uil is een plaatje, echt geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat verschrikkelijk leuk Corrie, dat uiltje! Je gaat vast nog wel meer 'kralen' maken op deze manier.
    Ik wens jou en Jan ook een heerlijk weekend toe, met warmte, zon en heel veel liefde!! Dagdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een wijze "uil" ben je toch en je inspireert anderen, De uil i s heel mooi geworden Fijn weekend Basje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Corrie , alweer weet je ons te verrassen met het tonen van een prachtig kunstwerkje dat je hals mag sieren !
    Ik ben benieuwd hoeveel lezers van je blog je weet om te toveren ook aan deze mooie en creatieve techniek te beginnen .
    We blijven zeer nieuwsgierig naar je volgende sierselen .
    Jij weet de vezeltjes zeer mooi in de juiste richting te brengen , blijf dat doen met de vele variaties die je nog zult bedenken .

    Voor dit weekend wens ik je een blij genieten van zon en vooral van jullie beiden van elkaar en misschien nog een beetje vezelwerk .

    Lieve groeten , Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Corrie, het is leuk materiaal dat vilt, ga ik ook proberen.Het is een leuke hanger geworden.Groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat schattig dit uiltje!! Naaldvilten is zoooo leuk om te doen, hoog tijd dat ik het ook weer eens oppik... Je hebt zo weinig nodig en je kan er zoveel mooie dingen mee maken! Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Corrie wat heb je deze weer mooi gemaakt. Ik ben hier ook jaren geleden mee bezich geweest. Een ketting met ballen. En door jou ben ik al verschillende keren weer bezig geweest hier mee. En kwam er iedere keer weer een balletje bij.
    Maar zo mooi als jij dit kan lukt mij niet hoor. Zo 'n mooie Uil geweldig!!

    Geniet van je ketting,bedank voor je mail.Ik ga er ook niet naar toe hoor.


    Liefs geniet van het weekend met Max José

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie het uiltje is prachtig. Het lukt je ook allemaal zo goed. Vorige week was ik in de wolwinkel om garen te kopen voor een breirol en toen zag ik lontvilt en moest aan jou mooie viltwerkjes denken. Ik wil dit toch wel graag eens doen.
    Ik zag ook al eens hoe je een gat in een wollentrui zelf kunt repareren met droogvilten. Het zag er zo eenvoudig uit.
    Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je er toch een prachtig hanger van gemaakt, je mag best wel trots zijn op jezelf.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig gemaakt Corrie! je hebt een hele nieuwe hobby ontdekt! Vond je "ik en mezelf" erg mooi geworden. Grappig hoe dt zo maar ineens gebeurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi uiltje Corrie!! Echt geweldig leuk!
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. fantastisch! dit idee ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een heel andere techniek als borduren, wel mooi,ik heb er een nieuwe cursist bij zij maakt het ook. Heb al het een en ander kunnen bewonderen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corrie, hij is in één woord geweldig! Wat een sprekend koppie, al is-ie nog zo eenvoudig. Ik had ook nog helemaal niet gereageerd op je vorige logje; daar heb je jezelf ook al zo subliem getroffen. "Eenvoud is het kenmerk van het ware", mocht mijn vader altijd graag citeren. En dat blijkt maar weer eens :-)).
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ach Corrie, wat een dot! Ik heb nog nooit zoiets gemaakt, maar je maakt me enthousiast.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Superleuk geworden, je uil, jezelf en al dat andere viltwerk!!!

    Je bent een kei en helemaal goed dat je tevreden bent met jou! (Dat is vaak nog het allermoeilijkste voor ons vrouwen.) Inderdaad! Jij mag er zijn!

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi en héél erg leuk , het ziet er moeilijk uit en ik geloof niet dat het voor iedereen weggelegd is het te kunnen , zo mooi is het gedaan !
    Veel groetjes van Rini.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik vind het uiltje echt zoooo mooi! ik heb iets met uiltjes...het zal wel het wijze kalme zijn wat ze uitstralen ;). Wat een superidee om daar een kraal van te maken en dan zo op je mooie ketting! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hier is er nog eentje die iets met uiltjes heeft :-))

    WAt een schatje Corrie en wat een geweldig idee om hem als kraal te verwerken
    Is zo een vilten figuurtje niet heel erg "kwetsbaar" vroeg ik me af ???
    lieve groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel erg leuk die hanger, mooi gemaakt hoe krijg je het voorelkaar. Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. It's so great! I love owls so much, and this one is so cheery and soft, and I love how it looks on the necklace. This process looks like a lot of fun! Thanks for sharing the resources of how to start.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat ben je toch creatief met je uiltje en leuk dat je een bestemming vond voor 't blikje
    groetjes en fijne dag Hil

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je maakt leuke dingen van vilt, Corrie! Ja aardige winkel Finlandia, praktisch en niet erop uit om zoveel mogelijk geld uit je zak te kloppen. Mijn sjaal van Dropsgaren is af. Staat nog niet op mijn weblog want hij komt eerst op de handwerktentoonstelling van Vrouwen van Nu in Holten te liggen

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo lieve zus,

    Is dat prachtige voorjaars/pasen schilderijtje echt voor mij?
    lieve schat wat mooi, ik kan niet wachten om het vast te houden, net als jou trouwens ook altijd lekker!
    Je blogg ziet er weer geweldig uit, een feest om naar te kijken.
    We spreken gauw af om onze verjaardagen te vieren, ook ik ben druk bezig voor jou, als het klaar is gaan we elkaar weer blij maken, misschien weer lekker lunchen op het strand, je weet mijn favoriete plekje, fijne dagen en tot gauw.
    kus je zus

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...