vrijdag 17 februari 2012

Vilt en hout



Soms zie ik iets op internet en dan blijft dat op gezette tijden aan de deur
kloppen om gemaakt te worden. Zo ook met een vilten vogelnestje waarvan ik
al heel lang een plaatje op mijn laptop bewaarde.




Dus heb ik van de week mijn lontvilt voor de dag gehaald en ben
gaan natvilten. Ik draaide kleine vilten eitjes met mijn handen, borduurde
er spikkels op en modelleerde een vogelnestje in een klein schaaltje.
Ik was er blij mee en omdat we zondag j.l. een gezellige familiedag hadden,
nam ik een bos lentebloemen mee voor de gastvrouw
en vleide het nestje daarin als extraatje.



Als ik met zoiets bezig ben ga ik meestal ook verder zoeken op internet
naar inspiratie voor andere dingen om te maken en zo vond ik de babyvogeltjes
in hun nestje en maakte dat na, zoals je hierboven ziet, zijn ze niet schattig?!

Ze kijken wel een beetje angstig, misschien wel omdat ze zo hoog zitten,
dat zou ikzelf namelijk héél eng vinden ;- )




Dus heb ik het nestje op een lagere plek aan de achterkant van het houten kunstwerk gezet.
Het mooie houten object kreeg ik enkele jaren geleden van onze vriend Wilco
voor mijn verjaardag!
Wilco, over wie ik al eerder schreef op mijn vorige weblog, heeft dít object niet gemaakt
maar werkt zelf ook met hout en om jullie daarvan iets te laten zien
heb ik dat oude logje geprobeerd zoveel mogelijk te herstellen.
Je kunt het hier bekijken.




Met mijn speurwerk op internet zag ik pachtige dingen die gemaakt worden
door de naaldvilttechniek en zo kon ik niet anders dan met groot plezier
naar mijn geliefde  Finlandia Import  fietsen en daar een bergje lontvilt, een schuimblok en viltnaalden, alsmede een leuk en voordelig boek over vilten aan te schaffen.



Het natvilten is heel eenvoudig en vooral erg leuk om met kinderen te doen.
Ik vond een gewéldige site met allerlei enige tutorials om met kinderen
van alles te maken met vilt- en andere materialen,
zelfs om zelf boter te maken met glazen stuiters.
Echt heel erg de moeite waard om een kijkje te nemen, scroll
en zoek in de linker kolom naar de tutorials met mooie foto's:





Ik wens jullie een heel mooi,
zonnig en creatief weekend toe!

Corrie

23 opmerkingen:

  1. Prachtig Corrie, wat zijn ze leuk en wat een prachtcadeau heb je van een bos bloemen gemaakt. En hoe je de vogels in hun nestje fotografeert; top. Ga zo het linkje kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooooh Corrie wat een schatjes.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Corrie ik wens ook jou een heel goed weekend toe. Je viltwerk geeft me een heerlijk lentegevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie wij hebben het zelfde gedacht, enig die eitjes. Ik was van de week met een ketting bezig en heb dus weer een paar bolletjes bij zitten maken. Ik moet wel uitkijken dat ik niet in mijn vingers prik. Ik heb dit jaren geleden bij Bobbin gekocht, maar ik moet het toch maar eens afmaken. De eitjes bij jou zijn echt enig en wat heb je dat weer leuk geëtaleerd.

    Prachtige foto's, echt Corrie.

    Fijn weekend Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hé wat grappig ik werk eigenlijk nooit met vilt maar ben op dit moment ook bezig met 'iets' van vilt. je zult het wel eens zien al is het moeilijk om het vilt nog te ontdekken :) Wat een leuke nestjes. je eitjes zijn al uitgekomen zie ik
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Corry wat mooi en het geeft een beetje lentegevel.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooohhhh, wat vreselijk mooi!!!! Niet alleen de eitjes, de vogeltjes en de nestjes, maar ook de compositie in het houten object! Wij moeten ergens op zolder ook nog vilten eitjes hebben, waar een kuikentje uitkomt.. zal ze toch eens op gaan zoeken! Maar zo mooi als jij ze gemaakt hebt, zijn die beslist niet...! Super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie, wat is dit mooi gedaan.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterend, ik vind dit wel iets Zweeds hebben
    Heerlijk lente gevoel
    O wat leuk, enig
    Fijn weekeinden groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk Corrie, je hebt een eigen touch gegeven aan die mooie bos bloemen. Ik vind het een schattig nestje en de eitjes zijn ook leuk!
    Lekker lenteachtig! Komt ook vast door de kleurtjes.
    We verlangen allemaal al een beetje naar de lente, jij hebt er alvast een steentje aan bij gedragen!!
    Groetjes en fijn weekend, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eenvoudig en toch zo leuk. Viltend kun je zulke leuke dingen maken.
    Het vogelnestje hóórt in dat stuk hout.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo lief die kleine nestjes. Leuk om het in een boeketje cadeau te doen. Dat is toch een verrassing als dat tevoorschijn komt. In het houtobject komt het heel mooi uit.
    Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit lieve nestje geeft helemaal een lentegevoel !
    Geen vogelouderpaar , maar ook de handen van Corrie die zo iets kan maken .
    Hoe je het nestje laat rusten op welke plek ook het blijft een prachtig jong leven uitgebeeld .
    Als je goed luistert hoor je de kleine snaveltjes een piepkleintjilpje kwetteren met elkaar .

    Dat we samen een fijn weekend mogen beleven ,
    een ieder in z,n eigen nestje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Gerrie, dankjewel voor je altijd waarderende woorden en zoals jij er leven aan geeft, is er maar één!

      Verwijderen
  14. GERRIE was even hier . . .18 februari 2012 om 06:39

    Alles ging even anders , maar dit was GERRIE

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooi stukje huisvlijt!! Jij kunt ook allerleii technieken zo keurig uitvoeren Fijn weekend Basje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schattig! ECHT!!!
    Ik heb natuurlijk geklikt op je link naar je oude webje....drama....wit beeld en er gebeurde niks.
    Jammer! Dit houten beeld is ook super mooi (mét nestje nog mooier)

    groetjes en fijn weekeind,

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat is dit lief & leuk!!!
    ik kan begrijpen dat je hiermee verder wilt gaan.
    ik heb zelf ook al lang zin om ermee te beginnen. moet dat maar eens gaan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo gaat dat, je ziet iets en je wilt er wat mee. Schattig nestje heb je gemaakt. Veel plezier met je inspiratie! Groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk Corrie, om zo ineens weer met vilten bezig te zijn. En van die leuke overzichtelijke projectjes! Dat nodigt dan altijd meteen uit om ook "even" iets te gaan proberen ;-). Vooral zo'n foto met "verse" lontwol in allerlei heerlijke kleurtjes...
    Ik heb hier ook nog een doos met benodigdheden staan, gekocht tijdens een bezoek aan de handwerkbeurs een paar jaar geleden. Onze jongens zijn er destijds leuk mee bezig geweest, maar nu krijg ik zelf de kriebels :-). Bedankt voor de linkjes, daar ga ik zeker nog op mijn gemak rondkijken.
    Succes met knutselen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat superlief! Ik heb op de handwerkbeurs in Zwolle ook lontwol gekocht en ga er deze week voor het eerst mee experimenteren.
    bedankt voor de links.
    Freubelgroetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lente!!! oh heerlijk..ik heb er zo'n zin in! Maar jouw nestje tussen dat mooie hout geeft al helemaal de sfeer. En die schattige kleine snaveltjes!! Ja, ik begrijp dat je echt in je sas bent met dit viltwerk. Fijne dag! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...