zondag 5 februari 2012

Prachtcadeau


Wat is bloggen toch iets vreemds ... wat mij betreft dan,
maar misschien herkennen jullie je er ook wel in, dat er veel dingen in je hoofd
zitten om over te schrijven maar dat ze er maar niet uit komen.
Het is alweer een maand geleden dat ik mijn vorige logje schreef
en nu is er dan eindelijk weer een nieuw.

Het is bijna een jaar geleden dat ik deze mooie hanger cadeau kreeg
van mijn zusje Ria, ze heeft hem zelf gemaakt en ik vind dat zó knap.




Degenen die al jaren mijn oude weblog volgden weten misschien nog wel dat ik voor haar werk een apart foto-album had aangemaakt
en dat heb ik nu opnieuw gedaan in Picasa-albums.
Je ziet het rechts in de zijbalk staan.
Meiden wat mis ik mijn oude weblog toch enorm en het gemis wordt niet minder
maar juist meer.

Enfin we gaan rustig verder op blogspot en dat bevalt me uitstekend.
Op deze foto zie je de naam van Natalie Hoogeveen bij wie mijn zus les krijgt in
edelsmeedkunst en hier (klik) vind je een link naar de site van haar atelier.




Als je via de link hierboven op het kopje "Collectief" klikt en vervolgens op
"Open de collectieve galerij Corragio"
dan vind je de galerij waarin van alles te zien is
van het werk dat Natalie maakt en verkoopt en ik vind het echt prachtig werk,
zo creatief, levendig en afwisselend zijn haar ontwerpen.

De steen die mijn zus in dit collier verwerkte is en mix van
Citrien met rutiel/mos kwarts,
zo schreef Natalie me als antwoord op mijn vraag welke steen dit is
en ze schreef erbij dat ze hem in Thailand had gekocht.

Binnenkort laat ik nog een aantal zelfgemaakte sieraden zien,
maar dan van andere gulle geefsters.
Een fijne week gewenst!





31 opmerkingen:

  1. Inderdaad een heel mooi sieraad. Heel apart !
    Ik ben er toe over gegaan mijn oude web-log te deleten. Ik kreeg er alleen maar SPAM op en dat was heel lastig. Ik kan nu niet meer terug. Ik vind het prima bij blogspot.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja Corrie, je hebt natuurlijk zoveel mooie berichtjes staan op je oude weblog...ik snap heel goed dat je dat mist. Lupineke heeft al haar oude berichten nu op haar nieuwe blog gezet, ik geloof met een speciaal programma. Ging niet vlekkeloos maar nu staat het er weer op en dat is toch wel heel leuk.Ik hoop zo voor jou dat dat ook lukt want als ik bij jouw oude weblog kijk zie ik maar weinig foto's. Je sierraad is prachtig!! Ik ga zometeen je link en het fotoalbum eens bekijken. Mijn schoonzus is nu edelsmid in opleiding en maakt ook al heel mooie sierraden. En wat betreft het bloggen..soms schrijf ik het op...als ik iets wil vertellen. Dat ligt dan bij mijn computer en als ik de juiste foto's heb begin ik te typen! Nu heb ik een beetje een ritme en dat bevalt mij wel. Fijn weer iets van je gelezen te hebben!! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Corrie, Fijn weer iets te lezen van je! Het sieraad is mooi knap gemaakt. Ja, daar moet je wel een opleiding voor volgen om zoiets moois te maken.
    Ik kan me best voorstellen dat je je oude weblog mist, eigenlijk is het als een soort dagboek en dat is altijd fijn om terug te lezen.
    Het is vreselijk jammer voor iedereen die nu zijn oude weblog mist.
    Ik hoop toch dat je een beetje je draai kan vinden bij blogspot, want ik blijf het leuk vinden iets van je te lezen.
    Tot de volgende keer en lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Corrie,

    Eens kijken of het nu lukt om een berichtje te plaatsen, een mens blijft hopen ...
    Wat een prachtig sieraad toon je ons!

    Een hele fijne week gewenst en groetjes,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterend en kostbaar cadeau Corrie. En zo knap dat ze dat zelf gemaakt heeft.
    Ik mis mijn foto's van weblog ook nog steeds. Ik hoop maar dat dat in ieder geval in orde komt en dan houdt het voor mij daar op. Het bevalt mij hier ook prima.
    Geniet jij ook zo van de sneeuw en gister van al die berijpte bomen en het gescharrel van vogels in je tuin? Dag lieve Cor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig cadeau, lieve zus heb jij!
    Ik heb m'n ouwe weblog berichtjes geïmporteerd naar m'n nieuwe adres. Pas later ontdekte ik dat er veel foto's ontbraken.... Daar zijn ze nu mee bezig, zeggen ze. Hopen maar dat het ooit weer goedkomt met weblog.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. inderdaad een prachtig sieraad! Je boft met zo'n zus.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. tsja, dat web-log, ik hoop ook dat ik mijn foto's terug krijg, anders wordt het nog een heel gepuzzel om alles weer netjes op z'n plek te krijgen. Leuke hobby heeft je zus! Mooie hanger, hij past bij je

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige hanger, die is met liefde gemaakt en wordt door jou met liefde gedragen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie , wat een byzondere hanger en ketting
    Op de vergroting in je picasa album zie je hoe mooi ook de zetting van de steen , en de steen zelf zijn.
    Het idee ook dat het speciaal voor je ontworpen is.
    Ontdek ik nu toch ook een speciaal album cartonnage.:-))

    Daar moet ik dadelijk eens in bladeren :-)))

    Lieve groetjes en tot....
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schitterend cadeau, en wat een mooie steen, en de hanger, wat bijzonder, past helemaal bij jou
    Fijne maandag groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig, wat een bijzonder cadeau heb je gekregen! Helemaal bijzonder dat de steen zelf gezocht is, en het sieraad zelfgemaakt, dit maakt het dubbel waardevol! Tja, inderdaad heb ik via een tutorial al mijn oude logjes in 1 keer van Weblog getransporteerd naar Blogger. Ik vond die tutorial toen hier: http://sylviawillemiens.blogspot.com/2011/12/tutorial-berichten-van-web-log-naar.html. Het ging inderdaad niet vlekkeloos, want er waren in al mijn oude logjes rare leestekens geslopen, die ik er handmatig uit moest halen. Het was even werk, maar achteraf ben ik toch heel blij dat ik het gedaan heb! Blijkbaar had dit te maken met de HMTL-stand of iets dergelijks, heb er bij de helpdesk van Blogger nog antwoord op gekregen... Wat wel belangrijk is, is dat je de blog bij Weblog in stand moet houden, hier staan nl alle oorspronkelijke foto's in. Zou je deze afsluiten, dan verdwijnen ook de foto's in de getransporteerde logjes. Blijkbaar. Dus houd ik Weblog aan, al doe ik er dan verder niks meer mee. Hopelijk heb je hier wat aan.
    Groetjes Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke verhaal van en over je sieraad Mooie steen, en heel subtiel gezet. Fijne week , Basje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die eerste foto; prachtig.

    Moet vaak aan je denken, zeker nu met de kou :-), maar ...... ik heb het heerlijk warm :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn weer iets van je te horen en bij mij is het ook hetzelfde liedje, de oude weblog is voor mij ook nog een groot vraagteken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een apart en prachtig sieraad! Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Inderdaad een pracht cadeau je zus maakt mooie dingen.
    Groeten ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig hanger heeft Ria voor je gemaakt lieve Corrie, om te koesteren......
    Tja, je oude logjes....weet je ik heb juist in m'n laatste logje laten zien wat ik al jaren met "de logjes" doe, misschien ook iets voor jou...... Weet natuurlijk niet of dat ook met jouw mooie Web-log kan, want ik maak altijd een uiterst eenvoudig exemplaar...
    Lieve groetjes van het Midden naar het Noorden, Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een pracht hanger!! Zeker herken ik jopu probleem met bloggen. ik zit al een week er tegen aan te hikkenm om een tweede deel te schrijven voever en tentoonstelling. en....het wil maar niet komen. hihi...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw wat een plaatje, jullie zijn maar creatieve zusjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat is ie toch prachtig Cor! Iedere keer als je 'm draagt valt ie me weer op. Leuk dat je weet waar de steen vandaan komt.
    xmaaike

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Corrie velen zijn mij al voor gegaan. Wat een mooi cadeau!! Ben er maar heel zuinig op. Wat leuk dat jou creatieve zus dit voor jou gemaakt heeft. Zoals ze vaker voor je gedaan heeft.

    Hier is geen tweede van, je hebt nu echt iets uniek heerlijk.

    Ik ben met de wintersport een kostbare oorbel verloren het zit mij nog niet lekker.

    Koester maar fijn en geniet met dragen.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtig cadeau, Corrie! Zo eenvoudig, maar zo ontzettend mooi bij elkaar: de steen en de zetting. Jij boft met zo'n zus. Creativiteit zit wel in de familie bij jullie :-).
    Liefs en groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Corrie, wat een pracht hanger! Ik kan me voorstellen dat je daar blij mee bent. Ik ga eens een kijkje op de site nemen. Dit soort sieraden is zéér aan mij besteed:-)
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hej Corrie, wat een mooie hobby heeft je zus toch dat ze zo'n prachtig sieraad voor je kan maken.
    Weblog, al bijna een half jaar, wie had dat kunnen denken. Mijn foto's zijn wel weer terug. Reageren heb ik uitgezet omdat er veel spam kwam.
    Ik hoop wel dat je het ritme van het bloggen weer te pakken krijgt.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Die creativiteit zit echt in jullie genen. Prachtige hanger en wat zul je hem met liefde dragen

    BeantwoordenVerwijderen
  27. I just love beautiful jewelry. Thanks for sharing the beauty. At times, especially when there is a whole lot brewing I have so much to share, but I haven't yet found the language to do that yet. At those times I find it a challenge to blog. So sorry you miss you old blog so much. I'm glad you're continuing with blogger though. I always love stopping by your blog. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dank je voor je bezoek aan mijn weblog. Ik vind het leuk om te horen dat je mijn viltwerk mooi vindt.
    Ik ga je gauw bij mijn lijstje zetten.
    Fijne avond verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat leuk die prachtige kettingen.
    Goed van je zus he? Dat ze zulke mooie dingen kan maken. Maar ook de andere die je hebt laten zien zijn de moeite waard!
    geniet er maar lekker van!
    Fijn weekeind!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...