vrijdag 24 februari 2012

Max' mobile



Hoog in de nok van Max zijn nieuwe kamer hangt een mobile die ik vóór zijn geboorte, op verzoek van zijn mamma Maaike maakte om boven zijn wieg te hangen.

Daarvoor kon ik heel mooi het boek gebruiken dat ik jááááren daarvoor
van zijn pappa Menno kreeg toen die nog lang geen pappa was.

Je ziet het links op de foto en de boeken rechts daarvan verzamelde ik later
in kringloopwinkels.




Ik vouwde twee vissen




De bol hieronder wordt een Kusudama genoemd en bestaat uit zes rozetten,
die aan elkaar gelijmd worden.




Het is misschien niet goed te zien, maar het volgende vouwsel is één van de twee 
haasjes in mooie lentekleuren en ook erg leuk om in paastakken te hangen.




Aan de vlinders hieronder is wel te zien dat ze al enkele jaren rondfladderen,
maar zijn ook nog steeds het aanzien waard vind ik, ik versierde ze met pailletten.




Ik vind het zó leuk dat hij nog steeds in ere wordt gehouden dat ik er nu eindelijk
toch eens foto's van maakte om aan jullie te laten zien. Dat zulke fragile papieren
vouwsels na zes-en-een-half jaar en twee verhuizingen nog steeds mooi genoeg zijn, valt me alles mee en dat is vooral te danken aan de zorgvuldigheid
waarmee Max zijn ouders ermee zijn om gegaan.
Dat doet me heel veel.




Er hangen ook twee kraanvogels in waarvan je er hierboven één ziet en over die vogels is nog iets speciaals te vertellen, maar daarvoor verwijs ik jullie graag naar


Ik wens jullie een heel creatief en gezellig weekend toe,

Cornelia voor Evodie ;- )

21 opmerkingen:

  1. Wat mooi Corrie, straks even op dat blog kijken.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat de mobiele zo goed de verhuizingen heeft doorstaan.Voor mij is origami iets met een fijne herinnering. Mijn dochter Inge kon als meisje ook zo mooi origami vouwen. Je moet ook erg precies zijn om tot een goed resultaat te komen. En het papier is zo mooi. Voor mij een super logje met mooie herinneringen.
    Dank je wel Corrie!!!
    Jij ook een fijn en creatief weekend, liefs Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, en de tijd zo mooi doorstaan.
    Ik vind origami erg moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat enig Corrie, wat heb je dat schitterend gedaan

    groetjes Joke en een fijn weekeinden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jouw origami's zien er als nieuw uit. en hoeveel leuke dingen hebben al die papieren dieren gezien & gehoord: de eerste lachjes van max, de eerste keer dat hij zich omdraaide, zijn eerste gekraai, de eerste liedjes die hij zong ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Corrie, wat leuk die kusadama's. 10 jaar geleden heb ik daar les in gehad.Leuk hoor.Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi beeld, de tere vouwsels en kleuren die dit kleine mensenkind langzaam groter zien groeien...! Prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een mooie mobile! ik zie daar al een klein kindje vanuit zijn bedje naar kijken, een klein beetje bewogen door de luchtstroom. Steeds weer anders maar toch hetzelfde. Ik ga zo even bij Maaike langs, leuk dat ik nu ook haar link heb. Ik wens je een fijn weekend! Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk voor Max om die prachtige gevouwen figuurtjes zo vanuit z'n bed al 6,5 jaar heel vertrouwd te kunnen zien.
    Lieve groetjes

    Oeps, nog even bij een gemist berichtje kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O wat een prachtige mobile. Dat papier is ook zo prachtig.
    Ik ga me er ook eens in verdiepen.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Enig om hier origami van je te zien! Jaren geleden was ik er ook mee bezig en heb aardig wat vouwwerkjes gemaakt. Het blijft prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kom er net achter dat ik twee Corrie's door elkaar heb gehaald. Maar je mobile en vilten vogeltjes blijven schattig. vooral de vogeltjes hebben mijn hart veroverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een fijn vouwwerk, die Kusudama (even nakijken of ik het goed schrijf) is prachtig!
    Fijn hé, dat je werk zo gewaardeerd wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk Cor, om hier onverwacht dat mooie mobile te zien! Blijf er helemaal weg van. Wat je nog vergeten bent te vertellen, is dat je de draad waaraan ze hangen helemaal gehaakt hebt. Dat moet met zo'n miniscuul klein naaldje zijn gebeurd, daar verwonder ik me nog steeds over. En de foto's zijn prachtig.
    Liefs & dikke zoen,

    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Corrie ik had hier gereageerd. En zie niks staan Jammer.Dat ik het zo leuk vond,dat het er nog was, en dat er zo zuinig mee om gegaan is.

    Wat kan jij toch veel. Heerlijke handjes !! Wat je ogen zien kan jij maken Geweldig.

    Lieverd heel vervelend dat het weg is. Ik maak wel vaker van die fouten, zeker gelijk naar wat anders gegaan ik weet het niet.

    Knuffel José

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Altijd weer leuk om Origami te zien. heb ik jaren gedaan. Vind het nog steeds leuk om te doen, maar wordt soms verdrongen door andere hobby's! Leuk hoor de mobile!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ben je toch een duizendpoot! Als je op mijn weblog kijkt Corrie, zie je vast wel iets bekends :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. What a treasure, and so beautiful that it's being treasured. Thanks for sharing Maaike's blog as well.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk! Ik was al helemaal vergeten dat ik ooit ook met Origami ben bezig geweest. Ik heb nog wel wat boeken en ook papier......voor OOOOOOOiiiiiit!

    groetes,

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...