zaterdag 11 februari 2012

Nog meer sieraden ...



Zoals ik in mijn vorige logje beloofde, laat ik nog een paar bijzondere halskettingen
zien, bijzonder omdat ze zelfgemaakt zijn of omdat er iets speciaals mee is.




Deze groene halskettibng kreeg ik vorig jaar voor mijn verjaardag van mijn vriendin
Ria, ik draag hem het vaakst in de zomer omdat hij zo leuk op wit staat,
maar ook op een zwart shirt staat hij erg leuk.
Ze heeft hem zelfgemaakt en dat vind ik heel bijzonder.




Deze ketting is bijzonder omdat je er toch ook zelf iets mee kunt doen.
Het is namelijk een zilveren stift met lossse elementen die je kunt verwisselen.
Dat zie je op de foto hieronder.




Het zilveren eindkraaltje kun je losdraaien en zo kun je steeds andere
kralen aan de stift rijgen.  Ook dit was een idee van vriendin Ria,
die me ook de mooie witte glazen kraal cadeau deed en de extra lange
zilveren ketting kreeg ik van Jan.




Nu wil ik nog eens op zoek naar een mooie zwarte kraal om hieraan te bevestigen.
Een mens is altijd geneigd tot verzamelen en dus laat ik hieronder
nog een bijzondere ketting zien.




Deze schattige hanger kreeg ik van José . Zij had er zelf een gemaakt en ik was er wég van.
Ze bood aan er een voor me mee te brengen van de Merkwaardig dag,
maar toen José alle deeltjes aan me opstuurde schreef ze dat ik er niets voor mocht betalen,
het was een cadeautje van haar voor mij. Zó lief!

Het is een ontwerpje van Rovaris en je  ziet er  leuke voorbeelden
van onder het kopje "Divers" op de desbetreffende site, alle onderdeeltjes zijn ook daar te bestellen,
maar misschien kan dat ook nog steeds bij Annemiek van De Handwerkboetiek , dat is veel dichterbij.




Het "C" monogram heb ik zelf geborduurd en aan de achterkant heb ik voor de lol
een stukje stof met een roos bevestigd. 
Dankjewel lieve José en alle andere gulle schenkers.

Ik wens jullie een gezellig weekend en wees voorzichtig met de voorspelde gladheid!

19 opmerkingen:

  1. Ha Corrie,
    Wat laat je weer prachtige dingen zien. Alles even mooi en zorgvuldig gemaakt. De groene vilten kralen zo prachtig aflopend van maat. En de 'wisselhanger' is ook erg leuk. Kun je altijd aanpassen aan je kleding, zodat hij steeds een andere uitstraling heeft. En de hanger met al die favoriete bedels eraan, zo leuk!
    Ik wens jullie een fijn weekend toe.
    Liefs,
    Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie sieraden, ik vergeet altijd een ketting om te doen, wel draaag ik altijd het goude hartje van mijn moeder.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bijzonder Corrie, elk sieraad dat je laat zien. Ook die met de stift die je zelf kan aanpassen. Heel praktisch eigenlijk.
    Maar die van José is ook enig, uniek!
    Jij ook een fijn weekend en tot ziens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een lieve schatten, zowel de sieraden als de gulle gevers. natuurlijk 'val' ik op het borduurtje van Rovaris, maar daar ben je dan handwerkster voor hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kettingen laat je zien.

    Te gek, het pakketje van Rovaris heb ik al zóó lang in huis en vanmiddag naast me neergelegd op de bank voor eens te borduren, maar of het er nu van komt.....ik wil zoveel.
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie sieraden, en hoe handig...een ketting die je kan veranderen! Zo leuk om daar mooie kralen voor te sparen.Die eerste vind ik ook zo leuk...idd heel zomers! en die laatste vind ik ook zo bijzonder, met die bedeltjes en nu dat borduurtje!! Ja, ik kan mij voorstellen dat dit heerlijke kadootjes zijn. En wat blauw op de muur betreft...ik heb er ook járen over gedubd...wel willen maar niet durven. En nu het blauw is geniet ik er elke dag nog van! Het geeft een heel mooie sfeer in de kamer. Dus over een jaar of wat is het bij jou vast ook blauw ;);) Fijn weekend lieve Corrie! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie ketting en zo goed bedacht dat je hem kan aanpassen aan de kleur kleding die je draagt! Het cadeau van Jose is ook prachtig!De groene met de vilten kralen is ook leuk en ik denk ook lekker licht om te dragen.
    Erg leuk allemaal.
    Fijn weekend, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig, Corrie, wat zijn ze allemaal mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat vreselijk lief om zo'n mooi cadeau van Jose te ontvangen, heerlijk om zo verwend te worden! Die groene doet me denken aan de lente en zomer, lekker fris, ik kan me goed voorstellen dat je die vaak draagt! Fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schitterende sieraden, en sommige zijn zo mooi van kleur'
    Fijne zondag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bijzonder om zo steeds van kraal te kunnen veranderen.
    Cadeautjes ontvangen is altijd leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi allemaal, en leuk ...... steeds andere kralen ...... .

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een verzameling En alle iedeeen die erachter zitten maken elk stuk speciaal voor ja, Basje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie sieraden heb je ook in dit blogje.
    Ik ben niet zo'n liefhebber van textiele sieraden maar ik denk dat ik een beetje om ben.
    Ik heb me opgegeven voor de Batik stoffen club en wil met die stofjes de Dear Jane gaan maken.......... maar dat komt allemaal vast nog op mijn blog. Jouw geborduurde Dear Jane ook? hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Corrie het zijn alle drie kettingen waar je blij van wordt als je ze draagt en ook omdat het lieve cadeautjes zijn. Het idee van die wisselende kralen vind ik wel heel speciaal. En hoe leuk is het om zelf een ketting te borduren. Veel draagplezier!
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha lieve schat ik ben weer terug uit Parijs ik ga nog een logje maken.

    Maar eerst wat een mooie kettingen laat je zien. Die groene vind ik enig bij mij liggen de bolletjes in L.grijs en D grijs en room ook voor een ketting al jaren te wachten.Die bolletjes maak je dan zelf.Ook maar weer eens op duikelen en af maken.
    Maar die lossen kralen die je iedere keer kunt veranderen, helemaal super. Wat een geweldig mooi idee. Bij iedere outfit wat moois bij elkaar zoeken met losse kralen in kleur. Nog nooit gezien uniek geweldig.

    Weer smullen hier, jij heb je ketting van ROVARIS weer prachtig gemaakt. Ik hoop dat je er net zoveel plezier aan beleeft als ik, word veel aan gesproken dat ze het zo leuk vinden.

    Die van jou is weer uniek met dat mooie stofje aan de achterkant. En mooi verwerkt om het vierkantje geweldig.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  17. o, wat een mooie en bijzondere juwelen. als je die draagt voel je je toch heel bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie en trendy sieraden

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...