maandag 20 februari 2012

Nog meer vilt



Het is duidelijk dat ik helemaal in de ban ben van het naaldvilten!
Wat is dát een heerlijk, ontspannend en bevredigend werk.

Tijdens mijn speurtocht naar inspirerende voorbeelden op internet,
zag ik de mooiste dingen, maar ik wilde beginnen met iets dat uit mezelf kwam
en zo viel me ineens mijn Kimmidoll op die ik vorig jaar voor mezelf kocht.
Je ziet haar links op de foto hieronder en ze is er één uit een serie
die je hier kunt bekijken




De ideale vorm voor een onervaren naaldviltster!
Tijdens het werken ontdekte ik steeds meer van de werking van het materiaal
en hopelijk ontdek ik gaandeweg steeds meer zodat ik er steeds beter mee
 om kan gaan. Het is heerlijk om te doen, zelfs het geluid van
de naald die door de wol flitst vind ik aangenaam.




Jan merkte op dat mijn gevilte kimmidoll er veel vriendelijker uitziet
dan de gekochte, die volgens hem een beetje boos, zelfs verongelijkt kijkt en
dat vind ik ook, maar heb erbij bedacht dat grote zus misschien
in haar langere leven  meer nare dingen in het leven heeft meegemaakt
dan haar piepjonge zusje en nu hoop ik maar
dat de komst van dit kleine, vriendelijke wezentje
haar leven vrolijker en zachter zal maken.




Het is  echt beginnerswerk, maar ik ben er heel blij mee
en hoop dat ik jullie ook enthousiast kan maken om met dit mooie
natuurlijke materiaal aan de slag te gaan.

Een fijne werkweek toegewenst van Corrie!

19 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuke Kimmidoll heb je gemaakt.En zo lekker vrolijk! Ze kijk inderdaad iets blijer dan haar zus, maar nu ze samen zijn zal haar boze look wel overgaan. Samen is ook zoveel gezelliger!
    Een fijne week met veel creativiteit gewenst,Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er leuk uit.
    Dus weer een nieuwe verslaving erbij, hi hi hi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Corrie wat enig, knap zoals jij dit gemaakt heb. Ik ben alleen maar met bolletjes bezig geweest voor een ketting. En prik mij regelmatig in mijn vingers, en er is alleen gebroken. Hoe krijg je dit voor elkaar, te wild denk ik. Met beleid moet dit gebeuren. Eveline moet dit zien zij is hier helemaal weg van.

    Ik stuur je logje door naar haar. Morgen gaan wij samen op stap heerlijk weer . Moet iets op halen in Rotterdam en dan maken wij er een dage van.

    Het is weer uniek en genieten hier.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schatje is het geworden. Ik vind de jouwe ook een stuk vriendelijker kijken, maar misschien hoort zij wel zó te kijken.
    Naaldvilten is heel leuk, pas op je vingers. Uit ervaring weet ik hoe pijnlijk het kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lieverdje en voor een beginner heb je dat toch heel professioneel gemaakt, daar mag je best trots op zijn.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een snoeperig poppetje is dit, aaibaar !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een snoepie, en ik kan me voorstellen dat het verslavend werkt. Dan werk je met passie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat een snoepje!! Ze kijkt inderdaad heel erg lief, en ik kan me voorstellen dat het naaldvilten erg verslavend is! Tot nu toe heb ik alleen in het platte vlak gewerkt, nog nooit 3dimensionaal. Het lijkt me zeker de moeite waard om eens uit te proberen als ik jouw schattige creaties zie! Lieve groet Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe klein is dat lieverdje? Ze kijkt zo vriendelijk uit haar oogjes. (Net als de konijntjes en de aapjes).
    Groetjes,
    Anneke SK

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is het een schatje.Heel mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O wat enig Corrie en wat is ze schitterend geworden''
    groetjes joke en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig, Corrie. Dit zou ik nou wel eens willen leren. Geef je ook workshops? En die shawl van Christel Seyfarth, dat kan jij ook hoor. Het is niet ingewikkeld, het ziet er alleen ingewikkeld uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hahahaha ja jonger zusje heeft een lachend mondje. Ouder zusje een tikkie strak. het is een heel vrolijk geheel zo! Enig!

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ah, wat een schatje... Dat laat maar weer eens zien dat het niet altijd zo ingewikkeld hoeft te zijn om een mooi resultaat op te leveren! Ik ben benieuwd wat je nog meer gaat verzinnen :-).
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, jouw kimmi is veel liever, dat zie je zo!
    Zou het wat met de maakster te doen hebben?
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een schatje! en ja, mijn vingers kriebelen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh Corrie...wat is dit een lieverdje!!! Hihi, zo leuk hoe je het schrijft over haar grote zus! Maar je hebt talent hoor...ze ziet er prachtig uit! Ik heb ooit eens een kabouter geprikt maar dat wilde toch niet echt dus ik weet dat het best een klus kan zijn. Echt een schatje met die kleine handjes!! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind haar super leuk en lief. Wat mooi gemaakt. Dat lieve gezichtje kan natuurlijk niet anders met zo'n lieve maakster ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. naaldvilten zie ik mezelf nog niet zo snel doen, er is nog zoveel ander leuks wat ik eerst wil doen en maken. maar...toevallig ben ik wel met kleine bolletjes vilt in de weer voor een van mijn handwerkjes. het resultaat zie je later...Jouw popje is wel erg schattig geworden, mooi gezichtje erop en heerlijk zacht en wollig. Mijn complimenten

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...