donderdag 22 december 2011

Werk van Jannie


In dit logje schreef ik al over Jannie die het patroon voor de
mooie pompoenen zelf had gemaakt en dat ik mocht gebruiken
om dezelfde leuke pompoenen te haken.
Vorige week viel er een dikke enveloppe in de bus en kwamen
er deze drie schattige vriendschapsdoekjes uit die ze
voor me heeft gemaakt.
De kleuren passen prima in ons lichte interieur en ook bij de zee
die voor ons zo dichtbij is.


 
We schrijven elkaar regelmatig over de handwerken waarmee
we bezig zijn en sturen elkaar daarvan ook foto's.
Omdat Jannie prachtige borduurwerken maakt, vroeg ik haar of 
ik daar eens iets van mocht laten zien op mijn weblog en dus toon ik jullie vandaag
heel graag iets van haar werk.
Op de foto hierboven zien jullie twee kussentjes Walnut Iowa en Hanna
Lovina Joslin uit een boek van Blackbird Designs.


 
Hierboven de prachtige Quaker Mary Thompson 1805
van Quaker Schoolgirl Samplers van Ackworth. Ik vind de kleuren ook
zo mooi en de kerstversiering past er helemaal bij.



 
Hier nogmaals dezelfde Quaker, maar nu in gezelschap
van een andere prachtige Quaker "A Token of Love".
Die zullen samen een hele mooie plek vinden in Jannie's huis.


 

 
Dan zie je hier nog vriendschapsdoekjes in Jannie's favoriete kleuren
met daarnaast weer een heel mooi kussentje,
samen ook weer heel smaakvol op de foto gezet.
Als laatste nog een kussentje van Jannie en daarmee wens ik jullie
een heel mooie winter toe die nu toch officieel begonnen is.
Met zulke fijne hobby's als wij hebben zal die winter voor ons geen probleem zijn.


Tot de volgende keer en van Jannie zullen jullie nog wel meer werk
zien op mijn weblog.

Groetjes van Corrie

15 opmerkingen:

  1. Wat lief dat je het prachtige werk van je vriendin laat zien! Mijn complimenten aan Janny, ze maakt werkelijk schitterende borduursels!! Ik snap, dat je daar ook trots op bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woh Corrie, heerlijk zo'n vriendin, die ook al zulke mooie dingen maakt. Ech top. Geef haar maar mijn complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Corrie wat maakt Jannie prachtige dingen. Wat leuk om dat te mogen zien !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige werken van Jannie,leuk dat je ze hier mag tonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie,ik lees zo vaak uw Blogs en ik zie dan hoe creatief u bent.Proficiat!Hoe kan ik het telpatroon van Mary Thompson bekomen!Mijn dank voor ux antwoord,M.H.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste MH, dankjewel voor je reactie.
    Voor zover ik het heb kunnen ontdekken is het boek niet (meer) te koop, misschien tweedehands via internet. Veel succes met zoeken. Als ik meer informatie vind schrijf ik dat bij de reacties van dit log. Vriendelijke groeten van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Werkelijk práchtig...wow wow wow...wat een kunst om zo veel en netjes te borduren!! De kleuren zo mooi bij elkaar gezocht en dan ook zo mooi op de foto!! Ehhh...Jannie....mijn grote complimenten...je zou met al je werk zomaar een mooi blog kunnen starten (hint,hint ;)). Maar wat fijn dat we nu je werk op het gezellige blog van Corrie mogen bewonderen. En idd...die winter gaat wel lukken! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn Corrie om zo'n vriendin te hebben en samen je liefde voor handwerken te delen. Jannie mijn complimenten, mooi borduurwerk en mooie kleuren. Ik heb ervan genoten.
    Ik wil jou Corrie en Jannie fijne feestdagen wensen en een gezond en creatief nieuwjaar!
    Lieve groeten, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk de borduurwerken van jou vriendin Jannie, prachtig en zo mooi af.
    Daar zal zij zeker trots op zijn, en jij om dit te mogen laten zien van haar.

    Ik hou ook zo van Quaker patronen, volgend jaar komt er een reis van.Daar heb ik mij voor op gegeven, dan gaan wij ook naar die Ackworth school. Ik verheug mij er al op als ik er aan denk.

    Genieten hier weer liefs josé

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super logje en heel mooie handwerkjes, Heerlijk om om een hoekje mee te kijken, Heel fijne dagen allemaal Basje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lief dat je een etalage beschikbaar hebt gesteld voor je handwerkvriendin Jannie .
    Het ziet er allemaal prachtig uit .
    De term vriendschapsdoekjes was mij vreemd .
    Is het om een traantje van emotie of vreugde weg te pinken ?
    Het is echt genieten om alle werkjes te bewonderen .
    Dank ook aan Jannie en aan jezelf voor alle prachtige uitgebreide verhalen met de mooiste foto,s die ons zoveel laten zien en vertellen .
    Ik wens jullie een gezegende en vredige Kerst toe !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi logje Corrie over mooie vriendschapsdoekjes en prachtige handwerk van je vriendin Jannie.
    Ik wens je heel fijne dagen.
    Lieve groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik wens je hele fijne dagen Corrie en alle goeds voor 2012!

    hartelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wouwwww, wat een prachtige borduurwerken! Ik zit met open mond te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...