dinsdag 13 december 2011

Kerstster van muziekpapier



Een tijdje geleden kocht ik voor € 2,50 drie muziekboeken in de kringloop
omdat ik ooit had gezien dat je daar leuke dingen
van kunt maken.




Vorig jaar al had ik een bijzonder leuke weblog ontdekt speciaal
voor de kerstperiode: Sjarmerende Jul
Hanna plaatst daar al enkele jaren erg leuke zelfmaakideeën
voor kerstversieringen e.d., dus je begrijpt dat ik onmiddelijk
mijn muziekpapier ging opzoeken toen ik vorige week
prachtige papieren kerststerren op haar weblog zag.



Ik heb er inmiddels drie gemaakt, één hangt er bij Menno, Maaike en Max in huis.
Ik vind het heerlijk om te doen dit papierwerk.
De poëzieplaatjes had ik ook al jaren in huis, dus ik kon meteen aan de slag.


Hanna beschrijft hoe je het moet doen, maar i.p.v. de papieren
hulsjes door een draad met elkaar te verbinden, heb ik ze aan de achterkant met
een papieren cirkel aan elkaar geplakt.
Ik ga er beslist nog een paar maken, het is een inspirerend en ontspannend werkje.
Veel plezier met misschien het maken van de ster en zeker het bekijken van de link naar



32 opmerkingen:

  1. Dat zijn leuke kerststerren. En dan nog wel zelfgemaakt. Ik ga eens kijken, want ik heb hier ook nog wat muziekpapier.
    Dank voor het leuke idee.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi!!!
    Heel leuk idee, je moet er maar op komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat leuk! Ik ga de link doorgeven aan mijn dochter. Die is meer van het papier e.d.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattige sterren heb je gemaakt Corrie. Ik heb nog hele mooie origami papiertjes in huis..... ga er zeker mee aan de slag.
    Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi Corry, echt geweldig.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend leuk idee!!! Ik heb ook een paar thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is ook weer zo iets leuks en aparts. Heel sfeervol. Het lied achterop je ene ster kon ik zo meezingen! Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie sterren Corrie, ik neem ook regelmatig muziekpapier bij de kringloop mee. Ik heb de link opgeslagen (voor volgend jaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi, die sterren van muziekpapier, wat een origineel idee! Groetjes van Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk Corrie die kerststerren!Ik zie ook wel eens dat ze het papier door de thee halen en dan drogen.
    En daarna branden ze de uiteinden, zodat het een antieklook krijgt. Kijk wel uit voor brand!!
    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Corrie wat geweldig !! Heel apart ik zal haar log eens bekijken.

    Ziet er super uit. Is weer eens wat anders dan quilten haken breien en borduren.

    Het word tijd dat ik de kringloopwinkel ook weer eens bezoek. Maar ja dan kijk ik hier weer niet naar, dan worden mijn ogen naar andere dingen getrokken. Zo zie je ogen overal voor open houden.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk zijn ze geworden Corrie. Die poezieplaatjes passen er zo mooi bij.
    Leuk om je mooie ark van Noach ook weer te zien.
    Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zijn je sterren prachtig geworden! En wat een fantastisch idee om daar muziekpapier voor te gebruiken! Bedankt voor de leuke tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zeer sfeervol zijn je sterren gemaakt .
    Wat zeggen ze mij weer veel .
    Als eerste een goede vriend die eens vertelde dat hij z,n muziekboeken zo graag een goede bestemming wilde geven . Hij had niet zo lang meer te leven en wat was hij blij en tevreden dat de boeken een goede plaats zouden krijgen bij zijn huisarts , die er erg blij mee was .
    Dat oude muziekboeken ook nog op een andere manier gebruikt gaan worden en gelukkig niet bij het oud papier terecht zijn gekomen .
    Laten we zorgvuldig omgaan met oude belangrijke zaken die in een mensenleven zoveel betekend hebben .
    De ene ster brengt ons nog een gezang met het bekende danklied , Dankt , dankt nu allen God !
    Mooier kan het toch niet gedaan zijn .
    In het liedboek voor de kerken is het gehele gezang 44 te vinden .
    De vertaling uit het Duits was van Jan Wit , destijds een bekende blinde predikant .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Enig dat is erg leuk.
    Vorig jaar een cadeautje gekregen , kaarsen met een muziekpapier eromheen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Corrie,Wat leuk zijn de muziek sterren
    groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Soms zijn de eenvoudiste dingen het mooist. Heel erg mooi is je ster geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig je muzieksterren. succes met de volgende.
    Groeten, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  19. dat is nog 'ns een leuk idee!!! ik ga zo nog aan de slag want morgen ga ik naar iemand die fluitiste is!! heerlijk dat we van die creatievelingen zijn hé Corrie, alles is in huis! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige sterren Corrie!
    Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijk even bij je bijgelezen!

    Mooie ornamentjes heb je gemaakt. Echt superleuk!

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig zijn ze,... Ik ga neuzen op je linkje,..

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuke kerststerren,ze passen helemaal bij jou!En wat een leuke digitale kerstkaart...die paste nou weer precies bij mij...het lijkt wel of je om het hoekje hebt gekeken...alleen de poezen miste ik...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel mooi Corrie. Ik zie soms ook muziekpapier in de kringloop...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ohhhhh wat zijn je sterren mooi geworden met dit muziekpapier> Moet ik absoluut onthouden!

    Lieve Corrie ook voor jou de aller- allerbeste wensen in gezondheid en geluk voor 2012

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...