vrijdag 2 december 2011

Helemaal verslingerd aan ...


 ... de geweldige patroontjes van Gera en wat een feest om met deze vrolijke ouderwetse kleurtjes te kunnen borduren.

Zo'n wollig wit konijn met zwart getipte oren
dat aan aardbeien snuffelt vind ik prachtig.
Waarom dat zo is kan ik niet uitleggen, het doet me iets.


Deze bloemetjes doen me denken aan de motieven van Marimekko
daar word je toch enorm vrolijk en energiek van als je al die plaatjes ziet


Zulke schattige vogeltjes zou je zelf willen bedenken en hierbij denk ik
aan de vogeltjes en eendjes die ik in mijn tekenschriftjes
van de lagere school heb staan.


Dit boompje is zoals een kind het tekent,
Max maakte er van de week zo een voor me,
 het heeft ook iets van een lollie


En hoeveel van zulke molentjes zullen we vroeger door de wind
hebben laten draaien als we bij pappa of mamma in het zitje
voorop de fiets zaten ?
Op iedere kermis stonden ze in rijen te koop en alles in deze patroontjes
roept bij mij herinneringen op aan mijn heerlijke jeugd


Zelfs het vintage formica dienblaadje waarop ik alles heb gelegd is uit vroeger tijden.
Ik vond het ooit in de kringloop en ik ben er nog steeds dol op.
Voor deze boduurwerkjes een perfecte ondergrond in blauw of in houtmotief. 



Mmm ... ik word oud geloof ik met mijn geschrijf over vroeger tijden,
maar ik deel mijn liefde voor vintage spullen
en kleuren met heel veel jongere mensen en dat maakt het allemaal
ook weer zo leuk en nieuw


Nee, ik loop niet (meer) met molentjes maar blijf in mijn hart
altijd een kind dat volop van het leven geniet

Een heel vrolijk en gezellig Sint-weekend gewenst!

39 opmerkingen:

  1. Wat een schattige patroontjes.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woh, Corrie, mijn mond viel open bij de eerste foto van je blog. Mijn dochter zegt nog: "mam, doe je mond is dicht". Ik heel enthousiast, kom dan eens naar deze foto's kijken, maar ik geloof dat zij nog niet in de leeftijdsfase zit die het waardeert ("oh, best mooi, maar valt daar jouw mond van open?") Nou, Corrie, bij mij wel. Ik krijg meteen zin om ze ook te maken. Die molentjes vind ik zooo leuk. Dank voor het delen van zoveel moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je ijverig geweest, zo schattig allemaal. Natuurlijk jij ook een gezellig sinterklaas weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Corrie, wat een geweldige speldenkussens. Ik ben gek op speldekussens, maar deze zijn bijzonder leuk.Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Corrie, nu hoop ik dat je het niet vreemd zult vinden als ik schrijf dat ik hier ook weer blij van word. Ik kan er niets aan doen, het is gewoon zo. Zo fleurig en zulke leuke figuurtjes.
    Fijn weekend, alvast groetjes

    ps Bij tante staat een leuke schaal, dat vind ik ook iets voor jou. Erg leuk om te maken, misschien wel samen met Max (en Maaike)!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Corrie, wunderbar geworden, grosses Compliment
    LG Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Marie-Antoinette2 december 2011 om 17:05

    Je blijft gewoon jeugdig en dat is heel goed. Ik ben bang dat ik het volwassen zijn heb overgeslagen, ik ga van kind naar kinds!De kaarten uit je vorige blog zijn ook zo leuk net als je kussentjes in deze blog. Fijn weekend toegewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eenvoudig maar.....LEUK!!!! Al die herinneringen.
    Ja, we moeten ze koesteren en bewaren, want er gaat al zoveel verloren.
    Een hele fijne Sinterklaas met je kinderen en kleinkinderen.
    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schattige borduurtjes, ze zien er erg gezellig uit, heerlijke patroontjes ook! Om vrolijk van te worden! Fijn weekend, groetjes van Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie!!! Wat is dat een feest, al die enige borduurtjes. Inderdaad ouderwetse kleuren, zó ontzettend leuk. Daat kan je toch moeilijk mee ophouden (net als met die kaarten!)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach Corrie, dan ben ik toch gewoon oud met jou, gezellig.
    Maken we samen van die gezellige fietstochtjes naar leuke winkels.
    Moet nog wel eens aan dat leuke tochtje denken :-).
    Wat zijn de speldenkussens prachtig, het konijntje zo lief en dat doet me direct aan mijn konijnen ooit denken ....... een heel verhaal en te lang voor hier, maar ik koester het.
    Leuk ook met die aardbeitjes, weet je dat de bosaardbeitjes nog vruchten gaven deze week, heerlijk hoor.
    En de roosjes bloeien nog zo mooi.
    De vogeltjes, zo kleurrijk, zijn ook beeldig.
    Wat was je weer druk, as usual.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige en vrolijke borduurtjes zijn het geworden. Mooi dienblad ook. Blijft mooi dat vintage spul.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat zijn ze leuk en idd...dat knuffelige konijntje!!!! Hé ik krijg ook weer borduurkriebels!! ik heb nog een patroontje van jip en janneke liggen, daar is Florijn zo dol op en ik ook!!! Als ik nou gewoon vanavond eens ga beginnen! Dát lijkt mij een goed idee! Lieve Corrie, ik wens je een gezellig Sinterklaasweekend toe! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. we kunnen het toch niet laten hè, die speldenkussentjes en andere kleine accessoires. Inmiddels hebben we beiden een heleboel. De patroontjes van Gera kende ik niet maar wat zijn ze enig! Ik kan me voorstellen dat je hebt zitten genieten tijdens het borduren. Dank voor het delen en het leuke verhaal er bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Werkelijk fantastisch leuke patroontjes en zo kleurrijk !!!
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beter met molentjes dan een chagrijn!! Leuke vrolijke patroontjes.
    Fijn Weekend, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De patroontjes doen me denken aan de naaidoos van mijn moeder. Ja jeugdsentiment maar daar is toch niets mis mee, terugdenken aan die fijne jeugdjaren. Leuk hoor die ouderwetse patroontjes en kleurtjes.
    Groetjes,
    Anneke SK

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Blijf jij maar heerlijk met molentjes lopen als het dit resultaat oplevert!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. mooie borduurwerkjes,
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een heerlijke borduurseltjes - ik moet mij inhouden om er niet aan te beginnen.
    en het zou mij niets verwonderen als jij toch met een molentje in de wind zou lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ewen leuke en lieve borduurpatroontjes zijn dit. jij zorgt er voor dat ik hebberig gaat worden. Op de link die jij aan geef staan werkelijk heel veel patroontjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een vrolijke spulletjes, die tutorial met kerstkaarten is ook leuk, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Corrie, wat ben je weer bezig geweest! En wat een vrolijkheid. Ik word nog blijer dan ik al ben (gisteravond pakjesavond geweest)!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat zijn ze schitterend en zo vrolijk van kleur, en heerlijk een klein beetje nostalgie
    Fijne avond groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een ontzettend gezellige foto meteen weer aan het begin van dit logje. Zo op dit dienblaadje inderdaad een beetje nostalgisch van uitstraling, maar ook heel vrolijk. Zo'n leuke verzameling speldenkussentjes geeft me altijd gelijk de kriebels om ook allerlei kleine werkjes te beginnen :-).
    Hopelijk heb jij ook een heel gezellig Sint-weekend gehad!
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Corrie wat mooi deze kussentjes bij elkaar.Veel heb jij gedaan heerlijk toch.

    Super kleurtjes geniet ervan.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een lieve speldenkussentjes...ik ben ook gek op vintagespulletjes..verleden maand kreeg ik van Yokkobears een vintage lapje met allemaal eekhoorns!Geniet ervan Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh, Corrie wat ben je heerlijk bezig en wat een super leuke kussentjes. Het oude blijft boeien, misschien nog wel meer dan vroeger....

    BeantwoordenVerwijderen
  29. De speldenkussentjes zijn om te zoenen !
    Op elk kus-sentje een kus-je , maar dan wel eerst kijken of alle spelden en naalden eruit gehaald zijn . . .
    Zo schreef ik het al eerder hier en vandaag maar weer eens proberen of ik het kan plaatsen .
    Wat maak je van je materialen prachtige werkjes !
    Je boek met herinneringen zal steeds dikker worden en fijn om dit veilig te sparen .
    Voor later als er tijd is om terug te bladeren , het zal je nooit vervelen .
    Want de inhoud is zo kostbaar , blijf genieten !
    Lieve groeten , Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een schatjes en die kerstkaarten een super idee.
    Ik denk dat ik de link ook even op mijn logje zet deze week.
    Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik word er helemaal nostalgisch van. Wat een schattige kussentjes zijn dat! De molentjes doen mij ook weer denken aan mijn jeugd. Leuk logje!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een schattige borduurtjes!! Ik las je commentaar op mijn blog over de freebies van Blue Ribbon Designs. Ik kan ze allemaal openen en heb ze opgeslagen, dus als je er eentje wilt hebben mail me dan even.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Zeg Carolientje ..........., het nieuwe verhaal werd gepubliceerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. How fun! My favorite is the white bunny with the black tipped ears and the strawberries. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtig zijn deze ontwerpen!! Heb ook even geklikt op de link en genoten van nog meer mooie ontwerpen van Gera...de patronen van roodkapje en de postman zijn ook enig.Alleen kan ik niet vinden waar je de patronen kunt bestellen. Blijf ook verliefd op de ark van Noach die je hebt gemaakt! Prachtig zoveel moois... lieve groetjes Grethilde

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...