maandag 14 november 2011

Voor alle volgers


Een vrolijke bloemengroet en hartelijk dankjewel aan alle volgers die zich in zo'n korte tijd allemaal hebben aangemeld!
Een tijdje geleden kreeg ik van José een link naar een site met een leuk haakpatroon voor granny's. Je kon deze granny's haken voor een goed doel waarvan de sluitingsdatum al een tijdje voorbij is. Ik kon het patroon gelukkig terugvinden op de site, je vindt het hier en ik haakte er een vrolijke kleine poppensprei van met allerlei kleurtjes Catania die ik bij Finlandia Import kocht.


Pas toen ik vanavond deze bloemenfoto's vond begreep ik waarom ik toen meteen helemaal blij werd van dat granny-patroon, de gehaakte bloemen lijken op Cosmea en daar ben ik al heel lang dol op.
Het zijn zulke tere bloemen, maar ook zó sterk. Ik zag kort geleden op een weblog nog een foto van een flinke bos Cosmea in een tuin en ik schreef als reactie dat ik daar zo jaloers op was (maar niet afgunstig ;- ).


Wat denk je dat er de volgende dag op de poort op me lag te wachten? Precies, een prachtige bos Cosmea van Conny die me al jaren lang het hele seizoen van groenten en bloemen voorziet uit haar biologische tuin, oh wat bof ik toch met haar gulle gaven. Nee, Conny wist helemaal niet dat ik die reactie op die weblog had geschreven, dus de verrassing was des te groter voor me.


En als je nu denkt dat dit een zomerlogje is dan vergis je je toch echt, want naast mij op tafel staat nu de allerlaatste bos Cosmea van Conny in een vaas naar me te knipogen.
Als die straks weg zijn zal ik vaker naar mijn bloemenfoto's op de laptop of naar het poppendekentje kijken, daar word ik steeds weer heel vrolijk van.
Ik wens jullie een fijne week toe! 

41 opmerkingen:

  1. Oh, ik vind cosmea ook zo leuk, probeer ze te kweken in onze franse tuin. die kleuren zijn zo helder, daar wordt je gelijk vrolijk van.
    Je gehaakte kleedje is super, ik ga ze ook eens proberen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, geniet nog maar even van je prachtige bloemen want het zullen inderdaad wel zo ongeveer de laatsten zijn nu. Ik had vanmorgen de ijsbloemen al weer in de ramen staan boven. Ook mooi, maar toch.... En jij ook een fijne week gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Corrie, ik houd ook zo van Cosmea. Het lijken fragiele bloemen maar ze zijn heel sterk en geweldige kleuren hebben ze!
    Ik vind je Granny's ook geweldige mooie kleuren hebben. Ik ga het ook proberen, het is wel al lang geleden dat ik gehaakt heb, maar het is net als fietsen denk ik, dat verleer je ook niet!
    Lieve groet, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk om terwijl de blaadjes vallen even een fleurige bloemengroet te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik krijg zin in de zon, wat leuk dat jij er al zoveel gehaakt heb. Ik ben nog niet zo ver, ligt opzij voor wat anders moois. Wat een lief mooi poppendekentje.Heerlijk vrolijk!! Je poppenkinderen zullen hier zo blij mee zijn voor hun mag de koude komen. Ze zijn er op voor bereid lekker warm onder dit dekentje te kruipen.

    Ik zie ze al lekker warm liggen. Ga ik ook zo doen hoor.

    Cosmea ik hou er ook zo van geniet nog fijn !! En dan van de mooie foto's tot volgend jaar als er weer nieuwe komen.


    Dikke knuffel liefs José Jij ligt al op een oor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schattige hartjes. Wat zijn wij toch gelukkige mensen die genieten van al het kleins.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zit te genieten van al die mooie kleuren. Heerlijk op zo'n mistige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig gehaakt dekentje, echt supermooi! Zo fris met al die kleurtjes, heerlijk! Ik ga het patroontje opslaan, leuk! En de 'echte' bloemen zijn ooohhh zo mooi, wat een verrassing om die zo maar voor je deur te vinden! Wat bof jij met zo'n lieve vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk al die kleurtjes op zo'n miezerige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie wat een heerlijk logje, helemaal jij. Het dekentje is prachtig en de bloemen zien er ook zo vrolijk uit, wat een lieve verrassing.
    Voor jou ook een fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooh als ik toch een popje was wat zou ik graag onder dit vrolijk bloemige spreitje willen liggen dromen , en hoe mijn naam zou zijn . . . ?
    Kleine poppedijn !
    Dat was de naam die tantes mij vroeger gaven , genoemd naar een poppenkind uit het strippenverhaaltje in de krant en nu heet ik al mijn leven lang Gerrie .
    Voor deze keer nog eenmaal lieve groeten van Poppedijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo teer -zo erg mooi ook-de Cosmea en een prachtig fleurig dekentje! Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is dit mooi!!!!!!!!! De Cosmea is ook een van mijn lievelingsbloemen, mijn zoon had ze ook in zijn volkstuintje staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, leuk he, bij mij bloeien er ook nog rozen in de tuin, maar dat zal nu wel snel afgelopen zijn met die vorst. Jammer, alhoewel al die witte pracht in de bomen s'morgens ook fantastisch is.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi logje met zulke mooie, tere bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een beeldschoon logje heb je weer gemaakt, Corrie. Ik geniet altijd zo van je gevoel voor kleur, indeling en combinatie. Een plezier om naar te kijken en te lezen. Cosmea... een veelzijdige bloem en in bijna elk boeket een opfrisser die zorgt voor luchtigheid.
    Inderdaad genieten tot het 'wintergroen' weer aan de beurt is. Heeft ook zijn charme, vind je niet?
    Liefs,
    Rian
    O ja...Heel lief poppendekentje. Nodigt uit tot spelen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat lief zo'n "laat-in-het-jaar-ruikertje"....
    Jij dank je wel voor je beeldschone logjes hoor.
    Prachtig grannydekentje......
    Lieve groetjes, Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dankzij jouw foto's viel er hier (dikke mist) toch een zonnestraal de kamer in

    BeantwoordenVerwijderen
  19. het zijn inderdaad bijzonder vrolijke granny squares, mooi! Prachtig die cosmea's, een beetje zon op een verder ook tamelijk zonnige dag. Wat boffen we!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat weer een 'fijn' logje! Wat kleur en inhoud betreft. Ik ben ook dol op cosmea, heb ze vaak in de tuin. Heerlijk dat je nu nog van een bos kan genieten, zo lief!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dag Corrie, ik weet de 'reactieknop' nu feilloos te vinden. Ik zie dat je weer enigszins toegang hebt tot je oude webstreepjelog. Misschien gaat het echt lukken om alles op te halen. Dat zou een enorme meevaller zijn, ook voor je volgers. Wat heb je een mooie kleuren gebruikt! Dat is echt jouw talent.
    De cosmea's zijn inderdaad prachtig: fragiel en uitbundig tegelijk. Wij zijn ons achtertuintje opnieuw aan het aanleggen, misschien kan ik deze bloemen ook planten of zaaien. Een goed idee. Ook mooi voor de pluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi die bloemen. Ik heb ook heel veel bloemenfoto's kunnen maken deze zomer. Extra vitamientjes voor deze winter.Hopelijk ben je weer beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Als ik dit blogje lees heb ik meteen zin in de zomer!! maar helaas is nog zover weg.
    Schitterend je hak werk'
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige kleuren. Daar wordt je vrolijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Och,wat mooi dit boeket en dat in november...geweldig!
    Bij mij staan de rozen ook nog steeds te bloeien en ook een late stokroos...wonderlijk toch?

    Je dekentje is schattig geworden,ik ga gauw naar het patroontje kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtige bloemen, zowel de gehaakte als de echte.
    Wat is er toch veel moois om ons heen te vinden, vind je ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een heerlijk kleurig logje! Inderdaad lijkt het wel een zomerlogje. Je wordt op slag vrolijk van die mooie kleurtjes en die cosmea's. Fijn weekend,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ik word helemaal vrolijk van jouw logje!!!! wat een prachtig dekentje...die kleurencombi...super super!!! En jaaaa...cosmea!!! Ik heb ze elk jaar op balkon en ik ben dol op de tere bloemen maar ook op het fijne groen. Wat een lief gebaar en niks is toevallig...dat geloof ik zeker. lekker genieten lieve Corrie!! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  29. naar aanleiding van jouw logje moest ik meteen denken aan dit programma, misschien heb je het ook gezien http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1115526-karin-leeft-als-antroposoof
    waarin in de laatste minuten de Cosmea beschreven wordt. Ik wil je het gedicht geven, maar leuker is het misschien het geheel te bekijken. Het heeft mij geraakt.
    warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Helemaal jouw kleuren Corrie
    Ik word er helemaal vrolijk van.
    Liefs nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hallo Corrie,
    jammer dat je hebt moeten verhuizen, maar ik begrijp het wel. Bij weblog.nl is momenteel eigenlijk niks meer goed. Hoe zoiets kan bij zo'n groot bedrijf is me een raadsel.
    Leuk dat je mijn weblog hebt weten te vinden.
    Groeten,
    Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heeey lieve Corrie,

    Wat ben ik blij dat ik maar heel kort, twee jaar, bij web-log heb gezeten..wat een problemen zeg en al zo'n poos. Steeds meer mensen stappen over naar blospot.
    Anyhow, ik ben blij dat ik je weer heb hergevonden1
    Dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een leuk dekentje met de grannys!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Superschattig poppenspreitje (bedankt voor de link)!
    Een zonnig logje, bijna vergeet ik hoe koud en mistig het hier vandaag was!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Corrie....ik wil ook zo'n lief quiltje♥
    Ik heb op dit moment heel weinig tijd met mijn werk en mijn franse lessen maar ik ga écht dit maken!!!!super super scahttig.Dank ook voor de link!xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  36. It's true, you can't help but get happy just looking at them. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een prachtige bossen Cosmea's heb je gekregen Corrie! Helaas zijn de Cosmea's in mijn voortuin door de vorst nu afgestorven, geen bloem meer te zien alleen maar bruine takken. Nu ben ik weer een beetje afgunstig (maar niet jaloers, hihi) op jouw mooie foto's. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een lief poppendekentje Corrie! Mooie kleurtjes wol heb je gebruikt.
    p.s. Hoe is het met de kerstkaarten? Heb je er al een gemaakt?
    Fijne zondag, groetjes Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik dacht echt even in de zomer beland te zijn!:-) Zo fris en kleurrijk! Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...