woensdag 9 november 2011

Hart voor Ria


In maart zijn mijn zus en ik, hoewel we geen tweeling zijn, op dezelfde dag jarig. Ik schreef daar al vaker over in mijn verloren gegane weblog. In maart j.l. werd Ria 60 jaar en vierde dat met een groot feest. De uitnodiging bestond uit een rood uitgesneden hart in een roze enveloppe en de bedoeling was dat alle genodigden iets persoonlijks op dat rode hart zouden maken en dat op het feest zouden inleveren, zodat Ria er een mooi gedenkboek van zou kunnen maken.


Haar vriendin Birgitta zorgde op bestelling van mijn zus voor een verrukkelijk buffet (klik) en tevens voor een aantal verrassingen die Ria's zonen Robbert en David samen met Birgitta voorbereidden. Zij belden me dus met de vraag of ik iets wilde maken in de stijl van het hartenthema, een doos of zo, waarin alle versierde harten verzameld konden worden.



Ik kocht twee canvas schildersdoeken, schilderde die roze in de kleur van de uitnodigingsenveloppe en zocht mijn bolletjes lintgaren op, waarvan ik een tijdje geleden twee witte en twee rode van buurvrouw Rietje had gekregen. Precies de goede kleur rood! Op het schildersdoek zette ik een borduurpatroon op in maxi-formaat en prikte er met een prikpen gaatjes in, waarna ik met een dikke naald en het lintjesgaren een groot hart kon borduren. Op onderstaande foto zie je ook dat ik een sleuf heb gesneden waarboven ik het uitnodigingshart heb geplakt.



Aan de bovenkant timmerde ik de twee schildersdoeken met een pianoscharnier aan elkaar en ertussen zie je op de foto een zak van rood linnen hangen waarin de  kaarten opgevangen konden worden. Van iriserend zilverkarton maakte ik vleugels voor onder het hart en klaar was het!


Helaas, helaas, kon ik tot ons aller grote spijt niet op dit geweldige feest aanwezig zijn omdat ik ziek was geworden en heb ik het met de foto's moeten doen, maar die waren wel héél erg leuk en zo kon ik er toch van meegenieten. De opbrengst van versierde harten heeft mijn zus bijzonder geroerd en zo mag ze zich nu tot de zestigers rekenen maar je ziet het nog lang niet aan haar ;- )) Links van mijn zus in het ballonnenhart is onze jongste zoon Lucas nog te zien.

 

Ria maakte voor mij een prachtig cadeau, maar daar schrijf ik later weer eens over.
Een fijne week gewenst!


  


34 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat prachtig gemaakt Corrie.
    Wat zul je het jammer hebben gevonden dat je er niet bij was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Corrie,
    Wat een ontzettend leuk idee om zo een "opvangzak" te maken voor alle kaarten. Ik heb wel vaker mooie dozen gezien (en gemaakt) voor het verzamelen van enveloppen op trouwdagen etc, maar zoiets origineels zat daar nog nooit bij! Alleen al het reuze-borduurmotief vind ik geweldig leuk, maar de constructie is ook helemaal top.
    Bedankt voor alweer een goed idee voor het knutselarchief!
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je toch een schat en ook een kunstenares! Hoe kwam je op het idee! En het dan ook nog uitvoeren. Ik vind het schitterend Corrie en ik weet zeker dat je zus dit nóóit weg zal doen en altijd zal bewaren. Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jammer dat je niet op het feest kon zijn meer je heb zoiets geweldigs gemaakt dat je toch aanwezig waas!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig Corrie!!!Wat heb je dit weer mooi gemaakt...jij hebt echt gouden handjes!!! En wat een idee van die twee schilderdoeken en dan met een scharniertje...super!!!Leuke foto's! Jammer dat je er niet bij was, gelukkig zijn er de foto's. Veel liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk ideé,erg jammer dat je ziek was.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een idee om te zoenen! Je bent een kei!
    Ben je alweer een beetje opgeknapt?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een fantastisch mooi idee en geweldig uitgevoerd.
    Vreselijk jammer dat je er zelf niet bij kon zijn.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een enig idee en wat heb je dat weer prachtig gemaakt, maar "Och wat sneu", dat je er niet bij kon zijn Meis. Komend jaar ben je van de partij hoor!
    Lieve groetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tjonge Corrie, ik ben onder de indruk van jouw creativiteit. Wat ontzettend orgineel. Je kan nog stoepbordenontwerper worden voor creatieve winkels. En... wat leuk om gelijk met je zus jarig te zijn. Vroeger waarschijnlijk niet, maar zoiets heb ik nog nooit eerder gehoord. Je krijgt een cadeautje, een zusje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk idee. Jammer dat je er niet bij kon zijn maar voor je zus een herinnering voor altijd>
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O Corrie wat ben jij creatief!! Prachtig is het geworden een geweldig idee! Wat zal ze er blij mee zijn zo'n creatieve zus te hebben, wel jammer dat je er niet bij kon zijn, maar gelukkig heb je de foto's.

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Corrie, wat een superidee en weer zo netjes uitgevoerd :-))))
    Jammer natuurlijk dat je dan het feest moet missen, volgende keer beter :-))
    Lieve groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O,wat een leuk idee Corrie! En wat is het hart mooi uitgevoerd...Helaas heb je het feest moeten missen maar de foto's laten zien dat het super is geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je dat weer enig gedaan Corrie, het ziet er zeer professioneel en origineel uit. Wat jammer dat je zelf het feest moest missen, echt spijtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corrie van harte met je eigen verjaardag en zonde dat je nu ziek bent geworden.
    Je hebt wel een geweldig hart gemaakt.
    Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Corrie, via Anita's blog kwam ik bij jou. En viel meteen met mijn neus in de boter > wat een geweldige creatieve uitspatting van jou voor je zus. Ze boft maar. Ik ga je volgen hoor en verheug mij er zeer op! Hartelijke groet,Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Corrie wat jammer dat je er zelf niet bij kon zijn. Het hart ziet er prachtig uit en dat ze een fijn feest had is te zien op de collage. Ik was het even vergeten dat jullie op dezelfde datum jarig zijn. Heel bijzonder.
    detantevantjorven.blogspot.com zou het leuk vinden als je een keer langskomt ;)
    Fijn weekend, alvast, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oooh zonde dat je zelf niet op het feest kon zijn, hé!
    Je hebt er een waar kunststuk van gemaakt, Corrie, professioneel en erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gelukkig heb ik je blog weer gevonden Corrie. Ik was het al een poosje kwijt, maar dat komt ws. door de verhuizingen van diverse blogs.
    Wat een leuke post en wat heb je een mooie doos voor de hartenkaarten van je zus gemaakt.
    Je zou niet zeggen dat je zus al 60 jaar is geworden, zij ziet er veel jonger uit.
    Jammer dat je niet bij het feest aanwezig kon zijn.
    Ik wens je een fijn weekend en kom weer even wat vaker bij je aanwippen nu ik je blog weer gevonden heb.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat enig en wat apart.
    Ben blij dat je terug bent.
    Groetjes Joke en een fijn weekeinden

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een ontzettend leuk idee! Daar zal je zus blij mee zijn geweest. En wat sneu voor jou dat je nu juist op dat moment moest ziek worden.
    Hopelijk voel je je weer beter.
    Fijn weekend,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat ontzettend jammer dat je er niet bij kon zijn ... maarrrr je hart was er zo te zien wel, overlopend van liefde, emmers barstensvol liefde

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat jammer voor jou dat je daar niet bij kon zijn. Maar je hebt wel een geweldige doos(tas) voor haar gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nog even, wat fijn dat jij de code invoer er af hebt gehaald. Hoop dat er meer mensen dit gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. This is beautiful, how fun! Sorry you couldn't be there, but obviously your love was felt by all.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat geweldig dat hart:))))ik hoop dat je weer opgeknapt bent lieve corry:)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ha Corrie,
    Niet zo origineel, inmiddels, maar toch: Prachtige creatie heb je weer gemaakt. Zo netjes afgewerkt. Helemaal toppie. En van foto's kun je nog lang nagenieten:) Ik hoop dat het weer wat beter met je gaat.
    Lieve groeten,
    Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ik zie jouw link naar je oude weblog staan...het is echt te triest voor woorden hé Corrie!! En je kunt ook maar een paar berichten zien...zonde, zonde, zonde! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een ontzettend lief idee.Een blije zus.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ze sprak en toen was het klaar !
    En zo bewonderen wij hier je prachtig pronkstuk .
    Een idee werd geboren en handen die vlijtig en handig hun werk deden .
    Je hebt werkelijk voor een origineel werkstuk gezorgd , een feestelijk opbergsysteem .
    Jammer , jammer dat je niet aanwezig kon zijn , maar het succes en bewondering voor je pronkjuweel zal je kunnen troosten .
    Voor jou nog van harte gefeliciteerd met je eigen verjaardag en moge het de komende tijd weer wat beter met je gaan !
    Plannen maken om met zuslief na te genieten en haar verhalen te horen ?
    Alvast veel plezier ! ! !
    Lieve groeten Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Inderdaad, die leeftijd is je zus absoluut niet aan te zien.
    Ik wens jullie nog vele fijne jaren samen.
    Je hebt erg je best gdaan op dat stralende hart. ENIG!!!!!

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...