zaterdag 29 oktober 2011

Het Muizenhuis


Vandaag kwam Max logeren en had twee prachtig ingepakte boeken bij zich om aan ons te geven, ook uit naam van zijn pappa Menno en mamma Maaike. Zomaar, omdat we oppassen en zo, lief hè!
Het is zo zorgvuldig uitgekozen, ze weten dat ik dol ben op poppenhuizen en hun bewoners, zeker als dat muisjes zijn.
Ik ben helemaal wég van dit boek en als ik Max nog meer had kúnnen knuffelen dan normaal, had ik het gedaan, Menno en Maaike krijgen morgen hun deel ;- )


Er is in ieder geval één lezer die breed zal glimlachen bij het zien van dit prachtige boek. Toch Nelleke?
Nog maar kort geleden kreeg ik van Nelleke een mail met de melding dat ze dit boek cadeau had gekregen en ze ging er vanuit dat ik het ook al wel zou hebben gekocht of gekregen, nee dus!
Nelleke kent mijn voorkeuren dus ook al. 
Ik was erg verrast want ik had er nog niets over gelezen of van gehoord.


Vandaag kreeg ik het dan cadeau terwijl ik er helemaal niets over had gezegd!

Nelleke schreef ook dat de auteur van het boek Karina Schaapman een enorm écht muizenhuis van drie meter hoog heeft gebouwd, dat in het voorjaar van 2012 in de Openbare Bibliotheek van Amsterdam aan het Y, permanent tentoongesteld zal worden.

Karina maakt een toernee langs boekwinkels in het land, om kinderen te vertellen hoe je zelf een muizenhuis kunt bouwen van afvalmateriaal.


Ach wat zit ik hier toch allemaal te vertellen, ga snel op Karina's Weblog kijken om nog meer mooie plaatjes en wetenswaardigheden over Sam en Julia en hun prachtige huis te lezen.
Je kunt ook nog twee erg mooie posters van het Muizenhuis downloaden.
In een van haar logjes vind je daar een verwijzing naar.

Oh ja, de amigurimi paddenstoeltjes heb ik gemaakt naar een gratis patroon van
Leuk om een cadeautje mee op te fleuren.

Allemaal een fijne zondag gewenst!




24 opmerkingen:

  1. Je kan zo horen hoe blij je bent :-))
    Mooooie fotos staan daar in , die muis met wasmachine, ...grappig.
    Lief van de kinderen om je eens in de bl.., euh boeken te "zetten"

    Geniet er maar van, maar dat zal "nie mankeren "hé

    Liefs Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk boek heb je gekregen Corrie, knipoog, knipoog.
    Genieten he,
    Anneke SK

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een enig boek ik had er al ergens over gelezen maar weet niet precies waar. En nu was ik nog even aan het surfen. En zag dat jij een nieuw berichtje had,dus gauw even kijken enig Corrie.

    Je paddestoelen geweldig leuk. Mijn dochter heeft bij de Ahoy een boekje gekocht over hondjes om te haken kleintjes. Ik zie haar morgen bij een verjaardag, en ben benieuwd of het gelukt is wat ze wilde maken.

    Geniet maar fijn van de muizen verhalen, een knuffel voor Max.

    Fijn weekend verder Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een enig boek. Ik heb het gezien bij Willy Tojven op haar oude blog met het poppenhuis. Zo mooi. Jakkes dat de webloggers zo'n pech hebben. Nu kun je het niet gaan zoeken.
    groetjes en misschien heeft Willy de foto's zo nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk boek om te krijgen, deze week werd ik er door vriendinnen ook mee verrast. Zo leuk! Gezellig toch die oppas dagen met Max.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had er ook al ergens over gelezen, weet niet eens meer welk blog, maar leuk is het zeker! Dat is zeker een leuk cadeau om te krijgen! Voor vele genietmomenten!
    De paddestoeltjes zijn erg grappig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Corrie leuk om mijn boek op je blog te zien en wat fijn dat je het leuk vind , hartelijke groet Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heerlijk boek! ik hoop naar een van haar lezingen te kunnen gaan. ik zou het huis wel eens in het echt willen zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat enig joh!

    Heel veel plezier met je boek. Dat is dik genieten!

    groetjes en fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het boek is zo schattig en wat lief dat je het kado kreeg. Ik heb het mezelf maar kado gedaan, maar kreeg de derde druk pas te pakken, zo snel is het steeds uitverkocht.
    Nu even bij Grietjekarwietje langs.
    Fijne zondag, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Corrie, wat een leuk boek is dat hè? Ik zag tijdens de kinderboekenweek in Zwolle de etalage van een boekhandel helemaal in de 'muizen'stijl, ik heb me er echt aan zitten vergapen. Geniet er lekker van met de - inmiddels niet meer zo heel kleine - Max!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk boek heb je gekregen,veel plezier ermee en geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. so great! what a thoughtful and great gift! i also love the sweet red mushrooms.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. een erg leuk boek, wat een prachtig en lief cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat lief dat je zo'n mooi boek hebt gekregen! Ik heb het ook in mijn handen gehad en het is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Verrassend voor mij om te ontdekken dat ik ineens figureer in je log! Verrassend voor jou, dat je het boek hebt gekregen zonder dat je er iets over hebt losgelaten! Wat een lieverds!
    Ik ga waarschijnlijk naar de workshop in het museum met jouw naam: Museum Van Gijn in Dordrecht. Geen geintje....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Corrie, het zo'n leuk boek!!! Ik heb hem ook en kan alleen al van de plaatjes zo genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schitterend boek moet het zijn met zo'n onderwerp en je paddenstoeltjes zijn super leuk.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een blij en enthousiast logje, Corrie. Dat is zeker een enig boek. Ik ga rap op de site kijken van Karina.
    Fijn dat de kinderen hun waardering op zo'n lieve manier laten blijken.
    Schattige paddenstoeltjes, en leuk om op een presentje aan te treffen als 'extraatje'
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is een prachtig boek! Ik heb het vanmiddag in mijn handen gehad, echt zó leuk. Ik snap hoe blij je daarmee bent, wat heerlijk hé om zo eens verwend te worden!Je paddenstoeltjes vind ik geweldig leuk...die zou ik zomaar eens kunnen gaan maken ;) Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ha,jij hebt hem ook al.Wat een enig boek he?
    Hoe vind je het plaatje van de kleine muis met de waterpokken? Nog een dagje dan vliegen we terug naar huis,we hebben prachtige quilts gezien en zitten vol inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. En zo heerlijk stimulerend voor de fantasie voor groot en klein

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jaaaa Corrie het muizenhuis:))))leuk he???Ik maakte vroeger al muizenhuizen voor onze kinderen naar aanleiding van de brambley hedge.Hele grote herfstukken met kistjes erin met muizen:)Schattig hoor.Maar ik las dat je ziek bent geweest:(alles goed met je????xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hi! Greetings from Finland! Your quilts are so fantastic! It's so nice to find other quilters all around the world! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...