zaterdag 22 oktober 2011

Alsof er niets gebeurd is...




... alsof vierenëenhalf jaar schrijven op Web-log.nl nooit heeft plaatsgevonden... alsof mijn duizend en meer berichtjes met foto's nooit hebben bestaan ... alsof tientallen links en al die tienduizenden lieve reacties nooit hebben bestaan ... zo zal ik hier verder gaan!






In al die maanden waarin ik geen logs heb geschreven, bleef ik wél handwerken en ik begin met jullie deze "Patissons" te laten zien. Van lieve lezer J. die mijn vorige weblog ook las, kreeg ik foto's toegezonden van enkele van haar borduurwerken én van de door haar gehaakte "Patissons".























Ik was er meteen weg van en vroeg waar ze het patroon vandaan had. Bleek ze het toch zelf gemaakt te hebben! Ze stuurde het me direct per mail toe en ik kon aan de slag. Ik maakte twee grote van offwhite Catania katoen en een kleine die nu als speldenkussentje dienst doet zoals je ziet op de foto hieronder.






Vandaag heb ik bijna een tweede patisson-speldenkussen afgekregen, het blijft een heel prettig werkje om naast de stoel te hebben liggen, je pakt het zo even op. Lieve J., heel hartelijk bedankt voor je geweldig leuke patroon.




Voor alle lezers die me hier weer teruggevonden hebben een zéér, zéér hartelijk welkom!
Jullie zien wel dat ik nog veel moet ontdekken over de manier waarop Blogger werkt, maar ik ben van plan om er weer een volwaardig weblog van te maken, met alle links die ik voorheen plaatste en met een indeling die me hopelijk snel vertrouwd zal worden.
Ik wens jullie een fijne zondag toe!






63 opmerkingen:

  1. Hoi Corrie.

    Heerlijk dat je weer begonnen bent en dat je een mailtje hebt rondgestuurd.
    En wat ontzettend jammer dat je alles kwijt bent, ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken alles kwijt te raken.
    De pompoenen zijn prachtig, echt een mooi herfst plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk ,ik liep de hele dag aan je te denken ,het heeft gewerkt ;)

    groetjes hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Corrie, wat een supermooie verrassing, en een even mooi eerste logje
    Zo lief die pattisons, ja wit is helemaal jouw "kleur" hé :-))
    Bespeur ik daar een vertrouwde cartonnage doos :-))


    Héél veel geluk en plezier gewenst met je gloednieuwe start :-)

    Liefs, Nicole
    Ben wel niet de eerste maar toch hé

    BeantwoordenVerwijderen
  4. vergeet ik nog te zeggen, Heel erg mooie sfeerfoto's !! :-))
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie, wat ontzettend fijn dat ik weer bij je kan lezen. Ik heb je echt gemist !!
    Prachtige patissons.
    Ik wens je een heel goed weekend. (kan dat nu weer doen !)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hallo Corrie,

    je bent niet de eerste die ook gezellig bij blogger komt... ontzettend jammer dat weblog er zo'n puinhoop van heeft gemaakt; ook ik ben een oude weblog die nog online stond, kwijt. Maar blogger is ook heel vriendelijk, welkom!!
    Je pompoenen vind ik gelijk superleuk, ik zou ze ook zó maken voor deze tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai Corrie ( en Jan !)
    Bedankt voor je berichtje.
    Nu kan ik de blog weer lekker volgen!.

    Groetjes Evodie - Finlandia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Welkom terug Meis!
    Ik zet je weer snel bij mijn favorieten!

    hartelijke groet uit het hoge Noord'n (nou ja niet zo ver als Finland, maar toch....grinnik)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Corrie, fijn dat je het bloggen hebt opgepakt op een nieuw blog. Het is eerst een beetje vreemd in een nieuwe omgeving, maar het went snel met alle bekende en nieuwe lezers.
    Ik verheug me al weer op je berichtjes hier en vind je patissons prachtig.
    Fijn weekend, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Corrie,
    Joepieee, je bent er weer, maar dan langs een andere weg. Dat noem ik nou letterlijk en figuurlijk een verloren schat terugvinden!!
    Het zou echt een schande zijn als al je berichten en prachtige foto's verloren zijn gegaan. Ik vond het heerlijk om zo af en toe ook nog eens te lezen in de " oudere jaargangen" van je berichten.
    Wat betreft de pompoenen: die zijn inderdaad heel mooi, ik zou in jouw plaats ook hebben geprobeerd om het patroon te achterhalen :-)
    Goh, ik kan het haast niet geloven, je bent terug. Mijn dag kan niet meer stuk.
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat je er weer bent. Heerlijk, weer een van m'n favorieten terug. Laten we wel hopen dat al je oude logjes ooit weer eens opduiken.
    Leuk hoor speldenkussentjes (met een knipoog), ze zijn echt heel leuk. Echt Corrie dat wit.
    Succes met je "nieuwe" weblog.
    Anneke SK

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat je weer terug bent Corrie. We hebben je allemaal gemist!!
    En je begint gelijk weer met zo'n leuk logje. Wat een schat van een pompoentje/speldenkussentje. Helemaal iets voor jou in dat prachtige wit.
    Heerlijk dat ik weer bij je reageren. Ik hoop wel, voor ons allemaal, dat we ooit onze foto's en albums kunnen terug krijgen.
    Een hele fijne zondag en liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Welkom bij de blogspot familie, Corrie. Ik had er al eerder genoeg van bij weblog en eigenlijk zie ik hier ook steeds meer voordelen omdat het zo gebruiksvriendelijk is en gemakkelijk om de nieuwste logjes te vinden. Heerlijk dat jij ook weer een plekje hebt gevonden hier. je patissons zijn bééldig, knap dat iemand zo'n patroon kan verzinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Corrie, ook jij bent overstag gegaan.Fijn dat we weer op deze manier elkaar kunnen volgen. mooi haakwerk laat je zien. en de doos als achtergrond vind ik erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Corrie wat leuk deze "Patissons" Deze blijven goed gaan niet schimmelen. Gaan jaren mee wat een leuk patroon. Prachtig Mooie pompoenen.

    Mooi speldenkussen van mooi wit.

    Heerlijk wij kunnen weer mooie dingen bekijken bij jou.

    Nou moet ik mijn mannetje maar eens vragen om mij te helpen ook wat op te starten.

    Wie weet binnen kort, werd al van verschillende kanten aan mij getrokken wanneer kom jij nou terug.

    Maar ik vind het ook wel heerlijk veel tijd om te handwerken. Vandaag de vijfde kerstbal gemaakt ook weer leuk. En de anjers komen ook nog steeds uit mijn handen naar boven in alle kleuren. Heerlijk genieten.

    Het boek van de kerstballen kon de boekenwinkel al niet meer bestellen.

    Was niet meer voorradig. Wachten op nieuwe druk, zo'n hype is het.
    Fijn weekend verder Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Corrie,fijn dat je ook weer online bent!
    Mooie witte patissons heb je gemaakt,prachtig plaatje! Ook ik ben weer online sinds een paar weken,moet ook nog erg wennen aan alle toeters en bellen die natuurlijk weer op andere plekken zitten..;-)Jammer dat we onze oude blogs niet meer hebben...
    Een fijne zondag!
    liefs,Marianne (www.ikorniquilt.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De migratie is een complete ramp en wij worden ontzettend slecht behandeld,...
    :o(

    Ik had het geluk dat een lezeres m'n hele weblog op een schijfje had gezet. Ik had immers ooit gezegd dat ik waarschijnlijk zou stoppen, en ze wilde veel van mijn quilts ook maken,...
    Wat waren we naïef hè dat we inderdaad dachten dat alles na één nachtje gelukt zou zijn,...
    :o(

    Maar je nieuwe huis voelt al heel fijn!
    Welkom in Blogland!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Corrie, fijn je bent er weer !
    Leuk die pompoenen Groetjes,Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha lieve Corrie!!!! Welkom terug! En meteen al met een mooi blogje, zó leuk je patissons. Mooie foto's, goeie sfeer...heerlijk nieuws vandaag dat je weer terug bent! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou Lieve Corrie, ik word wel op mijn wenken bediend, he? En wat een prachtig eerste logje weer. Zo mooi, in het wit, in plaats van helder oranje. Je weet er toch altijd een eigen accent aan toe te voegen. Leuk als speldenkussen ook.
    En je begrijpt dat ik me aansluit bij alles wat hierboven al is gezegd.
    Fijn dat je terugbent.
    Liefs van mij,

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Corrie,
    Wat ontzettend fijn dat je weer in blogland bent. Ik miste je fijne logjes! De 'Patissons' zijn erg mooi en je hebt ze weer sfeervol vastgelegd op de foto. Ik hoop dat de berichten van je oude blog alsnog boven water komen. Je moet er toch niet aan denken dat je die kwijt bent. Weblog.nl heeft er wel een zooitje van gemaakt en daarbij komt nog eens dat de communicatie niet bepaald vlotjes verloopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Corrie, leuk dat ik je log weer kan volgen en meegenieten van al je nieuwe "maaksels".

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. door mijn blijheid dat je terugbent, vergeet ik te zeggen dat ik t ongehoord vind dat je je oude logjes (voorlopig) kwijt bent en wat ik begrijp is vooral de slechte communicatie van weblog en hun toon zo ontzettend vervelend voor de voormalige bloggers bij hen.
    laat dit een les zijn voor ze dat iedereen weg gaat en laat ze t aub heel netjes afronden in de tijd die zij er blijkbaar voor nodig hebben. wat een foute inschatting!!

    groeten hil

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat leuk dat je hier ook gaat starten,net zoals velen,ook ik.
    Ik miste je blogjes wel en was al aan het zoeken geweest.

    En wat leuk die witte pompoentjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. INA corry blij dat je er weer bent vooral omrede JAN in febr 2011 is overleden en zo veel meer vrije tijd heb beleef ik aan jouw site vele fijne momenten.Wat een mooi speldenkussen .Is het niet te koop?Succes ina.al10@hetnet.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Welkom terug Corry!
    Mooie speldenkussens zijn het, erg leuk.
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Corrie, heerlijk dat je weer begonnen bent, miste je schrijfseltjes heel erg. Mooie dingetjes heb je gemaakt.
    Liefs Anita der

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hoi, ben even aan het proberen welke item ik moet kiezen. Nu heb ik de goede met mijn foto, lol.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gelukkig, je bent er weer, net als zoveel voorgangers zit ik ook op blogspot http://www.jeshardanger.blogspot.com
    Het went wel weer achteraf is het allemaal veel eenvoudiger. Veel succes en je pompoenen zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hi Corrie,

    dit is wel weer heel mooi en past zo mooi bij je muurtje :-).
    Ja joh, dat blijft in mijn gedachten.

    Heerlijke zon hier en ben druk buiten bezig,
    net even thee gezet voor een kleine pauze en dacht; ......
    ik ga Corrie eens zoeken, gezellig
    en ja, ik vond je.
    En plukte net de laatste bosbessen van de struiken en overhandig je bij deze een schaaltje. G
    Geniet er maar van.
    Ik ga nog even naar buiten, en genieten van de zon en alles wat ik doe.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. He, er staat een G te veel, so sorry.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ha Corrie!!Heel heel veel geluk gewenst op je mooie nieuwe blog!xoxo Dees

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Corrie, succes met je blog even omschakelen maar je bent er zo aan gewent.
    Prachtige pompoenen zijn dit.

    Fijne zondag verder Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Gelukkig dat je de 'stoute' schoenen hebt aangetrokken en ook weer schrijft!! Ik miste je, maar gelukkig......je bent er weer....

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi Corrie, gelukkig heb je de stap ook gezet om te verhuizen.
    Heerlijk om er ook weer bij te zijn, liefs Elza.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hallo Corrie welkom weer in blogland!!
    Ik ben blij dat je er weer bent, heb je echt gemist!
    Heel veel succes met je mooie creative ideeën waarvan dit er weer een is.Ik ben blij je te kennen van je vorige blog en weet dat deze weer net zo mooi gaat worden!

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Lieve Corrie dat word weer super gezellig koffie drinken groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  39. hallo Corrie, wat leuk weer iets van je te lezen en te bekijken.

    ook ik ben onder www.creanoor.blogspot.com weer opnieuw begonnen met bloggen.

    warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Leuk dat je er weer bent. Die patissons zien er heel mooi uit. Veel plezier met je nieuwe blog...

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Fijn jou ook weer terug te zien!

    Wat zijn ze enig! Wat leuk gehaakt!Echt superleuk zo een paar bijelkaar!

    Groeten,
    *Marianne*

    N.B.: Ik meen me te herinneren dat jij ook liever geen codes wil invoeren. Op mijn blog heb ik beschreven hoe je dat uit kunt zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ja!!! Jij bent er ook weer. Wat fijn! Veel succes en plezier met je nieuwe blog. Je zult zien dat het best gauw went.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Marie-Antoinette24 oktober 2011 om 17:47

    En meteen weer een heel mooi blogje. Je nog even bij mijn favorieten zetten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hè gezellig dat je er ook weer bent!
    En meteen weer met prachtige haaksels. Je patissons zijn jaloersmakend mooi!
    Ik zet je direct weer bij mijn favorieten.
    Of het ooit nog goed komt met weblog.nl? Ik ga er steeds meer aan twijfelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Lieve Corrie, wat ontzettend leuk dat we weer je berichtjes kunnen lezen. Ik verheug me weer op ze. De lay-out van je nieuwe blog ziet erg mooi uit en de patissons zijn prachtig.
    Groetjes. Carmen

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Dear Corrie, So glad to see your beautiful creativity again. I'm sorry that you lost so many blog posts, photos and reactions. I look forward to following you here. Groetjes from Angela.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat een lieve woorden weer van jou Corrie. En wat heb je toch een scherpe blik. Een nieuwe maagdelijke start voor jou met prachtige patissons maar wel heel erg om al je oude blogs kwijt te zijn ... slik

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Haaaa Corrie, blij dat jij ook weer online bent!
    Héél erg dat onze oude logjes nog steeds niet boven water zijn .... maar ik blijf hopen! :-(
    En wat een schattige patisonnekes!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Hoera Corrie je bent er weer en wat een schattige Patissons, geweldig en zo mooi geportretteerd....zo sfeervol.....
    Dikke "Welkomterugknuffel" Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Lieve Corrie, geweldig dat je er weer bent! Ik heb je logjes gemist en ben benieuwd wat je ons allemaal nog gaat laten zien. Deze patissons zijn alvast ontzettend leuk. Mooie sfeervolle foto's, die je meteen het gevoel geven dat je zelf ook nodig aan de slag moet om leuke dingetjes te gaan maken ;-).
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ben blij je weer te zien! Heb je blogs gemist.
    Wat jammer voor je dat je zoveel van je oude blog bent kwijt geraakt!! Ik hoop zo dat het op de een of andere manier terug komt. Lieve groetjes, Grethilde

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Fijn dat je weer online bent. Ga je weer gezellig volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Wat leuk weer iets van jou te kunnen lezen. Het is dieptriest wat met je digitaal verleden is gebeurd - zoals je het schrijft een opgedrongen vorm van digitale dementie.
    wat een mooie patisons!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Dag Corrie,
    Heerlijk vertrouwd, dat je er weer bent! Het ziet er ongeveer weer uit zoals vanouds. Alleen: ik heb me bijna een week suf gezocht naar de button voor de reacties. Met een beetje hulp (ha, ha, ha) heb ik hem eindelijk gevonden. Die andere 54 zijn duidelijk slimmer, dat moet ik hier openlijk bekennen. Veel bogplezier weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Heerlijk dat je ook besloten hebt om een nieuwe site te gaan maken.
    Het begin is wel een wrang verhaal, hoe is het mogelijk dat dit gebeurd is met web-log.
    Al het werk van jaren van vele mensen zomaar weg.
    Ook al heb je alles veilig gesteld, alle links heb je zomaar niet weer op hun plaats gezet.
    Hopelijk dat dit met Blogger niet gebeurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Het stond er sneller dan mijn bedoeling was, de patisons zijn prachtig. Deze kun je rustig jaren op een schaal leggen zonder dat ze gaan rotten.
    Dit jaar zijn de Patisons helemaal niet goed gegroeid en wij hebben er geen 1 kunnen oogsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Ik heb je weer terug gevonden. Zie dat ik niet de eerste en de enige ben. Mooie patisons heb je gemaakt. Je kunt ze in allerlei kleuren maken die bij je interieur past. Leuk hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Lieve Corrie,
    je bent er weer. War hebben ze de web-loggers toch te pakken. Ik hoop zo dat het allemaal nog terugkomt. Veel plezier bij blogspot. Oh en de patisons zijn Kei Leuk!!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  59. He Corrie, fijn dat je er weer bent. Ik ga je gelijk weer aan mijn favorieten toevoegen.
    Wat zijn de Pattisons mooi, erg origineel.
    Succes met je nieuwe blog en een fijn weekend.
    Liefs Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Ha, wat fijn dat je er weer bent, Corrie!
    Ik moet alle nieuwe blogs weer even te pakken krijgen, want ik ben een beetje de weg kwijtgeraakt met al die kwijtgeraakte blogs:-)
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  61. prachtige speldenkussentjes..
    veel succes en plezier met je nieuwe blog!
    groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Hoi Corrie, fijn je weer online te zien!
    Ik kan ook sinds gisteren weer inloggen op mijn oude blog, maar oejoej, wat ziet het eruit. Jammer hoor. Maar gelukkig hebben we een fijn nieuw plekje kunnen vinden hier bij blogspot.
    Ik kom in elk geval weer bij je lezen ;o)

    Ellen
    http://elliesquiltplace.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...