zaterdag 13 augustus 2011

Clare Youngs vilten tas



Een aantal van jullie hadden hem al gespot, de vilten tas die op een foto
 in mijn vorige log achter mijn rug stond.




Ruim een jaar geleden kocht ik twee boeken van Clare Youngs en nu pas kwam ik eraan toe om die mooie tas op de voorkant van één van de twee boeken te maken.
Voordat ik aan de gang kon was het een heel gezoek om extra dik wolvilt (3 mm ) te kunnen kopen.
Ik slaagde uiteindelijk bij de internetwinkel




Ik heb ervan genoten om deze tas te maken, maar het was nog niet makkelijk om door het dikke vilt heen te prikken om de motieven erop te borduren. Ik vond het verrassend om een tijdje geleden bij Willy deze tas te zien, in een log over het boek Yllebroderier, terwijl ik juist bezig was die tas te maken. Mijn tas gebruik ik als handwerktas, de zoveelste ;- )), ik ben er heel blij mee want het is een plezier om naar te kijken. 




Toen ik vorige week bezig was met het schoonmaken van een keukenkast vond ik een mooie fifties vintage kop en schotel van "Rörstrand". Ooit van Ank en Wieta gekregen en kijk nou eens wat ik daarop zag staan:



jawel, het gestileerde vogeltje en ook het rondje dat ik als bloemetje
bovenaan de tas heb geborduurd. Leuk hè!
Voor de liefhebbers nog een fotootje van de onderkant met het merk.




Wil je nog meer voorbeelden zien uit het boek "Scandinavian Needlecraft" , klik eens op deze link , je komt heel veel leuks tegen. Zo en nu ga ik een kop koffie drinken uit een heel ander kopje, een mens heeft zo zijn favorieten ... Ik wens jullie allemaal een heel gezellig weekend!




40 opmerkingen:

  1. Ha Corrie, wat leuk om je mooie nieuwe tas nu eindelijk in volle glorie te kunnen bewonderen. Ik zat al met spanning te wachten op het beloofde logje. Het is zo'n fris ontwerp, dat blauw op wit. En met die blauwe wol erin is hij helemaal om te stelen :-)! Dat je nu ook nog een bijpassend kopje kunt laten zien maakt het weer echt een verrassend logje. Veel (kijk)plezier gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Corrie, een hele gave tas, ik ga ook het vilt bestellen. Groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben trouwens heel benieuwd of we t.z.t. nog een voorbeeld uit het andere boek te zien krijgen? Dat ziet er ook erg veelbelovend uit....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie, ik ben weg van je tas. Zo mooi in die kleuren. Het past helemaal in je lichte huis. Best wel zwaar werk dus. Die grijze tas is gemaakt van fabrieksvilt, zal nog moeilijker werken zijn. De boekjes vind ik ook zo leuk, hier gaan we vast nog veel moois van zien.
    Leuk yllebroderier kopje, zo noem ik het maar.
    Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie, wat mooi de tas! En ja ,die vogeltjes zo leuk altijd.Ik heb servies uit Finland -komt het ook vaak in voor... Groetjes,Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schattige tas is het geworden. Leuk dat je nu een bijpassend kopje hebt. Ik ga gauw eens op de links neuzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettende leuke tas en gaaf kopje, ik ga nu even op de link klikken.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie wat een schitterende tas. Zo mooi, de combinatie van het vilt en de stitchery.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is dat een beeldje, die tas. Zo'n mooi strak ontwerp in prachtige kleuren. Klopt het, dat er ook nog een paar leuke slofjes in het boek staan? Ook erg leuk....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het boek kocht ik een paar weken geleden en gisteren kreeg ik van mijn vriendin het vilt, dus ik kan ook aan de slag, de jouwe is prachtig geworden, die mooie kleur blauw maakt hem helemaal perfect! Fijn weekend,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Corrie, wat een plaatje van een tas. En met zoveel zorg en liefde gemaakt, dat spettert van mijn scherm af. Ben blij dat het weer zo goed met je gaat. een hele dikke knuffel Anita deR

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Pracht van een tas en wat een mooie vloer hebben jullie gekregen.
    Super wat een werk.
    Groeten ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nu zie ik je logje mail al weg naar jou. . Wat een mooie tas zal zo dadelijk nog even alles bekijken.

    Wat een geweldige combi van wit met dit mooie blauw super ik word er vrolijk van.
    En dan dat lieve kopje er bij, met zoveel herinnering.

    Zelfde motief enig. Hoe vind je dit in huis. Ja je hebt pas alles in je handen gehad met schoonmaken. Heerlijk ook weer gehad.

    Nu lekker rustig beentjes om hoog, en lekker borduren.

    Mooi met vilt werken maar zwaar lees ik.. Wat hebben wij toch een heerlijke hobby besef ik steeds meer. Wij kunnen van alles uitproberen, ik geniet er ook zo van.

    Wat het ook is breien haken borduren naaien plakken en knippen met van alles en wij genieten.

    Heel fijn weekend liefs José Zal ook weer eens van mijn maaksel laten zien in een logje!! ik heb ook niet stil gezeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Corry, de tas is prachtig ! Schitterend de kop en schotel die je zomaar in je kast hebt staan en dan zo mooi bijpassend.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zie deze tas, en denk!!!!!!! ik heb dit boek ook toch! en ja hoor !! Wat schitterend Corrie, en wat een leuke kopjes erbij.
    Het was mij ook niet opgevallen dat er zo iets moois voorop stond.
    Fijn weekeinden groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een schitterende tas en dan ook nog het kopje in de kast vinden met dezelfde afbeelding! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. alweer schitterend! dat servies: sweet memories.
    Je kent ook vast het bruine Arabia, onverwoestbaar.
    Zal bij veel borduursters nog volledig intact op zolder staan/ misschien wel in de kast ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O Corrie wat een prachtige tas heb je gemaakt met zoveel zorg gemaakt , dat zie je!
    De gekozen kleuren combinatie is ook zo mooi!
    Het kop en schotel is ook zo bijzonder, ik heb een fondue stel ook Zweeds,het is al 30 jaar oud ,maar ik vind het nog steeds mooi door die motieven.
    Fijne zondag, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtstuk, je hebt wel heel mooi geborduurd op dit dikke vilt, een kunstwerk!Zou het jammer vinden om hem te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi corrie, dank voor je comlpimenten op mijn blog. Maar hier zie ik ook moois hoor! Wat een schattige tas. Zal idd niet makkelijk zijn geweest maar wel een heel mooi resultaat. En je vloer is mooi gewroden! Geweldig. Ja waarom nieuw als je hem zo mooi kunt opknappen.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hartelijk dank voor je felicitaties!
    En een erg leuke tas, het borduren op vilt is eigenlijk een nieuwe vorm van oude volkskunst. Bij het Scandinavisch wolborduren waar ik een cursus van gevolgd heb, is het ook zoeken naar nieuwe toepassingen voor klassieke borduurkunst, jouw tas zou daar ook een voorbeeld van kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Enige tas Corrie. Hij past ook helemaal in je interieur! Wat apart dat je op die kop hetzelfde soort vogeltje aantrof. Dat moest gewoon zo zijn.
    Liefs van hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. chique hoor, je tas en helemaal actueel. Ben door Willy ook al helemaal op het Scandinavië spoor gezet ;) Dat zal zeker wel lastig geweest zijn, dat dikke vilt. grappig dat je dan ook nog een kopje vindt met dezelfde motieven.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooie tas Corrie, zo eenvoudig en "simpel" en daardoor zo mooi. En een vrouw kan nooit teveel (handwerk)tassen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Corrie, wat mooi die tas!! Ik heb op de handwerkbeurs een workshop Yllebrodrier gedaan bij Dita Blom. Ik heb mijn werkstukje nog niet klaar, maar het is wel leuk werk. Wat frappant van de kopjes die je ook nog had in je kast.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ooooh, wat mooi. Als ik binnenkort zonder projecten zit, is dit wel een juweeltje om te maken, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het loopt hier werkelijk storm naar die prachtige pronktas , ik kon er bijna niet tussen door komen .
    Wat een schoonheid zo blank en stoer door het stevige vilt . Ik was dit model al eerder ergens tegengekomen en werd er helemaal dol op . Viltwerk is leuk om te doen en geeft heel veel mogelijkheden . Nadat je ook nog bijpassende kopjes in je servieskast zag staan , bedacht ik dat er in het midden der jaren van de vorige eeuw leuke uitgaven boekjes met dit soort patronen waren . Vertalingen uit het Zweeds .
    Ik heb even bij mijn boeken gekeken .
    Nieuwe borduurideeen van Lis Paludan uit de Ariadne Bibliotheek , met een ten geleide geschreven door Henriette Beukers . Zo moet ik nog wat boekjes hebben die ik niet zo snel zie of nog in een doos verborgen zijn . Wanneer ik mij met deze patronen bezig houd dan komen er van allerlei ideeen naar boven . dat is het leuke van een ochtendrondwandeling door blogland ik kan er soms danig verdwalen en weet werkelijk niet waar ik ben , gewoon genieten en inspiraties opzuigen .
    Het was weer heel gezellig hier aan te keren !

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Haa Corrie, af en toe weer in blogland !!

    Even terugzwaaien !!

    schitterende tas én vloer, genieten !!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dag Corrie,
    Ik was onverwacht een weekje weg, en heb niet op 'de vloer' gereageerd, maar hij is werkelijk schitterend geworden. 't was vast een hele operatie, maar toch fijn dat hij er niet uit hoefde. Je kunt er weer jaren tegen :)
    En de tas: beeldschoon! Je zou er spontaan een breiwerkje voor opzetten.
    Liefs van mij,
    Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zó zeg....wat is deze tas mooi Corrie!! Wat heb je dat mooi gemaakt want dat het niet eenvoudig is geloof ik zo! dat blauwe...heerlijk!!! En dan je nieuwe vloer en hoe je kamer er nu uitziet.....dat lichte...dat werkt gewoon goed op een mens hé....het ziet er echt super uit!
    Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  31. hoi Corrie wat een leuke tas en handig voor je breiwerkje groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooi is die COrrie, zeker nu we hem in "close up "kunenn bewonderen.
    Lieve kleurtjes en passen inderdaad perfect bij de koffiekop

    Met heel veel zorg en netjes afgewerkt zoals we dat van jou gewoon zijn hé :-)))

    grtjes nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik zie je nieuwe vloer nu ook pas! Woooow, wat een verschil. Echt mooi zo!
    En dan je tas .... kwijl, kwijl, zo sjiek!
    Goe weekend Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Leuk!
    Past helemaal bij jou!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een schitterende tas!! Voor mij zou hij het niet helemaal zijn: ik maak namelijk alles vies.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. mooi!!!!!!!!!!
    dat papercraftboek heb ik ook. dat needlecraftboek wil ik heeeeeeel graag ...

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Misschien is dit berichtje toch dubbel ,want mijn eerstje berichtje verdween plots bij verzenden..
    Maar ik zie je weblog is weer terug ! wat een gedoe allemaal hoop dat het nu blijft werken groetjes Joan

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...