zaterdag 30 juli 2011

Back again mét foto's!!

 
Zo zag het er enkele weken geleden uit in onze huiskamer,
bijna alles in verhuisdozen gepakt.



Ik zat met een de laptop op een plank op schoot nog even
te googelen in mijn oude kloffie en dikke sokken aan vanwege koude voeten.


 
De volgende dag was met behulp van een aantal buren de hele
benedenverdieping leeg en we mochten van een aantal buren ook hun garages
lenen om onze spullen op te slaan, ik schreef al eerder
dat we in een geweldig fijne buurt wonen.


De dag erna konden Hans en Renzo van KSG vloeren uit den Helder,
 beginnen met het schuren van onze 20 jaar oude gelakte parketvloer.


 
Na één dag lag bijna de hele vloer er maagdelijk bij en
wenste ik dat ik zo'n prachtige lichte vloer zou kunnen hebben.


Kijk eens wat een verschil tussen de oude vergeelde lak
en de oorspronkelijke kleur van het beukenhout.


Toen de huiskamervloer behandeld was en wij er niet meer op
mochten lopen trokken we ons terug op de zolder,
waar altijd al zo'n mooie lichte vloer lag ...


... en waar we het ons in een georganiseerde bende gezellig maakten.


M'n oude senseootje deed ineens weer dienst ...


De lekkere grote speculaaskoeken van de grootgrutter
die op de kleintjes let, riepen om bij de koffie genuttigd te worden ...


... en fruit stond klaar voor een gezond tussendoortje.
We hebben het er heel gezellig gehad voor een aantal dagen.


Maar het is heerlijk om nu weer in onze huiskamer te kunnen wonen ...


... en die mooie lichte vloer die ik zo van harte wenste ...


 
... heb ik ook nog gekregen!
De oude beukenvloer is geschuurd en geolied met witte olie.
Ik vind het erg mooi en veel rustiger en ruimer lijken.
Het is ook een heel goed gevoel om onze oude vloer niet weg
gedaan te hebben, maar die voor weer jarenlang woonplezier
te hebben laten renoveren. We zijn zeer tevreden
over het KSG-vloerenbedrijf en voor de zeer klantvriendelijke
 handelswijze van dit bedrijf. We konden profiteren
van een jubileumaanbieding die nog steeds geldt,
dus heb je plannen, klik dan op deze link .


 
Heel erg bedankt voor jullie geduld met wachten op eindelijk
weer een logje, voor jullie reacties en goede raad over het weer kunnen
plaatsen van foto's. Lida ik heb jouw raad opgevolgd
en het werkt helemaal perfect! Ik wens jullie allemaal een heel
gezellig weekend en over het blauwe bloemetje
schrijf ik de volgende keer! 

35 opmerkingen:

  1. Ha Corrie,
    Leuk, zo'n compleet beeldverslag van een 'renovatie'. De voorbereiding, de hulp van de buren, het alternatieve wonen, het behelpen, de geweldige vakmensen, het resultaat (ook nog naar wens!)- alles komt aan bod.
    Je huis ziet er geweldig uit! Geniet met volle teugen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw Corrie, dat ziet er echt weer prachtig uit. Zo'n lichte vloer geeft inderdaad een heel rustig effect. Het heeft wel de nodige voeten in de aarde gehad, zeg. Gelukkig dat jullie naar boven konden uitwijken. Wat zullen jullie genieten van jullie "nieuwe" woonkamer. En heerlijk veel boeken om je heen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natuurlijk stellen we het erg op prijs dat er nu een aangekleed logje is te zien en te lezen . We blijven een beetje kind en houden van prentjes . . .
    Je geeft uitgebreid verslag van de verbeteringen aangebracht op je vloeren . Kom ik nog maar net bij je binnen zie ik daar stapels verhuisdozen staan , ik krijg er de schrik van , want verhuisdozen heb ik zo helemaal genoeg van . En toch ben ik er ook nog niet mee klaar , er staan nog vele stapels dozen in de bergruimte beneden . Maar dat kan niet allemaal zo snel , dat kan ik niet meer aan . Soms als er weer enkele dozen naar boven komen , dan is het een feeststemming , wat er eindelijk weer in het zicht is en jaren lag opgeslagen , vele boeken die ik nog mis en de familiefoto,s ingelijst die zijn nog niet op de plek . Oh maar ik wil eigenlijk niet komen klagen op je log , dat is niet de bedoeling .
    Jullie vloer is weer keurig gemaakt en er is ijverig in je huis gewerkt . Fijn dat er hulp aanwezig was .
    Je eindigt met een allerliefst bloemeke geborduurd . Fijne steekjes en kleuren , hebben we nog wat om naar uit te kijken . Want je moest het eens weten het volk dat hier dagelijks rondwandelt barst van nieuwsgierigheid . Ga lekker ontspannen je gang en laat je door niemand opjutten .
    Mocht iemand zich vervelen ze snuffelen toch rond bij al de mooie werkstukken en verhalen die eerder langs kwamen , want heus je raakt er niet op uit gekeken . Ik geef je een schouderklopje en ben blij dat je er weer was . Tot later zullen we maar zeggen .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Corrie, wat is je vloer mooi geworden.Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar blij mee bent. Na een paar dagen kamperen opo je zolder heb je er iets moois voor gekregen. Ben je aan hetr Zweeds borduren gegaan? leuk om te doen. Ik heb hir ook een werkje liggen waar ik mee bezig ben.Tot de volgende ronde...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een lieve maar vooral rustgevende foto, Corrie in de zetel met laptop, heel geconcentreerd bezig en op de achtergrond een nieuwe wilvilten tas :-))

    Jullie living is héél mooi geworden, zoveel licht, prachtige vloer en alles straalt rust en goede smaak uit. Jaren plezier in het vooruitzicht.
    Al de moeite dubbel en dik waard. :-)))

    Dat blauwe bloemetje herkennen we hé ;-))) Nieuwsgierig naar close ups.
    TOt .... Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is je vloer mooi geworden. Ik kan me helemaal voorstellen dat je er blij mee bent. Wat een licht en ruimte. Die foto van jou met laptop op schoot, beentjes omhoog, bril op de neus. Waarom herken ik dat nou toch zo. Gezellig hoor.
    Groetjes,
    Anneke SK

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie plaatjes, en dan dat heerlijk zitten achter de computer leuk gezicht. De vloer is prachtig en wat het borduurwerk betreft maak ik uit de reacties op dat het Zweeds is. Ben nieuwsgierig naar je volgende bericht!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. kijk dat vind ik nou eens leuk!!
    na een maand in frankrijk rondzwerven ,meteen verwend met een mooi gezellig log!!!!
    wat een mooie tas staat er achter jou!!
    wat een werk maar zeer de moeite waard jullie vloer

    lieve groeten hil

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een verschil!!!!
    En wat is het mooi geworden.

    Soms kan het niet anders en moet je breken en verbouwen maar als het zó kan....prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is het prachtig geworden, Corrie!
    En die foto van jou, zo heerlijk ontspannen achter de laptop, zegt genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat ziet dat er heerlijk en uitnodigend uit. altijd leuk al je oude huis je nieuwe huis wordt ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig de lichte vloer ! Wij hebben nog in de huiskamer vloerbedekking en vooral donkere meubelen met rode bank,lichte muren ..maar het zet me aan het denken ,want ik vind de lichte vloer zo ontzettend mooi! (Alleen van opknappen komt weer niets meer even het lijkt niet te mogen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is je vloer mooi geworden zeg!! Heb gelijk mijn DH erbij geroepen, hier ligt ook een houtenvloer te wachten voor een opknapbeurt.Leuk al die foto's er zo van.Inderdaad net of je een nieuw huis hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Corrie wat een mooie kamer is het geworden. Heerlijk licht! Ik vind het altijd wel iets hebben als je aan het 'BIG-klussen' bent. Maar o zo blij dat het klaar is nu kun je weer uren zitten en genieten.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Corrie kijk eens wat een reacties op jullie mooie vloer. Vandaag tussen door gekeken en nu een nieuw bericht over je mooie huis.

    Wat een super vloer hier kan je weer jaren mee vooruit. Genieten dat het helemaal naar je zin is.
    Ik heb plavuizen, dus hier kan het niet. Maar ik hou van deze lichter kleur geweldig.

    Nu komt het mooie weer en kan je heerlijk buiten genieten en is het huis klaar.

    Liefs José Bedankt dat ik bij je mocht mee kijken enig !! Ik zie je nu lekker zitten beneden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hi Corrie, Ik weet het, het valt niet altijd mee dat kamperen, maar achteraf heeft het ook wel wat die ontbering,om daarna dubbel te genieten als het project klaar is.
    Ik vind je vloer prachtig geworden en heerlijk licht.
    De foto van jou is zo vertederend met je plank en je laptop en dikke sokken, echt zoals je thuis op je gemak kunt zijn.
    Geniet van je nieuwe look in huis.
    Lieve groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. O Corrie ik zie ineens een heel mooie tas op de achtergrond , volgens mij met het patroontje van het bloemetje.
    Op afstand is hij al erg mooi. Ben benieuwd naar het verhaal van dat blauwe bloemetje, wat volgens mij in een mooie tas veranderd is.
    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag allemaal, dank voor jullie reacties, die maken ons plezier met de vloer nog groter. Gedeelde vreugde is dubbele vreugde.
    NELLEKE, wat fijn om jouw naam weer te zien staan, je was er eerder ook al met een reactie, echt fijn!
    ELLEN, die boeken terug in de huiskamer was een grote wens van mij. Daar ben ik ook héél erg blij mee.
    GERRIE, wat fijn toch om jou alweer met zo'n uitgebreide reactie hier te zien en jij en klagen kán niet, je hart luchten is iets heel anders en dat mag altijd! Ik kan me zo goed voorstellen dat het je aanvliegt om al die dozen te moeten sjouwen, dat kan echt niet! Moeilijk om dan te moeten wachten tot je hulp krijgt, maar dat het dan een feest is om ze uit te pakken begrijp ik zo goed, er zit meer in dan alleen spullen!
    Marijna, dat Zweeds borduren is echt een heel leuke afwisseling met de kruisjes,ben benieuwd wat jij aan het maken bent!
    NICOLE, leuk hè even binnen kijken en het bloemetje wordt binnenkort in zijn geheel getoond. Eigenlijk heb je het al gezien op de foto ;- )
    ANNEKE, het voelt ook heel gezellig om er zo bij te zitten en ik denk dat iedereen dat gevoel zal herkennen, maar ik kan me jou ook helemaal zo voorstellen, dat doen we maar goed hè!
    JESSIE, dankjewel, de plaatjes van het borduurtje komen snel!
    HILLY, dát is nog eens heerlijk, een hele maand Frankrijk! Zou jouw verhalen daarover ook wel graag lezen ;- ) Enig zoals jij reageert op zo'n verlaat log van mij, altijd fijn om jouw naam ook weer te zien.
    INE, het viel eigenlijk erg mee, we hadden alles goed gepland en waren op tijd begonnen met inpakken en nu rustig aan alles weer in orde brengen. Het is zeker een enorm verschil.
    SASKIA, zo is het, ik heb me steeds heel ontspannen gevoeld tijdens deze actie en ik vind eigenlijk altijd wel een plek om te doen wat ik leuk vind, al is het met een oude plank op schoot in een lege kamer.
    ELIZABETH, ik heb jullie gemist al die weken, ik kom snel weer eens bij jullie kijken op de blogs, dat hoop ik tenminste, ga straks weer verder met het schoonmaken van de keuken. Die uitnodiging geldt ook voor het eggie hoor!
    JOAN, soms lijkt het inderdaad niet te mogen, ook ik heb de afgelopen jaren weleens getwijfeld aan betere tijden, maar die zijn toch gekomen en ik gun ze jullie ook heel erg!
    LYNDA, wat fijn om jou hier weer te zien en hoe reageerde je DH? Het is me nogal een klus die op jullie afkomt, maar als je goed plant valt het reuze mee. Succes met de plannen!
    ANITA, we zijn zeker blij en hebben een zeer voldaan gevoel. Genieten doen we altijd al, maar dit is toch wel een grote voldoening na weken hard werken.
    JOSÉ, het zonnetje scheen vanmorgen vroeg al door de ramen, het is inderdaad prachtig weer en Jan gaat de tuin doen. Ik ga weer aan de schoonmaak voor een paar uurtjes en dan heerlijk met een handwerk in de schoongemaakte tuin zitten.
    Nu gunde ik het mezelf om even met plezier jullie reacties te beantwoorden, zo gezellig weer eens te kunnen "kletsen"met mijn trouwe bezoekers.
    EVELYNE, ik word helemaal warm van plezier bij het lezen van jouw reactie, je ziet het heel goed, ik voel me zelfs zozeer op mijn gemak dat ik zo'n foto op mijn weblog durfde zetten ;-)))
    Het bloemetje zit inderdaad op de tas. Komt binnenkort groter op de foto! Ik ben erg blij dat ik weer foto's kan plaatsen.
    Allemaal lieve groeten terug van mij, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie wat fijn dat je weer foto's kunt plaatsen. Leuk om je te zien zelfs tussen de verhuisdozen levert het mooie foto's op. De vloer is prachtig geworden. Gelukkig dat je alles weer op de goede plaats hebt staan.
    Evenals Hilly en Evelyne heb ik je(yllebroderier)tas ook al ontdekt. Vind hem prachtig, dus laat 'm alsjeblieft maar snel in het groot zien.
    Fijne zonnige week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mammamia,wat een onderneming was dat zeg!! Wat heerlijk dat jullie zulke lieve buren hebben. En wat is het PRACHTIG geworden Corrie! Wat zal je er blij mee zijn. Het past helemaal bij jou. Nu wil je nooit meer je huis uit, haha.
    Wel fijn dat het allemaal achter de rug is hè?! Geniet er maar heerlijk van, dat gun ik je VAN HARTE!! Dag lieve Corrie, groetjes aan Jan.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat geweldig ziet dat er weer uit!
    geniet lekker van je schone, ruime, vrolijke omgeving!
    prachtig is je vloer geworden Corrie!!!

    hartelijke groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Corrie, al blog ik zelf alweer een hele tijd niet meer (vuurvlindertje),ik ben nog steeds een trouwe lezer bij je. Je vloer is mooi geworden en heeft meteen een aanzet gegeven tot het aanvragen van een offerte voor het opknappen van onze, onder het marmoleum verstopte, eiken parketvloer. We moeten echt aan de slag in huis en dit zou een mooi begin kunnen zijn! Wat ik je verder wil laten weten is dat er in het Verzetsmuseum in Amsterdam een tentoonstelling is onder de naam "Elke dag een draadje... Borduren in gevangenschap 1940-1945". Vandaag bezocht ik deze expositie en ik moest daarna aan jou denken. Volgens mij spreekt dit je ook aan. Ik vond het een mooie, maar ook aangrijpende tentoonstelling.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat is je vloer móói geworden! al moet ik zeggen dat je zolderwoning (hihi) er ook heel knus uitziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. een hele verhuizing voor zo'n heerlijke vloer, dat moet je er dan even voor over hebben. wij staan ook weer voor de klus (of we moeten echt verhuizen :-))
    nu heerlijk genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat ziet het er weer schitterende uit, wij krijgen in september een nieuwe vloer, ik ben me vast aan het voorbereiden, maar eerlijk is eerlijk, het knapt er wel van op.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  26. al met al toch nog vlug gebeurd allemaal. Fijn dat de vloer weer zo naar je zin is. spannend werkje in wording. Yllebroder gok ik in een eigen Corrie stijltje :)
    Ben benieuwd en kom gauw terug om te kijken hoe het vordert

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Corrie,

    Wat een prachtige vloer heb je nu! Genieten hoor! Veel 'nieuw' woonplezier!!!

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Corrie wat is het prachtig geworden nu kun je heerlijk genieten op je plaatsje bij het raam en die mooie vloer bewonderen,als de meisjes en schilders weg zijn bel ik je om te zien hoe mooi het is geworden groetjes ook aan Jan liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Tjonge Corrie wat schitterend. Het vele werk was blijkbaar toch de moeite waard. Genieten nu maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Leuk, een beetje kamperen in je eigen huis.Wat je even hebt moeten missen, waardeer je daarna weer dubbel, ruimte.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Geweldig, wat is jullie vloer prachtig geworden en wat een inspiratie voor mij! Wij willen graag een houten vloer, maar met Tara zullen we waarschijnlijk wel een iets hardere houtsoort nodig hebben, maar dat hele lichte vind ik schitterend staan! Voorlopig komen we er nog niet aan toe, eerst het trappenhuis en het toilet, dan de keuken en als laatste de huiskamer, we zijn nog wel even bezig! Maar zoals jij laat zien, weegt alle ellende best op tegen het resultaat! Gaaf! Fijn dat mijn tip heeft geholpen, want nu kan ik al jouw mooie creaties weer bewonderen! Nog een fijn weekend verder, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een mooie vloer is het zo. Alles kleurt nu prachtig bij elkaar.
    Dit is toch beter dan verhuizen.
    Liefs Anita deR

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Gefeliciteerd met jullie nieuwe vloer! Het is even behelpen maar het resultaat is schitterend!
    Alvast een fijn weekend Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat is ie mooi geworden jullie vloer.
    Heel mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. De vloer is prachtig geworden. Bij jullie is het achter de rug, wij kijken er nog tegenaan, wanneer weet ik nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...