zondag 19 juni 2011

Cadeau voor een vriendin


Misschien herkennen jullie dit patroontje wel,
het is een freebie van een site die niet meer bestaat,
maar als je me mailt stuur ik je het patroontje toe.  
Het lag al heel lang geprint klaar om geborduurd te worden.
Toen ik hoorde dat een lieve vriendin veel last van haar handen had
en niet meer zo makkelijk kon breien en dus wilde gaan borduren
vond ik dat een prima reden om aan de slag te gaan en dit
voor haar nog lege borduurkistje te gaan maken.



Zoals je ziet is er behalve het naaldenboekje dat ik
van dit patroontje maakte, nog meer bijgekomen.
Het was zó leuk om hiermee bezig te zijn dat ik het patroontje
zelf ging omzetten voor het maken van een rolcentimeter
en een schaarhangertje.



 
  Nu had ik al eerder een rolcentimeter gemaakt van een pakketje
dat ik van Janet van Nenne Design cadeau had gekregen.
Ik heb haar aanwijzingen opnieuw kunnen gebruiken
voor het in elkaar zetten van dit rolmaatje.
Het schaarhangertje maakte ik naar een voorbeeldje dat ik
ooit op internet had gezien, het was een enorm gepriegel
omdat het een piepklein kubusje is, maar ook weer
 erg leuk om te maken.



  Ik had bijna al het materiaal in huis dus kon gewoon
lekker doorwerken. Ik moest er alleen opuit om de stofjes
te kopen en daarvoor hoefde ik alleen maar na het halen
van de boodschappen bij onze grootgrutter even langs te fietsen
bij de mooie quiltwinkel "De Dekenkist" in ons dorp. Ik ben
helemaal wég van deze mooie stofjes.



 Natuurlijk borduurde ik op de achterkant van het rolmaatje
de letter van de naam van mijn vriendin en ze was er heel erg blij mee.
Ze heeft inmiddels al heel wat mooie merklapjes geborduurd
voor haar kleinkinderen en die hoop ik jullie ook nog eens te laten zien.



 Als laatste wens ik jullie allen en vooral de vaders
een gezellige zondagse Vaderdag toe.


37 opmerkingen:

  1. Corrie ik heb hier maar één woord voor : SCHITTEREND !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sluit mij daar bij aan....
    S*C*H*I*T*T*E*R*E*N*D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat prachtig! Je kunt zo mooi borduren! Wordt het niet eens tijd voor een eigen webwinkeltje? Ik zou bij je kopen, hoor, echt waar. :o) Liefs van Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Héél mooi.
    Wat lief van je dat je dit voor je vriendin maakte.
    Prachtig werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontzettend mooi cadeau heb je voor je vriendin gemaakt en wat zal die er blij mee zijn.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een prachtig, lief zacht cadeautje en met liefde gemaakt. Dat spoort alleen maar aan om door te gaan.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie, wat maak je er altijd weer leuke lieve werkjes van. Wat een prachtig cadeau voor R.
    Leuk dat je ook even langskwam op mijn blog. Als je tijd hebt moet je nog even kijken. Het logje dat ik nu plaatste vind ik echt iets voor jou, het inspireert je vast tot weer een prachtig werkje.
    Ik heb trouwens met veel plezier naar de foto's gekeken van jullie bezoek aan Ineke O. Zag er supergezellig uit.
    Fijne zondag, lieve groet Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie wat mooi en verzorgd ziet het er uit. Je vriendin zal zeker blij zijn met zo'n persoonlijk kado. De stof past er perfect bij. Ik heb twee keer een rolmaatje gemaakt maar vooral het in elkaar zetten was nog best een gedoe.
    Succes maar weer met je volgende project.
    Groetjes Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje Corrie wat mooi!! S.C.H.I.T.T.E.R.E.N.D. wat de andere dames ook al schreven.

    Wat zal jouw vriendin R dit mooi vinden. Ik kan nog een hoop van jou leren, zo mooi af gewerkt heerlijk !!

    Zo'n lief cadeautje. Leuk scharen hangertje alles zo compleet.Rolmaatje enig.Naaldenmapje.

    Knap gedaan!! Heerlijk zo leuk dit ben echt jij.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schattig naaldenboekje.
    Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een ontzettend lief cadeautje! balsem voor de ziel, en verlichting voor het verdriet niet meer goed te kunnen breien ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is weer in stilte geboren , ( wij merkten er niks van )wat een lieve steekjes samen gevormd tot iets heel fraais . Al bordurende er steeds meer bij laten groeien , dat zijn nog eens zoveel puntjes op de ie samen . De vormgeving de kleuren het is weer perfect .
    De kleine details die je hebt aangebracht maken het nog eens extra mooi .
    Je hebt toch wel een erelint verdiend !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Corrie, wat een ontzettend lief setje. Wat zal je vriendin daar heel blij mee zijn.
    Ga ook eens kijken op die site.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. enne...sowieso weer heerlijk om iets van je te lezen!!
    bedankt nog voor de reactie op Has zijn fietstocht!!! vinden ze zo leuk daar in de bergen ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Corrie ,wat geniet ik hier weer van ,ik blijf t je zeggen wat een mooi en liefdevol werk maak jij toch!1
    ls geen ander weet jij iemand altijd een hart onder de riem te steken......wat heerlijk voor haar zeg ,zo vind ze t gewoon niet meer erg om t breien te laten en heeft ze alleen maar ontzettend veel zin om met borduren te beginnen...prachtig hoe jij dingen in t positieve omzet voor jezelf en anderen...en wij nog een freebielinkje...je bent een schat!!♥♥ lieve groeten Hil♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schitterend setje heb je gemaakt, en de kleurencombinatie vind ik geweldig.Je kan zien dat het met liefde gemaakt is !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh Corrie wat maak jij prachtige dingen.
    Dat belooft wat.
    Groetjes,
    Anneke SK

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is geweldig dat je modellen kan aanpassen met persoonlijke elementen, dat maakt het geschenkje nog meer waardevol. Wat ben je handig en creatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Corrie, wat een ontzettend leuk geheel heb je er weer van gemaakt. Het patroontje op zich is al een schatje, maar met jouw in- en aanvulling wordt het alles wat een borduurster zich kan wensen! Als borduurverslaafde zit ik er gewoon bij te kwijlen :-). Zucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat schitterend Corrie , nu daar zal ze heel blij mee zijn.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Corrie wat mooi gemaakt en zo precies. Je kunt zien dat het met liefde gemaakt is en wat leuk dat je de andere attributen er bij gemaakt hebt. Het is een mooi compleet set geworden!! Je vriendin zal er blij mee zijn!
    Lieve groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Met veel zorg, aandacht en liefde heb jij deze cadeautjes gemaakt en ze zijn echt schitterend geworden. Je vriendin zal er erg blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een schitterend handwerkcadeau, Corrie. Zorgvuldig afgestemd op de ontvangster. Wat zal ze dit koesteren. Alleen hierdoor zou je al gaan borduren :)
    Warme groet,
    Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een lieve cadeautjes! R. boft maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Corrie, wat was jij weer druk in je atelier en wat is het mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Die vriendin van jou is een grote bofferd...
    Het is een schattig setje geworden Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Corrie, Het is echt schitterend wat je gemaakt hebt voor een vriendin. Het is echt mooi. Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Door de vakantie een erg late reactie, maar wil toch even zeggen dat het er allemaal beeldschoon uitziet! Ik wens je vriendin veel borduurplezier met deze beeldschone spulletjes! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat ziet dit er beeldig uit en wat zal ze er blij mee zijn!

    Super Corrie!!!!

    hartelijke groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Corrie, ben er weer helemaal weg van... wat fijn zo een vriendin te hebben.. Groetjes, Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  31. cadeau met een grote C

    Schitterend !!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hallo Corrie,

    Wat een prachtige cadeautjes heb je weer gemaakt, geweldig!
    Dank voor je reaktie op mijn kleine recensie en ja, ik ben het met je eens, er spreekt een diepe gelovige houding uit. Het leukst aan het boek waren dan ook niet zozeer de praktische invullingen maar de houding en de levenswijze die de Amish praktizeren. Kleine anekdotes die zoveel zeggen ... Er zijn dingen van de Amish die ik niet kan volgen, maar ik heb groot respect voor hun levenswijze.

    Hartelijke groet en een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Het is gewoon schitterend en met zoveel liefde gemaakt!!!!. je vriendin boft met jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Je vriendin zal super blij zijn met deze prachtige borduurset.
    Het ziet er prachtig uit, bijna te zonde om te gebruiken.
    Hartelijke groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Corrie je hebt me met jouw reactie op mijn blog zo nieuwsgierig gemaakt, nu kom ik hier elke dag even om het hoekje kijken ;)
    Fijne zondag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een creativiteit Corrie ! Het ziet er schitterend uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. He heerlijk, vandaag kan ik je blog weer bekijken MET foto's. Er zijn een paar blogs die ik juist zo graag bekijk, waarvan de foto's niet zichtbaar voor me zijn, maar vandaag lukt het bovenwonder wel. Heerlijk bijgelezen en alle foto's bekeken.

    Dit zijn echt weer juweeltjes die je hebt gemaakt met een hele mooie kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...