vrijdag 27 mei 2011

Poppenbedje vervolg

Header[1]

Hierboven zie je de nieuwe header van Yvonne's nieuwe website  . Ik schreef al eerder een logje over Yvonne nadat ze een poppenbedje had gemaakt van de werktekeningen die ik haar had toegezonden. Je kunt het hier nog eens bekijken. Toen ze me schreef over haar nieuwe website en internetshop vertelde ze dat het poppenbedje nog steeds een groot succes is bij haar dochters en dat ze mede door mijn logje daarover veel kinderen blij heeft kunnen maken met een door haar gemaakte zonnekindpop. Dat vond ik enig om te horen. Het poppenbedje is al meerdere keren gemaakt door mensen die me om de tekeningen vroegen en hieronder zie je ook weer een schat van een poppenbedje dat met deze tekeningen is vervaardigd, maar toch weer met een eigen toets en de kleur is enig vind ik. Maar vooral ook het door Dineke gemaakte beddengoed is prachtig! Dit schreef Dineke er zelf over ...

 Bedje 1

"Onze kleindochter is er heel erg blij mee. Zoals je ziet is alles in roze gehouden. Lichtroze gelakt bedje, roze-wit geruit matrasje en kussen, roze-wit gestippeld lakentje en roze met matroesjka-poppetjes versierd dekentje. Ook heb ik er nog een slaapzakje (wit met vlindertjes) voor haar erbij gemaakt.
Sinds kort heeft onze kleindochter er een broertje bij en met dit bedje kan ze haar mama een beetje imiteren. Het is heel leuk om onze kleindochter zo te zien spelen met haar bedje. Ze doet haar moeder in alles na dus wat dat betreft was dit cadeau een schot in de roos".

Bedje 2

Het was februari toen Dineke en ik met elkaar mailden en nu pas kom ik er aan toe om dit log te schrijven. Maar ik neem aan dat Dineke's kleindochter zal nog lang niet uitgespeeld zal zijn. De tekeningen zijn inmiddels alweer aan meerdere mensen toegezonden en hopelijk genieten er steeds meer kindjes van hun poppenkinderen als ze slapen gaan.

IMG_3818

Ook in Twente spelen Charissa en Noa heel graag met hun poppenbedje en hun mamma Dorien liet me dat weten door me deze twee kaarten en een echte houten klompjessleutelhanger toe te zenden. Het is altijd erg leuk om iets te vernemen over het resultaat van de toegezonden tekeningen. Iedereen een heel fijn en speels weekend toegewenst.

14 opmerkingen:

  1. Dag lieve Corrie. Gezellig om weer een logje bij jou te lezen. Wat enig dat je zoveel mensen een plezier hebt kunnen doen met de tekening van dat poppenbedje. Het is ook een snoes. Ook deze weer. Ik zie het helemaal voor me hoe zo'n kleine meid haar moeder nadoet. Dat is een dubbel plezier.
    Morgen kan je, als het goed gaat tenminste, een verhaal bij mij downloaden. Heel ontroerend! Jij en Jan ook een heel fijn weekend. Dagdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat en schattig bedje is het geworden, heerlijk dat zoveel kinderen van jouw patroon kunnen genieten! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellig logje weer Corrie, en wat vrolijk zo dat bedje.
    Ik vond het heel bijzonder om je dan eindelijk te mogen ontmoeten bij Ineke, het was te kort, maar heel gezellig.
    Ik hoop het in de toekomst dan ook nog eens een keer over te mogen doen, en op de valreep heb ik je man ook nog even te mogen ontmoeten in Bergen.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lief bedje, jammer genoeg heb ik alleen maar 2 linkerhanden tot mijn beschikking ;-)

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Corrie,

    Wat leuk dat dat bedje zichzelf zo vermenigvuldigt! Ook deze ziet er schattig uit.

    Fijn weekend! Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dit is een schattig bedje, waar ook lieve Beren heerlijk in kunnen slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij het lezen van de eerste regels over dit log zijn mijn gedachten , dit gebeurt alleen nu we internet hebben . Wat een lief bedje zo fijntjes aangekleed . Je zou het bijna jammer vinden dat we niet meer in een speelse leeftijd verkeren . . .
    Maar ik wil best eens een wiegeliedje komen zingen . . .
    Dit poppenbedje zal vast nog vele jaargangen kindjes een plezier brengen , allemaal moedertjes in de dop .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo zie je ik dacht dat ik gisteren al een berichtje geschreven had, maar nee dus.

    Druk altijd is de vrijdag voor mij.

    Maar wat een leuk bedje is dit enig voor kleindochter, ik klop bij jou aan voor het patroon, mocht dit ooit gebeuren bij mij.

    En wat een leuke kleur roze en de lakens zo schattig. Niet zo snel vuil deze kleur.

    Heerlijk dan ook als ze er zo lief mee spelen. Mijn opa heeft voor mij ook een houten bedje gemaakt met spijltjes toen nog. Dit roept bij mij weer oude herinneringen boven.


    Ik hoop dat er nog velen na gemaakt worden !!
    Liefs José weer genieten hier !!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een snoeperig bedje weer - ik zou het zo zelf willen maken, gewoon voor de heb ;-). De kleurencombinatie is super, onweerstaanbaar voor iedere moderne poppenmoeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om bij jou weer een logje te zien. Schattig toch die wiegjes van jou patroon.Er zij al heel wat poppenkinderen er mee blij gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ziet dat er schattig uit en wat heerlijk dat zo'n beschrijving veel gebruikt wordt voor al die poppenmoeders.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo lief dit bedje voor spelende meisjes en jongens. Welke geliefde "poppenkinders" liggen in al die bedjes? Leuk om bij weg te dromen..... Geweldig dat het overal gemaakt wordt en gaat worden Corrie.
    Lieve groetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Corrie,

    Wat een leuk poppenbedje, mag ik je vragen of je het patroon nog aan mij kunt leveren, we hebben sinds kort na een wachttijd van 4,5 een kleindochter gekregen en willen dit graag voor haar gaan maken.

    Groetjes Anita Soons

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...