dinsdag 31 mei 2011

Maakt Corrie zelf ook nog iets?


De vraag boven dit log zou ik me voor kunnen stellen,
ik laat steeds werk van anderen zien.
Maar ik heb toch best nog veel gemaakt de laatste tijd,
zoals bijvoorbeeld dit doosje waar ik erg dol op ben.
 Ik schreef al eens over Tony die dit soort doosjes al vaker
maakte en ook over een erg leuke kitschdoos die ik jaren
geleden kocht en die ook volgens deze methode werd gemaakt.



 In 2007 bezocht ik met mijn vriendin Ineke K. het gemeentemuseum
te Den Haag waar vooral de museumwinkel me iets moois opleverde,
ik kocht er twee prachtige kaartenboekjes en van één van die boekjes
maakte ik dit doosje. De kleuren maken me vrolijk.



In Alkmaar is een heel mooie hobbywinkel
waar ik het mooie papier kocht waarmee ik het deksel afwerkte,
 ik moet me echt beheersen als ik al dat prachtige papier
in de winkel zie en meestal lukt dat beheersen niet ;- )



Voor degenen die meer voorbeelden van dit werk willen zien
is  hier (klik) een link naar een Flickrsite waar je kunt zien
wat je allemaal met kerstkaarten en andere kaarten zoals de mijne kunt maken.
Ik ben er helemaal dol op vanwege de vintagelook.
Op deze site vind je een werkbeschrijving voor het geval
je zelf aan de slag wilt gaan.
Heel veel kijk- en misschien ook werkplezier gewent.


64 opmerkingen:

  1. Hoi corrie, wat ontzettend leuk om zo'n doosje weer eens voorbij te zien komen.
    Vroeger maakten wij ze thuis ook. Door omstandigheden gingen wij (bijna) nooit op vakantie maar kregen des te meer ansichtkaarten. Overal vandaag. Mijn moeder bewaarde die en aan het eind van de 'grote' vakantie maakten we van deze doosjes daarvan. Vast niet ieder jaar maar ik weet het nog zo goed. Ik had er eentje zonder deksel en wat hoog en daar stonden mijn pennen in. Trots als een pauw.

    Groetjes Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Corrie wat leuk. Dit doet me ineens aan mijn vader denken. Hij maakte dit soort doosjes met mij. Was een man met gouden handjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moet mij beheersen om NIET te klikken, want anders is er zo weer een uur voorbij en ik moet aan de arbeid.
    Maar jouw doosje is werkelijk prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig doosje!! Doet mij aan de schoentjes denken die ik van karton maakte. Meestal van de geboorte kaartjes... Voor velen zo'n schoentje gemaakt maar nooit voor mijzlef...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Corrie wat leuk!! Dit is weer eens héél wat anders. Wat zijn er toch veel mogelijkheden en technieken. Je kan met alledaagse materialen zoveel doen. Ontzettend leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh wat heb je dat prachtig gedaan !
    Je hebt zo,n fijn gevoel om kleuren te combineren .
    Ik zou het een feestdoos willen noemen .
    Mooi regelmatig de afwerking . Ik let overal op en geniet er van als het zo perfect in elkaar zit .
    Je laat ons nog klikkken ook , nou dat is in deze vorm helemaal niet erg . Er komen na een goede klik veel mooie voorbeelden naar boven .
    Nu had je kaarten speciaal gekocht , maar van een oude verzameling is het natuurlijk ook best te doen , met wat restanten garen en zie zo hoef je niets weg te doen . Je hebt ons weer laten smullen en van mooi papier kun je ook erg gulzig worden .
    Je raakt er soms opgewonden van en zou alle mooie papiersoorten met de prachtigste motieven in je bezit willen hebben .
    Ik heb vroeger jaren meegemaakt dat ik zo begerig was en er bijna onder ging lijden .Zaten we samen in de auto voor een ritje zie ik een enorme vrachtwagen rijden met grote letters aangegeven PAPIERWAREN .
    Kon ik niet meer stil naast mijn bestuurder zitten .
    Maar och de inhoud reed zo snel voorbij . . .
    Lapjesgek , papiersoorten gekte het kan allemaal gebeuren en je soms hoge koorts opleveren . Toch komen we weer nuchter op onze pootjes terecht .
    Ik wens je alvast succes met het volgende project !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie, ik ben meteen flieft! De kleuren en motieven van dit doosje, maar ook die bijzondere vorm - het is helemaal perfect. "Dat wil ik OOK!" juicht het dan in mij. Want die gekte voor lapjes en papier wordt bij mij geëvenaard door de gekte om alle soorten technieken te willen uitproberen :-). Tegenwoordig kan ik me wat beter beheersen en koop ik niet meer meteen van alles. Maar ja, de materialen voor zo'n doosje zijn zó makkelijk en goedkoop, dat ik misschien toch.... Ik ga zo eerst eens even verder klikken.... Bedankt voor dit ontzettend leuke idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi doosje, ik ben er jaloers op. Bedankt voor je links , het lijkt me heel leuk om zo iets te maken. Ik ga het uitproberen !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Corrie,
    ik geloof mijn ogen niet. Gisteren ruimde ik eindelijk de kast op waarin ik alle papierspullen bewaar. Daar kwam ik weer de verzamelde kaarten tegen. Ik heb ze niet weggegooid, maar teruggelegd met de gedachte om even op jouw blog te zoeken naar het doosje dat je eens liet zien, want ik-wil-dat-ook! Ik kom op je blog en wat zie ik? Vandaag? Super, dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooi!! t enige nadeel van zulke ideeen vind ik dat ik de neiging heb nóg meer te bewaren in m'n al zo volle huis... maar je hebt echt eer van je werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Corrie,eindelijk staat het doosje op je blog.Het blijft mooi.Groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  12. OOO , dit is wel een héél leuk doosje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Corrie wat mooi !!

    Ja jij bent hier toch super goed in. dit heb ik nog nooit gedaan. Prachtig doosje hier word je zeker vrolijk van als je de kleurtjes ziet. Weer leuk om neer te zetten en vooral weer wat in te stoppen om te bewaren.


    Geniet maar lekker van alles waar je mee bezig bent, zijn de bloementjes van het leven.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Marion, wat enig dat die doosjes bij jou bekend zijn en je ze zelfs maakte vroeger. Het is heerlijk werk om te doen en misschien is het vandaag wel een dag om er nog een te maken, ik heb nog zoveel mooie kaarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dankjewel Astrid en hopelijk vind je nog eens tijd om te klikken én zelf te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat ik hiermee herinneringen oproep vind ik bijna nog het leukste Martine, het is zoiets leuk ouderwets.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk hè Chris, juist het onbekende is er zo leuk aan en je kunt het ook zó persoonlijk maken met foto's bijvoorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Wilma, ja nu je het zegt worden er ook schoentjes op die manier gemaakt, echt ook eens iets voor jezelf maken hoor Wilma, maar ja die quilts geef je gelukkig niet weg, dus je maakt veel moois ook voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gerrie, het heeft dus vier jaar geduurd eer ik iets in deze techniek maakte en ik weet nog hoe jij de benaming vond voor dit werk. Heerlijk om te lezen dat jij ook zo dol bent op papier. Het vergankelijke ervan vind ik mooi. Prachtig verhaal en helemaal des Gerrie's van die vrachtwagen ;- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ellen, die gekte om allerlei technieken te beheersen herken ik helemaal, volgens mij komt het door een diepgeworteld gevoel om selfsupporting te willen en kunnen zijn. Daarnaast is het genieten van kleuren en vormen. Dankjewel voor je leuke reactie! Je mag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jessie wat leuk dat ik je hiervoor enthousiast kon maken, het is heerlijk werk! Als je aan de slag gaat wens ik je heel veel plezier toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ha,ha,ha, wat een timing dan hè Ria, erg leuk om je reactie te lezen. Ben heel benieuwd naar je maaksels!!! Veelplezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. 't Is vreselijk Anneke om alles wat we maken ook ergens neer te willen zetten, eigenlijk zouden we een grote kast moeten hebben waarin we die spullen bewaren en telkens iets te kunnen verwisselen, maar ja dan moet zo'n kast ook weer een plekje vinden, we zijn onverbeterlijk en daarom juist zo leuk ;- )

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dankjewel Katrien, ik geniet er iedere dag van!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja Tony, jij zag het al eerder hè! Het duurde lang, maar nu heb ik ook meteen zin om er nog eentje te maken, misschien vandaag wel ... Fijne dag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. José, ook ik had het nog nooit gedaan, maar het is zó leuk om te doen. Ik ga vandaag zeker genieten, misschien met het maken van weer zo'n doosje of van mijn borduurwerk. Fijne dag gewenst!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. O,wat leuk gemaakt! Zo zie je maar wat je met een stel ansichtkaarten kan maken...bedankt voor de links Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Corrie maakt prachtige doosjes. Lijkt me leuk om dat ook eens te proberen. Een leuk werkje voor in de vakantie ;)

    hartelijke groet, Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Marianne, dankjewel, er zijn nog meer mogelijkheden met papier, maar als je stofjes in handen hebt zie ik jou dromen en niet meer aan papier denken ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Marcella, dankjewel! Dit werk kun je inderdaad heel goed tijdens vakantie doen, lekker met van die Spaanse kaarten met zijden rokjes erop of zo, dan wordt het helemaal superleuke kitsch. hartelijke groeten terug Marcella.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een mooi doosje Corrie. Ik had het bij Tony ook al eens gezien en heb toen per omgaande een matje en een prikpen gekocht.
    Ik ben er nog niet aan toe gekomen ,maar ga het zeker eens proberen.
    Bedankt voor de inspiratie en je mooie foto.
    Groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hallo Corrie ik vond het ook enig om je (eindelijk) eens te ontmoeten, Het was een heel gezellig bij Ineke, en ik hoop dat we in de toekomst het nog vaker mogen doen.
    Wat een enig doosje, deze vorm had ik nog niet gezien,
    Groetjes Joke en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  33. O Corrie, wat een prachtig doosje. Fijn dat je weer zo heerlijk aan het knutselen bent. Dan gaat het weer helemaal goed met je. Veel liefs en een dikke knuffel.Anita deR

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ohh, die winkel ken ik! Als ik er kom (niet zo vaak), dan moet ik me ook zó beheersen...
    En dan die geinige doosjes , wel eens van gehoord, maar nog nooit gedaan. Zal ik ook eens in mijn kaartenlaadje rommelen? Het is vakantie... het is regenachtig...eerst even iets anders afmaken en dan...
    Erg leuk om alle mogelijkheden te zien!
    Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Echte nostalgie van vroeger dit soort doosjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat leuk Evelyne dat je meteen de spullen in huis hebt gehaald, ik kreeg zo'n heerlijk kindzijn gevoel tgoen ik weer ouderwets zat te prikken. Je maakt er vast ook iets heel leuks van.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Anita, zo is het, ik geniet erg van mijn herwonnen energie en knutselen hoort daarbij. Een dikke knuffel terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Joke, je komt vaak genoeg naar Nederland dus we zien elkaar vast weer eens. Ik moet steeds maar aan je nieuwe brillen denken en hoe je nu af en toe een nieuwe kleur opzet ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  39. *Marianne* zo voel ik dat ook, maar vroeger heb ik ze nooit gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Dat is leuk zeg, ik wist niet dat er meer van die winkels zijn, of je woont in de buurt, dat kan natuurlijk ook.
    Doen hoor, het is heerlijk werk en het rtesultaat maakt je heel erg vrolijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hoi Corrie,
    Sorry voor de late reactie, maar ja ik moest mijn deadline halen! Ik kan mij nog herinneren dat mijn oma zo'n doosje had, prachtig gemaakt van oude kaarten die helemaal in die oude sepiatinten waren. Als kind mocht ik er alleen maar naar kijken, heb geen idee waar het is gebleven! De jouwe ziet er inderdaad heel vrolijk uit en doet chinees aan, gaaf! Bedankt voor je lieve reactie, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hai Corrie,

    ja hoor, het is gelukt: ik heb je weblog uitgebreid kunnen besnuffelen.
    Wat een beeldschoon doosje heb je gemaakt.
    Ik wist al, dat je het in je vingers! Mooi afgewerkt ook.
    Nee... dan ik: ik ben erg slordig met naald en draad.
    Heb wel op de kweekschool mijn handwerk-akte gehaald, maar dat is dan ook alles.
    Oefening baart toch kunst!

    Groetjes!
    Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Dag, dag, lieve Corrie oh......dat doosje, geweldig! Heel lang geleden maakte ik op deze manier schrijfmappen van Mica, behangpapier en kalenderplaten. Nu zie ik op je uitleg en bij jou de festonsteek met de naald en op het overzicht van de mooie doosjes de gehaakte steek, gebruik jij het alle twee? De gehaakte steek geeft dat kleine "Vtje", vind ik ook wel leuk speels. Hoe dan ook een enig werkje met een superleuk resultaat, dank je wel voor dit logje, het was smullen!
    Lieve groetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. ik kom nog even naar je superleuke doosje kijken, ik vind hem zó leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Oooh, dat is prachtig! Ik had zo iets nog nooit gezien! Bedankt voor de leuke links Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Heb weer heerlijk veel moois bij je bewonderd. Ik kom je een jukebox vol begin 20e eeuwse muziek brengen. Lieve groet!

    http://www.loc.gov/jukebox/

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hej Corrie, ik vind het een prachtig doosje geworden. De vorige keer dat je een dergelijk doosje liet zien zei ik ook al dat ik die eens wil gaan maken. Op de site ook leuke voorbeelden genoeg. Maak je de gaatjes met een prikpen of een soort perforator?
    Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wat geweldig leuk!!! Ik zit gelijk al ideeen te bedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat jammer Lida dat het doosje van je oma zoek geraakt is, het zou een prachtig aandenken zijn.
    Mijn doosje is inderdaad van Chinese kaarten gemaakt, leuke vrolijke kleuren hè! Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Hallo Marlou, wat leuk dat het je gelukt is een reactie te plaatsen. Ik heb inmiddels die fake weblog verwijderd, hopelijk kom je hier dan meteen terecht de volgende keer.
    Danjewel voor je compliment! Ieder heeft zijn eigen kwaliteiten en talenten en jij zit ook niet zonder heb ik gezien én gehoord! Groetjes van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Nu gloei ik van trots Marcella, een éxtra bezoek van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Anje, door jouw beschrijving van wat je voorheen maakte word ik wel heel nieuwsgierig! Als je nog werk hebt zou ik dat wel heel graag eens willen zien!
    Jij bedankt voor je reactie en lieve groeten terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Dag Ans, wat een enige reactie van jou en nog een jukebox vol muziek erbij! Geweldig zeg, hartelijk bedankt voor deze leuke link!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Yvonne, voor mij waren ze ook nieuw deze doosjes, heerlijk om te maken en de steekjes ken jij al!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Hááá
    willy, ben je daar weer! Gezellig, ik kom snel bij je kijken.
    Ik maakte de gaatjes met een prikpen!
    Lieve groeten terug van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Hallo Annita, jij reageert al net als ik toen ik het zag, superleuk om te doen en je kunt er heel wat ideeën in kwijt, wat te denken van een doosje met reporducties van je schilderijen!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Lieve Corrie,
    Ik heb je zojuist gesproken. Inmiddels werkt mijn pc weer naar behoren. En, ik heb je prachtige doosje kunnen bewonderen! Erg leuk hoor. Mooi gemaakt en vrolijke kleuren.
    Zeker een idee voor mijn workshops op de kleuterschool. En dan natuurlijk voor de moeders in de avonduren. Misschien kan ik een eenvoudige versie bedenken voor de kinderen in de leeftijd 7 en 8?
    Ik stuur je binnenkort wat foto's van onze gedane arbeid in en om ons huis.
    Lieve groeten, Carmen uit DL

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Lieve Carmen, wat leuk dat het gelukt is om op mijn weblog te komen en je bedenkt vast wel een eenvoudige versie voor de kindjes. Misschien met grotere gaatjes met een perforator en dan dun koord er doorheen rijgen. Ben ontzettend benieuwd naar je foto's.
    Liefs en groeten van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Schattig doosje.
    En doosjes zijn zo handig :-)).
    Heb pas weer mooie oude weckpotten gevuld met allerlei moois en kan daar dan zo van genieten.
    Heerlijk is dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Wat een werk moet dat zijn. Maar het resultaat mag er wel zijn Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Hoi Corrie, wat een mooi doosje!. Bedankt voor de link.

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Oh yes, this box is so cheery and fun. Now I'm so inspired to make something fun with pretty papers. xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Wat een prachtig doosje, natuurlijk heb ik op de link geklikt en ga dit zeker binnenkort een keer proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  64. 't gaat meteen kriebelen om ook zoiets te maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...