dinsdag 12 april 2011

Marijke's vondsten voor mij


De laatste maanden ben ik niet meer in kringloopwinkels geweest, maar toch zit ik niet zonder leuke vondsten. Marijke vind het net als ik erg leuk om tussen allerlei handel te snuffelen en het is inmiddels haar gewoonte geworden om de leukste spullen voor mij op de kop te tikken.


 
 Toen ik de laatste keer bij haar op bezoek was en ik op haar aanraden al een rolwagentje mee nam sleepte ik een geweldige buit mee naar huis. Meestal reis ik met de trein naar haar toe en op de terugweg zit ik dan al vergenoegd te lezen in een van de tijdschriften "Genoeg" die ze voor me bewaart, maar ook met heel groot plezier in de onvolprezen oude "Ariadne's" die ze in kringloopwinkels vindt.



 
 Thuis gekomen begint het feestje want dan kan ik alle details  bekijken van wat er in de diverse doosjes en zakjes zit.

 

 
Ik vond er bijvoorbeeld dit prachtige zwartgrijze kant in en nog veel meer kantjes, lintjes en bandjes. Die worden dan zorgvuldig in een badje gestopt, gestreken en opnieuw bewonderd.  De verzameling groeit en vaak genoeg kan ik iets gebruiken om een cadeautje te versieren.

 

Dat gebeurt natuurlijk ook met de vele knoopjes en doosjes die ik in dit enige kistje vond, kijk eens wat een schatten ik daarin tegenkwam. Prachtige parelmoeren knoopjes en vele doosjes met kraaltje. Maar ook Marijke's vriendin Annemarie gaf veel mooie spulletjes mee die van haar moeder waren geweest, je ziet ze op de tweede foto van boven. In het groene blik zaten ook vele mooie knopen. Tussen zoveel knopen en kraaltjes vind ik soms iets heel bijzonders zoals de twee sieraadjes:



 Een zilveren hangertje in de vorm van een roosje met binnenin een afbeelding van Maria en van Bernadette Soubirous (KLIK) en een schattige broche

 

. Zoals ik al schreef ben ik de afgelopen maanden niet meer in kringloopwinkels geweest en dan lag er soms een grote enveloppe in de brievenbus waarin Marijke dan weer een
bijzonder patronenboekje had gestopt en altijd weer een bijzondere kaart met vrolijke woorden erbij. Marijke en Annemarie, dankjewel allebei voor alle leuke en mooie dingen die jullie hebben verzameld, ik geniet ervan! Voor degenen die ook graag eens willen kringlopen in Noordholland is hier een lijst te vinden

20 opmerkingen:

  1. Corry je hebt van je vriendinnen ware schatten gekregen. Heerlijk hoe je daar van kunt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Corrie,
    ik was enkele weken geleden voor het eerst in mijn leven in een kringloopwinkel, dat was beslist niet de laatste keer want wat je daar allemaal tegenkomt. Ongelooflijk. Veel spullen zijn goed bruikbaar. Ik heb ook respect voor de mensen die er werken en met zoveel liefde dingen gebruiksklaar maken.
    Groeten,
    Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent een echte schatbewaarster !
    Met liefde alles beheren en er een doel mee dienen .
    Leuk als je weer in je schatten mag duiken , maar voorzichtig met al de schattendoosjes en kistjes niet te ver voorover . Stort je voorraad lekker uit op de tafel wanneer je een passsend schatje nodig hebt .
    Vlak voor mijn 2e verhuizing terug naar de gerenoveerde flat heb ik helaas moeten beslissen veel serviesgoed weg te doen . Het meeste kwam bij de kringloop terecht .
    Nu zit ik wel eens weg te dromen en mij afvraag wie er nu mijn dekschalen , borden en ovenschotels en het glaswerk in gebruik heeft en er hopelijk een beetje zuinig mee om gaat en er blij mee is .
    Eerst begin je iets op te bouwen en ben je zo gelukkig met veel en dan ga je aan de afbraak beginnen , wat dramatisch allemaal . Gelukkig zijn er weer andere levensbelevingen gekomen die de moeite waard zijn .
    Terug denken over een mooie tijd die geweest is !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke dingen ! Ik kom met enige regelmaat in een kringloopwinkel, maar kom heel vaak met lege handen thuis. (misschien is dat maar goed ook !)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel leuke hebbedingen heb je gekregen, af en toe lopen wij er ook naar binnen en heb je soms geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wist de postbode maar dat hij zulke schatten tussen de post had...... dan deed hij de brievenbus vast verder open :) Voor de Ariadnes moet ik hier toch maar eens langs de Kringloop gaan. Ik neem het me elke keer voor maar het komt er niet van. Geniet er lekker van.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schatten hebben die schatten van vriendinnen voor je verzameld!
    Wees zowel op het eerste als op het tweede maar heel zuinig!
    Lieve groet,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke schatten van jou vriendinnen. Kringloop is ook niet goed voor mij.
    Want dan puilen mijn kasten weer uit.Maar ik zie wat bekends er tussen het roosje heb ik ook nog van vroeger in een doosje zitten. Leuk om dit te zien.

    Ik ben een paar maanden geleden met mijn vriendin Jenny naar een kringloop bij haar in de buurt geweest. Nou daar moet ik dus niet vaak komen.

    Mooi zilver bestek en mooie Wedgwood Queen's Ware bordjes klein nieuw gevonden. Kristallen vazen. Nou je weet het al, tassen vol ging er mee. En aan verschillende uit gedeeld ook.

    Maar het is heerlijk daar rond snuffelen.

    Geniet van je vondsten !! De idéeen komen wel weer.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie spulletjes heeft je vriendin voor je gevonden.
    Ik was nog nooit in zo'n winkel,maar hier is dit wel heel anders denk ik dan bij jullie.Moet ik toch even gaan rondneuzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schatten Corrie, zowel je vriendinnen als de spulletjes. Heerlijk is dat grutten in zo'n winkel. Ik hoop zo voor je dat die tijd weer terugkomt. Sterkte Corrie, we denken aan je. Liefs, Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrie, als ik jouw schatten zie, begint het bij mij ook weer te kriebelen. Toch weer eens gaan "vlooien" zoals ze hier wel eens zeggen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een leuke spullen, wat zul je daar blij mee zijn! Heerlijk al die schatten en heel bijzonder dat een vriendin voor je op zoek gaat

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat gaaf, dat anderen voor jou gaan schatgraven! Ik ga binnenkort ook weer eens, wegbrengen en misschien kan ik dan nog wat op de kop tikken! Geniet maar van al deze leuke dingen, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat lief dat je vriendinnen zulke leuke spullen voor je weten te vinden. Ik hoop dat je zelf toch ook weer eens in de gelegenheid zult zijn om er een kijkje te kunnen nemen. Veel plezier ermee, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O wat schitterend allemaal Corrie, nu jij bent een gelukkig mens.. met zulke vriendinnen.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Kantjes, bandjes, knoopjes, kóópjes! Het is natuurlijk heerlijk om dat zelf te ontdekken in een kringloop, maar als vriendinnen voor je gaan snuffelen krijg je én de schatten, én de vriendschap. Dubbel te waarderen toch?
    Lieve groet van mij
    Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat leuk die herkenning!
    Dat roosje met Bernadette heb ik ook (al is dat van mij niet van echt zilver.

    Prachtig he die onverwachte schatten!

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een heerlijke vondsten; en dat er mensen bestaan die dat vinden en dan weer afstaan, helemaal perfect!
    geniet maar van die mooie dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, leuk hè die oude Ariadnes. Toen ik in Nederland was ben ik speciaal naar de kringloop geweest om te kijken of ze er nog hadden, helaas niet. Toen maar een paar gekocht op MP. Ik vind ze geweldig!
    Lieve groeten,Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het zijn precies de dingen waar ik ook altijd naar kijk in de kringloopwinkel :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...