zaterdag 16 april 2011

Hartendoos



Het is alweer een tijdje geleden dat ik bezig was met het maken van deze hartendoos voor een Valentijnruil. Het borduurpatroontje komt uit "De Fil en Aiguille" een tijdschrift waarvan ik een stapeltje heb liggen en waarvan ik nog steeds graag gebruik maak. Het bestaat helaas niet meer!



 Doordat ik niet de juiste stof kon vinden om de doos mee te bekleden kon ik het cadeautje niet op tijd voor Valentijn verzenden, dus borduurde ik het koekje snel nog een keer apart en stuurde dat alvast naar de ontvangster met de mededeling dat de rest nog zou volgen.



  Een lieve vriendin zocht op haar zolder tussen stapels stofjes en kwam met een tas vol lapjes waaruit ik kon putten en ik mocht alles houden, helaas zat het juiste stofje er nét niet tussen. Het juiste karton kon ik ook nergens kopen, maar een dierbaar familielid redde me uit
  de nood en bezorgde me samen met zijn geliefde materiaal in overvloed.



Ineens besefte ik dat ik van dat lieve familielid ooit ook nog prachtig ledernerfpapier (moest wel even googelen naar de naam van dit speciale papier) had gekregen en jawel hoor, het stond prachtig bij elkaar. Om de rand van het deksel af te werken kon ik putten uit de enorme voorraad lint en band die een vroege Sint me ooit bezorgde.




Vanzelfsprekend stuurde ik geen lege hartendoos naar Valentijn en dus bakte ik hartenkoekjes waarvan ik het recept op internet had gevonden, ze waren eigenlijk niet te bikken, maar vulden leuk op ;- )) Ik heb het de ontvangster natuurlijk wel gemeld en schreef erbij dat de 
vogeltjes ze misschien wel zouden lusten. Ze staan toch geweldig leuk in dat rode papier!


 
Al met al is het met hulp en materiaal van lieve mensen een erg leuk project geweest en ik vind deze hartendoos nog steeds een heel vrolijke aanblik bieden. De ontvangster was er verrukt van en ik heb horen vermelden dat ze misschien toch wel een kilootje is aangekomen, of was ik dat nou ??? Het waren er nogal veel, die koekjes en ze pasten niet allemaal in de doos ...  Met dank aan degenen die me zo goed hebben geholpen met het materiaal wens ik jullie nog een heel vrolijk en gezellig weekend toe.

33 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige doos. Voor de ontvanger zeker een heerlijke cadeau ook zonder de koekjes was het al een tractatie. Schitterend hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De hartjesdoos is enig, het zal heel wat werk en handigheid gevraagd hebben om het zo mooi afgewerkt te krijgen. Super Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een bijzondere en mooie doos. Zo leuk die boerinnetjes met dat koekje.
    En ja wat een werk om alle benodigheden bij elkaar te krijgen. maar waar een wil is.....heb je later een prachtig verhaal om te vertellen.
    En je koekjes zien er heel lekker uit. Daar mag je wel een kilootje van aankomen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een schatje, een prachtgeheel en echt weer op zijn "Corrie's"opgelost allemaal ,zo leuk om te lezen!!!
    de ontvanger is een echte mazzelaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterende doos. Ik vind het zo jammer dat de Fil en Aiguille niet meer wordt uitgegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooooooh Corie, wat een beeldschoon doosje is dat geworden en de koekjes zien er zalig uit.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat heb je dit mooi gemaakt!!! Helemaal veriefd op je hartendoos...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Corrie,
    Ik heb eens even flink bijgelezen bij jou en zie allemaal prachtige dingen die aan me voorbij gegaan zijn. Op mijn site heb ik allemaal blogs staan die worden bijgewerkt als er een nieuw bericht is. Op een of andere manier heeft ie die van jou niet meegepakt. Sorry dus. Maar wat is er weer veel moois te zien bij je. En dat hartjesdoosje komt me bekend voor :) Anders geborduurd dan wel maar toch. Ik bewaar er mijn bijzondere knoopjes in.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, wat een schitterende doos. Ik kan me voorstellen dat de ontvangster daar erg blij mee was. Wat heb je dat prachtig gedaan, Corry. Zo mooi dat alles bij elkaar past. Dat was het wachten wel even waard voor jouw Valentijn. En dan nog koekjes toe!
    Groetjes,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat is dat prachtig geworden! en voor de vogeltjes wordt het dus ook feest - met zo'n lieve hartenkoekjes komen daar in mei vast kleine vogeltjes van ...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Supermooi dat hartendoosje, daar moet je toch wel heel erg blj mee zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. het is een schatje Corrie...... met of zonder koekjes.
    Fijn weekend Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schitterende doos is het geworden! Ik zou best de onvangster willen zijn, wat zal ze daar lang plezier van hebben! Heb nog een hele stapel hartendoosjes staan, krijg nu meteen zin om die te gaan versieren!! Fijne dag,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige hartendoos.En heerlijk gevuld met hartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt helemaal S*U*P*E*R!!!!!!!!!!!

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja dit ben jij, blijven zoeken tot het helemaal naar jou zin is. Anders gaat het niet de deur uit.Prachtig het mooie lieve borduurwerk aan gepast aan de bekleding zo goed bij elkaar gezocht.
    En dan de lieve koekjes, of zij of de vogels ervan genoten hebben maakt niet uit. Ik zou ze voorlopig nog in het mooie hartendoosje laten zitten. En van genieten.

    Wat enig bij elkaar gezocht.

    Ik ben met IkorniQuilt in Utrecht bij Betsies kookwinkel geweest. Ik hoop dat ik het goed schrijf want tasjewaar de naam op staat is al met dochter mee.

    Wat hebben ze daar toch leuke hebben dingetjes enig. Wij vroegen aan de verkoopster wat dat kleine taartje was wat op de etageren stond lipgloss zei ze nou die moest dus mee voor dochter. Jammer vergeten foto te maken is enig. En daar heb ik ook iets gekocht om koekjes te maken waar je zelf je eigen tekst in kunt drukken vond ik toch weer zo enig. Daar hen ik wel de folder gelukkig nog van.

    En een apparaatje voor de kroontjes van de aardbeien mee af te halen. Met een aardbei er op. Zoiets had ik al eens voor mij zelf gekocht en dochter wilde dit ook voor haar zelf.Krijg je geen vieze vingers . En dit vond ik dus daar. Je kan het zo gek niet noemen of ze hebben het daar. Dit roept jou koekje bij mij naar boven.

    Heerlijk logje weer Corrie !!

    Met een super mooi hartendoos en heerlijke koekjes.

    Fijne dag verder ik ga ook proberen wat te borduren er komt niks uit mijn handen de laatste paar weken jammer. Ik hoop dat het weer terug komt.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een schitterende doos.
    Groetjes Joke en een fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Helemaal flieft op deze hartendoos! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hallo Corrie, wat een idee om het koekje te borduren.Ik vind de doos ook prachtig.Groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow......Corrie, wat een prachtige hartendoos, ik zit er vol bewondering naar te kijken. Wat heb je dit mooi gemaakt en zo leuk met de hartenkoekjes erin en dan ook vooraf nog zo'n mooi hartenhangertje, ik kan mij voorstellen dat dit vol enthousiasme werd ontvangen.
    Prachtig hoor.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Van zo'n doos wordt je toch heel erg blij, ik vind het zo knap van je een hart heeft ook niet een eenvoudige vorm(ik snap echt niks van dozen maken, ik kan hooguit een schoenendoos bekleden). Het ziet er als een 'plaatje' uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooi afgewerkte doos,het wachten is ruimschoots goed gemaakt!
    Jammer dat het handwerkblad niet meer bestaat!
    Ik heb in Frankrijk nog wel eens gezocht op brocantes of puch, maar helaas nooit gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een lieve doos en helemaal vol koekjes wat zal het gezellig op de koffie tafel staan .
    groejes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een werk, maar wat is het een mooie hartendoos geworden; daar zal de ontvangster zeker blij mee zijn, dat kan niet anders!
    leuk dat je ook nog zelf koekjes gebakken uit, ze zien er goed uit, of ze echt niet te eten zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een prachtige doos, die zou ik ook koesteren hoor ;) Wat zal de ontvangster daar blij mee geweest zijn! Het vooruit gestuurde koekje vind ik ook enig! parchtig gemaakt allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik kan me helemaal voorstellen dat de ontvangster er verrukt van was en altijd zal blijven. Wat een heerlijk logje weer Corrie, zo fris en gezellig en nog lekker ook! Had jij geluk met dat band (en de rest natuurlijk...)Sint was je dus niet vergeten en zal dat, zeker weten, ook nóóit doen.
    Heerlijk dat je er zo van geniet en ons mee laat genieten. Dagdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh... wat een lief cadeautje. Super Corrie, dat je alleen met de juiste passende materialen werkt. Het is te zien aan het eindresultaat. Complimentjes,
    lieve groetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw Corrie wat een prachtige doos, wat zal je daar met veel plezier aan gewerkt hebben. En dan met van die heerlijke koekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een echte hartendoos met een prachtig borduursel versierd . De liefelijke steekjes die je maakte stralen een blijdschap uit , alles even fijn gedaan . Het is ook een snoes van een plaatje met dat als echt gebakken koekhartje erop "gelegd" .
    Bij het zien krijg je trek in kofiie met zo,n hartje .
    Moeilijk dat je dit niet tijdig kon afmaken , en dan de oplossing van het ene koekhartje ook al zo,n gezellig werkje vers gebakken !
    De hartendoos gevuld met passende echt gebakken , nou ja een beetje te knapperig harde hartjes zonder borduursteekjes maar toch leuk versierd met fondant figuurtjes .
    Je hebt het totaal prachtig verzorgd , helemaal af .
    Ben je alweer in stilte andere koekjes aan het bakborduren ? Je maakt me nieuwsgierig !

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een geweldig mooi afgewerkte doos. Perfekt met dat leerachtige effect, alles is zo mooi afgestemd op elkaar qua kleur en dat rood borduren blijft altijd leuk.
    lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dag Corrie, om een of andere reden krijg ik jouw nieuwe logjes niet meer door, vandaar dat ik nú pas de prachtige valentijnsdoos zie. Wat prachtig, en wat geweldig om dit te ontvangen. En ja.... koekjes hebben dat effect... meestal dan toch.
    En ik reageer meteen ook op je volgende logje: Een bezield kunstenaar, die er achter kwam dat de menselijke waarde niet afhangt van wat anderen van je vinden/denken... en dat prachtig in 'beeld' brengt.
    Ik wens jullie dan ook gezegende paasdagen.
    Een hartelijke groet uit de Betuwe

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...