maandag 14 maart 2011

"Loosje"




Dit is "Loosje", de beer waarmee de kleinkinderen van Ineke O. spelen als ze bij haar zijn. Haar jongste kleinkind Isa gaf de beer de naam "Loosje" en toen oma Ineke haar verbeterde en zei dat ze zeker "Roosje" bedoelde, benadrukte ze bijna verontwaardigd dat het toch echt "Loosje" was en bleef. Isa vond het ook maar niks dat "Loosje" haar leven zonder hemd en broek moest leiden en dus vroeg Ineke me vorige week of ik een hemdje en broekje wilde breien.




Nu had ik kort geleden een paar sokken gebreid voor onze schoondochter Maaike, die ze graag tijdens haar Yogalessen wilde dragen en daarvan had ik nog mooie restjes garen over waarvan de kleur precies bij de voetzolen van Loosje paste. Dus het was heerlijk om meteen weer verder te kunnen breien met deze fijne wol.




Van het allerlaatste beetje kon ik nog net een haarbandje met roosje maken. Ik merk dat ik het heel prettig vind als er altijd een breiwerkje ligt om even op te kunnen pakken. De laatste tijd heb ik nog meer sokken gebreid, de meeste voor mezelf en ik vind het heerlijk er nu heel wat klaar te hebben liggen om aan te trekken. Soms twee paar over elkaar voor extra warme voeten. Ik brei dus rustig verder. 

22 opmerkingen:

  1. Wat een verrassing Loosje al aangekleed wat zal Isa en ook Sarena daar blij mee zijn want van haar kregen wij haar zodat wij niet alleen op vakantie hoefde en is dan al heel Frankrijk in de rondte geweest.
    Lieve Corrie namens de meiden alvast bedankt en een dikke knuffel Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet Loosje er prachtig uit met deze kleertjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en zo werd Loosje een berenprinses ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, wat heb je schattige kleertjes gebreid voor Loosje. Dat staartje... prachtig! En die sokken zullen ook lekker dragen, denk ik.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto collage heb je ervan gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Corrie,

    Wat een modieuze beer is dat geworden, leuk!
    Die sokken zien er trouwens ook heerlijk uit.

    Fijne dag & groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Corrie.wat leuk deze beer , als je graag een breiwerkje maakt kijk dan eens bij mijn links," Zij maakt het. Het is enig wat deze mevrouw allemaal maakt" en ze verkoopt ook patroontjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. OOoooo Corrie wat is Loosje mooi geworden. Om zo verliefd op Loosje te worden.

    Ik zou weer kind willen zijn.Met zo'n mooi Loosje in mijn armen heerlijk,wat zal het kleinkind van Ineke blij en trots zijn op haar eigen berenprinses. Wat Iheurebleue al schreef.


    Mooie foto's ja echt jij liefs José Genieten weer hier !!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Loosje ziet er prachtig uit, zo hip met de haarband en het bloemetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach Corrie, wat zal Loosje blij zijn met haar kleertjes en Isa natuurlijk ook. Maar ik denk dat beide oma's ook heel erg in hun sas zijn. Dat staartje door het broekje en blote naveltje! Geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Corrie van jouw mooie breiwerkjes worden toch heel veel mensen blij, Maaike met de heerlijke warme sokken voor Yoga, Isa en Ineke met een mooie aangeklede Loosje en wij met dit leuke log en enige foto's. Jij zelf natuurlijk ook door het breien.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi Loosje!
    Was ik nog maar een klein kindje!
    Of liever nog: had ik maar een kleinkindje:-)
    Groetjes,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Schattig geworden, je hebt er een enig stelletje van gemaakt, zo leuk die staart door het broekje! Brei ze! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag lieve Corrie,

    Wat heb je Loosje een ontzettend mooie beer gemaakt met het lieve jurkje en bijpassende hoofdbandje. Fijn dat je zoveel rust kunt vinden in je breiwerkjes. Heerlijk zo'n rustpuntje, ook al is het maar 5 minuten.
    Ik werd verdrietig door je verhaal over Mai ... de hele ramp in Japan grijpt me best wel aan, het is zo onvoorstelbaar wat daar allemaal gebeurt en zo triest. En als daar dan ineens een naam, Mai, bij hoort wordt het nog echter. Gelukkig gaat het goed met haar en haar familie. Ik zal mijn kaarsje ook voor Mai branden.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie sokken zijn dat voor Maaike. Leuk dat Loosje er ook iets van kreeg. Schattig beertje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Corrie, wat heb je een schattige outfit voor Loosje gemaakt. Ik ben ook helemaal weg van dat staartje dat naar buiten piept. Heb je dit gewoon gaandeweg verzonnen? Isa kan tevreden zijn met haar fatsoenlijk geklede beer!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Vergeet ik nog te zeggen dat ik naar aanleiding van je logje van 3 maart "Het leven van Pi" heb klaarliggen. Ik kende deze schrijver nog niet en ben erg benieuwd...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is Loosje een schatje en met die lieve kleertjes aan en de prachtige haarband getooid met een vrolijk bloemeke , dat is een echt Loosje om van te houden . Ik zou wel even over haar armpjes willen strelen en haar snuitje alles lijkt zo zacht .
    Daar houden kleine kindjes van en gewoon wij allemaal , want ooit zijn te toch begonnen als kind zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat ziet het er allemaal mooi uit Corrie! Leuk die beer! En sokken...ja, ik kan er ook geen genoeg van krijgen. Ik ben nu ook aan het haken...ook zo heerlijk. Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat ziet er Loosje leuk uit
    in haar nieuwe kleertjes!

    groetjes Rein.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...