vrijdag 4 maart 2011

Achterstevoren naar Tony



Ik ben achterstevoren aan het bloggen. Er zijn namelijk nog heel wat andere logjes die eerder geschreven zouden moeten worden, maar ik wil jullie iets vertellen en dat wil ik nu! Op de foto zien jullie prachtige oude kokeshi poppen. Ze zijn niet van mij maar van onze schoondochter Maaike (klik) die ze in de kringloop kocht. De kokeshi-biscornu die ik borduurde, wilde ik zo graag bij deze prachtige poppen op de foto zetten, dus nam ik die mee naar het huis van Menno, Maaike en Max. Toen ik later naar meer informatie zocht over deze poppen, kwam ik terecht op de weblog van Tony en zij is nog maar pas begonnen met bloggen. Je zult verrast zijn als je bij haar een kijkje gaat nemen want ze is een veelzijdige vrouw. Ze maakt prachtige dingen en nu heeft ze heel terecht een prijs gewonnen met een wedstrijd voor het tijdschrift "Handwerken zonder Grenzen". 


 Op Tony's weblog vond ik dus informatie over deze bijzondere poppen en  hier (klik) kun je dus de eventuele betekenis ervan ontdekken. Je ontdekt dan waarschijnlijk ook een heel apart doosje dat Tony maakte van schilderijen van haar schoonzus en ze noemt dat "sanatoriumwerk". 




Ik kocht ooit deze kartonnen naaidoos met omgehaakte randen en ook dat bleek sanatoriumwerk te zijn. Gerrie was degene die ons toen in haar reactie vertelde waar dit soort doosjes werden gegmaakt. Maar daarover schrijf ik later weer, want ik heb er inmiddels zelf ook een gemaakt en dat laat ik jullie binnenkort zien .



De biscornu is een patroon van Barbara Ana en van deze ontwerpster kun je HIER (klik)  heel veel leuke gratis patroontjes downloaden.Nog een laatste foto van de kokeshi poppen en de biscornu en alvast een fijn weekend gewenst !!

21 opmerkingen:

  1. yeah
    gezellig weer een blogje van jou en wat een mooie foto's plaats je erbij

    welterusten lieve corrie ,fijn dat ik dit nog even zag voor het slapen gaan
    morgen kijk ik wel bij je linkjes
    groetjes hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Corrie, wat leuk, ik ben meteen weer enthousiast, allereerst natuurlijk de leuke popjes en de prachtige bijpassende biscornu. Ik heb ook mijn eerste gemaakt, maar lang niet zo mooi, gewoon even om te weten hoe het moet.
    Op Tony's web-log zie ik die dozen en die wil ik al heel lang maken. Als kind naaide ik al kaarten aan elkaar tot mapjes en bakjes, nee niet in een sanatorium, maar gewoon thuis. Die doosjes op haar web-log zijn wel erg leuk, ik ben nu heel benieuwd wat jij hebt gemaakt.
    Welterusten voor zo en fijn weekend, lieve groet Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bijzondere popjes zijn dat en wat een mooie biscornu is dat geworden. die ontwerpen van barbara ana vind ik allemaal leuk, lekker fleurig; als ik weer eens een gaatje vind zal ik er ook een maken, ik heb een aantal patroontjes.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is altijd zo,n verrassing om weer een logje hier tegen te komen .
    Het maakt je gewoon blij .
    En achterstevoren bloggen mag van mij , dat zal niemand erg vinden .
    Wat een werk verzet je om dit logje in elkaar te zetten , op stap met je biscornu om er deze prachtige foto van te kunnen toveren , helemaal passend bij elkaar en de kleuren . . . !
    De compositie van de foto , het is smullie smullie zo mooi .
    En ik ga wel kijken bij Maaike natuurlijk , want ik blijf een nieuwsgierig mens .
    Fijn dat je dit weer liet zien , met verhaal en ondersteboven of anders als je maar niet op je kop gaat staan !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig achterstevoren blogje, ik heb er van genoten en ga gelijk neuzen bij de links, want wat zijn die popjes leuk.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb weer met plezier je blog gelezen en op de blog van je schoondochter geweest.Wat mooi zijn de olifantjes, en dan dat naaidoosje van jouw om jaloers op te zijn! Heb zoiets nog nooit gezien, er is maar een woord voor GEWELDIG !!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk weblog heb je! Die biscornu ziet er prachtig uit, net als de popjes op de achtergrond. Ik zag dat je een Karel hebt gebreid en een dametje erbij. Die vind ik ook erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tonyshandwerkblog.blogspot.com5 maart 2011 om 14:45

    Hallo Corrie, Het is werkelijk ongelooflijk die mooie kokeshi poppen, dat ze er maar zuinig op is.Ook hier een mooi patroon van Barbera Ana.Groeten Tony,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig Corrie om weer van je te horen.
    Ik heb even gelachen om het beeld dat ik erbij krijg: een fotografe op stap om de juiste entourage te vinden voor haar foto.
    De foto is dan ook heel sfeervol geworden, je hebt eer van je werk.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke biscornu zo bij je poppetjes. Ik zal morgen de linkjes eens gaan bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke poppetjes.En een mooie biscornu.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige poppen en jouw biscornu past er perfect bij! Heb de link opgeslagen, daar zal ik nog wel eens gaan rondkijken!! Bedankt, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie foto's Corrie. Een heel aparte biscornu, is weer eens iets anders. Gek, ik kan je achterstevoren blogje gewoon lezen, heel leuk blogje trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een lieve uitstraling hebben deze bijzondere popjes, Corrie. Doorleefd, zou ik het willen noemen. Heel mooi. En de frisse biscornu ervoor... prachtig plaatje heb je weer gemaakt met een mooie vlakverdeling. Wat zijn er toch veel mooie dingen om van te genieten, he?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke biscornu heb je gemaakt Corrie!
    Willen je kinderen hem niet houden.. (-:
    Fijn weekend en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi die poppen, zeg! En inderdaad past jouw werk er prachtig bij. Goede foto, hoor.
    Heb even bij je schoondochter gekeken, niet veel tijd, maar de links die je geeft heb ik opgeslagen dus die ga ik op een beter tijdstip eens even goed bekijken.
    Dank voor je leuke logje weer, Corrie!
    Groetjes,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi gedaan zo en veel info.
    De biscornu past er perfect bij.

    Ik ga op pad langs de linken >>>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Corrie ,wat leuk (helemaal mij ..)Ik ben benieuwd wat je zelf hebt gemaakt..

    Ik ben zelf meer van één pen en dat is de schrijfpen dus geen breipennen- laat staan een naald.. Maar ik vind het zóóó prachtig, wat ik allemaal op je weblog zie-neem graag een kijkje.. Groetjes Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb deze soort popjes wel eens gezien, maar nooit de betekenis er van geweten. Wat een aangrijpende betekenis, heel bijzonder. Prachtige biscornu heb je er bij gemaakt, wat zal Maaike daar verguld mee zijn. En dat doosje! Wat een juweeltje. Lieve groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Corrie, Wat is je biscornu mooi geworden, wat ik al eerder schreef je gebruikt altijd van die vrolijke kleuren.
    Ik ben even op de blog van Tony geweest.Zo ontmoet je steeds mensen met een passie, dat is zo leuk.
    lieve groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...