zaterdag 5 februari 2011

Broertje en Zusje ...

 

Dit lieve meisje breide ik naar dit patroon van Annita (klik) en haar patronen zijn erg duidelijk beschreven, je kunt het op haar weblog bestellen. Zoals velen van jullie koop ik graag nieuwe wol, garens of lapjes, maar de laatste tijd vind ik het nóg leuker om oude voorraad aan te spreken. 




Zo kon ik meteen beginnen met breien toen ik het patroon van Annita heel snel in mijn mailbox vond, want in mijn voorradje garens vond ik nog twee hele bollen wol van de Hema. Ik breide er in de tachtiger jaren een trui van voor onze oudste zoon Marc. Op de foto's zie je het versleten label van de wol en een plaatje van de trui zoals die in de Ariadne van juli 1986 stond. Wie weet of die trui nog leeft, want de wol was van superkwaliteit, ik zal het eens vragen.



   Kijk eens wat een schattig staartje er uit haar rokje piept, ik vind het echt een geweldig leuk ontwerp en ik beleefde weer net zoveel plezier aan het breien ervan als ik had bij het maken van deze twee aapjes, ook naar een patroon van Annita.




 Eigenlijk kwam dit meisje pas later ter wereld want eerst was er haar broertje zoals het patroon ook een jongetje aangeeft. Het arme knulletje heeft nogal wat operaties moeten ondergaan omdat ik eerst knoopjes als oogjes had gebruikt en er volgens patroon een snuitje op had geborduurd. Maar toen werd ik ziek en kon ik niet zelf naar de winkel om voor het meisje ook oogjes te kopen en was Jan zo lief om naar onze superwinkel Finlandia Import (klik) te gaan om wol voor het rokje en oogjes te kopen.


Nu vind hij zoiets niet de leukste bezigheid omdat hij geen idee heeft wat ik bedoel met lentegroen, dat past bij het oudblauw van het broekje van het jongetje, ook gemaakt van een restje oude wol. Maar ik wist zeker dat hij aangenaam verrast zou zijn door de gezellige en klantgerichte service van E. en haar dochter. Hij kwam dan ook thuis met een door E. samengestelde tas met allerlei kleuren groene wol en een zakje met gitjes voor de oogjes en alles  mocht teruggebracht worden.


Ja, ik weet het, we zijn bofkonten met zo'n winkel in ons dorp! Hier zie je broertje konijn toen hij nog zijn zwarte oogjes had, niet verkeerd, maar nu vind ik hem toch leuker met die kruisjesogen in de kleur van blauwe druifjes. Ze hebben hier een zilveren doosje te pakken gekregen waarin ik allerlei speciale knoopjes en embellishments bewaar. Het doosje kocht ik jaren geleden op een rommelmarkt voor 2 euro.


Deze twee knoopjes laat ik nog even zien en het mooie schildpadknoopje kocht ik een tijd geleden in de bijzondere knopenwinkel (klik) te Amsterdam.



Ik wens jullie nog een heel gezellig weekend toe en veel handwerkplezier!
Lieve groeten van Corrie



33 opmerkingen:

  1. Wat zijn je haasjes leuk geworden. Helemaal perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke haasjes! Leuk zo'n broertje en zusje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Corrie ik ben verliefd op deze lieverds, wat mooi bij elkaar geweldig uitgezocht Jan..

    Wat een lieverd is die man van jou, die kan je om boodschappen sturen.
    Ja en de dames van de winkel heerlijk zo'n winkel in de buurt.

    Wat een leuke trui, die zal Marc mooi gestaan hebben. En ja waar hangt de trui nu.
    Wie weet wat voor leuk iemand draagt hem nu.

    Broer en zus krijgen ze nog een naam. De aap ligt bij mij ook nog half, ik kom niet verder met patroon. Dan ben ik zeker een flinke oen dan ik niet verder kom.

    Ik doe te veel half en wil te veel.

    Er is ook zoveel leuk om te doen.

    Wat zijn het toch weer geweldige foto's zo leuk altijd, en heerlijk mooi verhaal geschreven.

    Altijd weer genieten hier.

    Fijn dat je weer wat gedaan hebt, ondanks de moeilijke tijd weer.

    Lieverd dikke knuffels, tot mails liefs Wat een storm hier José

    Ik ben weer eens aan het opruimen in mijn eigen kamertje.

    Ik ben weer eens wat kwijt, ik hoop dat ik het snel vind want van de week de reis naar Parijs en dan moet het mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig setje en zo gezellig met de paas en het voorjaar, als dat tenminste komt ;-))

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lieverdjes, Corrie. En de lentekleuren maken het helemaal af. Lieve oogjes ook zo, met die kruisjes.
    Meer "snoetje" hoeft helemaal niet.
    Groetjes,
    Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat fijn dat je weer een logje schrijft Corrie, gezellig!! Je haasjes zijn zoooo leuk!!! de kleurencombinatie is helemaal de mijne ;) en ook het minimale aan details spreekt mij erg aan, deze oogjes vind ik zachter, liever dan de knoopjes. Leuk zo met Pasen!! Je hebt er al een chocoladevorm bijgelegd zie ik, leuk!! En dat bonbonschaaltje...mooi!!!Veel liefs van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie, wat zijn ze lief geworden, zo met die kruisjes als oortjes en met hun lieve lentekleurtje.Lief van Jan omvooje naar Finlandia te gaan. Ik hoop dat het nu weer wat beter met je gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Och wat een lieverds ! Gezellig weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schatjes! En voor grijpgrage kinderhandjes is het ook veiliger zo met geborduurde oogjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lief zijn ze zo samen Corrie. En lief van jan dat hij de wolletjes voor je ging halen. ik vind dat zachte blauw en groen zo heerlijk lente-achtig...
    Gaat het intussen wel weer wat beter met je Corrie?
    Lieve groet,
    Mienke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk!! Dat zijn nog eens schattige beestjes, zowel het jongetje als het meisje, die kleurtjes perfect en ja kleintjes spelen nu eenmaal graag met knoopjes en dat doosje is een dotje! Hoop dat je je weer wat beter voelt, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  12. gezellig weer van je t horen en jan is een schat ,maar dat wist je al ;))))
    wat een lieve lente haasjes zijn t zo geworden zeg en inderdaad leuk die kruissteekoogjes, niet zo hard en een beetje a la nijntje ,toch?

    gaat t al beter met je?
    je vermaakt je gelukkig wel ,ik mis je wel hoor!
    lieve groeten hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo lieve haasjes, ze zitten daar gezellig samen, een mooi plaatje. Het zal wel een breiwerk geweest zijn waar je je aandacht moest bijhouden.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schatjes en mooie lentekleuren, ik hoop dat het weer een beetje beter met je gaat.Fijne zondag, groetjes Jessie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schatjes heb je gemaakt.En leuke knoopjes.
    Nog een fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo zie ik het graag?! Prachtig Corrie, zo lief en dat piepstaartje, helemaal af. Nu moet de echte lente nog komen maar dit is alvast een goed begin.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ohhhh....Corrie, wat een schattig stelletje heb je gemaakt en in van die mooie kleuren. Ik vind de kruisoogjes ook mooier staan dan de zwarte knoopjes, dit geeft een wat lievere uitstraling.
    Fijne nieuwe week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Corrie Wat een heerlijk logje om te lezen en die haasjes zijn zo leuk in deze kleuren. Broer en zus passen zo mooi bij elkaar. Het doet ook lekker lente achtig aan. Het weer lijkt er nog helemaal niet op maar je foto's stralen het lente gevoel uit.
    Lieve groet Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een snoesjes.
    Je knapt hopelijk wel al weer wat op? Finlandia is inderdaad een superwinkel met superservice maar zelf gaan is toch leuker. (ook financieel technisch gevaarlijker hihi)

    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijke knuffelige vriendjes. lekker dat je weer 'online' bent. Ik zie dat je Karism van Drops gebruikt. Ik ben er een hondentruitje van aan het breien. Heerlijk en vooral op de bamboenaaldjes die je me aangeraden hebt. Super. Langzaam aan ga ik mijn breinaalden vervangen voor bamboe. Ik heb ergens een set gezien met rondbreinaalden van bamboe. Daar ga ik voor sparen. Lieve groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fijn om weer wat van je te lezen, Corrie.
    Ik hoop dat je je langzaam aan wat beter voelt.
    En wat een schattige haasjes heb je gemaakt. Die kleurtjes zijn prachtig.
    Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een schatjes.
    Nu weet ik het zeker....de Lente komt eraan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een snoeperdjes en mooie lentekleurtjes. Heerlijk zo'n prachtige winkel in het dorp met super mooie wol. Maar je woont dan ook in een prachtig dorp. Knuffel van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat zijn ze Lief en wat een mooie kleuren.....

    De kleuren doen denken aan de Lente.....


    Groetjes van Ivonne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heerlijk om weer een logje bij je te lezen. Zo gezellig met die 2 schatjes. Ze zitten daar zo gezellig bij de blauwe druifjes. Lentekleurtjes! Trouwens, jouw Jan is toch ook een schat en ook de mensen van die winkel. Jan was een bofferd dat hij zo'n pakketje mee kreeg. Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een lief, gezellig stelletje! En wat heb je er weer een heerlijk verhaal van gemaakt!
    Bedankt weer, voor een beetje "lente-inspiratie"
    Groeten Jenaet

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Corrie, Wat een schatjes!!! Allemaal in lentesfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Je haasjes zijn schatjes en iedere keer als ik ze in het vrije veld zie ben ik oh zo blij.
    Herinner je je nog het verhaal van het baby haasje wat ik vond?
    Natuurlijk vind ik het doosje superbe mooi en de knoopjes zijn ook al zo geweldig.
    Maar ben vooral blij bij het zien van de mooie blauwe druifjes, daar ben ik toch zo dol op, ze hebben voor mij een speciale herinnering en ik zat net nog op mijn knieen in de tuin de druifjes te bewonderen die zo dapper boven de grond uitkomen.
    Corrie, sterkte gewenst,

    BeantwoordenVerwijderen
  29. enig stel !!

    In de subtiele Corrie (én Jan) kleurtjes !!!

    het allerbeste !!((zwaaii))... MM

    BeantwoordenVerwijderen
  30. wat een lieve konijntjes! een heerlijk bezit, zo'n knopendoos, toevallig ben ik er deze week ook in gedoken ;)

    fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. I love your little bunnies. They're so cute! Groetjes, Emma.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. hoi corrie,

    wat een lief zwart wit aapje heb je gebreid
    ik ben helemaal verliefd op de knuffels van annita en heb inmiddels al 9 apen en 5 suzi's gebreid (als je foto's wil stuur me dan je mailadres door)
    ik ga nu een karel breien en zag op jouw site jouw broertje en zusje in het lentegroen en lichtblauw
    ik ben helemaal verliefd op jouw lentegroene jurkje maar heb geen idee hoe je dat jurkje hebt gebreid
    zoals ik het nu zie heb je iets veranderd aan het broekpatroontje van kareltje maar wat . . .?
    Zou je dat aan mij willen doorgeven, zodat ik ook zo'n lief jurkje kan breien voor mijn karelientje
    ik kan best breien van een patroon maar zonder patroon is breien voor mij abracadabra
    ik wil je er best voor betalen hoor
    ik wacht in spanning je reaktie af
    lieve groet, sonja

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...