vrijdag 14 januari 2011

Weekend ...

Allereerst wil ik iedereen die me bij mijn vorige log zoveel goeds toewenste voor het nieuwe jaar, van harte bedanken. Ik heb die wensen allemaal heel serieus tot me genomen want ik heb ze nodig, wie niet trouwens!  Het afgelopen jaar heb ik vaak stil moeten staan (ook letterlijk) bij het feit dat het leven echt niet zo maakbaar is als men je maar al te vaak wil doen geloven via tijdschriften, reclame, televisie en allerlei cursussen.




Wanneer ik dan bij tijden zo'n toekijker wordt kan ik twee dingen doen, heel erg gaan beseffen dat ik een toekijker bent en veel dingen niet kan doen, of de handen ineen slaan en tegen mezelf zeggen: "Laat ik eens zien wat ik kan gaan doen!"  Zo ontdekte ik dat in periodes van gedwongen rust het een ongelofelijk groot voorrecht is om van handwerken te houden, om kasten vol boeken te hebben die me inspireren, om dozen vol garen te hebben waaruit ik kan putten en ineens zeeën van tijd om ermee aan de slag te gaan. Dan zat ik vaak te breien en voelde me ondanks alles nuttig omdat ik wollen sokken breide voor de winter en toen het eenmaal winter was en ik weer een "rustperiode" had, trok ik ze aan, soms drie paar over elkaar, vond een dik wollen vest en trok dat aan over mijn pyama zodat ik in van hoesten doorwaakte nachtelijke uurtjes warm gekleed naar beneden sloop en van de nood een deugd maakte.



 
Daar groeide de afgelopen weken een boom onder mijn handen en ontsproten er prachtige ranken en tere bloemen, ik maakte mezelf een huis waarin liefde woont, een liefde die o zo voelbaar was als ik zelf niet veel kon. Jan die als een engel voor me zorgde, de kinderen en kleinkinderen die om me heen waren op velerlei manieren, vrienden en vriendinnen die lieve woorden schreven en al die vele goede wensen die jullie me hier op mijn weblog gaven.




 Daarmee begon ik dit log en zo eindig ik ook ... hoe rijk kan ik me voelen in tijden waarin ik ook zou kunnen piekeren. Als ik 's morgens mijn zegeningen tel, heb ik echt wel even tijd nodig en ik eindig voor dit weekend met enkele woorden die me aanspreken:
 "Berusten is het lot in het licht hangen, er steeds naar kijken en dan diep zuchten. Aanvaarden is het lot in handen nemen, de vingers er omheen vouwen en voortgaan".
En weet je wat ik dan in mijn vingers vind als ik ze openvouw, dit heerlijke borduurwerk van Blackbird Designs "When this you see, remember me". Als ik dan toch zou zuchten, zucht ik van genoegen ;- )) Ik wens jullie een bijzonder fijn weekend toe, ja het is grijs en nat buiten maar ik denk dat we het allemaal warm kunnen stoken in onze geriefelijke huizen en gezellig kunnen maken met goed eten en drinken, met die kasten vol lapjes, garentjes en boeken en bovenal onze harten vol met al die goede en lieve wensen van en voor elkaar.

85 opmerkingen:

  1. Hoi Corrie, het is wat met onze mensenlevens. Het valt soms niet mee en wat heerlijk dat je dan een hobby hebt zodat je je aandacht even op iets anders kunt richten. Het valt me ook op dat bloggers dat zo fijn met elkaar kunnen delen zonder te oordelen. (meestal dan)
    Ik wens je sterkte en toch ook heel veel plezier aan het handwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om eventjes je aandacht op iets anders kan richten.. Oh dit boruurtje heb ik ook nog liggen. Natuurlijk niet af...
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Corrie, wat heb je weer een mooi logje geschreven, dat tot nadenken stemt. Zó herkenbaar, en het geeft me net dat zetje wat ik in deze trieste (wat het weer betreft dan toch) dagen goed kan gebruiken. Dank je wel. Je hebt het mooi verwoord. Ik hoop dat je zelf weer opgeknapt bent, en heerlijk verder kan werken aan dit prachtige borduurwerk. Zulke mooie tere kleuren.
    Een hartelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat zijn geen goede berichten over je gezondheid! als je een tijdje niet blogt, denk ik iha dat iemand andere, ook leuke dingen aan het doen is. beetje kortzichtig wel! ik hoop dat je gezondheid je toch wat meer mogelijkheden in handen geeft de komende tijd.

    de BB designs zijn prachtig, echt koester-handwerken. en zelf vind ik dit weer wel grijs, maar óók echt handwerk-weer. anders roept het mooie weer je meer naar buiten. dus eerlijk gezegd: mij hoor je niet klagen ;-).

    het allerbeste

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben je prachtig aan het borduren en inderdaad, wat hebben we toch een heerlijke hobby. Hoe vaak laat ik niet diep in gedachten aan het werk, de alledaagse dingen aan me voorbijgaan. Het schept rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In tijden van ziekte en onmacht is het moeilijk positief te blijven, gelukkig geeft onze hobby jou en mij precies dat wat we nodig hebben, een doel! En onze blog geeft ons contacten met zielgsgelijken en dat heeft mij fantastisch geholpen en jou nu ook, ik wens je sterkte en een goed herstel en vooral veel liefde van allen om je heen, want er is geen warmere deken dan de deken van liefde! Veel plezier met je steekjes en hou je taai, fijn weekend, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldige uitspraak Corrie over het 'lot'. Je logje heeft me geraakt. Je bent een 'rijk' mens met je vele kasten, boeken, dozen en zelfs zeeën van tijd. Maar jij bent ècht RIJK met de manier waarop je in het leven staat!!! Vandaag was hier nog iemand die 'onze' doos heeft bewonderd, vooral jouw borduurwerk. Ik heb haar maar niets verteld over jouw kwat, haha!
    Lieve meid, ik denk regelmatig aan jou en Jan. Doe hem mijn groeten. Jullie een heel fijn weekend, sterkte met alles en tot een volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Corrie wat een mooie en dappere woorden! Ik zal ze nog eens een paar keer lezen de komende tijd.
    Dingen moeten aanvaarden... valt me nu even niet mee.
    Mij geeft borduren de rust in mijn hoofd die ik erg nodig heb en lezen afleiding.
    Lieve Corry sterkte met alles.
    Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dank voor het mooie logje. ik hoop dat het inmiddels wat beter met je is. als het slecht gaat, is het goed te denken aan de woorden die op oude zonnewijzers stonden: 'horas non numero, nisi serenas': ik tel alleen de heldere uren. ik wens jou veel heldere uren toe ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi, bezinningsvol blogje Corrie.
    Heel veel rust en goede moed toegewenst. Heel langzaam worden de dagen weer langer, zal het beter weer worden maar door teveel naar de toekomst te kijken, kunnen we de zegeningen van het heden zo makkelijk vergeten. Fijn weekend toegewenst voor jullie van ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Corrie,dat heb je heel goed gezegd..
    Ik wens jou en Jan een heerlijk weekend toe en zet hem op! Ook ik kan me prima verliezen in al die prachtige handwerken...ik weet niet,het geeft rust in je hoofd...en dat is soms gewoon heerlijk...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig geschreven blogje Corrie!
    Mooi om van handwerken te kunnen genieten, ondanks de mindere periode in je leven.
    Hoop toch ook dat alles snel weer helemaal OK is!
    Prachtig borduurwerk!
    Jij ook een goe weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Corrie, helemaal mee eens. We hebben nog zo veeeeel. Voor mij was het afgelopen jaar een afsluiting naar een 'ander' leven. Het was zwaar maar ik heb er wel energie van gekregen en meer inzicht in wie, wat, waar, wanneer. Het is goed zo en zonder onze dierbare hobby was dit nooit gebeurd.
    Fijn weekend, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een ontroerend logje en wat een ware woorden, ik had het zelf nooit mooier en beter kunnen schrijven dan jij.
    We hebben ook heel veel om dankbaar voor te zijn en dat alles is niet in te ruilen voor al het geld van de wereld.
    Jij ook een heel bijzonder en warm weekend.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  15. WAt schrijf je dat prachtig neer.Het leven is niet altijd zoals men het zou willen.Daarom geniet van de dingen die je kan doen al is het met pauzes.
    Prachtige borduurwerken,en fijn dat je daar zo van kan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je hebt ons weer een prachtig log geboden .
    Iereen blij iets van je te horen .
    Ik had je al ergens zien ronddwalen en dacht nog even wat rust en ze zal weer op haar stekkie plaats nemen .
    Wat ben je met een prachtig handwerk bezig in heel mooie kleuren . Alles heeft z,n betekenis en wijst je zo de dagelijkse weg . Ik zie ook zoveel om me heen waar ik vroeger niet aan dacht of er enige tijd voor had . Geniet maar op je eigen wijze , en neem voor alles de tijd . Het hoeft immers niet meer in een snelle vaart te gaan .
    Ik wens je voor dit weekend veel mooie belevingen , geniet ervan !
    Lieve groeten van Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooh, Corrie, wat heb je weer een mooi stukje geschreven. Ik wens jou en je familie alle goeds voor het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Corrie, je geeft mij op de zaterdagmorgen een prachtig log kado waarover ik nog even na kan denken. Je lot in handen nemen, je hebt het zo mooi verwoord. Heerlijk dat je zo'n lieverd als Jan om je heen hebt!
    liefs, Mienke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel herkenbaar jouw blog, 20 jaar geleden werd ik geconfronteerd met een rugkwaal(chronisch) ik wil verder niet in detail treden want daar heeft niemand wat aan.Het was wel zo dat ik heel veel niet meer kon, na mijn grenzen opgezocht te hebben heb ik mijn leven een grote positieve draai kunnen geven. Eerst zit je in een diep dal en daar ben ik uitgekomen. Ik ben me toen gaan verdiepen in diverse handwerktechnieken, en alles heeft zijn zin want hierdoor heb ik nu mijn handwerkclub. Ik heb heel goede pijnbestrijding en mijn contacten schuift alles naar de achtergrond. Het klinkt misschien gek maar dank zij mijn rug geniet ik met volle teugen en kan af en toe een uitstapje met mijn handwerkvriendinnen maken.Meer kan een mens niet willen het handwerken geeft je voldoende afleiding. Veel sterkte , en geloof me alles komt op zijn pootjes terecht.Fijne dag nog1

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heb je een prachtig logje geschreven, Corrie. En wat jammer om te horen dat je gezondheid je in de steek liet. Maar ik heb veel bewondering voor hoe jij hier mee omgaat.
    Ook je handwerk is weer prachtig. Zo maak je van een gedwongen rustperiode ook weer iets positiefs.
    Ik wens je veel beterschap en hoop dat je binnenkort weer helemaal de oude )jonge' bent!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Soms is het moeilijk je zegeningen te tellen omdat de moeilijkheden zo zwaar drukken. Maar ze zijn altijd ergens, die zegeningen. Mooi bordurwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Corrie, zoals je weet heb ook ik een jaar van gedwongen niet doen wat ik eigenlijk wil doen achter de rug. En met jou ben ik zo blij dat mijn handen nog wel iest konden en dat ik me daar eindeloos mee kan vermaken. Vier elke dag zoals hij zich aandient, en soms is dat vieren met een breiwerkje op de bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. zo mooi ,zo waar eb echt weer op zijn Corrie's verwoord, prachtig ....en t is waar wij kunnen t zelf gezellig maken waar dan ook ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. nog een lieve wens voor een byzonder mens.

    Corrie...ik weet niet of ik het waar kan maken maar ik hoop toch vaker langs te komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Corrie

    Mooi logje, met veel wijze levenservaring. Je bent gezegend met een positieve kijk op het leven en de wereld, dat is een groot geschenk.
    Geniet verder van het borduren.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Verdere beterschap gewenst.
    Ik geloof dat je een van de velen was die onder de wol lag met kerst.

    Ik wens je een super goed en vooral gezond 2011!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Corrie,
    ook al ken ik niet alle ins en outs van je leventje, ik raak wel onder de indruk van je innemende verhaal. Ik vind het geweldig hoe je een en ander verwoord en hoe je met je leven omgaat. Ik zit momenteel ook in een dip en ik trek me op aan je woorden. Ik las vandaag iets wat een beetje lijkt op wat je schrijft: "Tel je zegeningen, niet je sores".
    Ik wens je alle goeds!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat heb je het weer mooi verwoord, echt Corrie!! Laatst zei ik ook tegen iemand die flinke moeite met haar dochter heeft..probeer te kijken naar wat jullie bindt in plaats van wat jullie scheidt...dat had ik ergens gelezen en daar leer ik dan zelf ook weer van. Mooi is dat hé! Toevallig...oh nee, ik geloof niet in toeval...had ik deze week een gesprek met een goede vriend over aanvaarden an accepteren..het verschil daartussen. Hij zei...je kunt pas echt iets veranderen als je iets accepteert en volgens hem was dat anders dan aanvaarden. Aanvaarden heeft nog verzet in zich volgens hem en accepteren niet. maar...zo zei hij...dat betekent niet hetzelfde als je erbij neerleggen, juist niet. Je kunt het veranderen, aan de slag gaan omdat er geen verzet meer is. Hihi..ik hou wel van zo'n gesprek maar je snapt het...ik ben er nog niet uit! Nu zie ik hem woensdag weer en zal ik zeker jouw mooie woorden aan hem vertellen. Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ha,ha,ha, Wilma, het komt vast een keer af, het past zo bij je dit patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ja Berna, zo is het bloggers van de groep waarin ik meestal verkeer nemen de ander zoals hij/zij is en probeert alleen maar te bemoedigen en aante moedigen, mooie mensen! Dankjewel

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dankjewel Ria, ik voel me echt al een heel stuk beter en wat fijn dat je iets aan mijn woorden hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Anneke dat vind ik helemaal niet kortzichtig, je weet het gewoon niet waarom iemand een tijdje afwezig is. Ik heb een aantal chronische ziektes die af en toe de kop op steken en het laatste jaar nogal vaak, vandaar.
    Ik hoor dat je er oud mee kunt worden dus ik hoop nog veel BBDwerkjes te maken ;- )))
    Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dat is zo waar Annelies, ik zit zo vaak van alles te denken tijdens het handwerken en de concentratie op het handwerk geeft soms de meest mooie invallen, maar zeker ook rust. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. 't Is lang niet altijd makkelijk Lida en handwerken geeft afleiding en het is zo waar dat het contact met elkaar zoveel helpt. Dankjewel voor je warme woorden!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dankjewel lieve Chris, je kent me en weet wat mijn rijkdom inhoudt, ook al is het mijzelf lang niet altijd duidelijk. Wat leuk dat ergens in Nederland iemand iets zegt over mijn werk, dat DNA-gebeuren was ik al bijna vergeten. Dank voor je lieve woorden en gedachten aan ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Riet dankjewel, maar mijn moed komt vaak voort uit "moet", door jaren heen leer je dat misschien, ik weet het niet en het is er ook niet altijd zomaar, in moeilijker tijden is er ook een tijd van verslagen zitten denken en zoeken naar wegen om eruit te komen. Ik snap helemaal wat jij vindt in je borduren en boeken, ik heb hetzelfde.
    Liefs terug Riet en dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een mooie woorden geef je hier Elizabeth, dankjewel, ze zijn goed om te onthouden en ik heb ze in mijn spreukenboekje geschreven. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Lieve Marianne, dankjewel, ik zal 'm opzetten, die hoed met die roos, ik ben niet boos, maar heb wel zin in plezier ;- )))Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Marie-Antoinette, het is zo waar dat we juist het heden moeten omarmen en genieten van ieder goed moment dat het biedt. Ik leer dat nog steeds en weet hoe goed het werkt.
    Ik wens jou en Jo ook hier een heel goed weekend toe van ons. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Yvonne dank voor je heerlijke Belgische weekendgroet, zo leuk zonder 'd', de klank komt me tegemoet. Het gaat goed met me en vind het heerlijk om weer eens uitgebreid te kunnen bloggen.
    Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Gôh Anita dat klinkt als erg ingrijpend en hoe bijzonder dat je dan deze woorden nu alweer schrijft. Die hobbies van ons geven zóveel! Jij ook een fijn weekend en dankjewel Anita!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Dankjewel Ines, ik volgde jou in je ziekzijn van de afgelopen tijd en je weet hoe het gaat, ook jij handwerkt je er doorheen met bovenal de liefde van je gezin en familie, zoveel heb ik wel bij je opgepikt.
    Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Dankjewel Marian'ne, ik dacht ook veel aan jou en aan jouw moeite. Wat een mooie zwaai ;- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Dankjewel Katrien, het leven is niet altijd zoals we willen, maar we willen zo graag het leven leven en dat doen we met wat onze handen vinden om te doen. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Lieve Gerrie, wat fijn om tijd te hebben jou ook te bedanken voor al je fijne en lieve reacties op de logjes die ik de afgelopen tijd schreef. Mooi is het om met nog dieper inzicht naar alles rondom ons te kunnen kijken en ik geloof dat dat inzicht blijft groeien. Ik doe kalmaan Gerrie en geniet er erg van, ik ben nu eenmaal een mens die van rust en stilte houdt. We hebben nu al een heel fijn weekend en zeker met al die geweldig reacties hier, ik ben helemaal verwonderd wat dit log oproept.
    Lieve groet van mij voor jou Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Dankjewel Peti, wat doet het me goed om zoveel mooie reacties als de jouwe ook te lezen, het maakt het allemaal licht om me heen. Dankejwel voor je goede wensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Lieve Mienke, wat doet het me goed dat je er iets aan hebt, het verrast me volkomen al deze bijzondere reacties. Ja, ik ben ongelofelijk blij met mijn Jan.
    Liefs voor jou en de jouwen en dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Jessie, ik begrijp zo goed wat je hier schrijft, dankjewel, het zijn woorden met een volkomen realiteit erachter en die snijden hout! Dank voor je bemoedigende woorden en voor jou nog een fijne zondag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Dankjewel Janny, ik heb geleerd dat het niet altijd waar is dat gezondheid het belangrijkste is, gezondheid is heel erg kostbaar, maar als die minder wordt is het nog belangrijker dat je een weg vindt om er mee om te gaan, dat vind ik echt winst. De patronen van Blackbird Design vind ik prachtig en er zijn er zóveel van, ik heb nog heel veel rust en tijd nodig om ze te maken ;- ) Ik voel me alweer een heel stuk beter. Dankjewel Janny!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Ja Annita, jij snapt er alles van na dat heftige jaar en dat log waarin je schreef "IK KAN WEER LOPEN!" vond ik zo heerlijk om te lezen, het is niet altijd verlies, soms komt het weer helemaal goed, ik ben heel erg blij voor je! Ik ben dol op de feestjes zoals jij ze beschrijft, met een handwerk op de bank vind ik geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Nou en of dat soms moeilijk is Anita, er waren dagen waarop ik dat onder tranen deed, maar ik doe het toch om mezelf overeind te helpen en dan zie ik later dat ik weer verder ben gekomen. Maar ik besef al te goed dat ik nog veel meer te verliezen heb en of ik het dan altijd kan weet ik ook niet, ik hoop het oprecht! Dankjewel en sterkte voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Hilly wat vind ik het toch altijd leuk dat je me zo herkenbaar vindt in wat ik soms schrijf. Ik denk altijd nog aan een spreker die vertelde over een vrouw in een vluchtelingenkamp die in een kartonnen doos woonde en toch nog uit een stuk oud papier een gordijntje "knipte" als versiering voor het gat dat haar raam voorstelde. Zulke dingen blijven me altijd bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Yvette, leg jezelf niets op, het komt als het kan en dan is het goed, ook ik doe veel kalmer aan met bloggen en toch is het goed.
    Ik zie je graag op mijn weblog maar weet ook dat het goed is als je tijd neemt voor jezelf. Fijn dat je er was en liefs van mij voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Hilde, je zegt het precies goed, het is een groot geschenk en ik heb het aangereikt gekregen. Ik hoop dat ik altijd weer de strik van dat cadeau kan halen om de inhoud tot me te nemen.
    Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Dankjewel Willeke, je hebt gelijk, ik was een van de vele, vele familieleden en buren en kennissen en er zijn nog steeds nieuwe zieken. Het is winter denk ik ;- ))
    Dankjewel voor je goede wensen en insgelijks!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Dag Cor, nee we weten als bloggers lang niet alles van elkaar en we laten maar een deel van ons leven zien. Soms is er dan ineens een log zoals dit waarin blijkbaar anderen iets vinden en dan zit ik hier alles te lezen en voel me zo bevoorrecht en zo blij dat er iets in dat log is waar anderen zich in kunnen vinden en zelfs een bemoediging vinden. Ik hoop heel erg dat je in je moeite je zegeningen terug kunt vinden, soms lijkt de sores de overhand te nemen, maar dat pikken we niet toch! De sores is al beroerd genoeg, die mag het goede niet ook nog stelen.
    Ik wens je heel veel sterkte Cor en dank voor je geweldige spreuk! Gaat ook in mijn spreukenboekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Tjonge Petra, daar zet jouw vriend mij ook aan het denken, ik dacht dat het verschil tussen berusten en aanvaarden al heel wat was, maar dit is nog fijnere afstemming. Daar ga ik ook eens over nadenken, ik hou daar ook erg van en ik geniet van de enkele gesprekken die je daarover soms ineens op je pad vindt, "bomen" noemen we dat en ik ben er dol op, er komen soms zulke verrassende denkbeelden uit voort als je samen iets overdenkt door met elkaar te filosoferen. Ik denk nu in eerste instantie dat het woord aanvaarden het beeld van omarmen bij me oproept en dat "accepteren" een beeld oproept van iemand die rechtop staat en met gestrekte armen iets aanneemt. Misschien komt er nog meer bij me op, ben benieuwd naar jouw verdere gesprekken. Heel veel liefs terug Petra!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. dag corrie,
    héél mooie log, dank je wel... berusten aanvaarden; kan het soms wel en soms niet,maar ik zag al wel de eerste sneeuwklokjes in mijn tuin;-) Denk je dat de meisjes van Blackbird Designs en zoveel andere ontwerpers weten hoeveel troost en genoegen ze schenken met hun patroontjes en de subtiele kleuren daarvan?
    'k 'hoor' dat je weer aan 't opkrabbelen bent ;-) ?langzaam en gestaag, dat geeft vertrouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Corrie, wat mooi beschreven, een heerlijke hobby hebben we. Genieten kun je ook van iets kleins het hoeven geen grootse dingen te zijn. "We moeten de lat tot geluk niet te hoog leggen", die is niet van mezelf hoor, ik hoorde het ergens. De laatste tijd moest ik er ook steeds weer aan denken hoe blij ik ben dat ik mijn hobby terug heb gevonden door jou, ik beleef er nog steeds veel plezier aan.
    Lieve groet Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Corrie , wat heb je een moeite genomen om zo lange tijd bij ons te komen babbelen .
    Een mooi gesprek met je vingers over toetsen .
    Ik wens je voor vandaag een heel fijne Zondag met veel rust om je heen en misschien ga je nog wel wat steekjes prikken .
    Lieve Zondagsgroeten Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Dat vind ik van jou dus zo mooi...je zegeningen tellen, diep zuchten en dan toch weer doorgaan. Nou weet ik wel dat in eenhoekje gaan zitten en wegkruipen geen optie is, maar je moet het maar wel kunnen. Lieve Corrie, ik wens je dit jaar veel goede gezondheid toe en erg veel tijd om te kunne handwerken. Heel veel sterkte, je bent een kanjer!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. oeps, hier snap jij niets van want dit moest naar Chris !!;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  63. tis misses of was het mr in het liedje ???
    Toch hoor ik het nog !!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Wat sta jij goed in het leven, Corrie!
    Mijn moeder en mijn schoonmoeder konden alleen maar hun sores zien. Hun laatste jaren waren meer dan triest. Wij probeerden ze telkens te wijzen op wat ze nog wèl konden. Maar dat was tevergeefs helaas. Daaruit hebben Piet en ik geleerd om vooral te kijken naar wat we nog wèl kunnen. Jij brengt dat op een geweldige manier in praktijk. Je bent een voorbeeld voor velen en zeker voor ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Wat een mooie woorden Corrie :-) Minder leuk al dat gehoest... Hopelijk ligt dat snel achter je weer. Gelukkig word je heel goed verzorgd en heb je genoeg om handen.

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Hoi Corrie,
    wat een mooie post en ook zo herkenbaar voor mij. Vind je borduurwerk echt prachtig en wat is het toch fijn om deze hobby te hebben en te kunnen delen met anderen. Een heerlijke afleiding ook op de moeilijke momenten van de dag. Wens je alle goeds...
    Liefs, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Dag Ron, het blijft oefenen met aanvaarden, het komt nooit zomaar vind ik en ook jij hebt een oog voor de mooie dingen, de sneeuwklokjes nu!
    Ik hoop dat de meisjes van BBD altijd het genoegen van hun kopers zullen blijven beseffen, want ze moeten er inmiddels schatten mee verdient hebben en dan moeten de cijfers goed bijgehouden worden. Er zijn nog enorm veel van hun ontwerpen die ik graag zou willen maken. Ik voel me weer prima Ron, dankjewel en groetjes van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Willy wat lief dat je toch steeds herinnert dat je door mij weer aan het borduren bent gegaan. Zo denk ik weer aan Ineke O die mij zover bracht om eraan te beginnen. Zou het niet meer willen missen.
    Ik geniet nu weer zó van de mooie weblog die jijzelf inmiddels alweer een hele tijd onderhoudt, mooi zoals het lopen kan!
    Lieve groetjes terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Gerrie we hadden een heerlijke zondag met onze lieve Max als logé bij ons en ik heb erg genoten om weer eens uitgebreid te kunnen bloggen. Vanaf vandaag gaat het normale dagritme weer beginnen, dus of het zo kan bliojven betwijfel ik. Maar ik heb er wel zin in om te schrijven en foto's te maken en zo.
    Het borduurwerk schiet al heel erg op, de laatste rank nog en dan is het klaar!
    Fijne week gewenst lieve Gerrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Ha,ha,ha, nee ik snapte er niets van, maar er kwam meteen een liedje in mijn hoofd Marian'ne, dus bedankt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Marijna, dankjewel voor je erg lieve woorden en wensen. Het is niet dat ik het kan, maar ik wil wel blijven oefenen om aan de gang te blijven. Met al jullie wensen en bemoediging geloof ik in een heel mooi 2011, we hebben elkaar nodig. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Hallo Saskia, ik kan alleen maar hopen dat ik zo mag blijven, want het kan allemaal veel erger en hoe ik dan reageer ...
    Ik hoop geen last te wroden voor mijn dierbaren en voor mezelf ook niet. Ik denk dat jij en Piet altijd voor ogen zullen houden dat het ook anders kan en moet om gelukkig te blijven. Dankjewel, ik zit helemaal te blozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  73. *Marianne* het gaat weer heel goed nu, geen hoest meer gelukkig en kan steeds meer doen wat ik normaal doe. Bijna jammer om afscheid te nemen van het vertroetelen dat me ten deel viel ;- )))
    Nee hoor, het is heerlijk om weer zelf erop uit te kunnen.
    Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Dankjewel lieve Ingrid, ook jij kunt genieten van je fijne hobby, ik vind het prachtig borduurwerk wat je maakt en je liefde voor kringloop deel ik ook met je, daar kan ik inmiddels ook weer heel wat logjes aan wijden. Liefs van
    Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Iedereen kan een voorbeeld aan jou nemen. Een en al positiviteit die jij uitstraalt en overbrengt op anderen. We moeten inderdaad kijken naar wat wel mogelijk is en niet alleen stilstaan bij de dingen die we niet meer kunnen. Het weekend is voorbij, maar jij zult van deze 'blue monday' zeker iets moois maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Dag, dag, lieve Corrie, wat een prachtig logje over het leven. Geniet van je mooie draadjes en steekjes, ieder tevreden en blij minuutje is immers een kostbaar kleinnood.
    Liefs en sterkte, Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Mooi log en mooi borduurwerk.

    Heb tientallen jaren geleden een spreuk geschilderd en die hangt al die jaren al buiten en het is zo waar;
    cherish yesterdag, dream tomorrow, live today.
    Zo waar, maar dat is natuurlijk niet iedere dag even gemakkelijk.

    Afgelopen weekend was het droog en was ik al de gehele dag buiten aan het werk, heerlijk, en veel gezien en gehoord. In gedachten stuurde ik je dat alles toe Corrie en ik weet zeker dat je er erg van genoten hebt, het was best veel, maar oh zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Ik ben ook zo gelukkig en blij dat ik kan handwerken ondanks allerlei problemen.
    Heerlijk geniet van al het moois wat je kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Wat zeg je dat weer mooi Corrie! Dat doet me weer denken aan dat borduurwerk waar jij al eens over schreef. Wij zagen alleen de achterkant......!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Lieve Corrie wat een mooi log heb je weer geschreven. Ondanks dat je niet zo lekker bent, toch positief blijven dit is een zegen als je dit kunt.

    En heerlijk genieten van je hobby's lekker lezen en borduren. Ik vind dit ook altijd zo heerlijk om te doen. Lekker rust vinden met deze dingen.

    Alles positief blijven bekijken, geweldig iedereen kan van jou leren.

    Heel veel sterkte met alles, en ik hoop dat je gauw weer alles op kunt pakken wat je graag zou willen doen.

    Dikke knuffel van mij smak smak. José

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Corrie, prachtige woorden en een prachtig borduurwerk.
    Lieve groeten van Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Een mooi logje Corrie en zoveel lieve reactie's, ik weet niet wat ik eraan kan toevoegen. Ik hoop dat het beter gaat met je en dat het voorjaar jou ook weer nieuwe energie zal geven.
    Prachtig borduurwerk waar je mee bezig bent!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...