donderdag 4 november 2010

Warme, zachte "Hekkie"-handen



Het is nu echt herfst en buiten is het stormachtig weer terwijl ik dit schrijf. Voor ons huis ligt een speelveld met hoge bomen die al veel van hun blad verloren hebben, maar zodra de zon doorbreekt zie je ineens hoeveel gouden en bronzen kleuren er nog aan de takken zitten, het licht speelt er dan zo prachtig doorheen. Ik hou van de herfst, de frisheid van de temperatuur en de pittige, kruidige herfstgeuren vind ik verrukkelijk. Maar fris kan het al zijn en koud zal het zeker worden, dus breide ik deze polswarmers. Het is een patroon van Drops Design en je vindt het hier (klik) Het grijze paar breide ik in een kleinere maat want ik maakte ze voor mijn schoondochter Maaike die ze erg leuk vond. De mauve-kleurige zijn voor mezelf en inmiddels bijna klaar. Daarin zal ik warme handen hebben en nee, ik heb nooit last van koude vingers, dus ideaal omdat ik ze niet hoef uit te trekken als ik boodschappen doe en moet afrekenen of zo, maar ik gruw altijd van die kille wind die door mijn mouwen heen bijna mijn oksels bereikt en daarom zijn deze polswarmers ideaal voor mij.




 Voor zachte handen ben ik aangewezen op supergoede zeep en die heb ik nu dankzij Mienke, die vorig jaar op haar weblog een prijsvraag organiseerde om een naam te bedenken voor een lammetje dat op een bijzondere manier verwekt was. Als ik het goed onthouden heb was de moeder apart gezet zodat er geen ram bij kon komen, maar daar was waarschijnlijk een zeer grage ram die alle barrières trotseerde en zelfs het hek over sprong en zodoende het schaap toch bevruchtte. Toen ik las over het hek, was de naam snel bedacht en vulde ik de naam "Hekkie" in. Ik won en als beloning zou ik een mooi stuk wolvetzeep toegezonden krijgen, maar het werd veel meer dan dat.




 Twee prachtige boekjes zaten er in het pakket dat Mienke me stuurde, het stuk zeep dus, een schattig armbandje en een mooie oranje pen en niet te vergeten een heel lieve brief erbij die met die pen geschreven was. Kleinzoon Max was erbij toen ik het pakketje ontving en hij was meteen wég van die oranje pen, die ik hem later natuurlijk gegeven heb. De warme, zachte handen dank ik dus aan de "Hekkies" in deze wereld, want van hen komen o.a. wol en zachte zeep en ik dank Mienke voor haar mooie pakket en voor de prachtige logs die ze schrijft over het leven op hun boerderij. Over "Hekkie" en zijn familie kun je hier (klik) lezen en geloof me, het is echt heel erg de moeite waard om Mienkes weblog regelmatig te volgen.

36 opmerkingen:

  1. Wat een schat van een schaap is die Hekkie. Maar Fiep mag er wat mij betreft ook zijn hoor! Dan gaat mijn hart helemaal open. Enige naam, Corrie, en heerlijk warm zien die polswarmers er uit.
    Ja, mooi hè die herfstkleuren. Wij hebben er ook van genoten! Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi pakketje heb je gekregen van Mienke. Die polswarmers lijken me wel wat. Ga gelijk even het patroontje ophalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk die polsverwarmers.Maar ik heb wel last van koude vingers dus voor mij lekker warme wanten LOL.
    Leuk pakketje van Mienke.
    En ja ook ik hou wel van die herfstkleuren,hier ook heel veel wind,gelukkig droog weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je weer een leuk logje geschreven, Corrie, ik heb het met plezier gelezen. Heerlijk, die polswarmers. Ik ga het patroon ook opzoeken en zo snel mogelijk beginnen. Natuurlijk ben ik ook meteen op de site van Mienke gaan kijken. Geweldig, die 'beestenboel'. Zij staat vanaf nu bij mijn 'volgblogs'. Dank je wel voor deze aanrader.
    Hartelijke groeten uit een prachtig verkleurende Betuwe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi, wat een mooie polswarmers! Zelf kan ik (helaas) niet echt breien. Misschien zijn ze ook wel ergens te koop? Leuk verhaal over het schaap. Fijn dat de zeep zulke goede eigenschappen heeft! Groeten Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie polswarmers! Misschien toch maar eens op zoek gaan naar het patroon. Ik vind ze zo leuk.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Corrie

    Ik had vanmiddag al zitten lezen en weer heerlijk genoten hier, kreeg visite dus hier niks geschreven.
    Maar wat een fijne vinger lozen wanten. Ik heb er van Dijn ooit eens een paar gehad en er ook zoveel plezier van.Polswarmers heten ze natuurlijk. En aankomende tijd kan ik ze weer gebruiken.

    Ik ga het patroon ook opzoeken en zelf ook eens proberen. Bedankt voor de tip.

    Wat een fijne beloning voor'' Hekkie'' leuk bedacht enig !

    Wat een zachte handen zal je nu hebben.

    Je ben een heerlijke bofkont !!

    Wat kan jij toch geweldig gezellig schrijven.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie polswarmers en alleen van de foto krijg ik het idee dat ze erg behaaglijk zijn. Ik bezoek graag het web-log van Mienke. Wat leuk dat je al die dingen van haar hebt gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heerlijke pols/handwarmers. Ze zijn weer opgeslagen. Ik ben even langs geweest bij de boerderij en via 'Hekkie' bij de Wolhemel. prachtige sjaals om te maken en dus ook maar opgeslagen voor later........ heerlijk de herfst. Ik had alleen het idee dat het allemaal langer zou duren LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mmmm, lekker warme en mooie polswarmers!
    Ik ben ook een Mienke-lezer!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie polswarmers! Ik heb er inderdaad ook zin in om ze te maken met dit weer... Dat kleine stukje lopen vraagt om mooie warme handen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Handig, mijn handschoenen verlies ik altijd bij de kassa.
    Deze kan ik aanhouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige kadootjes heb je in dit logje. Om te geven en gekregen dan wel.
    Mooie kleur dat lila, ik vraag me altijd af of het nu juist wel handig is. Ik heb het altijd zo koud maar leuk zijn die vingerloze handschoenen wel.
    De site van Mienke ga ik zeker bezoeken.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke polswarmers, mooi die kleuren ook.
    Ik zit hier ook alke dag te genietne van de herfstkleuren hier in ons kleine parkje.
    Wat een ontzettend leuk pakketje heb je toen gewonnen en Hekkie zal inmiddels wel een volwassen schaap zijn.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Corrie Wat een herfstachtig weer, ik hoop dat je er nu zelfs met je heerlijk warme polswarmers aan even niet door hoeft.
    Gisteren was in één dag alle blad van de klimhortensia. Het wordt nu kaal in de tuin.
    Mooi pakketje heb je aan Hekkie te danken. Vorige week zijn we bij Mienke geweest, ze woont in een prachtige omgeving. Ik hoop dat ze daar ook wat meer van laat zien op haar blog. We hebben zulke leuke oude dorpjes gezien. De kudde schapen liep in een natuurgebied te grazen.Toen ik later de foto's op mijn blog had gezet en ze nog eens bekeek, dacht ik wat is Nederland toch mooi.
    Fijn weekend, liefs Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een lieve cadeaus voor hoofd en handen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een heerlijke handschoenen. bedankt voor het patroon, ik heb er al naar gekeken...
    leuk die Hekkie-verhalen, heb er een prettig half uurtje doorgebracht.

    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige polswarmers !!
    Mooie kleuren.

    Ja heb deze ook en draag ze vaak !!

    Ja wie kent het spannende verhaal van Hekkie niet meer, leuk.
    mooie/lieve/zachte presentjes !!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk logje en prachtige handschoenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gave polswarmers! Zowel die voor je schoondochter als die voor jezelf, ik hoef geen wollen dingen te gebruiken, kriebelt~!! Maar dit ziet er hartstikke gaaf uit! Lekker die wolvet zeep, ja de lanoline geeft je een heel zachte huid, heel wat beter dan zeep die uit olie wordt gemaakt! Geniet maar van zowel de zeep als de schattige boekjes! Fijn weekend, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie polswarmers! De blog van Mienke ken ik en kom er ook graag. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. oh ja ik hou van mienke d'r blog ,zij was destijds bij mij altijd 1 van de trouwe reageerders en daar keek ik echt naar uit en nu volg ik haar met veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hahah wat leuk ,van harte!!

    en wat een leuke polswarmers brei je zeg...heerlijk de herfst, vind ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Corrie,
    Ben weer eens op web-logwandeling en kwam zo ook bij jou terecht. Mooie wol heb je voor de polswarmers... Leuke overzichtelijke projecten zijn dat. Ik ben blij dat mijn pakketje zo in de smaak gevallen is. de oranje pen is een promo-artikel van mijn werk!
    Corrie een fijn weekeinde en geniet van het prachtige licht als de zon schijnt!
    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een gezellig pakket kreeg je toegestuurd. En je polswarmers vind ik prachtig. Lekker warm zullen ze zijn van de winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hekkie wat een enige naam , hoe kom je erop! Leuk dat je dat verrassing´s pakket toegestuurd hebt gekregen en dat er zoveel in zat was helemaal een verrassing.
    Fijne zondag gr Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een prachtige polswarmers heb je gemaakt Corrie. Die komen nu wel goed van pas want het wordt een stuk kouder en er staat een stevige wind. Ik ben ook nog steeds aan het breien, maar kabels heb ik eigenlijk nog nooit gebrejen, misschien een nieuwe uitdaging.
    Wat heb je een prachtige prijzen gewonnen.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  28. prachtige polswarmers, het lijkt me lastig breien, ik heb er nog niet aan durven beginnen......:)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik vind de polswarmers (en trouwens jouw hele weblog) erg mooi, Corrie. Ik ben niet zo handig met de breinaalden. Misschien moet ik een gehaakte versie opzoeken. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Die polswarmers zien er goed uit en nu maar hopen dat het lekker koud wordt om ze uit te proberen. Momenteel hebben we meer met regen te kampen. Leuk pakketje heb je gekregen en dat soort zeep kende ik nog niet.
    Groetjes van Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooie polswarmers. Tot nu toe heb ik nog geen handschoenen of polswarmers nodig gehad, maar het kan zomaar ineens veranderen.
    Trouwens, wat een lieve naam heb jij bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. mooi Corrie, deze polswamers heb ik ook al een aantal keer gebreid en vingerloos is ideaal om gewoon van alles te kunnen blijven doen en toch warme handen te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. prachtig, en wat zullen ze lekker warm zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ha, weer zo'n super behaaglijke Blog om af en toe eens te snuffelen! Lieve groetjes, Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een leuke polswarmers!
    En handig..je kan tenminste gewoon je portemonnaie pakken en betalen...je hoeft niets uit te doen!
    Ik verlies altijd handschoene,heb er wel eens aan lopen denken om ze aan een koordje te doen net als vroeger bij mijn dochters...;-)
    Ja,bij Balsemien kom ik regelmatig..die lieve hondjes,je zou ze zo meenemen!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...