zondag 28 november 2010

Een prachtige zondagmorgen



Op deze prachtige zondagmorgen waar ik door het raam een witte, berijpte wereld zie die door de zon wordt beschenen, wil ik eindelijk weer eens een logje schrijven. Het laatste log was alweer van 4 november. Als ik zo naar deze foto kijk van die prachtige hortensiakrans die ik cadeau kreeg, zie ik een enorme tegenstelling met de dingen waarmee ik het de laatste tijd zo druk heb. De verstilde sfeer van de krans vind ik niet terug in mijn dagelijkse bezigheden, maar juist deze sfeer heb ik nodig als tegenwicht voor al het andere.




 Sinds een maand of twee ben ik twee ochtenden per week te vinden in een sportschool waar ik op medisch advies fitnessoefeningen doe op allerlei apparaten en ook grondoefeningen en aerobics horen tot de wekelijkse bezigheden daar. Ik, die altijd enorm veel tegenzin had in welke vorm van sport dan ook en in het bijzonder in fitness, vind het tot mijn grote verrassing heerlijk om te doen en voel me er bijzonder goed bij. De energie die ik daarmee opwek geeft me veel meer puf om van alles te doen waar ik voorheen tegenop zag. De tijd die ik nu thuis doorbreng vul ik met huishoudelijk werk, wat handwerken en lezen en voor die laatste twee hobbies heb ik nu minder tijd dan voorheen maar ik heb ze hard nodig om in balans te blijven. Het bloggen schiet er erg bij in en ik zal zeker nu en dan een logje schrijven want ook dat vind ik nog steeds heel fijn om te doen, maar het lezen bij anderen en vooral het plaatsen van reacties op mijn eigen weblog en op die van anderen komt op een heel laag pitje te staan.




Het is niet anders, ik doe het voor een goed doel ... mijn gezondheid. De prachtige krans en de zilveren lepel heb ik cadeau gekregen van een oudcollegaatje met wie ik sinds enkele maanden weer contact heb en de boeken heb ik van haar te leen gekregen, we wisselen onze boeken nu met elkaar uit, heerlijk veel nieuw leesvoer dus voor ons beiden. De zilveren lepel kreeg ik van haar bij onze eerste ontmoeting sinds dertig jaar en is van haar moeder geweest die ik goed gekend heb. Zulke cadeaus ontroeren me diep en ik heb de lepel dagelijks in gebruik. Hij ligt voor de foto op een prachtig tasje dat José me schonk. Ik denk vaak aan jullie en ben blij met alle reacties die ik krijg op mijn logjes en per mail. Ik wens jullie een heerlijke zondag toe.

26 opmerkingen:

  1. Zo ik mag je als eerste begroeten op deze dag.

    Mooie cadeaus, fijne vriendschap.

    Oei, sporten lelijk woord voor mij maar weet ook dat het baat.

    Geniet van alles en een (((zwaaii))) van mij, dagdag... MM

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik zou meer moeten bewegen. Maar de enige sport die ik leuk vind, is denksport ;-) Knap van je dat je nu elke dag gaat fitnessen. Ik vind mezelf al een hele held als ik het kwartiertje gymnastiek van Omroep Max doe.
    Je gezondheid is prioriteit nummer één! Natuurlijk blijf ik je volgen, ook al zou je maar één keer per jaar een logje schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gezellig weer bij je te lezen. Ook hier vanochtend een berijpte wereld met gras dat kraakte toen ik voer in de vogelkooi gooide.
    Wat fijn te horen dat je zoveel energie uit het sporten haalt.
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Werken aan je gezondheid is het belangrijkste. En als je af en toe wat van je laat horen vind ik dat heel prettig. Prettige zondag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zijn momenten om te koesteren.
    Knap hoor dat je aan het sporten bent, ik wandel veel en hoop zo ooit nog eens een lichtgewicht te worden.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi meisje, fijn wat te lezen van je... Werken aan je gezondheid is zo belangrijk. Kostbaar goed waar je zuinig op moet zijn. En geen zin in bloggen dan gewoon niet. Vind het wel heerlijk om zo eventjes wat van je te horen.

    De krans is prachtig. Hier kan ik met een lekekre kop thee heerlijk bijzitten en in de vlammetjes wegdromen... Heerlijk een momentje met jezelf...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn weer een berichtje van je lezen.

    En wat ben ik blij dat je, nog steeds met zoveel plezier sport. Ik ga ook nog steeds graag naar deze 'sportschool' toe. Heerlijk.

    Geniet van je oude, nieuwe vriendin, je boeken, je handwerk (huishouden? ben ik ondanks het sporten niet echt een fan van. Op welk toestel krijg jij díe enegrie?).

    Ps; wat is die krans prachtig.

    Fijne zondag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben ook niet zo'n sportmens, goed voor je dat je er zoveel energie uithaalt.
    Je zal mooie uurtjes hebben terwijl je die boeken leest,er zitten er tussen die heel mooi zijn. ik vergeet alles als een boek me boeit. Vel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn dat je weer 'online' bent. Chapeau!! Ik neem mijn hoedje voor je af. Sporten is ook niet mijn ding en ik Moet ook voor mijn gezondheid. Ik zoek het in fietsen en lopen. De dames zijn het huis uit en we hebben het rijk weer alleen. We gaan een sportkamer maken maar dan met de Wii en samen gaan we sporten. Ja voor allebei beter voor de gezondheid. Ik hoop dat ik nog eens ga zeggen dat ik het mis. Maar als ik je zo hoor zit die mogelijkheid erin.
    Een goeie balans en denk eerst maar lekker aan jezelf.
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk hier de reacties te lezen, zo zie je je bent ons heel dierbaar. Zo af en toe is prima om wat te schrijven. Je moet het ook alleen maar doen als het je uit komt en er zin in hebt.

    Lezen is veel leuker, en ontspannend. En heerlijk borduren tussen door, geniet lekker van je sporten. Knap dat je dit volhoud. Mijn mannetje doet iedere ochtend even op de fiets en cros-trainer sporten voor dat hij gaat douche, ik zou willen dat ik dit ook voor elkaar kreeg. Hij blijft ook op gewicht bij het snoepen. Ik zal mij eens bij elkaar moeten rapen, en ook eens proberen op die apparaten te gaan staan.

    Als je maar een keer begint met een paar minuten, en iedere dag een paar meer.

    Ik weet je voelt je veel beter, zou mij het dan toch ooit lukken om dit ook te doen.

    Ik ben benieuwd, je hoort het nog wel.

    Geniet van je lezen en borduren.

    Je krans staat super gezellig en wat zie ik een kaarsje. Alleen voor de foto, of kan je er beter tegen.

    Laat ik nou van die batterij kaarsje gekocht hebben bij Xenos 99 cent voor 2 stuks en 3 pakjes halen 2 betalen.

    Nou jij begrijpt dat heb ik gedaan voor de feestdagen, ik uitproberen en wat zie ik de dag erna brand nog flauwtjes vergeten uit te zetten de kaarsjes heel licht.

    Dus ze branden toch nog een hele tijd.

    Ik bewaar ze maar voor de feestdagen, want DH kan ook niet tegen kaarsjes.

    Het is een heel verhaal geworden, met allemaal onbelangrijke dingen erbij.


    Corrie tot mails en bels zal het proberen !! José

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuk weer wat van je te horen ... euh .. te lezen. de verstilde sfeer van de krans klinkt door in je woorden. goed dat je zo werkt aan het Goede Doel, je eigen gezondheid - daardoor werk je ook aan het welzijn van je familie en vrienden!
    ik hoop dat de verdere zondag ook nog fijn was en wens je alvast mooie verdere dagen en weken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geniet maar lekker van je rustige en gezellige zondag! Wou dat ik de moed al weer had om te fitnessen, maar ben er nog niet aan toe, maar snap best dat je daardoor minder tijd hebt en wat gezellig om een oude vriendschap zo weer nieuw leven in te blazen! Heerlijk die stapel boeken, doe maar lekker rustig aan met bloggen en geniet maar van de leuke dingen om je heen! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Corrie, wat een prachtige foto's weer.
    Fijn, dat de ochtenden in de sportschool je energie geven. Dat is belangrijk.
    En wat leuk; boeken ruilen.
    En ik ben helemaal "weg" van je mooie polswarmers.
    Ben nu een heerlijke warme muts aan het breien (had ik nog niet :-))))))) ) en heb het begin van een gebreide tas klaar (had ik ook nog niet :-))))))) ).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk Corrie, dat je aan het sporten bent. Ik zit nog steeds op pilates, maar fiets en wandel ook nog veel. Geeft mij ook veel energie. Je bent heerlijke boeken aan het lezen, wat is dat toch ook een zalige hobbie. Ik hoop dat je het inmiddels wat minder druk hebt en ook al schrijf je minder je bent niet uit mijn hart. Ook ik ben wat minder achter de computer en doe stukken meer. Geeft ook veel voldoening moet ik zeggen. de computer is een echte tijdvreter. Fijne decembermaand alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. sporten behoort evenmin tot mijn favoriete bezigheden. Vorig jaar heb ik het ook een tijdje gedaan bij de fysio en het begon eerlijk gezegd te wennen na verloop van tijd. Misschien ga ik nog eens terug maar nu even niet ;) Ik denk dat we allemaal keuzes moeten maken en datgene daaruit moeten pikken wat voor ons het allerbelangrijkst is. Op dit moment lukt het me ook niet om 'overal' een reactie achter te laten; daarvoor zijn we met teveel bevriende bloggers en er zijn ook veel te veel logs om bij te houden. Ik kijk zo hier en daar en zwaai af en toe even in het voorbijgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je gezondheid is je rijkdom. Ga daar dus zorgvuldig mee om en je kunt nu eenmaal niet alles doen in het leven. Je moet keuzes maken. Er zijn heel veel mooie blogs, maar het is ondoenlijk om deze bij te houden. Dat lukt niemand. Pas dus goed op jezelf en geniet van alles wat op je pad komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Corrie. Wat heerlijk dat het sporten je zo goed bevalt. Zelf deed ik het ook een tijdje rustig aan maar het koude winterweer trekt me naar buiten en ja dat geeft ook weer zoveel energie en ik verheug me bij voorbaat al op het kraken van de vers gevallen sneeuw en dan thuiskomen en genieten van een pannetje vers gemaakte erwtensoep.

    Lieve groet uit het Drentse land!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nadat ik een uurtje sprak met een goede vriendin in Australie die net 80 was geworden ging ik op trage wijze bij Berthi even bijpraten . Een heel fijn luchtig en sierlijk onderwerp voor vandaag bij haar .
    Mijn traagheid gaat gewoon mee met de computer die ook niet meer de snelste is . Iedereen roept mij toe , dat hij (zij?) veel te vol zit .
    Het opruimen kost tijd en helaas ik kan niet alles zo maar overboord gooien . Ik kijk naar je prachtige foto,s . Zo nadenkende zie ik al die voorwerpen even bij elkaar staan op een plaatje . Kom je hier langs , oh ja dat zijn spulletjes van Corrie . Maar je hebt er weer iets van gemaakt elk voorwerp heeft z,n verhaal en is nu zo prachtig door je uitgebeeld . Wat waardevol allemaal , de prachtige krans om de kaars helemaal voor deze korte donkere dagen .
    De lepel op het tasje en dat tasje mag nog wel eens meer in het zicht komen vind ik .
    Die leuke kralenfranje , alles is heel mooi en fijn .
    Dat je nu zo bezig bent met sporten , het zal je goed doen denk ik , alleen deze bezigheid kost je tijd natuurlijk . Als ik mijzelf soms zie zo af en toe wachtend op het water dat moet koken voor een kopje thee , ga ik ondertussen wat zwaaien met m,n benen .
    En met de tegenwoordige waterkokers gaat dat snel en komt er nog maar weinig van om te zwieren en zwaaien .
    Ik loop eigenlijk te weinig momenteel , helaas .
    Nu breekt de tijd weer aan van gladheid , dus moet ik binnen nog meer zwaaiwwerk verrichten en ook met m,n armen en het hoofd mag ook wel wat soepeler gedraaid kunnen worden . Ik zal eens vaker aan je denken en kom er dan eerder aan toe om al het scharnierwerk soepel te houden .
    Gelukkig dat je zo afwisselend toch wat tijd kunt nemen om een nieuw logje te plaatsen .
    Je verhalen zijn altijd boeiend en prachtig geillustreerd !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. boeken doorgeven is een hele heerlijke bezigheid!
    Sporten ook maar dat is verleden tijd voor mij.
    Ooit was ik zwemkapioen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hej hej Corrie. Fijn dat het sporten je zo goed bevalt, dat neemt natuurlijk wel veel tijd in beslag maar voor de gezondheid belangrijk.
    Leuk dat je contact hebt met een oudcollegaatje. Geniet van zulke ontmoetingen. Ik wens je ook alvast een fijne decembermaand toe.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo corrie, heerlijk dat je aan het sporten bent en dat het allemaal lukt.
    Prachtige stapel boeken heb je daar.
    En lezen en handwerken is ook heerlijk om te doen, dat bloggen komt wel weer.
    Groetjes uit een wit Friesland.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Fijn voor je dat je wat aan sport doet,kan deugd doen.Mij ontbreekt het wat aan tijd om dit te doen.
    Mooie vriendengeschenkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat fijn dat het sporten je zo goed doet, dat mag dan wel wat tijd kosten! en wat leuk, zo'n hernieuwd contact wat je plezier geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ook ik vond sporten niet veel.Maar als je gezondheid er om vraagt dan doe je dat. Gelukkig merk ik net als jij de positieve werking ervan.Wat lief die vriendengeschenkjes. En het is altijd fijn om iets van je te horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dag Corrie,
    leuk om weer wat van je te lezen.
    Ja, bloggen kost veel tijd, zeker reacties beantwoorden en reacties bij anderen plaatsen.
    Ik reserveer er per dag een uurtje voor, dan weet ik waar ik me aan moet houden en houd ik nog voldoende tijd over voor andere dingen.
    Helaas ook niet voor sporten want daar vind ik niet veel aan, al zou ik zou het voor mijn gezondheid wel wat meer kunnen doen.
    Je krans is heel mooi, evenals het lepeltje.
    Koester je vriendschap maar stevig.
    Veel plezier bij alles wat je onderneemt.
    Groet,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Begrijp het, hoop dat je geniet van alles wat wel kan Meis.
    Fijn Kerstfeest en een Mooi en Blij 2011 gewenst.
    Wintergroetjes, Anje.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...