maandag 20 september 2010

Nuttig maar zielig!



 Glimt mijn fornuis niet prachtig? Vandaag schoongemaakt en daarna ingesmeerd met baby-olie, werkt perfect en de komende tijd veeg ik de stoflagen en vetspetters er zó weer af. Dit alles ter ere van het overlijden van een kip en schaap. Ha,ha,ha, zie je ze al hangen? Ietsje dichterbij dan.





Een tijdje geleden zag ik ze hangen bij "Naaldkunst" in Alkmaar. Ik vond ze er wel zielig uitzien met die hangende koppen, maar ik móest ze maken. De oogjes van het schaap zijn zwart dus die zie je niet zo goed op het donkergrijs, maar de kip kijkt soms best nog venijnig naar me. Als ik vanavond in de pannen sta te roeren kan ik zomaar een mep van die vleugel krijgen.



 
Maar gelukkig bedenk ik me net dat ik nog twee verrukkelijke porties "Calzone" over heb van gisteren dus voor vanavond hoef ik niets te vrezen ;- ) Het haken van deze pannenlappen was erg leuk. Ik begon te haken bij de snavel en de schapensnoet en werkte aan éénn stuk door, tot en met het einde van de pannenlap. Heeft iemand enig idee uit welk tijdschrift of boek dit patroon komt? Ik kreeg een kopietje mee waar niets van de herkomst op staat. Tot de volgende keer!

71 opmerkingen:

  1. Ha! Ik ben de eerste! (Huppel)
    Je bent weer onovertroffen met je overleden kip en schaap-zin, want in eerste instantie had ik niet in de gaten dat je het over deze enige pannenlappen had. Zo'n geweldige vondst weer!
    O meis, als ik jouw meer dan professioneel kookapparaat zie (maar mijn ogen bleven langer rusten op de geweldige witjes erachter - zo mooooooi!), dan kan die calzone van jou alleen maar heerlijk smaken.

    Geniet ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha Corrie, ik had je altijd zo zachtaardig en diervriendelijk voorgesteld en zie nu die 2 daar zo zielig hangen... ;o)

    Nou, volgens mij vinden ze het stiekum helemaal niet zo erg om daar bij jou in de keuken te hangen.

    Ik vind ze in elk geval geweldig! :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihihi, die pannelappen zouden bij mij niet lang leven, dan heb je een gebraden kip! (bij mij vliegen de pannelappen altijd in de fik, oeps!) maar leuk zijn ze wel! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat schoon!!!! Kun je niet even bij mij langskomen? Wat een leuke pannelappen zijn dit. Ze hangen daar erg mooi te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schoon aan de haak hangen ze daar.
    Zielig maar wel heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Corrie, ik hoop dat je goede vriendjes wordt met dit stel, dan beuren ze vanzelf hun koppies wel op. Ik kende ze nog niet, maar vind ze meteen enig.
    Je Matroeska's zijn erg leuk. Fijn om te zien dat je zo lekker creatief bezig bent.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alles weer in vol bedrijf hier Corrie. Het is te zien aan al je creatieve ideeën en aan de logjes die er weer regelmatig zijn.
    Die lappen zijn wel grappig en wat heb je een schitterend fornuis !
    Groetjes,
    Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhhh.....wat is dit leuk Corrie en wat heb je dat weer mooi gemaakt. Wat een prachtig groot fornuis heb je en het glimt zo mooi, altijd een heel werk om het weer zo te krijgen.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig fornuis heb je, Corrie! En zo glanzend! Nooit gehoord van die babyolie/truc.
    En wat zijn je pannelappen leuk. En nuttig.
    Groetjes,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tja, eerlijk is eerlijk: van je "nutteloze frutsels" van het vorige logje word je wel vrolijker als je ernaar kijkt, maar deze droefenis in duplo heeft toch ook zijn eigen charme. Ik vind ze enig, maar heb geen idee waar ze vandaan komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze hangen er inderdaad wel een beetje zielig bij hoor, die kip en dat schaap. Maar je fornhuis glimt prachtig, ga ook maar eens baby olie kopen. Nog een bepaald merk? (meen ik eigenlijk wel hoor, van dat merk hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een lekker stelletje zo zielig hangend aan de haak! ik ben ze nog niet eerder tegengekomen. veel plezier met de dingen die je doet. groetjes, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waar heb je die weer vandaan, zien er super uit ondanks dat ze zielig volgens jou aan de haak hangen. Gezellig nu sta je niet alleen achter de pannen maar kijken zij je gezellig aan.

    Heel leuk en ik kan mij voor stellen dat je plezier had met deze te haken.

    Wat Calzone ook mag wezen , maar het lijkt mij heerlijk. Met mijn dieët smaakt alles.

    Ik kom niet bij en zo hoort het nog even !!

    Liefs ik hou met alles in huis nu nog maar even bij wat borduurwerk s'avonds.

    José

    Snel volgende week een log hop ik....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En nu zie ik wij hebben de zelfde afzuigkap HIHI.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vergeet ik nog ik heb speciale olie voor mijn roestvrij stalen afzuigkap maar jou fornuis super !!

    Babyolie geweldig idee !!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk de roosters in de afwasmachine !! nu ga ik slapen !! trusten !! of slaap je al !!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bedankt voor de baby-olie tip!
    'k Heb ook geen idee in welk blad die beestjes hebben gestaan maar ik vind ze er wel erg leuk uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Corry wat leuk en mooi gemaakt en zo'n mooi schoon fornuis.......!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bedankt voor de tip van de baby-olie. Die pannenlappen vind ik zó leuk! Ook ik weet niet waar dat patroon vbndaan komt.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel zielig hoor dit haak door die koppies

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuke lappen met koppies. Ik ken het patroon niet, maar zou ze ook zo nahaken als ik het patroon had.
    En die baby-olie, zou dat ook op een keramische kookplaat werken?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Haha ze zijn schattig!.......maar ook zielig.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geweldig Corrie, dat mooie stel dat jou voortaan gezelschap houdt bij het koken! Realiseer je echter wel dat je nu niet meer zonder meer gerechten met kip of schapenvlees kunt bereiden, tenzij je de pannenlappen tijdelijk op vakantie stuurt naar een keukenlade :-)))).
    Ik gun jou het fotokopietje van het patroon van ganser harte, want je hebt er iets prachtigs mee gehaakt. Wat betreft je vraag over de herkomst van het patroon: helaas kan ik je niet helpen (want dan zou ik dit span allang zelf hebben gehaakt). Je zou van een handwerkzaak toch mogen verwachten dat ze, als ze al overgaan tot het fotokopiëren van patronen, toch op zijn minst op een fotokopie de bron van een patroon vermelden zodat je weet wie de eer van het patroon toekomt. Maar ja, ik ben waarschijnlijk erg ouderwets wat dit betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi!

    jaaa, dat is een goeie tip, Corrie!
    Ik ga het ook doen.
    Alleen....

    ik had mijn pannelapjes ook zo hangen.
    Wat denk je???

    Er is er een in de fik gegaan!

    Nu hangen ze daar niet meer.
    Veel te link.
    Pas je wel op!!

    Fijne dag vandaag,

    Marlou


    .

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ik zie, dat je ook Chaim Potok in je lijst hier rechts hebt staan.
    Ik heb alles van hem!
    En gelezen.....

    Groetjes, Marlou


    .

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ze zijn lief ,echt iets voor uit een ariadne ,maar dan zou t erop staan onderaan de blz dus dat zal wel niet.....
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geweldig zijn ze Corrie...zou ze zo ook willen haken!!! Ik ben er inmiddels achter gekomen dat ze uit een Hobby handig komen. Ik wist ergens dat ik ze een keer op een weblog heb gezien...maar waar???? Uiteindelijk gevonden en die mevrouw vertelt dus dat ze daaruit komen. Dit is de weblog: http://teigetjesquilt.punt.nl/. Corrie...ze zijn superleuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een gaaf fornuis en bedankt voor de tip, ik heb ook aardig wat roestvrijstaal en ga het ook proberen! Leuke pannelappen, zou niet weten waar ze vandaan komen, maar jij hebt er twee leuke van gemaakt! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het fornuis glimt je tegemoet....heerlijk.Zonde om weer te gaan koken.Die kip en het schaap zien er wel wat sjieligjes uit, bij mij zouden ze al geroosterd zijn ;o))

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik heb ooit eens een spuitfles gekocht bij Expert en daar doe ik het mee, een klein beetje op keukenpapier en wrijven maar en het ziet er weer als nieuw uit.
    Wat een leuke pannelappen zijn het en ze staan geweldig boven je fornuis.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Nou bij mij blijven ze gewoon 'zielig '!!!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Haha, heel geinig en ze komen zo goed uit bij zo'n schoon formuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Jeetje, ik heb ook zo'n fornuis maar dat staat iets minder te glimmen, ik ga me bijna schamen, moet nodig weer aan 't werk.
    Het opgehangen schaap en kippetje zijn helemaal geweldig. Het patroon komt me niet bekend voor, ik dacht even aan een oude Ariadne?
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ik kom ook weer eens eventjes om een hoekje gluren. Wat een enige pannenlappen. Ook niks voor mij want net als bij Jacqueline zouden ze bij mij hun billen branden :)
    de borduurtjes in het vorige log zijn ook bijzonder, net als je prachtige lappendeken. Even niet bloggen doet soms wonderen

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een leuke pannenlappen, wat zijn er toch veel leuke dingen om te doen. Kan je het niet aan de naaldkunst vragen waar de patronen vandaan komen??
    Mag mijn gasfornuis zo ook wel eens poetsen, want zo wordt hij wel heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ha Dijn! Die Calzone was zó lekker dat ik hem dit weekend wéér maak, maar dan voor 14 personen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ha,ha,ha, ze zijn inmiddels op veiliger plek opgehangen Jacqueline!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Dankjewel Ellen dat je me zo zachtaardig inschat, ik hoop dat je dat nog altijd vindt ;- )) Ik sla zelfs geen vlieg dood, maar verwijder die met mijn insectenvanger en zet ze buiten weer uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Langskomen lukt nog wel, maar poetsen bewaar ik voor mijn eigen huisje Antia, er moet inmiddels weer heel wat aangepakt worden, deuren en ramen enz. Dankjewel voor je compliment!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ha Willy, ik heb ze gered van de braadpan en nu hangen ze veilig aan de muur er tegenover! Ik handwerk lekker door!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Dankjewel Mea, inmiddels mag het wel weer gedaan worden, ik wens je een fijn weekend toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Mooi hè Cor dat fornuis, ik kocht het op het uiterlijk, alweer 12 jaar geleden, toch zijn er ook een paar dingen waar ik beter op had moeten letten, de pannendragers staan veel te hoog, niet goed voor de energiebesparing en het duurt lang voor de oven voorverwarmd is, toch ben ik er blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hallo Janny, de babyolietruc hoorde ik ook weer van iemand en van de week hoorde ik van meer mensen die dat gebruiken, werkt prima! Dank voor je compliment.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ja, beetje treurig zijn ze wel hè Rian, ik heb de oplossing van hun herkomst gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hallo Katrien, Jan zegt altijd: "Alles wat hangt kreukt niet!" en zo is het maar net ;- )

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Há Marion, wat was het van de week gezellig bij jou thuis! Ik heb de goedkoopste babyolie die ik kon krijgen, is altijd goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Rustig aan José, je hebt het druk genoeg gehad met van alles. De Calzone wordt dit weekend alweer gemaakt, kon je maar een stukje proeven, als je dichterbij woonde kwam je lekker meehappen!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Werkt goed Yvonne die olie en de oplossing heb ik binnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Precies José, de roosters lekker in de afwasmachine en de afzuigkap kreeg ik van mijn zus, die zat in het huis dat ze kocht en ze kreeg een andere keuken waar deze niet in paste, bofkont ben ik hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Niet huilen Elza, ze leven nog! ;- )

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Probeer maar eens Cisca, het glimt er prachtig van!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Dankjewel Jeanny! Ik krijg meteen zin om nog meer van die pannelappen te maken, maar ik ben met teveel andere dingen bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Anita, gelukkig kun je er ook om lachen ;- )

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Dankjewel Birgitte, ik heb je op je weblog al geantwoord over de keramische plaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Dag Maria! Ze hangen nu tegenover het fornuis en kunnen niet zien wat ik in de pan stop ;- )
    Ik vond het ook vreemd dat de herkomst niet genoemd werd, maar inmiddels is hieronder door iemand de herkomst gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Ha Hilly, ze komen uit een ander blad is me hieronder geschreven! Maar ook ik vermoedde eerst de Ariadne.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Há Marlou, wat leuk om je hier weer te zien, de pannelappen zijn naar veiliger gronden verhuisd! Het leek me inderdaad een gevaarlijke plek. Wat geweldig dat jij alles van Chaïm Potok hebt en ook gelezen hebt. Ik vind het heerlijke boeken en heb nog lang niet alles gelezen, heel fijn idee dat er nog veel moois op me ligt te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Lida, dankjewel en heb je het al geprobeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Petra, wat super dat jij de oplossing hebt en zelfs een link erbij, ik ben wel heel laat met antwoorden, maar alsnog van harte bedankt voor je speurwerk! Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Ha,ha,ha, Lynda, leuk je weer te "zien". Ik vind het ook altijd jammer om het fornuis weer te gebruiken als het zo glimt, maar het blijft best lang netjes op deze manier!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Ha,ha,ha, ik zie een vette knipoog achter je meelevende reactie!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Dankjewel Ines, helaas mag ik die handige spuitflessen niet meer gebruiken voor mijn longen, dus ik ben blij met deze oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Dankjewel Berthi! Inmiddels moesten ze een andere plek vinden i.v.m. de brandveiligheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Dan staan we quitte Janet, ik schaamde me (net als jij zogenaamd) voor de opmerking "nutteloze handwerken" en jij voor je niet zo gelimmende fornuis! X

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Ha Marcella, geroosterde kippen- en schapenbillen worden wel als een lekkernij beschouwd, maar ik heb ze toch maar verhuisd. Dankjewel voor je complimenten en ja, af en toe moet ik afstand nemen van mijn internetverslaving, dan komt er nog iets uit mijn handen!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Hallo Antia, de oplossing op mijn vraag is al binnen! Het patroon komt uit de Hobby Handig! Groetjes van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Hallo Noor, dankjewel voor je bezoekje en ik blijf lekker doorgaan met handwerken! Groetjes terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Wat een super leuke pannenlappen, erg leuk.
    kwam hier via google.

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Wat een leuke pannenlappen en weblog.
    Ik ga hier zeker vaker terug komen.

    Zou het patroontje wel willen hebben als dat mogelijk is?

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...