donderdag 16 september 2010

Nutteloos maar leuk



Tijdens het borduren vraag ik me soms heel even af waarom ik al die nutteloze dingen zit te maken, want laten we eerlijk zijn, zonder al die geborduurde hertjes, hartjes en mapjes draait de wereld gewoon door. Je kunt ze bovendien, als je ze nodig denkt te hebben, veel sneller in je bezit krijgen door naar een winkel te fietsen en ze daar te kopen.



Maar toch zal iedere handwerkliefhebber nu tal van redenen kunnen noemen waarom we toch écht deze nutteloze zaken moeten maken, ik onderschrijf al jullie argumenten! Zo zag ik ook deze kleurrijke dametjes en wist meteen dat ik die wilde maken.



   Het was enig om ze te borduren , van de kleurtjes alleen al word je vrolijk en om alle steekjes zo dicht tegen elkaar aan te borduren vond ik ook erg leuk. Maar toen kwam de afwerking, getsie wat een geknoei met piepkleine stukjes karton en veel lijm Marian'ne geeft me groot gelijk wat de lijm betreft ;- )  Netter dan dit lukte me echt niet en nu ze eenmaal in elkaar zitten valt het me eigenlijk nog mee ook. Wat een leuke wijffies hè!  Het is een cadeautje en de ontvangster zal meteen beamen dat het totaal nutteloze handwerkbenodigdheden zijn, maar ik weet zeker dat ze ze leuk zal vinden, gewoon al om naar te kijken.




 Oh ja, nu weten jullie nog niet eens wat het is, het ene vrouwtje is een "bobbin" om borduurgaren om te winden, dat is wel te zien en geloof me, niemand gaat 500 of meer van deze "bobbins" borduren om bijvoorbeeld alle DMC-garens mooi op te kunnen bergen, nutteloos "bobbintje" dus.  Het andere vrouwtje heeft een dubbele persoonlijkheid, je kunt haar splijten en dan vind je binnenin iets scherps maar ook iets glanzends. Een naaldenmapje is het, waarbij ik aan de linkerkant een draaddoorhaler plakte. Iets minder nutteloos misschien, maar ik vind het vooral ook heel erg leuk.

 
Voor de liefhebbers de gegevens, hier zie je wat er nog meer bij deze dametjes gemaakt kan worden en kun je alles ook bestellen, maar ik zal niet degene zijn die deze handwerkset volledig maakt ;- )) Ik ben alweer met allerlei andere dingen bezig. Groetjes en tot later! 

71 opmerkingen:

  1. Oh Corrie, wat enig en zo vrolijk door de kleuren waarmee je hebt gewerkt. Hoe kun je een voorwerp nou nutteloos noemen als je zo vrolijk wordt door er naar te kijken? Je borduurwerk werkt volgens mij beter dan een dubbele dosis van een antidepressivum!! Ik weet zeker dat degene voor wie je cadeautje bestemd is nooit meer somber zal zijn als ze het een plaatsje geeft waar ze het dagelijks kan zien :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niks nutteloos , het zijn gewoon schatjes die je vrolijk maken . Later zal ik hopelijk terug komen om alles beter te lezen en bewonderen . De snuitjes en de vrolijke kleuren zullen mij wel naar deze plek trekken .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vrolijke borduursels en deze heb ik nog niet eerder gezien, dus extra leuk. lekker toch, dat gepruts en de voldoening die je er uit kunt halen...

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het geborduurde garenwindertje of bobbin vind ik zo mooi, maar je hebt gelijk, niet te doen voor al je kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat een leuke spulletjes.En toch leuk om het zelf te kunnen maken,daar geniet je zo van.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk Corrie. Ik snap wat je bedoeld...al dat gefreubel en zoveel kleurtjes. Het houdt ons van de straat moet je maar denken. En een leukere manier kan ik niet verzinnen!
    Groetjes, Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. lieve corrie: dat vraag ik mijzelf idd ook vaak af. 't is dat je leuke cadeautjes kan geven - en als je iets zelfgemaakt geeft, geef je ook een stukje van je hart.
    en wat vind ik dit toch een heerlijke vrouwtjes!!!!! de ontvangster zal zeker heeeel blij zijn!
    en ja: ik zou wel eens een cursus met-lijm-werken willen volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit zijn toch leuke spulletjes om te maken en te hebben en altijd handig als je onverwacht een kadootje nodig hebt.
    groetjes Rein.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het feit dat jij én de ontvangster ervan geniet (en dat zal zeker met deze schatjes!!!) is al voldoende bewijs dat dit zeer zeker nuttig is.Het nut is genieten! Genieten...we kunnen niet zonder toch? Ze zijn geweldig leuk Corrie! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Corrie ik zit oh ah wat leuk,het ene dametje is het zelfde idee wat ik jou stuurde, wat ik in Frankrijk op de beurs kocht. Maar deze vind ik helemaal geweldig zelf gemaakt en schattig en nuttig voor borduurzijde en geen DMC hoeft hier overheen. Maar je speciale borduurzijde voor een speciaal project.

    Hier heb je jaren plezier van. En leuk om cadeau te geven. Enig cadeautjes zijn dit.

    Als wij onze hobby toch niet hadden, een geweldige leuke dametjes zijn dit.Vrolijke kleurtjes je word zelf vrolijk als je het niet was met het kijken hierna. Hoe kom je hier op super ideetjes en leuk om te maken.

    NIKS NUTTELOOS HEEL HANDIG !!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. nutteloos???? ik vind ze geweldig!!!!!! wat een schatjes! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja hoor Corrie, de wereld draait inderdaad wel door zonder fröbels en frutsels, maar dat ze geen nut hebben vind ik niet helemaal waar. Iemand blij maken kan erg nuttig en nodig zijn, soms. En... pap zonder 'krenten' is best te eten, maar mét is het veel lekkerder. Dus maak nog maar veel 'krenten' hoor. Je word er zelf ook blij van. Dubbel nut, dus.
    Liefs,
    Rian

    (nu heb ik nog niet gezegd dat ik ze énig vind)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je bent weer heerlijk bezig geweest. En iets maken kan nooit nutteloos zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nutteloos, nou nee, er zijn zoveel mensen die er plezier aan beleven en dat vind ik ook een nut. Maar ik snap wat je bedoelt :-)
    Ik heb nog even op die website gekeken, wat leuk allemaal! Ik val vooral voor het schaartje met de hartjes en het vierkante blokje voor spelden en met dat schaartje-opberg-vakje. Hmmmm, nu nog de tijd (of gewoon andere prioriteiten stellen toch hihi)
    Fijne dag en tot de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ze zijn er leuk. En nutteloos? Als we handwerken scheppen we een plezierige sfeer voor onszelf en voor degenen voor wie we wat maken. Dus eigenlijk werken we zo aan wereldvrede.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ze zijn super leuk en zeker niet nutteloos!!! Hoe houden wij os anders staande in deze gekke wereld.... er zijn nog ergere dingen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha Corrie, nou moet ik er ook nog een woordenboek bij halen (waar een blog al niet goed voor is!!) want dit noem je toch een retorische vraag?
    Je geeft het antwoord zelf al: je wordt van de kleurtjes alleen al zo vrolijk!
    Leuk detail, dat gezichtje in het naaldenboekje.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Retorische_vraag

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hihi getsie LIJM !!!;-))))

    maar de dametjes zijn schitterend !!
    En ja kan mij het gepruts voorstellen. Dacht eerst dat je plastic stramien had gebruikt.

    Ja lekker weer wat anders doen, dat vind ik ook het leukste. Gewoon weer 'nutteloos' doorriedelen !! Zooooo goed voor ons gemoed (als je geen lijm gebruikt);-))

    V-E-E-L P-L-E-Z-I-E-R

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijke dametjes en inderdaad lekker doorprutsen hoor.
    Dit is inderdaad iets voor jou Marian'ne.
    Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind ze ook heerlijk om naar te kijken, ben dan ook een matroesjka-fan. Néénéé hoor, ze zijn niet nutteloos!
    Goe weekend Corrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zonder kunst of muziek draait de wereld ook door. Maar wat zou het saai zijn zonder! Blijf maar lekker "nutteloze" mooikes maken! Aan de reacties te zien maak je er heel veel mensen blij mee!
    Ideetje om de bobbin voor een speciaal garentje te gebruiken? Zo'n handgeverfde bijvoorbeeld of een goudkleurig (past prachtig bij die vrolijke kleurtjes).

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh, wat een schattige popjes! Lijken wel matroesjka's. :-) Alles behalve nutteloos, natuurlijk, want zo wordt de wereld weer een beetje mooier, toch? xMM

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Maria, wat een heerlijke, enthousiaste reactie en natuurlijk vind ik het niet nutteloos, het was een uitlokkertje om jullie reacties te krijgen. Ik denk ook dat je al een beetje vrolijk moet zijn om zoiets te gaan maken, denk je niet?! Groetjes van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieverdje is het hè Annelies, jammer van al die kleuren die zo'n bobbin zouden kunnen gebruiken ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Soms word ik door een nieuw patroontje als dit écht aangetrokkken Anneke, er is zoveel leuks te vinden op handwerkgebied.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo is het Corry, er is voor ons geen leukere manier!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jij snapt het Katrien! Genieten is wat we doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zeker heel leuk Rein en dit vind ikzelf ook de leukste cadeautjes om te geven en te ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Elizabeth, wat een prachtig antwoord! Voor de cursus lijm ben je welkom, ik heb een heerlijke tafel waar van alles op geknoeid mag worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dankjewel Petra, nee we kunnen niet zonder genieten en daar zorgen we zelf voor met onze lapjes en draadjes. Lieve groet terug Petra!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Smile op jouw reactie Jaqueline! Groetjes terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hè heerlijk José, altijd zo enthousiast als jij bent, daar doe ik meteen aan mee! Een beetje handig is het misschien toch ook wel en het bobbintje dat ik van jou kreeg liet ik in mijn vorige logje zien, ik heb er goudgaren omheen gewonden, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Helemaal gelijk en dat bedoelde ik ook te schrijven ;- ))
    Ik ben dol op krenten. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wauw, ik werk aan wereldvrede en weet je Anita, ik geloof dat je nog gelijk hebt ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik durfde bijna niet te kijken naar de spullen die jij had gezien, ook ik wordtel met tijd ;- )) Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Helemaal goed gelezen en begrepen Ine! Ik wilde jullie uit de tent lokken met mijn stelling, jij trapte er niet in ;- )))

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Het lijmen doe ik dan wel voor jou Marian'ne ;- )) Ik vind het net iets minder erg dan jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hé Yvonne, jij gebruikt de juiste naam voor deze dametjes! Jij ook een heel goe weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Elza, ik pruts alweer vier nieuwe dingen, wees gerust!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Het zíjn Matroesjka's Martine en jij weet dat als geen ander! Vrolijk makend toch?! X terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Nutteloos, zeker niet. Het geeft je plezier, geeft afleiding van minder prettige dingen, oefent de motoriek. Leert je een beetje plakken(vind ik ook niet leuk)en doorzetten om het resultaat te krijgen. Geeft een leuk werkstukje met een taakje, waar je goede zin van krijgt en dat is voor iedereen fijn.Hoezo nutteloos?!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ze zijn schattig, die dametjes, het is ook een prutserig werkje geweest om ze te maken. Maar dan het resultaat zien daar kan je alleen maar van genieten telkens je ernaar kijkt of het is je handen neemt. Prachtig !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Dat is precies wat ik met mijn stelling wilde aangeven Saskia, we zouden misschien zonder kunnen, maar dan wordt het leven wel heel erg kaal. Er zit inderdaad een goudkleurig garen om de bobbin, dat kon bijna niet anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Jouw antwoord is wel heel erg zoals ik het zelf ook altijd ervaar Marie-Antoinette, we leren er zeker van al is het maar geduld en doorzettingsvermogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Dankjewel Hilde, het is inmiddels opgestuurd, maar van de foto's die ik ervan maakte geniet ikzelf dan altijd nog. Ik hoop dat de ontvangster er ook plezier van heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hulde en in de gloria met nutteloze dingen! Heeeeeerlijk!!! Ik heb zo moeten lachen om je inleiding...
    In Engeland vind je veel nutteloze bouwsels, Engelsen zijn er al eeuwen gék op. Ze hebben ook een naam, maar die ben ik even kwijt.
    Eerlijk gezegd: ik vind je bobbins en splijtende dametjes super! Volgens mij is het een feest om hen te omwinden met garen. Zoveel plezier er uit je handwerken spreekt!!!
    Dus: Ga door! Ga door! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  47. @Dijn, dat zijn follies! Ben het ooit tegen gekomen in een Agatha Christie.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. @Dijn en Ine, ik heb even gegoogeld op "follies buildings" en wist niet wat ik zag. Ik had er nog nooit van gehoord, superleuk om te zien. Hier de link:

    http://www.google.nl/images?hl=nl&biw=1436&bih=727&gbv=2&tbs=isch%3A1&sa=1&q=follies+buildings&btnG=Zoeken&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

    Met dank voor jullie reactie en toevoeging!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ine, klopt! Ik had de pjoeter al afgesloten en toen dacht ik: follies. Het zijn follies... En nou heb ik ooit geweten wat de grootste follie in Engeland was, een heel beroemd ding, ik meen in London. Nah. Kwor eeuwig jong geloof ik. Waarom kom ik er nou niet op. Nou draait heel mijn dag om zo'n follie, wedden. Peinssssss>>>>>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  50. De meest bekende Franse follie is natuurlijk de Eifeltoren. Je kunt er hélemaal niks mee. Ja voor een duit uit je portemetniks op en neer in de lift in één van die poten en dan duizelig om je heen kijken zodat je moeite moet doen om niet te springen en daarom hebben ze er tig plisies en wachters bij om dat te voorkomen en netten enzo, die van die duiten worden betaald, dat snap je.
    Kijk, als ze die netten nou nog strak hadden gespannen, dan bouncen de lui op en neer en dan zou die toren nog de meest grote mensenracket ter wereld worden. De vraag is natuurlijk waar ze dan naar toe bouncen. Mmmm.

    O. Ik draaf door.

    Maar die in London, ehhhh... Peinssssss >>>>>>>>>

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ik vind het gewoon een gaaf stelletje en ja niemand maakt die voor alle kleurtjes, maar dat hoeft toch ook niet! Ik heb een prikbord vol met nutteloze maar o zo leuke hebbedingetjes en daar moet ik zo nu en dan wat afhalen, want dan is het vol, te vol voor andere nutteloze zaken, maar wat geeft het, je hebt ondanks de lijm er vast heel veel plezier in gehad om het te maken! Dus!! Gewoon daargaan met het vergaren en maken van nutteloze zaken, de wereld is al overvol van nuttige en erg vervelende dingen!! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Corry hoe kun je dat nou zeggen NUTTELOOS HANDWERKEN.
    Je weet toch hoe dat voelt als je hart een sprongetje maakt. Wat een heerlijk gevoel wanneer er onverwachts een pakketje krijgt. En wat kunnen we ons heerlijk verlekkeren aan al die kleurtjes. Ik had ze al bij MM gezien en volgens mij zijn ze duidelijk geadopteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. door een link ben ik op je site terecht gekomen, wat een leuke patroontjes voor de bobbins. Alleen jammer dat je niet kan betalen met paypal. Heel veel leuke patroontjes gezien gezien bij hun, was echt wat voor onze club.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Wat heerlijk dat je ons laat meegenieten van al dat moois en wij dan ook aan de slag kunnen, ik geniet erg van jou log
    Groet Lina Dierkse

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Corriem die sind ja wunderschön
    Lg Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Nutteloos handwerken bestaat absoluut niet! Die 2 woorden gaan gewoon niet samen en mogen ook niet in 1 zin worden gebruikt!
    Ben ik zo duidelijk geweest???? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Ik bedoelde natuurlijk precies het tegenovergestelde Hilda. Ik heb genoten van het maken van deze dingetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Dat is precies wat ik doe Lida, veel "nutteloze" maar o zo leuke dingen doen en maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Jessie, dankjewel voor je bezoek en ik ben heel erg blij met mijn betaalkaard waarmee ik overal ter wereld terecht kan. Ik zie overal zoveel leuks. Mooie dingen hè op die site!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Dankjewel Lina, de laatste tijd te weinig tijd gehad om nieuwe logjes te schrijven, maar binnenkort hopelijk weer wel. Handwerken doe ik tussendoor gelukkig wel steeds! Dus ik heb binnenkort wel iets om te laten zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Ha,ha,ha,, ja juffie, helemaal duidelijk (^-^) kepput begrepe!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Herzlich Dank Eva! Ich wünsche Dir ein Schönes Wochenende.

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Wat een super leuke hebbedingetjes zijn er hier weer te zien ! 'k Heb hier weer heerlijk bij gelezen en gekeken...
    Fijne avond , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Hallo Ingrid, gezellig dat je er weer een keertje was en zo'n leuke reactie geeft. Dankjewel en groetjes voor een heel fijn weekend. Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  65. zeer mooi gedaan, doe zo voort.




    kom gerust eens langs op mijn borduur
    en handwerken blog

    www.saramshobby.blogspot.com

    mvg saramshobby

    BeantwoordenVerwijderen
  66. :) Dat is zeker een overpijnzing waar ik ook wel eens aan denk :)
    Maar, het gaat toch ook om het plezier wat je er in hebt om iets te maken....
    Denk dat er best veel dingen zijn die er ook niet kunnen zijn, terwijl het wel door gaat allemaal ;)
    Het is gewoon een rust momentje om lekker te freubelen .... En nagenieten van het resultaat....

    Ik vind deze dametjes leuk!

    Groetjes van Ivonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. very nice!❤️❤️❤️❤️ Which newspaper found in this scene? once I have prepared, I would need it again
    Emőke

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Hello Emoke, tank you so much for your comment.
    This pattern is from Dessins DHC but only on Ebay you can find them perhaps!
    Have a naice day! Corrie

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...