maandag 9 augustus 2010

Gouden gloed



 Van mijn zus kreeg ik jaren geleden prachtige brede repen stof die overgebleven waren van haar nieuwe gordijnen. De stof lijkt op zijde en heeft een bronzen kleur en gouden gloed.  Toen ik een cadeautje wilde sturen aan een vriendin in het buitenland bedacht ik me dat die stof de perfecte omlijsting zou zijn voor de huisjes die ik vorig jaar tijdens onze vakantie in Kreta borduurde. 




Zo sneed ik dus smalle repen stof en naaide die op de hand rond het borduurstukje. Het is de log-cabintechniek en zo zie je maar dat zelfs ik zover ben gekomen dat ik in een quilttechniek verzeild ben geraakt. Ik vond het erg leuk om te doen omdat het een klein werkje was. Ik ben er erg tevreden over en zal met deze prachtige stof zeker nog weleens iets maken. Hier nog een foto van het hele werkje en ik wens jullie een heel fijne week toe.



64 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende combinatie. Die kleuren!!!
    En een log-cabin vind ik ook heel mooi passen bij je quakerhuisjes.
    Met log-cabin wordt toch het haardvuur uitgebeeld?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi cadeau heb je gemaakt. Het is heerlijk als je nog zo'n mooie bijpassende stof in huis hebt, want soms is het best moeilijk om de goede combinatie te vinden. Maar jou is het prachtig gelukt. Kussencomplimentjes, liefs Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er prachtig uit. Die hisjes komen zo helemaal tot hun recht. De ontvangster zal er best blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie, die mooie stof heeft er gewoon op liggen wachten om als rand dienst te mogen doen voor dit mooie borduurwerk. Het is een prachtig geheel geworden. De vriendin zal er blij mee zijn.
    Bedankt voor je bezoekjes van gisteren.
    Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een perfecte combinatie, een echt plaatje om te zien!
    Smaakt het niet naar meer? ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige combinatie , de kleuren met die warme rand er om heen .
    De log-cabin is een van mijn lievelings patronen .
    Ik houd van traditionele motieven .
    Je kunt er zoveel kanten mee op .
    Het oorspronkelijke motief was vierkant met in de midden een rood blokje voor het haardvuur , daarom heen kun je dan je log-cabin bouwen , meestal in twee schakeringen licht en donkere kleuren .
    Jouw gouden creatie verdiend wel een gouden kroontje !
    Mag ik nieuwsgierig vragen of je aan de achterkant een klein labeltje hebt gemaakt , misschien in kruisssteek , met initialen en bijvoorbeeld een datum .
    Ik vraag het heel bescheiden en wil eigenlijk niet over je achterkant oordelen .
    Ergens rechts in de onderste hoek ?
    Mijn ogen nemen dit mooie werkstuk nog wel even met mij mee .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Cisca - Quiltpassion9 augustus 2010 om 21:42

    Wat een mooie en toepasselijke afwerking van die leuke huisjes, Corrie! Prachtig, die stof, hopelijk krijgt het kussen (dat zie ik toch goed?) een mooie plaats.
    Groetjes, Cisca
    PS. Leuk dat je volger op mijn blog geworden bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg mooi en erg precies werk. Heerlijk toch als je zoveel plezier beleeft aan het maken van een cadeau!
    (bedankt voor je gezellige reacties op mijn blogjes, het wordt erg gewardeerd!)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig en zo zijn je gordijnen nog ergens goed voor, wij ook met onze lapjes ;-))

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat mooi gemaakt corrie ,daar zal ze blij mee zijn
    jij kunt ook echt alles hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. een prachtige combinatie Corriee en zo zie je maar weer dat je nooit -al is het maar het kleinste snippertje- stof moet weggooien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is mooi geworden. De stof past erg goed bij hwet borduurwerk. Daar zal je vriendin zeker blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een ontzettend mooi en lief kadootje heb je gemaakt. Die kleuren vind ik prachtig. Moet ook leuk zijn geweest om te maken denk ik.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie huisjes en wat een prachtige stof is dat.
    Lekkere borduurwerken om op vakantie te doen.
    Groetjes Elza.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een heerlijk lief & mooi geschenk. je stuurde daarmee ook gouden gloed uit je hart mee ...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een pracht van een kado heb je daar gemaakt....groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De stof heeft lang in de la gelegen,maar wat mooi gecombineerd met de huisjes of het er bij moest horen en wat zal ze blij zijn groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. P*R*A*C*H*T*I*G!!!!
    Het staat geweldig bij elkaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat is dat toch leuk dat je zoiets na jaren nog kan gebruiken. En op zo'n mooie manier. Dag lieve Corrie, jij ook een fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Deze designs van Carriage House Samplings is geweldig. En de "patchwork-touch" maakt hem perfect. Gefeliciteerd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi gemaakt Corrie.

    En ik moest glimlachen om je reactie.
    Leuk.
    Dank je.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dit is een plááááátje! Wat een prachtige combinatie met een prachtig borduurwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig gewoon...wat past die stof mooi bij je borduurtje!! Dat heb ik dus ook met lapjes...kleine werkjes vind ik heel leuk om te doen!! Een mooi kadootje! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een stijlvol cadeautje is dat geworden. Heerlijk om te maken en enig om te krijgen.
    Leve de lappenmand :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hoi, wat is dit prachtig!!
    Ik ben net aan het experimenteren om zelf kussens ineen te plaatsen. Heb je tips of een werkbeschrijving hoe je deze gemaakt hebt? En is het een hoes met een rits, of een dichtgenaaid kussen?
    groetjes
    Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Ine, warme kleuren zijn het hè en daar werd ik ook blij van. Ik weet eigenlijk niets over de achtergrond van log cabin, maar in dit geval had ik inderdaad iets over een haardvuur als middenblokje gelezen, maar dan hoort het vierkant te zijn en rood. Ik vond de eenvoudige lijnen zelf ook goed bij de huisjes passen. Dank voor je reactie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dankjewel Anita, ik hoop snel te horen dat het pakketje goed aangekomen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dankjewel Anje en wat een leuk woord heb je van het complimentje gemaakt *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Die stof is echt prachtig Willy, ik zit steeds te denken wat ik er nog voor speciaals mee kan doen, ik ben er erg zuinig op. Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Há Yvonne, heel stiekem van binnen zie ik zulke kleine projectjes wel zitten, dus er komt zeker nog iets, jij bent de aanstichtster geweest met je giveaway ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gerrie, zoals altijd maak je weer een heel mooie toevoeging waar we iets van kunnen leren, daarvoor dank, maar dat je altijd de moeite neemt om zulke uitgebreide en warme commentaren te schrijven vind ik zó fijn, dankjewel!
    Nee Gerrie, helaas heb ik niet aan een labeltje gedacht, best wel jammer natuurlijk, nooit aan gedacht.
    Je mag ten alle tijde over mijn achterkant oordelen, maar die breng ik niet in beeld hoor, ha,ha,ha, ;- ))
    Nee gekheid, ik had natuurlijk wel een fotootjes van de achterkant en sluiting kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ja, Cisca, het is een kussentje geworden en ik hoop dat het goed gebruikt zal worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Jeanet, je log is de moeite waard om te volgen, dus graag gedaan en dankjwel voor je compliment hier, ik ben ook altijd heel blij met iedere reactie, even een contact met iemand die ook van handwerken houdt of van het leven alleen al, is zo de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. oooh, hoor ik nu ook al bij "wij", bij de quiltsters? Zo voel iki me nog steeds niet Ines, maar dat ik erbij mag horen door deze kleine strookjes stof vind ik enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Há Hilly, alles is veel, maar ik vind het gewoon zó leuk om nieuwe dingen te leren op allerlei gebied. Zo leerde ik ook timmeren, zagen enz. maar je zult mij niet snel een kwast zien pakken voor een schilderij, hoewel ik dat ergens heel graag zou willen, zou dat nog komen denk je? (^_^)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dankjewel Marcella en je hebt gelijk met die snippertjes stof, ik kijk nog dagelijks naar die heel kleine stukjes stof van het zakje dat je voor me maakte met het poppenkopje erop!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hallo Marijna, als ik niets hoef te kopen en zomaar uit mijn lade een stukje gekregen stof kan gebruiken word ik daar extra vrolijk van, zó leuk om ineens die combinatie te zien en te weten dat het goed is! Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Elza, in het echt is de stof nó veel mooier, echt om over te aaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Dankjewel Marion, het was heel erg leuk om te maken, het borduurwerk was heerlijk om te doen en ook het verwerken van de stof beviel me goed.
    Jij vandaag ook een heel fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Dankjewel Miranda en een fijne dag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een warm en lief compliment Elizabeth, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wilma dank voor je sterren, ik bloos ervan *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ja Ien, misschien ligt die stof er al een jaar of vijf, maar ineens kwam die heel goed van pas. Ik bel je gauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Chris we zien elkaar niet zo heel vaak, maar ik vind het extra fijn dat we via onze blogs elkaar onze hartelijkheid kunnen sturen, het is alsof je in de kamer zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Carmen wat een lief compliment, dankjewel! Na zoveel tijd was ik alweer vergeten dat het een patroon van Carriage House was, ik ben dol op hun ontwerpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Heerlijk Saskia, jouw enthousiaste reactie, smile!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Fleur, wat geweldig dat je er weer bent! Ik ben al meteen bij je gaan kijken en wat een mooie nieuwe blog heb je! Welkom terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Dankjewel lieve Petra en vandaag kan ik naar je nieuwe blog komen kijken, nog een paar reacties beantwoorden en dan kom ik eraan, zet de koffie maar klaar ;- )

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Dankjewel Rian, het was inderdaad heel leuk om te maken en de lappenmand is niet altijd mijn grootste vriend, maar deze keer zeker wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Dankjewel Veerle voor je mooie compliment. De enig tip die ik je kan geven is om de stroken stof die je wilt gebruiken volgens de foto of via een quiltboekje in de logcabinstijl te verwerken en voor de achterkant heb ik twee lappen van dezelfde stof genomen, elk tweederde van de hele achterkant zodat die elkaar flink overlappen en die een mooi zoompje gegeven en vervolgens gewoon aan de voorkant gestikt. Er zit dus geen rits in en ook geen knopen. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb kunnen maken. Ik doe meestal maar wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Je ziet Corrie,wie wat bewaard... Het borduurwerk blijft natuurlijk het centrum, maar de afwerking maakt het echt letterlijk af. Heel mooi gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Lieve Corrie wat een lieverd, en geweldig mooi met de hand gemaakt.Zo netjes !! Je bent er een kei in !! Je word nog eens een QUILTSTER geweldig!!!

    En de kleuren combinatie super had niet beter gekund.Hier zal jou vriendin toch super blij mee zijn. De eerste log-cabin van jou hand voor haar, is een geweldig cadeau.

    Dit zal ze met liefde gebruiken ..


    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Het ziet er schitterend uit Corrie en het zou zo in de winkel kunnen. Jouw vriendin zal er zeker meer dan blij mee zijn.
    Veel groeten,
    Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Prachtig Corrie, dat is een prachtig cadeau wat jij daar voor je vriendin maakte! Complimenten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Wat een SCHITTEREND geheel Cor!

    Daar zal ze vast hartstikke blij mee zijn!

    Groetjes en fijn weekeind,

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Dankjewel Marie-Antoinette, als jij het mooi vindt terwijl je zelf zo supernetjes werkt vind ik dat een heel mooi compliment.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Wow José, wat een mooi compliment van een quiltster als jij, dankjewel.
    Ja die kleuren grepen me meteen, ik vond het gelijk mooi bij elkaar passen, ben zo blij met die resten stof!
    Wat je schrijft over met liefde gebruiken zegt héél veel over de manier waarop jij met cadeau's omgaat José, jij doet dat ook!
    Liefs Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Dankjewel Tineke, leuk om je hier weer te zien staan. Fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Ook van jou zo'n mooi compliment Cor, dankjewel! Zulke werkjes zouden onbetaalbaar zijn als ze in een winkel verkocht werden, ik verbaas me soms over de lage prijzen die ervoor gevraagd worden, maar ja, tijd die in dit werk gaat zitten wordt natuurlijk niet betaald. Het plezier van het maken is trouwens ook onbetaalbaar.
    Hartelijke groeten terug van Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Prachtig, Corrie!!!

    Hartelijke groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Die stroken passen mooi bij de kleuren van het borduurwerk!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk bedankt voor je moeite om een berichtje achter te laten, het wordt met plezier gelezen en zeer gewaardeerd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...